Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto
post-image

Mājaslapas satura neatbilstība meklētājsistēmu informācijas apstrādes metodēm un cilvēku meklētajām frāzēm ir visizplatītākie iemesli mazam apmeklētāju daudzumam no Google (arī  MSN vai Yandex). Iespējams, tieši šobrīd kāds vēlas atrast pakalpojumu vai produktu, kuru Jūs piedāvājat, bet to neatrod! Vai arī izvēlas apmeklēt konkurenta mājaslapu, jo Jūsu mājaslapa neparādās Google (vai pirmajās lapās) uz ievadīto atslēgvārdu.

Ieskats SEO optimizācijas procesā: Ar ko sākt? Kā notiek SEO optimizācija?

Google, Bing, Yandex un citi meklētāji atrod tīmeklī pieejamo mājaslapu saturu un arhivē to, lai pēc iespējas īsākā laikā spētu nodrošināt meklētājā ievadītajiem atslēgvārdiem atbilstošus rezultātus. Lai gan meklētāju darbības pamatprincipi un informācijas arhivēšanas metodes mēdz atšķirties, vairumā gadījumu meklētāju darbību nodrošina automatizēti “zirnekļi”, kas skenē mājaslapas saturu.

SEO optimizācijas mērķis ir uzlabot mājaslapu, lai tās saturs atbilstu “zirnekļu” darbības principiem. Definējiet Jūsu mērķauditorijai atbilstošāko meklētāju (Google, Bing, Yandex) un veiciet optimizāciju atbilstoši tā vadlīnijām!

Kā notiek optimizācija?

Jāsāk ar to, ka SEO ir ilgtermiņa process, kas ietver regulāru datu analīzi un uzlabojumus, lai sasniegtu labākus rezultātus. Atrašanās meklētāja pirmajā lapā Jūsu biznesam var nodrošināt 1-34% apmeklētāju, kas Google meklē Jūsu produktu vai pakalpojumu. Piemēram, ja produkts tiek meklēts 1000 reizes, tad 1%-10 apmeklējumi, bet 34%-340 apmeklējumi.

Galvenie optimizācijas etapi mājaslapai, kura jau ir publiski pieejama:

  1. Mājaslapas SEO audits – kvantitatīva un kvalitatīva mājaslapas satura izpēte.

Šajā posmā tiek apkopoti kvantitatīvi dati par lapu saturu, kā arī veikta kvalitatīva lapu izpēte, lai apkopotu informāciju un noteiktu iespējamos uzlabojumus. Audita laikā iegūtie dati ir pamats SEO optimizācijas stratēģijai. Svarīgi izvērtēt arī datus par mājaslapas apmeklētājiem, lai, veicot SEO optimizācijas, nezaudētu jau esošos SEO ieguvumus.

Papildus lietas:

  • Satura izpēte
  • Saišu izpēte
  • Apmeklējuma izpēte
  1. Atslēgvārdu izpēte

Produktiem vai pakalpojumiem atbilstošu atslēgvārdu saraksta izveide. Sākotnēji vēlams iegūt pēc iespējas vairāk datu par to, ko cilvēki meklē Google, lai pēc tam izvēlētos Jūsu produktam vai pakalpojumam atbilstošākos atslēgvārdus. Nereti tieši atslēgvārdi ar zemāku meklējumu daudzumu var atnes pirkumus vai pasūtījumus! Atslēgvārdu plāna izveide kopējā SEO procesā ir ļoti nozīmīga, jo tas ietekmēs optimizācijas rezultātu – ietekmēs Jūsu mājaslapas apmeklētāju skaitu un to kvalitāti -, gatavību iegādāties produktus vai saņemt pakalpojumus.

  1. Konkurentu izpēte

Ir jāsaprot, kāpēc konkurentu lapas atrodas Google top pozīcijās. To var noteikt, apkopojot datus par konkurentu iekšējām un ārējām SEO aktivitātēm. Jāsāk ar top pozīciju noteikšanu konkrētiem atslēgvārdiem. Pēc tam jāveic padziļināta izpēte to konkurentu lapām, kuras atrodas augstākās pozīcijās Google, lai saprastu konkurentu vājās un stiprās puses.

 

  • Satura izpēte
  • SEO audits
  • Ārējo linku izpēte
  • Sociālo mediju aktivitāšu izpēte

 

  1. Iekšējā SEO stratēģija

SEO optimizācijas plāns ir veids kā strukturēt plānotos darbus un novērtēto to atdevi. Svarīgi saprast, kuras audita laikā atklātās problēmas ir augstākas prioritātes, bet kuras – zemākas. Iekšējā SEO optimizācija ietver sevī tehniskos uzlabojumus, svarīgāko SEO elementu optimizāciju, satura papildināšanu ar atslēgvārdiem, iekšējo saišu izveidi, pārviržu izveidi, duplicētā satura novēršanu, canonical elementu pievienošanu, failu iesniegšanu meklētājiem un citas darbības, kuras lielā mērā būs atkarīgas no audita rezultātiem.

Būtiski veltīt pietiekamu uzmanību datu analīzei un iekšējās SEO stratēģijas plānošanai. Iegūtās atslēgvārdu kombinācijas ieteicams grupēt atbilstoši satura lapām un to ievērot arī iekšējās optimizācijas laikā.

  1.  SEO optimizācija

Nereti SEO optimizācijas laikā programmētājam ir jāievieš arī tehniskas izmaiņas, lai uzlabotu mājaslapas lasāmību meklētāju “zirnekļiem”. Vairumā gadījumu lapās, kur ir pieejams satura administrācijas panelis, satura optimizāciju var veikt SEO speciālists. Sākotnēji labāk koncentrēties uz augstākas prioritātes elementu optimizāciju, kuri uzreiz ietekmēs atslēgvārdu pozīcijas, bet pēc tam – mazākas nozīmes. Protams, ja Jūsu budžets atļauj, tad vēlams veikt pilnīgu SEO optimizāciju.

  1. Monitorings un apmeklējumu plūsmas izpēte

SEO speciālisti parasti iesniedz informāciju par lapām, kurās notikušas izmaiņas, lai paātrinātu jaunā satura indeksāciju un ātrāk varētu redzēt pozīciju izmaiņas. SEO optimizāciju var veikt arī pa etapiem un novērtēt rezultātu pēc katra no etapiem, lai saprastu, kuram no etapiem ir bijusi lielāka ietekme uz pozīcijām. Ļoti būtiska ir datu analīze, kas sevī ietver Google Analytics, Google Search console datu izpēti, regulāru atslēgvārdu pozīciju monitoringu un satura uzlabošanu. Atslēgvārdu monitoringu ieteicams veikt jau pirms izmaiņu veikšanas, lai varētu novērtēt izmaiņu rezultātu. Tas ir drošs veids, kā atcelt veiktās izmaiņas gadījumos, kad pozīcijas krīt pēc izmaiņu veikšanas.

SEO optimizācijas plānu var pielāgot atbilstoši Jūsu produktam vai pakalpojumam, tirgum (Latvija vai kāda cita valsts) un budžetam. Lielas konkurences apstākļos ir ieteicams veikt visus SEO optimizācijas procesus, bet mazākas konkurences apstākļos pietiek arī ar mājaslapas iekšējo optimizāciju. Galvenais ir novērtēt rezultātu pēc katrām izmaiņām, lai novērtētu atdevi un definētu turpmākos soļus Jūsu mājaslapas SEO optimizācijai.

Sazinieties ar Toast SEO speciālistiem, lai uzzinātu par iespēju palielināt Jūsu mājaslapas apmeklētāju daudzumu no Google!

Raksta autors: Ivars Ščerbakovs, SEO optimizācija un satura mārketings

Saistītās tēmas: googleseo

Izsaki savu viedokli