Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Skandalozs datovīruss nozog konfidenciālu cilvēku veselības informāciju Lielbritānijas slimnīcās

Bez kategorijas
post-image

Nevēlēšanās pieņemt digitālās transformācijas stratēģijas liek lielajiem uzņēmumiem intensīvāk koncentrēties uz to, kā palielināt savas iespējas. Saskaņā ar Dell EMC neseno digitālās transformācijas pētījumu (Digital Transformation Index Survey) darbības traucējumi ir plaši izplatīti visās nozarēs, un 52 procenti dalībnieku apstiprina, ka pēdējo trīs gadu laikā viņu sektorā ir notikušas ievērojamas izmaiņas. Pētījums, kurā ir apkopotas atbildes vairāk nekā 4000 vadošo darbinieku atbildes no 16 valstīm, atklāj arī to, ka gandrīz puse dalībnieku uzskata, ka viņu uzņēmumi var novecot nākamo piecu gadu laikā.

Tomēr šai statistikai ir arī pozitīvie aspekti, jo tā norāda, ka uzņēmumu tirgus beidzot sāk pielāgoties patērētāju pieprasījuma dinamiskajām izmaiņām un sāk atjaunināt savu IT infrastruktūru. Arvien ciešāk saistītajā globālajā biznesa vidē ātrums, ar kādu var iekļūt tirgū, un organizatoriskā izveicība ātri kļūst par panākumu atslēgu. Kā arī saņemot spiedienu nodrošināt pieeju vērstu uz klientu un darbinieku sagaidītajām izmaiņām, uzņēmumu vadītājiem ir jāpieņem, ka ieguldījumi IT modernizācijā ir galvenā prioritāte.

Konkurences pieaugums

Tehnoloģijas rada iespējas un arī maina spēles noteikumus visu lielumu uzņēmumiem visās nozarēs. Mūsdienu konkurenti daudziem lieliem, vispāratzītiem uzņēmumiem,  pakalpojumu, finanšu, apdrošināšanas un klientu apkalpošanas nozarēs ir arvien mazākas organizācijas, no kurām daudzi ir jaunuzņēmumi, kuriem ir mazāka ietekme uz apkārtējo vidi, vairāk centrētas tehnoloģijas, zemākas darba izmaksas un daudz lielāka elastība. To parāda Dell EMC aptaujas rezultāti, kas apstiprina, ka 78 procenti vadošo darbinieku uzskata, ka lielākie konkurenti viņu uzņēmumiem gan tagad, gan nākotnē būs digitālie jaunuzņēmumi. Pastiprinot šo viedokli, vēl 62 procenti norāda, ka viņi jau ir sastapušies ar jauniem tirgus dalībniekiem, kuri rodas digitālo rīku un jaunu tehnoloģiju pieejamības rezultātā.

Vieta izaugsmei

Šie dati norāda, ka uzņēmumi kopumā reaģē uz jauno digitālo vidi. Tomēr no atbildēm ir skaidrs arī tas, ka problēmu daudzums neļauj veikt plašāku digitālās transformācijas ieviešanu. Dell EMC kā digitālās transformācijas kritiski svarīgas pazīmes definē straujus jaunievedumus, jaunu iespēju paredzēšanu, pieaugošu caurskatāmību un uzticamību, galveno uzmanību pievēršot personalizētai pieredzei un darbam vienmēr pieejamā reāllaika struktūrā. No 4000 respondentiem tikai trešdaļa apstiprināja, ka viņu uzņēmumi ievieš šos atribūtus savās organizācijās, un tikai septiņi procenti atzina, ka savos uzņēmumos ir ieviesuši visus piecus atribūtus. Tas parāda, cik daudz darba vēl ir priekšā, lai apgūtu nākotnei piemērotas tehnoloģijas, kas nepieciešamas, lai nākamo desmit gadu laikā saglabātu atbilstību un konkurētspēju tirgū.

Šķēršļu nojaukšana

Starp tiem, kas vēl tikai ir ceļā uz digitālo transformāciju, dati parāda piecus nepārprotamus šķēršļus, kas kavē IT darbību un infrastruktūras modernizāciju. Visbiežāk minētais faktors ir budžeta un resursu trūkums, ko apstiprina trešdaļa pētījuma dalībnieku, tomēr tas nav vienīgais apsvērums, jo samazināts budžets ne vienmēr liedz veikt ieguldījumus IT jomā. Tehnoloģiju pārdevēji visbiežāk ir vērsti uz finanšu pakalpojumu piedāvāšanu savām produktu līnijām, nodrošinot, ka uzņēmumi var iegādāties risinājumus atbilstoši uzņēmumam piemērotam finanšu plānam. Turklāt lētāku un jaudīgāku virtualizācijas un mākoņa tehnoloģiju izstrāde piedāvā uzņēmumiem plašas iespējas, kā apgūt nākotnei piemērotas tehnoloģijas, vienlaikus ievērojami ietaupot līdzekļus attiecībā uz aparatūras un apkopes izmaksām. Šie risinājumi uzņēmumiem nodrošina arī lielāku elastību un iespējas mērogot darbību atbilstoši pieprasījumam, palielinot ieviešanas rentabilitāti un ātrumu.

Kā otrs svarīgākais apsvērums uzņēmumu vadītājiem, kas veic digitālo transformāciju, tiek minēts speciālistu īpašu prasmju un zināšanu apguve un piesaiste. Globāli arvien vairāk palielinās prasmju trūkums, īpaši tehnoloģiju sektorā, ir arvien grūtāk atrast pieredzējušus speciālistus, kas spētu vadīt šo transformācijas procesu. Tomēr šo problēmu var atrisināt, apvienojot kvalificētus departamentus, lai nosegtu zināšanu trūkumu, vai izvietot ārējus, īstermiņa konsultantus, kas vada ieviešanas procesus. Uzņēmumiem, kas nevar algot papildu štata darbiniekus, šis atbalsts nodrošinās veiksmīgu jauno risinājumu uzstādīšanu, vienlaikus sniedzot esošajām iekšējām IT darba grupām zināšanas, kas nepieciešamas turpmāko darbību nodrošināšanai.

Ceļa rādīšana

Pētījuma rezultāti rāda, ka starp dažādām uzņēmuma struktūrvienībām ir vairākas nodaļas, kas veicina modernas IT infrastruktūras izveidi, lai nodrošinātu atbilstību nākotnes prasībām. Nav nekāds pārsteigums, ka vairākums vadītāju IT nodaļu norāda kā pirmo struktūrvienību digitālās transformācijas īstenošanā, kurai attiecīgi otrajā, trešajā un ceturtajā vietā seko tirgvedības, finanšu un klientu apkalpošanas nodaļas. Tas apstiprina, ka digitālās transformācijas ieviešanas procesu pārvaldībai ir nepieciešami pieredzējuši IT speciālisti, bez kuriem attīstība var tikt kavēta. Tas norāda arī to, ka klientu pieprasījums ir galvenais dzinējspēks, kas ietekmē lēmumu ieviest jaunus risinājumu, jo starp piecām galvenajām nodaļām, kas ir saistītas ar digitālajiem atribūtiem, trīs ir izteikti saistītas ar klientiem.

Izdzīvos, kas visātrāk pielāgosies

Uzņēmumiem un patērētājiem paredzētu tehnoloģiju platformu nepārtrauktas attīstības un evolūcijas dēļ nekad nav bijis tik svarīgi nodrošināt, lai uzņēmumam būtu spēcīga digitālā stratēģija, kas atbilstu gan pašreizējām, gan nākotnes prasībām, tirgus svārstībām un jaunu konkurentu ienākšanai tirgū.

Lai gan uzņēmumu vadītāji to apzinās, papildu izaicinājumi kavē ieviešanas procesu. Lai veiksmīgi ieviestu digitālās transformācijas stratēģiju, uzņēmumu vadītājiem ir jāizvērtē savas organizācijas vajadzības, tirgus tendences, patērētāju prasības un šī projekta finansēšanai un pārvaldībai pieejamie resursi. Ar tik daudziem digitālajiem rīkiem, turklāt saņemot palīdzību no pārdevējiem, tālākpārdevējiem un konsultantiem, ir iespējams atrast piemērotākos jaunos risinājumus atbilstoši uzņēmuma vajadzībām un iespējām, turklāt elastīgās finansēšanas iespējas ir radītas, lai palīdzētu izveidot izpildāmu maksājumu grafiku, kas atbilstu mūsdienu sarežģītajiem tirgus apstākļiem.

Karolis Navickas, Dell EMC izplatīšanas vadītājs Baltijas valstīs

Izsaki savu viedokli