Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness
post-image

Latvijas Nacionālajā bibliotēkā risinājās tūrisma aģentūras Latvia Tours preses konference. Pasākumā, kas notika par godu aģentūras 25 gadu jubilejai, uzņēmums atskatījās uz aktuālajiem finanšu rādītājiem un potenciālajām nākotnes perspektīvām.

Konferences otrajā daļā tika atrādītas studentu zinātnisko darbu konkursa Latvia Tours Traveltech fināla darbu prezentācijas un svinīgā apbalvošana. Kopumā uzstājās pieci entuziasti, kuri prezentēja savas izstrādātās idejas par tehnoloģiju ieviešanu tūrisma nozarē.

Pēc informatīvās daļas divu stundu garumā risinājās Latvia Tours Traveltech konkursa fināls. Tajā savas idejas prezentēja pieci jaunieši un žūrijas locekļu vērtējumā tika noskaidrots uzvarētājs.

Pirmā uzstājās Vidzemes Augstskolas absolvente Kristīne Šumelova. Viņa prezentēja savu vīziju, kāda varētu izskatīties ceļojumu aplikācija Latvijas iedzīvotājiem. Autore izpētījusi, ka ceļotāji labprāt lejupielādētu ceļojumu aplikācijas viedierīcēs, lai visa pieejamā informācija būtu kompakti apskatāma, piemēram, viedtālrunī.

Aplikāciju varētu izmantot telefonos, planšetdatoros un arī datoros. Tajā būtu pieejama svarīga informācija par ceļojumiem (maršruti, apskates objekti), kā arī fakti, informācija par izklaides iespējām, utt. Šajā lietotnē varētu apskatīt informāciju par grupu, gidu, kā arī savā starpā veidot nelielu sociālu tīklu, kur ceļojuma dalībnieki varētu dalīties ar attēliem un citu informāciju.

Šajā aplikācija svarīga loma tiktu veltīta ārkārtas situāciju risināšanai, piemēram, pazušanas gadījumā varētu veikt zvanu gidam, tūrisma aģentūrai vai, teiksim, vēstniecībai. Tāpat idejas autore pauda ideju, ka ar aplikācijas palīdzību varētu rezervēt ceļojumus, kā arī pēc ceļojuma varētu atstāt atsauksmes.

Nākamā savu prezentāciju sniedza IT studente Annija Millere. Viņas ideja ir izveidot Android aplikāciju, kas satur informāciju par dažādiem apskates objektiem. Autorei žūrijas locekļi ieteica aplikācijā iekļaut fitnesa un papildinātās realitātes elementus.

Idejas radītāja gan pauda, ka aplikācijā nebūtu nepieciešams, piemēram, soļu un kilometru skaitītājs, kas mūsdienās cilvēkiem ir visai aktuāls rādītājs. Tāpat vēl nav doma par papildinātās realitātes ieviešanu aplikācijā, taču meitene ir apņēmības pilna realizēt šo projektu un padarīt ceļotāju dzīvi vieglāku.

Policijas inspektore Annija Rabkeviča uzskata, ka nekur nav pieejama visa nepieciešamā informācija par ceļojumiem ērtai apskatei. Viņa savu ideju, līdzīgi kā iepriekšējās prezentācijas autores, vēlas realizēt ar viedo ierīču aplikācijas palīdzību. Viņas aplikācijas uzsvars netiks likts uz apskates objektu informāciju.

Galvenā ideja ir sniegt pašu svarīgāko, kas saistīts ar ceļojumu. Piemēram, informāciju par aizliegumiem konkrētajā valstī, riska situācijām, informāciju par valūtu un arī ceļojumu aprakstus.

Autore aprakstīja situāciju. Piemēram, vai jūrniekam, ceļojot uz Āfriku, nepieciešama kāda speciāla atļauja vai vakcinācija? Šajā aplikācijā tāda informācija būtu pieejama, un tā būtu apskatāma arī bezsaistē, lai datus varētu izpētīt jebkurā pasaules malā.

Biznesa studente Santa Jakovčika prezentēja mazliet citādāku tūrisma aplikācijas ideju. Viņas lietotnē būtu pieejama karte, kurā apskates objekta informācija parādītos tikai tad, ja cilvēks atrastos tās tuvumā. Pēc autores domām, tas mudinātu cilvēkus apskates objektus reāli apmeklēt.

Lietotājam būtu jāizveido savs konts, kā arī lietotne būtu pieejama vairākās valodās. Par katru objekta apmeklējumu būtu iespējams nopelnīt punktus, kurus varētu apmainīt pret dažādiem labumiem. Piemēram, apmeklējot Rundāles pili, aplikācijā tiktu nosūtīts kods, kas dotu atlaidi Rundāles pils restorānā.

Konkursu noslēdza Gustavs Mārtiņš Upmanis, kurš atrādīja pilnīgi atšķirīgu ideju no visām iepriekš redzētajām. Viņš kopā ar savu komandu izveidojis interneta vietni un Android aplikāciju ar nosaukumu kurp.es.

Gan interneta vietnē, gan aplikācijā ir iespējams apskatīt visus apkārt esošos pasākumus, pat tādus, par kuriem internetā ir pieejama ļoti minimāla informācija. Respektīvi, pilnīgi visu, kas notiek cilvēkam apkārt dažādās kategorijās.

kurp.es radītāji drīzumā plāno palaist mājaslapas pilno versiju, kā arī uzsākt pasākumu biļešu tirdzniecību tajā. Lapā pašlaik ir atrodami vairāk nekā 1000 pasākumi visā Latvijā, taču šis skaitlis tuvākajā nākotnē ievērojami palielināsies. Tie ir sadalīti kategorijās, piemēram, kultūras, sporta, mūzikas un bērnu pasākumi, kā arī dažādi tirdziņi, izstādes un ēdināšanas vietas.

Autors pavēstīja, ka informācija būs pieejama arī angļu valodā, un nākotnē tiks piedāvātas pasākumu iespējas arī ārpus Latvijas. Projekta veidotāji drīz ļaus arī pašiem pasākumu organizatoriem ievietot pasākumus mājaslapā.

Pēc prezentācijām un žūrijas apspriedes tika izlemts vietu sadalījums. Atzinības rakstus saņēma Annija Rabkeviča un Annija Millere. Trešajā vietā ierindojās Santa Jakovčika, bet otro vietu ieņēma Kristīne Šumelova. Vienbalsīgi tika nolemts, ka Gustava Mārtiņa Upmaņa un viņa komandas projekts kurp.es ir triumfējis Latvia Tours Traveltech. Organizators uzvarētājam piešķīra 1000 eiro Latvia Tours dāvanu karti. Arī otrā un trešā vieta saņēma naudas balvas.

Saistītās tēmas: Projektstehnoloģijas

Izsaki savu viedokli