Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Tehnoloģiju un mākslas apvienojums DMM Planets Art – Japānas lielākajā mākslas izstādē.

Tokijā bāzētā teamLab – mākslinieku apvienība, kuras sastāvā ir, kā viņi pašai saka “ultra tehnoloģiju speciālisti” – stāv aiz absolūti apburošajiem šoviem, kas šovasar norisinās Japānā. Izstāžu šovi sastāv no četrām galvenajām interaktīvajām instalācijām, un viena no tām ir “kristāla visums“.
Izmantojot dažādas mobilās ierīces, izstādes apmeklētājiem ir iespēja kļūt par daļu no ekspozīcijas.
Vienā no ekspozīciju telpā projekcijas liek domāt, ka tev visapkārt ir peldošas zivis vai arī atrodies kosmosā.

teamLab loceklis Kuda Takahaši skaidro, ka katra no ekspozīcijas telpām ir kā cita pasaule. Tomēr, kāds ir šīs ekspozīcijas mērķis?

Izstādes mērķis ir ikvienam tās apmeklētājam ļaut izjust mākslu ar visām tā maņām. Tā kā ekspozīcija atrodas 3000 kvadrātmetru milzīgās telpās, tad nav skaidras un konkrētas kārtības, kādā apmeklētājs izzina šo izstādi. Tam atliek tikai staigāt apkārt un baudīt.

Kāda ir atšķirība starp gleznu apskati muzejā un šāda veida izstādi? Lielākā atšķirība ir tā, ka katrs apmeklētājs var iesaistīties mākslas veidošanā, vēl nozīmīgāk, viņi paši var kļūt par mākslu. Un tas ir ļoti svarīgi.

Lai izstādes telpas būti vēl piesaistošākas, katrai telpai ir izveidota sava specifiska smarža, kuru nevar sajaukt ne ar vienu citu. Piemēram “Wander Through the Crystal Universe” telpas smaržas izveidē tika piesaistīti dažādi astronauti. Tiem tika dots uzdevums atcerēties, kā smaržoja Visums un balstoties uz to, tika izveidota “Visuma” smarža.

Iespējams apmeklētāji spēs sajust Visumu arī caur smaržām, ne tikai to redzot.

Jāatzīst, ka šīs izstādes izveide maksājusi lielu naudu, tomēr šī naudas summa ir mazāka, kā izveidot kosmosa kuģi un uzlidot kosmosā, lai pārliecinātos, kāds tas patiesībā izskatās un smaržo.

 

Saistītās tēmas: attīstībaekspozīcijajapānamākslaprogresstehnoloģijas

Izsaki savu viedokli