Aktuāls

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness
post-image

Ņemot vēra, ka Ķīna uz planētas kartes atrodas vietā, kur zemestrīces, cunami un dažādas citas dabas katastrofas nav reta parādība, valsts valdība un drošības dienesti turpmāk glābšanā varētu izmantot mūsdienu tehnoloģiju sasniegumus.

1556. gadā Ķīna piedzīvoja līdz šim postošāko zemestrīci vēsturē, kad bojā aizgāja 830 tūkstoši cilvēku. Ilgākā laika griezumā neviena cita zemestrīce nav izrādījusies tik nāvējoša. 1920. gadā Ķīna nonāca vēl vienas zemestrīces slazdos, kas dzīvību paņēma 273 tūkstošiem, bet ne tik senā pagātnē, 1976. gadā mira 232 tūkstoši iedzīvotāju.

Ņemot vērā dramatisko statistiku, jau kopš 1960. gada tika ieviestas vairākas drošības sistēmas, kā arī cilvēki tika apmācīti, kā rīkoties šādās situācijās. Ņemot vēra, ka mūsdienās tehnoloģijas attīstās milzīgos ātrumos, pēc nedaudz vairāk nekā 50 gadiem ķīnieši zemestrīcēs pazudušos cilvēkus varētu uzsākt meklēt ar dronu palīdzību.

Kā uzskata Nacionālās Zemestrīču Servisa tehnoloģiju vadītājs Šangs Hongs, droni meklēšanu varētu padarīt daudz efektīvāku un ātrāku. “Statistikas dati liecina, ka pirmo pusotru stundu pēc zemestrīces sākuma ir izdzīvojuši 90% iedzīvotāju. Pēc 24 stundām izdzīvojušo skaita procents ir samazinājies jau līdz 81%, savukārt pēc piecām dienām – atlikuši vairs tikai 7% potenciāli dzīvo cilvēku.”

Glābšana ar dronu palīdzību izskatītos apmēram šādi: pēc zemestrīces sākuma droni stundu lido konkrētā maršrutā, kura laikā katrs drons veic trīs kvadrātkilometru lielu izpēti. Tie varēs skenēt bojātas ēkas un drupu kaudzes ar infrasarkano, multispektrālo un hiperspektrālo sensoru palīdzību. Tie translēs informāciju datu centriem ar precīzu informāciju par gruvešos apraktajiem cilvēkiem, un pēc tam glābšanas dienesti varēs steigties palīgā.

Resursi: https://www.wired.com

Saistītās tēmas: dronskatastrofaķīnazemestrīce

Izsaki savu viedokli