Aktuāls

”Huawei” prezentē jauno ”Huawei Mate 10 lite” – viedtālruni ar kamerā iestrādātām dubultajām lēcām

Tālruņi, mobilās ierīces

Nominēts Latvijā visstraujāk augošais tehnoloģiju uzņēmums

IT sasniegumi, bizness

”iOS” lietotāji ar ”Gmail” aplikāciju drīzumā varēs lasīt arī citu servisu epastus

Mobilās aplikācijas

Kontakta parkošanās un pārpildīti auto – braukšanas kultūra citviet pasaulē

Auto, Moto

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets
post-image

Jaunākie dati rāda – kopumā 160 tūkstoši Latvijā un 300 tūkstoši Baltijā izmanto Igaunijas kompānijas SK ID Solutions radīto elektroniskās identifikācijas risinājumu Smart-ID kā autentifikācijas līdzekli.

Kopš tā ieviešanas Latvijā 2017.gadā, Smart-ID lietotāju skaits turpina strauji augt. Maija beigās tam bija 100 tūkstoši lietotāju Latvijā, 50 tūkstoši Igaunijā un 60.5 tūkstoši Lietuvā. Tagad, mēnesi vēlāk, lietotāju skaits jau pārsniedzis 300 tūkstošus – 160 tūkstoši Latvijā, 60 tūkstoši Igaunijā un 82 tūkstoši Lietuvā.

Šobrīd Smart-ID autentificēšanos Latvijā izmanto Swedbank un SEB bankas klienti, bet SK ID Solutions neizslēdz iespēju paplašināties, piedāvājot pakalpojumu citiem Latvijas e-pakalpojumiem.

“Smart-ID lietošanas pieauguma temps ir labākais apliecinājums tam, ka šāds risinājums bija gaidīts un atbilst mūsdienu klientu vajadzībām un paradumiem. Ja līdz šim mums bija nepieciešamas abas rokas, lai turētu kodu karti vai kalkulatoru un vadītu iekšā kodus internetbankā, tad šobrīd banka kļuvusi pieejama visur – sabiedriskajā transportā, auto, uz soliņa, skolā, parkā, pludmalē. Līdzīgi kā šķirstam rakstus, lasām ziņas no draugiem, tagad arī ātri pārbaudām, cik naudas kontā, veicam mazākus un lielākus maksājumus. Šogad mēs jau redzam pavisam jaunu klienta paradumu – mums ir 30 000 klientu, kas izmanto tikai mobilo ierīci bankas produktu izmantošanā,” saka Diāna Dubova, Swedbank Digitālo pakalpojumu daļas vadītāja Latvijā.

Arnis Škapars, SEB bankas valdes loceklis: “Klienti sagaida no mums risinājumus, kas ļauj tiem no jebkuras vietas ērti piekļūt saviem līdzekļiem un ar tiem rīkoties. Tādēļ aizvien vairāk klienti labprāt sāk lietot gan Smart-ID, gan jauno SEB mobilās aplikācijas versiju. Redzam, ka Smart-ID pārliecinoši kļūst par mūsu klientu primāro un galveno autorizācijas līdzekli internetbankas lietošanā, bet kodu kartes varam atstāt mājās, jo vairs nav vajadzības tās vienmēr nēsāt līdzi savā makā. Svarīgs ir arī drošības aspekts – Smart-ID aizsargā divi PIN kodi, tādēļ pat gadījumā, ja telefons tiek nozaudēts, nevienam citam nebūs iespējams piekļūt klienta bankas kontam.”

“Lietotnes lejupielādes apjoms un 300 000 aktīvie Smart-ID lietotāji rāda, ka tas ir ērts autentificēšanās veids e-pakalpojumos un veicot transakcijas. Smart-ID ir arī piemērotāks par citiem risinājumiem – vienmēr pieejams, bez bailēm to pazaudēt vai atstāt mājās, kā arī vienkārši lietojams. Lietotāju skaits visstraujāk pieaug Latvijā, jo vēl nesen šeit nebija vienkāršu un drošu elektroniskās autentificēšanās risinājumu. Smart-ID ir spēcīga divu faktoru autentificēšanās e-servisos, kurai pateicoties iespējams risināt klientu nepieciešamības tiešsaistē. Mūs priecē Smart-ID attīstība un esam atvērti sadarbības piedāvājumiem Latvijā, palielinot servisu skaitu, kuros var izmantot šo risinājumu,” stāsta Līsa Lukina (Liisa Lukin), SK ID Solutions Biznesa attīstības ar pievienoto vērtību direktore.

Smart-ID darbība balstās vienkāršos principos – lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play veikala vai App Store viedierīcē un veic identifikāciju, izmantojot mobilo vai personas identifikāciju. Tāpat kā mobilajā identifikācijā, arī Smart-ID lūdz ievadīt un izmantot PIN1 un PIN2 kodus, ko lietotājs pats izveido. Smart-ID ir bezmaksas aplikācija, kas rūpējas par lietotāja datu drošību. Vairāk informācijas: www.smart-id.com     

Saistītās tēmas: bankasmart id

Izsaki savu viedokli