Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness
post-image

Starptautiskais interneta pētniecības un tehnoloģiju uzņēmums Gemius Latvijas tirgū sācis ieviest unikālu rīku e-komercijas veikaliem – ShopMonitor, kas ļaus salīdzināt interneta veikala veikumu ar vidējiem tirgus rādītājiem. Gemius aicina e-komercijas pārstāvjus pieteikt savus interneta veikalus un būt par daļu no pirmā šāda veida pētījuma Latvijā.

ShopMonitor analītikas rīks ļaus interneta veikaliem salīdzināt sava veikala veikumu dažādās kategorijās, apakškategorijās un griezumos, saglabājot savu datu konfidencialitāti.  ShopMonitor ir aprīkots ar intuitīvu un viegli izmantojamu darbvirsmu, kas sniedz ieskatu par klientu veiktajām darbībām interneta veikalā, nosakot apmeklētāju atlēcienu rādītāju (bounce rate); vidējā pirkuma vērtību (average order value); konversijas procentu (conversion rate) un 15 citus rādītājus. Piemēram, e-komercijas spēlētājiem būs informācija par to, kāda ir vidējā pirkuma vērtība datortehnikas segmentā Latvijas tirgū, savukārt tie uzņēmumi, kas darbojas Baltijas līmenī, šos datus varēs uzzināt un salīdzināt arī par Lietuvu un Igauniju. Turklāt analītikas rīks ir pieejams kā lieliem, tā vidējiem un maziem interneta veikaliem, neatkarīgi no tā apmeklētāju skaita.

“Beidzot ir pieejams analītikas rīks, kas spēj apvienot vairākus būtiskus ieguvumus, palīdzot  jebkuram e-komercijas nozares pārstāvim izdarīt uz datiem balstītus biznesa lēmumus, analizējot  galvenos darbības rādītājus (KPI) dažādās preču kategorijās un redzēt savas stiprās un vājās vietas uz kopējā tirgus fona ,” norāda interneta veikala Xnet mārketinga vadītājs Jorens Kovaļovs.

Viena no izteiktākajām rīka priekšrocībām ir jau minētā iespēja iegūtos datus salīdzināt ar vispārējām tendencēm par Latvijas e-komercijas vidi vai atsevišķiem segmentiem. Tādējādi, izmantojot ShopMonitor, tiks analizētas ne tikai savas vietnes priekšrocības un aktivitāšu efektivitāte, bet arī salīdzinājums ar tirgus kopainu (benchmarking).

Tehnoland Latvia e-komercijas departamenta vadītājs Daniels Kupcāns uzskata, ka “iespēja katram interneta veikalam anonīmā veidā iegūt pārskatu par sev interesējošo tirgus sektoru ir tā ilgi gaidītā iespēja, kas pozitīvā veidā pievērsīs e-komercijas spēlētāju uzmanību detaļām. Piemēram, konstatējot, ka kāds rādītājs ir zemāks par tirgus vidējo, noteikti radīsies jautājumi, kāpēc un kas būtu jāmaina, lai to uzlabotu. Mēs noteikti redzam ShopMonitor kā rīku, ko izmantosim, lai celtu sava interneta veikala popularitāti e-komercijas sektorā.”

Tā kā ShopMonitor vienlaicīgi tiek ieviests visās trīs Baltijas valstīs, tiem interneta veikaliem, kuru darbība skar Baltijas tirgu, būs iespēja salīdzināt savu veikumu ne tikai ar Latvijas vidējiem rādītājiem, bet arī ar vidējiem rādītājiem Lietuvā un Igaunijā dažādos segmentos un produktu grupās.

“Kā uzņēmumam, kas aktīvi darbojās visā Baltijā, mums ir svarīgi, lai varam pamatot savu darbības virzienu ar reāliem tirgus cipariem, tādējādi ietekmējot  RD Electronics attīstību visās trīs valstīs. Fakts, ka ShopMonitor aptver tik plašu tirgu, mums sniedz nebijušu iespēju salīdzināt katras valsts e-komercijas sektora īpatnības un rast labākos risinājumus kā celt savu konkurētspēju,” komentē RD Electronics e-komercijas vadītājs Arturs Saņikovs (Artur Sannikov).

Aicinām uzzināt vairāk, apmeklējot ShopMonitor mājaslapu, kur iespējams iepazīties ar produkta priekšrocībām, kā arī pieteikt savu interneta veikalu šim projektam.

Saistītās tēmas: e-komercijagemiusinternetveikals

Izsaki savu viedokli