Aktuāls

post-image

2014. gadā dibinātais uzņēmums ”Hyperloop One” ir apņēmības pilns izstrādāt vēl nebijušu transporta inovāciju. Proti, izbūvēt lielas trubas starp pilsētām, kurās cilvēki varētu iesēsties kapsulās un ar ātrumu 1200 km/h pārvietoties no vienas pasaules malas uz otru.

Šīs idejas autors ir neviens cits kā elektroautomobiļu ražotāja ”Tesla” vadītājs Īlons Masks. Ambiciozais amerikānis ne tikai vēlas veikt revolūciju transporta nozarē, bet arī nodarbojas ar ”SpaceX” projektu, kā galvenais mērķis ir pēc vairākiem gadiem veikt pirmo ceļojumu uz Marsu un to laika gaitā kolonizēt.

Tomēr stāsts nav par Marsu. ”Hyperloop” saņēma ASV prezidenta Donalda Trampa apstiprinājumu un teorētiski Masks ar saviem padotajiem var vilkt ārā lāpstas un doties rakt tuneli jau šodien, taču viss nav tik vienkārši.

Tramps devis atļauju veidot ”Hyperloop” tuneli, kas savienotu Bostonu, Ņujorku, Filadelfiju, Baltimoru un Vašingtonu. Līdz šim ”Hyperloop” veicis tikai vienu nopietnu testu Nevadas tuksnesī. 12. maijā tika veikta īsas distances tests ar salīdzinoši nelielu ātrumu (1/10 daļa no paredzētajiem 1200 km/h).

Problēmas, ar ko Masks saskarsies, ir pieredzes trūkums un ģeogrāfija. Pasaulē šobrīd neeksistē neviens ”Hyperloop” tunelis, pat ne pienācīga izmēģinājuma versija. Veidot tuneli bez kārtīgiem iepriekšējiem izmēģinājumiem būtu ļoti riskanti.

Tāpat visus plānus var izjaukt arī māte daba. Prototipa vizuālajā ieskatā redzams, ka tunelis atrodas virs sauszemes, tomēr reāli tas tiktu būvēts zem zemes. ASV Ziemeļaustrumu reģions ir nepateicīgs tik nopietnu tuneļu rakšanai, pateicoties mainīgajai augsnei un vairākām upēm, kas procesu krietni apgrūtinātu.

Vēl viena lieta, kas pamatīgi varētu visu sabojāt, ir finanses un laiks. Piemēram, Ņujorkā ”Second Avenue” metro sāka būvēt 20. gadsimta sākumā. Ir pagājuši 100 gadi un tas funkcionē, tomēr darbi pie tā izstrādes noris vēl joprojām. Galvenais iemesls ir finanses – lai uzbūvētu vienu jūdzi metro, nepieciešami aptuveni divi miljardi ASV dolāru.

Izmantotie resursi: https://www.forbes.com

Saistītās tēmas: Hyperloopmasks

Izsaki savu viedokli