Aktuāls

”Asus” atrāda pasaulē plānāko datoru ar 360 grādu atlokāmu ekrānu

Portatīvie datori

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto
post-image

Šī gada 6. oktobrī sākusi darboties IBM biznesa konsultāciju organizācija, kas nodarbosies ar to, lai palīdzētu visdažādākajiem klientiem novērtēt priekšrocības, ko biznesam sniedz kognitīvās zinātnes. Vairāk nekā 2000 analītikas un datu zinātnes speciālisti palīdzēs finanšu, mazumtirdzniecības, izglītības, veselības aprūpes u.c. nozaru klientiem.

Uzņēmums IBM Kognitīvā biznesa risinājumi (IBM Cognitive Business Solutions) turpina IBM superdatora Watson iesākto, lai nostiprinātu kompānijas vadošās pozīcijas uzņēmējdarbības analītikas jomā. Jaunais pakalpojums apkopo nozares profesionāļu pieredzi un jaunākos sasniegumus datu zinātnē un analīzē.

Kognitīvā pieeja nozīmē inovatīvu datu apstrādes modeli, izmantojot jaunākās tehnoloģijas datu analīzē, dabīgās valodas apstrādē un mašīnmācīšanās iespējās. Nozares speciālisti prognozē, ka 2018. gadā jau liela daļa patērētāju regulāri izmantos pakalpojumus, kas saistīti ar kognitīvo datu apstrādi.

“Mūsu pieredze, strādājot ar klientiem visdažādākajās nozarēs, pierāda to, ka kognitīvā datu apstrāde ir perspektīvs veids kā uzņēmējdarbībā sasniegt jaunas iespējas,” saka Bridžeta van Karlingena, IBM Global Business Services viceprezidente. “Mūsu klienti apzinās, ka kognitīvā datu apstrāde apkopo un analizē vairāk informācijas nekā jebkad iepriekš, taču 80% no pieejamajiem datiem – attēli, balss, teksts, ķīmiskās formulas – nav analizējamas ar parastajām datu apstrādes sistēmām.”

“IBM Latvija” vadītājs Edijs Tanons stāsta par situāciju Latvijā: “Interese par kognitīvo tehnoloģiju izmantošanu biznesā ir arī Latvijas uzņēmējiem. To mēs vērojam gan atsaucoties uz sarunām ar uzņēmumu līderiem, gan redzot jau pirmos ”IBM Watson” inovāciju ieviesējus. Mūsdienu veiksmīgie biznesmeņi sen vairs nebalsta savu biznesa stratēģiju tikai uz “sajūtām un ožu”. Kognitīvie digitālie palīgi – “IBM Watson” produkti – ļaus daudziem uzņēmumiem audzēt savas komandas produktivitāti un attīstīties.”

Daži piemēri, kā klientu sadarbība ar IBM palīdzējusi tiem kļūt par kognitīvā biznesa uzņēmumiem:

  • vienam no vadošajiem mazumtirgotājiem IBM attīstīja kognitīvu risinājumu, kas analizē klientu datus kontekstā ar daudziem ārējiem datu avotiem – izpētot vietējos laika apstākļus un veicot konkrētā brīža sociālā segmenta analīzi. Tas palīdzēja saprast likumsakarības un pieļautās kļūdas konkrētu produktu patēriņam un izstrādāt atbilstošu cenu politiku, kā rezultātā ievērojami uzlabojās iespēja paredzēt produktu pieprasījumu.

  • Savukārt kāds cits vadošs apdrošinātājs uzlaboja klientu apkalpošanu, izmantojot IBM kognitīvo datoru, kurš prot analizēt informāciju un izprast sakarības – Watson dabīgās valodas apstrādes iespējas, kas ļauj automātiski atbildēt uz klientu uzdotajiem jautājumiem, sniegt padomus par apdrošinātāja piedāvātajiem pakalpojumiem.

IBM sadarbība ar veselības pakalpojumu sniedzējiem izmantoja tehnoloģijas ģenētiskā materiāla analīzē un uzlaboja vēža slimnieku aprūpi, jo veiktā DNS analīze ļāva izskaitļot personalizētu ārstēšanas programmu jebkuram pacientam.

Finanšu pakalpojumu jomā, IBM sadarbojoties ar saviem klientiem, ieviesis kognitīvo datu analīzes modeli, kas ļauj vadīt riskus un piedāvāt patērētājiem personalizētus padomus investīciju veikšanā.

Izglītības nozarē kognitīvās tehnoloģijas palīdz veidot personisku pieeju studijām gan studentu, gan pasniedzēju vidē.

Saistītās tēmas: ibm

Izsaki savu viedokli