Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto
post-image

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius pirmo reizi Latvijā publicējis datus par interneta lietotāju auditoriju mobilajā vidē. Noskaidrots, ka mobilo ierīču lietotāju vidū vislielāko auditoriju izdevies sasniegt ziņu portālam Delfi, kam seko ziņu portāls Tvnet un sociālais tīkls Draugiem.

Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati par to interneta lietotāju paradumiem, kas interneta pārlūkošanai izmantojuši mobilās ierīces, populārākais ir ziņu portāls Delfi, ko janvārī apmeklējuši 286 000 interneta lietotāji. Otrajā vietā ierindojies ziņu portāls Tvnet ar 214 000 lietotāju lielu auditoriju, bet trešie- sociālais tīkls Draugiem ar 195 000 apmeklētājiem. Minētajos datos atspoguļotais auditorijas lielums sevī ietver gan datus par tiem lietotājiem, kas janvārī apmeklējuši minēto mediju tradicionālās interneta vietnes, gan arī šo mediju īpaši mobilajai videi pielāgotās mobilās versijas, ņemot vērā auditorijas pārklāšanos abās vidēs.

Analizējot datus par auditorijas lielumu katrā no vidēm atsevišķi, atklājas, ka auditorijas ziņā bagātākā mobilā versija ir ziņu portāla Tvnet mobilā lapa m.tvnet.lv, ko janvārī apmeklējuši 198 000 interneta lietotāji. Ziņu portāla Delfi mobilā versija ir ierindojusies otrajā vietā ar 194 000 apmeklētāju lielu auditoriju, bet trešā populārākā mobilā lapa Latvijā ir sociālā tīkla Draugiem mobilā versija m.draugiem.lv – to janvārī apmeklēja 79 000 interneta lietotāji.

Savukārt no mobilajām ierīcēm aplūkotās tradicionālās interneta lapas ir Tvnet tradicionālā interneta vietne www.tvnet.lv, ko no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 213 000 interneta lietotāji, tai seko sociālā tīkla Draugiem tradicionālā interneta lapa www.draugiem.lv ar 176 000 apmeklētājiem, bet trešā populārākā interneta vietne mobilo ierīču lietotāju vidū ir www.inbox.lv – to janvārī apmeklējuši 173 000 lietotāji.

„Šī ir pirmā reize, kad Latvijā tiek publicēti dati par auditoriju, kas internetu apmeklējuši, izmantojot mobilās ierīces. Latvijas interneta reklāmas tirgus dalībnieki var būt īpaši gandarīti – šādus datus šobrīd sniedzam vēl tikai Dānijas tirgū, bet dažādās pētījuma ieviešanas procesa stadijās ir Lietuva, Čehija, Slovākija, Ungārija un Turcija. Mobilā interneta plūsma turpina augt, līdz ar to jaunie gemiusAudience dati palīdzēs optimālāk plānot un pielāgot reklāmas kampaņu risinājumus attiecīgajai videi, kā arī uzlabos interneta reklāmas konkurētspēju kopējā reklāmas tirgū. Tāpat ieguvēji ir arī interneta mediji, kas jau laicīgi var sākt optimizēt savu noliktavu, pielāgojot to attiecīgās vides prasībām,” gemiusAudience pētījumā ieviestos uzlabojumus komentē Gemius Latvia vadītāja Linda Egle.

Mobilā interneta plūsma pēdējā gada laikā ir strauji augusi. Ja vēl pērnā gada sākumā tā veidoja 4,80% no kopējās interneta plūsmas, tad jau 2014. gada janvārī sasniedza 8,13% un turpina augt.

Jau ziņots, ka sākot ar šī gada janvāri, Gemius uzsāka gemiusAudience pētījuma pāreju uz datu atspoguļošanu pēc platformu principa. Tā ietvaros reklāmas nozares dalībniekiem tiek piegādāti dati par interneta lietotāju auditoriju, segmentējot to pēc ierīcēm, kuras tiek izmantotas interneta pārlūkošanai. Iepriekš jau tika publicēts no datoriem apmeklētāko interneta lapu Top 25 un tas ir apskatāms šeit.

Statistika veidota, balstoties uz tiem interneta lietotājiem, kas interneta pārlūkošanai izmantojuši mobilās ierīces (tālruņus, viedtālruņus, planšetdatorus) un ir vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas janvārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas sniedz datus par auditorijas lielumu interneta vietnēs, nevis sīkdatņu (cookies) vai IP adrešu skaitu.

Izsaki savu viedokli