Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness

”Samsung” pārstrādās 157 tonnas metālu no ”Galaxy Note 7” viedtālruņiem

Tālruņi, mobilās ierīces
post-image

Mums GoPro vienmēr būs īsts amerikāņu produkts, kas radies nevis internacionālā laboratorijā, bet gan kāda puiša garāžā. Šo revolucionāro kameru radīja puisis vārdā Niks Vudmens (Nick Woodman), kurš savā Volkswagen busiņā pārdeva pērles un gliemežvāku krelles, lai savāktu pietiekami daudz līdzekļu sava produkta pārdošanai.

Kas ir pats svarīgākais – GoPro tika radīts, lai atrisinātu attēlu uzņemšanas problēmu ekstrēmajos sporta veidos. Niks Vudmens pirmo reizi ar šādu problēmu saskārās 2002. gadā sērfošanas laikā Austrālijā. Kā tika filmēts šis process? Tālumā, no krasta. Bet augstas kvalitātes ekipējums bija visai dārgs un nepieejams ikdienas patērētājam. Galu galā Vudmena mērķis bija izgudrot ierīci, kas spēs uzņemt attēlus un nofilmēt pasaulē neiedomājamākās aktivitātes – lēkšanu ar izpletni, daivingu un citas ekstrēmas nodarbes.

Neveiksmju ēra

Pirms GoPro projekta Niks uzbūvēja un iznīcināja divus citus uzņēmumus. Pirmā viņa vārdā izveidotā kompānija bija mājaslapa ar nosaukumu EmpowerAll.com, kas centās pārdot elektronikas produktus. Bet diemžēl šis bizness visai ātri pagrima. Pēc tam Vudmenam izdevās piesaistīt 3,9 miljonus dolāru finansējumu Fanbug spēļu un mārketinga platformai, kas deva iespēju spēlētājiem laimēt naudu.

Kad jau otro reizi Vudmena projekts izgāzās, viņš apgalvoja, ka bailes no vēl vienas izgāšanās viņam palīdzēja veiksmīgi realizēt GoPro projektu. Pārvācoties atpakaļ pie saviem vecākiem 26 gadu vecumā un strādājot Elon Musk biznesā, viņš 18 – 20 stundas dienā pavadīja, darot visu – sākot no e-pastiem un braukšanas ar smago mašīnu līdz sava produkta dizainam ar roku, jo viņam nebija pieejams automatizēts dizaina dators. Viņš sev deva 4 gadus, lai radītu produktu, kas darbojas.

Lai arī Niks Vudmens netika uzskatīts par īsto “produkta guru”, bet gan tas bija Stīvs Džobss, Vudmens ar to bija ļoti cieši saistīts visos produkta dizaina aspektos. Tā vietā, lai steigtos, viņš vairākas reizes aizkavēja produkta nonākšanu tirgū, jo uzzināja, ka Ķīnas piegādātāji bez viņa ziņas ir pārgājuši uz lētākiem materiāliem.

   

“Audzējot” ienākumus

2004. gadu GoPro noslēdza ar 150 000 dolāru lieliem ienākumiem. Kopš tā laika uzņēmumam ik gadu ir izdevies šo skaitli dubultot. 2005. gadā ienākumi no GoPro pārdošanas sastādīja 350 000 dolāru. Uzņēmumam turpinot strauji augt, tagad kompānija ir vairāk nekā 2,5 miljardus dolāru vērta.

Bieži tiek prātots – cik populārs GoPro var kļūt? Cik liels ir tā tirgus? Un galu galā – vai tas nav ierobežots un pieejams tikai sporta entuziastiem? Nepavisam! Patiesībā daudzi tehnoloģiju pārstāvji tic, ka GoPro ir potenciāls kļūt par vienu no vadošajiem spēlētājiem videokameru jomā, izkonkurējot Sony un Panasonic. Iemesls ir tas, ka tehnoloģijas tiek uzlabotas, bet kameru izmērs aizvien samazinās, un to pielietojums palielinās pat 10 reižu. Ja jau GoPro ir spējīgs darboties pat stratosfērā, tad mēs noteikti no šīs kompānijas varam sagaidīt vēl ko nebijušu.


Resursi: Goprobuyersguide

Saistītās tēmas: goproienākumiNiks VudmensProduktsUzņēmums

Izsaki savu viedokli