Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Skandalozs datovīruss nozog konfidenciālu cilvēku veselības informāciju Lielbritānijas slimnīcās

Bez kategorijas
post-image

Tālajā 1889. gadā fabrikants un tā laika auto industrijas pārstāvis Armands Pežo sabiedrībai atrādīja viņa radīto un viņa uzvārdā nosaukto trīs riteņu braucamrīku. Pašu pirmo Peugeot viņam palīdzēja izgatavot inženieris Leons Serpolē.

Pežo savas dzīves laikā tā arī nebija lemts ieraudzīt pirmo viņa uzvārdā nosaukto automobili tāda veidolā, kādā mēs to pazīstam šodien. Pežo aizsaulē devās 1915. gadā, bet 33 gadus pēc viņa nāves tika radīts pirmais Peugeot pēckara modelis. Tam bija puslodes veida cilindra galva un V formas vārsti. Šim auto tika izveidoti viens miljons eksemplāru.

1960. gadā itāļu auto dizaina kompānija Pininfarina radīja dizainu Peugeot 404 automašīnai, kas tobrīd bija ārkārtīgi elegants un moderns auto. Pēc astoņiem gadiem Peugeot atrādīja “504”, kas 3,7 miljonos eksemplāros kļuva par visu laiku vislabāk pārdoto modeli. Tobrīd šis auto pēc statistikas datiem ieņēma pirmo vietu pārdoto auto vidū Āfrikā.

1972. gadā Peugeot 104 kļuva par pasaulē mazāko četru durvju salona mašīnu. Pēc tam sākās strauja jaunu automašīnu izgatavošana. Pēc septiņiem gadiem tapa “604”, kas varēja lepoties ar Eiropā pirmo turbo dīzeļa dzinēju. 1983. gadā debiju piedzīvoja “205”, kas kļuva par vislabāk pārdoto auto savā dzimtenē Francijā, kā arī divas reizes uzvarēja Parīzes – Dakāras rallijā.

1997. gadā Peugeot laida klajā “406” – pirmo divvietīgo auto ar dīzeļa dzinēju. Pēc gada Peugeot 206 kļuva par trīskārtēju World Rally Championship (WRC) uzvarētāju.

Saistītās tēmas: autoPeugeotVēsture

Izsaki savu viedokli