Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness
post-image

Latvijas telekomunikāciju milzis Latvijas Mobilais Telefons (LMT) šodien sadarbībā ar  uzņēmumu 4SmartScreens prezentēja savu jauno inovāciju. LMT tuvākajā nākotnē grasās padarīt viedas lielpilsētas, eksperimentus sākot galvaspilsētā Rīgā.

Radisson Blu Hotel Latvia notiekošajā preses konferencē ievadvārdus sacīja LMT prezidents Juris Binde. Viņš pastāstīja par telekomunikāciju vēsturi un attīstību, kā arī  par mobilā interneta popularitāti Latvijā. LMT prezidents nodemonstrēja infografiku, kurā bija attēlota Latvijas vieta mobilā interneta lietojumā pasaulē.

Pēc LMT datiem, Latvijā vidēji (pēc iztērētā datu apjoma) mobilo internetu izmanto vairāk nekā ASV, Dienvidkorejā un Igaunijā, kas dod otro vietu pasaulē, sev priekšā palaižot vien Somiju.

Nākamais savu runu teica sociālantropologs Viesturs Celmiņš. Viņš pastāstīja par autostāvvietu nozīmi un par to nepieciešamību attīstīties, sakot, ka pēc statistikas datiem 95% no sava dzīves laika automašīna nostāv dīkstāvē. Tāpat viņš pavēstīja, ka automašīnas īpašnieks gadā sastrēgumos vidēji pavada nedēļu, kas noved pie tēriņiem vidēji 1500 eiro apmērā.

Celmiņš arī pauda ticību, ka Latvijā nepieciešama cita pieeja autoceļu infrastruktūras attīstībā. Viņaprāt, mazāk uzmanības vajadzētu pievērst gludākiem asfalta segumiem un platākām joslām pilsētās, vairāk domājot par esošās infrastruktūras uzlabošanu ar mūsdienu tehnoloģiju palīdzību. Tas pēc viņa domām būtu daudz lētāks, ātrāks un efektīvāks risinājums.

Mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmuma 4SmartScreens pārstāvis Kaspars Egliņš ķērās pie konferences svarīgākās daļas. Viņš prezentēja mākslīgā intelekta stāvvietu meklēšanas risinājuma prototipu. Šī inovācija bija galvenā konferences tēma, un Egliņš pastāstīja, kā tā darbojas.

Šīs tehnoloģijas pamatā ir vienkāršas kameras, kas fiksē automašīnu esamību stāvvietās. Tehnoloģijas mākslīgais intelekts zina, cik stāvvietas ir pieejamas un fiksē katru mašīnu, kad un cikos tā ierodas un pamet stāvvietu. Galvenā uzņēmumu doma ir izveidot mobilo aplikāciju, kurā tiešsaistē būtu redzamas brīvās un aizņemtās stāvvietas Rīgā reālajā laikā. Pašlaik vienīgais prototips atrodas pie Kaņepes kultūras centra, kur noritēja testi.

Kameras atpazīs arī cilvēkus, un tie netiks fiksēti, ja stāvēs stāvvietā un kaut ko gaidīs. Kameras atpazīs tikai un vienīgi automašīnas. Filmētie dati netiks saglabāti, jo viss darbosies tiešsaistē.

Pēdējais uzstājās Latvijas Mobilā Telefona viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis. Viņš savukārt pastāstīja, ka ir plānots šo stāvvietu tehnoloģiju sasaistīt ar Waze aplikāciju. Respektīvi, iekļaut Waze opciju atrast tuvumā esošās brīvās stāvvietas. Šai inovācijai arī ir izveidots prototips, un joprojām notiek sarunas ar Waze par turpmāko sadarbību.

Pēc LMT pārstāvju domām, 4SmartScreens inovācija varētu tikt ieviesta apmēram gada laikā, ja viss notiks, kā plānots. Protams, joprojām noris darbi, lai 4SmartScreens tehnoloģiju uzlabotu, kā arī, lai izveidotu aplikāciju, kas nodrošinātu šo pakalpojumu klientiem.

Saistītās tēmas: lmtPilsētastelekomunikācijas

Izsaki savu viedokli