Aktuāls

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness
post-image

Vēlies būt 1. vietā Google meklētājā? Vai gribi uzzināt kā pareizi izvēlēties atslēgvārdus savam produktam vai servisam? Tas viss ir iespējams ar SEO palīdzību, un, ja šobrīd nav ne mazākās nojausmas kas tas ir, tad sagatavojies – tūlīt uzzināsi daudz ko jaunu!
Šobrīd digitālajā pasaulē neiztikt bez SEO, tāpēc, ja vēlies, lai par tavu produktu uzzina pēc iespējas lielāka auditorija, tev jāapgūst pāris mazi knifi, kas sniegs ievērojamus rezultātus ilgtermiņā.

SEO (no angļu val. Search Engine Optimization) jeb Meklētājprogrammu optimizācija ir īpašs mājaslapas apmeklētāju daudzuma pielielināšanas process. Mērķis ir sasniegt visaktuālāko auditoriju, kas, būtībā, ir darīt visu, lai potenciālie klienti atrod Jūs Googlē. Pēc šī raksta izlasīšanas jums būs pietiekami daudz zināšanu, lai to panāktu.

 

3 svarīgākās lietas, kas nepieciešamas, lai klienti atrastu jūsu produktu vai pakalpojumu kādā no meklētājprogrammām:

  1. Atslēgvārdu izvēle;
  2. Atslēgvārdu izvietojums jūsu mājaslapā;
  3. Atsauces uz jūsu lapu – linki uz citiem resursiem.

 

Atslēgvārdi ir veids, kā cilvēki meklē risinājumus savām problēmām.

Jūs varat šiem cilvēkiem palīdzēt, ievietojot atbilstošos atslēgvārdus aprakstot jūsu pakalpojumu. Tos visvieglāk ir noteikt, iejūtoties klientu ādā un cenšoties iztēloties viņu problēmas un kā viņi to aprakstīs.  

Viens no daudziem rīkiem, kas izstrādāts šādam mērķim ir KWFINDER ar kura palīdzību var ērti un vienkārši noteikt populārākos atslēgasvārdus jebkurā sfērā. Ar šo rīku varēsi noteikt arī to, cik bieži konkrētā frāze tiek meklēta Googlē.

Ievadot atslēgvārdu meklēšanas logā, iestatot mērķauditoriju (jeb valsti un valodu) (1) ir iespējams aplūkot, cik augstu Googles meklēšanas rezultātos varētu atrasties jūsu mājaslapa.

Par piemēru izmantosim atslēgvārdu, kas tūlīt kļūs par vienu no meklētākajiem ziemas sezonā – “ziemas zābaki”. Redzam, ka tas vidēji tiek meklēts 590 reizes mēnesī, taču ir ļoti sezonāls un novembrī var sasniegt pat 3000 meklējums (2). Šis ir ļoti labs piemērs kādēļ mājaslapas optimizācija jāveic nevis vienreiz, bet regulāri.

Kreisajā pusē redzam kādas vēl vārdu kombinācijas cilvēki izmanto, lai atrastu ziemas zābakus (3).

Pēc tam, kad ir atrasti piemēroti atslēgvārdi, pats svarīgākais solis ir ņemt tos vērā un ievietot savā mājaslapā pareizajās vietās, lai optimizētu lapu.

Googles meklētāja uzdevums ir pārliecināties kādus produktus jūs piedāvājat. Vienkārši skaidrojot, meklētāju roboti regulāri “lasa” jūsu lapu, lai pēc tam to piedāvātu meklēšanas rezultātos, kad tieši šī lapa vislabāk atbilst kāda cilvēka vaicājumam. Šeit variet uzzināt sīkāk par mājaslapas reitingu ietekmējošiem faktoriem.

 

Kur izvietot atslēgvārdus?

  1. Virsrakstā (Gan galvenajā (H1), gan apakšvirsrakstos (H2/H3) )
  2. Mājaslapas linkā
  3. Tekstā (protams, nepārspīlē, vidēji pietiek ar 0.5-3% no kopējā teksta)
  4. Meta aprakstā
  5. Bildes tekstā (alt-tag)

 

Ja jūsu lapa ir veidota uz WordPress platformas, tad tas noteikti nesagādās nekādas grūtības – pieejami daudzi spraudņi, kas palīdzēs.

Ko vēl būtu vērtīgi darīt:

  1. Ievietot sinonīmus atslēgvārdam (“ziemas zābaki” , “silti zābaki”, “garie ziemas zābaki”, utt.);
  2. Pēc iespējas samazināt bilžu izmēru, lai tas paātrinātu lapas ielādes laiku;
  3. Pievienot atsauces uz saviem un citu rakstiem, lai Google uzskatītu jūs par uzticamu avotu;
  4. Ievietot atslēgvārdus teksta pirmajās rindās.

 

Tagad pats svarīgākais – Atsauces uz jūsu lapu.

Tas, cik bieži jūsu mājaslapa parādās citās mājaslapās, ir ļoti nozīmīgi cilvēku plūsmas nodrošināšanai. Jo vairāk atsauču no citām mājaslapām, jo augstāk Google vērtēs jūsu avotu jeb linku.

 

Ir 3 veidi kā palielināt atsauču daudzumu:

  1. Rakstu veidošana citiem – izmantojot iespēju norādīt savu mājaslapu kā papildus avotu.
  2. Infografiskais materiāls – padariet rakstus viegli uztveramus, kad jāizmanto dati, statistika un tabulas, kas citreiz liek pat aizsnausties. Ar šādiem grafikiem ir ļoti viegli dalīties un iespējams ievietot atsauces uz informācijas avotu.
  3. Smilšpapīra tehnika – veidojot jaunu rakstu, drīkst iedvesmoties no līdzīgiem rakstiem, lai savu izveidotu vēl aktuālāku, interesantāku un informatīvāku. Tādā veidā jūs pārliecināsiet arī citas mājaslapas atsaukties tieši uz jūsu avotu.

 

Saistītās tēmas: googlemeklētājsseo

Izsaki savu viedokli