Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness
post-image

Lattelecom platjoslas interneta izbūvē investējis 80,2 miljonus eiro, informē uzņēmuma Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Zanda Šadre.

Latvija ir starp pasaules līderiem platjoslas interneta ieviešanā un viens no paraugiem optiskā interneta pārklājuma nodrošināšanā, jaunākajā pētījumā par platjoslas interneta ieviešanas tendencēm atzinis viens no pasaulē vadošajiem tehnoloģiju konsultāciju uzņēmumiem Arthur D.Little*.

“Šobrīd pasaulē novērojam četrus karstākos platjoslas interneta ieviešanas reģionus – Dienvidaustrumāziju, Vidējos Austrumus, Ibērijas pussalu un Baltiju,” teikts pētījumā. Latvija tajā pozitīvi izcelta vairākas reizes – gan par īstenoto pieeju platjoslas interneta programmas ieviešanā, gan par sasniegtajiem rezultātiem pārklājuma nodrošināšanā, kur ieņem pirmo vietu kopā ar Lietuvu. Abām Baltijas valstīm seko Katara, Singapūra un Japāna.

Neskatoties uz to, ka platjoslas ieviešanas programmas ierasti ir ilgtermiņa un to investīcijas tiek apgūtas ilgākā laika periodā, ir novērotas arī ātras un veiksmīgas ieviešanas programmas tādās valstīs kā Katara, Singapūra un Latvija, kā arī Spānija un Apvienotie Arābu Emirāti, norāda pētījuma autori. Šajās valstīs platjoslas internets gandrīz visā valsts teritorijā ieviests 3 līdz 6 gadu laikā. Latvijas gadījumā –  5 gados.

“Ir gandarījums būt starp valstīm, kas dažādos mērījumos ierasti ierindojas inovatīvāko valstu vidū. Līdz šim vairākos topos tika izcelts Latvijā pieejamā interneta ātrums, taču šoreiz novērtēts arī izvēlētais modelis, kā platjoslas internets tika ieviests,” uzsver Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis, norādot, ka kopējās Lattelecom veiktās investīcijas optiskā interneta ieviešanā kopš 2008. gada sasniedz 80,2 miljonus eiro.

Kā norādīts pētījumā, veiksmīgākais optiskā interneta ieviešanas modelis pasaulē bijis tas,  kurā ieviešanas programmu vada un galveno lomu uzņemas viens uzņēmums, kas veido arī sadarbību ar valdību un citiem investoriem. Šāds modelis bija izvēlēts arī Latvijā, kur vadošo lomu platjoslas interneta ieviešanā uzņēmās Lattelecom. “Valstīs, kurās ieviešanas temps ir lēns, nav viena vadoša spēlētāja, kas būtu uzņēmies programmas īstenošanu,” atzīst Arthur D.Little eksperti.

  1. gada decembrī iznākušajā pētījumā analizētas vairāk nekā 50 valstis, kur ieviesta vai uzsākta platjoslas interneta ieviešana.

*Arthur D. Little ir viens no vadošajiem tehnoloģiju konsultācijas uzņēmumiem pasaulē, kas inovāciju un tehnoloģiju jomā darbojas jau kopš 1886.gada. Vairāk informācijas www.adl.com.

 

Izsaki savu viedokli