Jump to content

Programmēšanas pamati vidusskolā


garais
 Share

Recommended Posts

Guest Bērzs

protams, ka jāsak ar vienkāršāko

kas attiecas uz saprašanu un blokshēmām - laba analoģija ir loģikas mikroshēmas- piemēram - UN-NE VAI-NE loģika, registri, taimeri, adresu reģistri, utt

 

Pag,pag loģikas mikrishēmu analoģiju nevajadzētu aizrauties, jo tur tomēr notiek paralēli procesi, bet programmas parasti tomēr nav paralēlas (nerunāsim par sarežģītiem multithread risinājumiem).

Link to comment
Share on other sites

Guest ADEX

Mums programmēšanu sāka mācīt tālajā 84.

Kam interesēja - mācījāmies paši un taisījām spēlītes. Pārējie rakstīja programmiņas, kuras pēc formulas aprēķināja izteiksmes vērtību, ievadot mainīgos.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bērzs

jāsāk ar loģiskās domāšanas attīstību. Tad jāmācās zīmēt, sastādīt algoritmus. Jāzin visi cikli ar pirm, pēc nosacījumiem, jāapgūst masīvi utt. Tad kad to pārzini- ieteicams labi, tad vari sākt savas PASCAL gaitas. Ja tas padosies tad vari ņemt visual basiku, Delfu :) galvenais jāzin komandas, un jāievēro kārtība, lai kods neizskatās haotisks un var viegli orienteties.

Bet programmēšana paskālā arī ir loģiskās domāšanas attīstīšanas mērķis.

Ja skolnieks prot apieties ar teksta redaktoru, tad viņam pirmajā nodarbībā ir jādod pārrakstīt pāris programmas bruteforcā un tad lēnām jāsāk skaidrot, kas ir kas.

Link to comment
Share on other sites

Guest ADEX

Neredzu iebildi. Tie, kuri rakstīja tos formulu aprēķināšanas algoritmus, darīja to priekš ķeksīša. Pārējie mācījās. Tāpat vien ir kā Tu saki.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Saprašanai palīdz bildes, jo visādas formulas, līknes un grafiki biezā slāni vienkārši nogurdina, bet viena 2 minūšu multenīte var ietvert 200,lpp jegu. Protams - kā nu kuram.

Link to comment
Share on other sites

Cilvēkiem, kam aktīvāka labā puslode vairāk saprašana no multenēm, bet cilvēkiem, kam kreisā - no grafikiem. (vai otrādi, bet tas nav būtiski) tieši tādēļ skolotāja uzdevums - padarīt priekšmetu viegli uztveramu, kā vieniem tā otriem.

Protams, šis priekšmets kā tāds vieglāk padodas tiem, kam kreisā puslode aktīvā, taču tam nav noteicošā nozīme priekšmeta apgūsānā/neapgūšanā.

Link to comment
Share on other sites

Lasu , sajūsminos un reizēm šausminos.

90% no šeit rakstītā skrīt ar manām domām. Tas ir VAJAG, VAJAG un vēlreiz VAJAG!!!!

Ja pa šiem diviem mēnešiem interese ir radusies 20% no apmācāmajiem Tad uzskatu ka tas jau ir labs rādītājs. Ja vēl viņiem būs neatlaidība, spīts un pacietība tad... tik uz priekšu.

Diemžēl nākas kārtējo reizi konstatēt ka apmēram 50% ir tādu, kam viss PO_IG! Interesantāk padzīvot netā, mēģināt izprovocēt učuku un traucēt citus u.t.t. Kā iesakāt rīkoties ar tādiem (triekt ratā , dāvināt zemāko sekmīgo un tad triekt ratā vai mēģināt izčakarēt viņus ar tā paša PASCAL palīdzību).

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

varbūt 3% no traucētajiem tikai mērkaķojas pakaļ un ir iesaistāmi apmācībā, bet nu ja šiem ir atbalsts no večiem un skolas, tad neka neizdarīsi, jo viduvējības zin, ka nevelk un tāpēc nejūtas ērti starp gudrākiem un ja nevar apjēgt vielu, tad vismaz patraucēs gan

Link to comment
Share on other sites

Mjā, pirmajās stundās jūdzos nost, bet pēc tam kad mājās netā šo to paskatījos, nu es stunās guļu aiz garlaicības.

Link to comment
Share on other sites

Guest drunk_lizard

Lasu , sajūsminos un reizēm šausminos.

90% no šeit rakstītā skrīt ar manām domām. Tas ir VAJAG, VAJAG un vēlreiz VAJAG!!!!

cieniitais, Juus sjo jautaajumu uzdevaat datoristu forumaa!!!!

tak domaat vajag

99% tas nafig vajadziigs

pareiza doma ir iemaaciit veidot algoritmus - tas noteikti noderees, BET

koderim ir jaabuut sirdii, mhhhh

ir jaabuut iipasjam praata salikumam lai kljuutu par talantiigu koderi

beigsim tak liet cjugunu un ljausim katram dariit to, kas vislabaak padodas

ar varu var iemaaciit, bet piespiest radosji un kvalitatiivi straadaat - nekad

garais, nokaap uz zemes!

Link to comment
Share on other sites

Guest Bērzs

beigsim tak liet cjugunu un ljausim katram dariit to, kas vislabaak padodas

ar varu var iemaaciit, bet piespiest radosji un kvalitatiivi straadaat - nekad

garais, nokaap uz zemes!

Nu tā gluži nav, mēs tak runājam par skolniekim, viņu prāts un apziņa vēl veidojas un šeit vietā ir teiciens

You become what you think about most of the time

 

Bez tam daudzi labi programmētāji agri vai vēlu beidz programmēt un kļūst par vieniem no labākajiem un bagātākajiem uzņēmumu vadītājiem pasaulē.

Tas attiecas uz daudziem uzņēmumiem, piemēram: Microsoft, Oracle, Google, Skype. Šie ir tikai populārākie, bet tādu ir ļoti daudz.

Link to comment
Share on other sites

Tad varbūt fiziku un ķīmiju arī nafig nemācam, jo to pēcāk dzīvē lieto tikai retais? :roll:

 

Pievienots: Starp citu - mani ieteikumi par vērtēšanu:

 

Ja es būtu skolotājs (:mrgreen:), es darītu šādi - apmeklējumu neuzskaitam, un to jau pašā sākumā visiem pasakam - "kas negrib, var nenākt". Atzīmi sastāda konkrēti kontroldarbi & praktiskie darbi, par kuriem visi tiek brīdināti iepriekš. Var arī pārsteiguma kontroldarbiņus, bet tad tos tikai kā bonusus pie atzīmes. Atzīmes būtu sadalītas šādi - 4 var dabūt katrs, kurš var pierādīt ka ir KAUT KO dzirdējis. Ar parādniekiem čakarēties nav forši. Ja nu vispār galīgi neko nezin - nu, pret stulbumu zāles vēl nav atrastas. Lai tad ir arī nesekmīgs. Tie, kuri ir normāli apguvuši puslīdz visu, var saņemt 7 vai 8 - cik nu labi sanācis. 9 un 10 ir rezervēti tiem, kas parāda īpašu izpratni un entuziasmu. Par tiem ir jāpasvīst.

 

Nu, bet es gan nezinu, cik viegli šāda metode iet cauri skolā. Varbūt tas ir vairāk piemērots augstskolai. :p

 

Pievienots 2: Mana sieva (arī profesionāla programmētāja, btw) arī atzīst, ka skolā programmēšanā visinteresantākais bija tas, kur varēja kaut ko interesantu dabūt uz ekrāna. Viņa arī saka, ka uz šo profesiju viņu esot pamudinājis tieši tas, ka skolotāja esot pratusi iedvesmot. Tā kā, ja nu kas, nevajadzētu vadīties no stereotipa, ka programmēšana (u.c. eksaktās lietas) ir puišu lauciņš. ;) Un vajag censties stāstīt interesanti! :)

 

Pievienots 3: Ā, un ja nav ideju, ko zīmēt:

  • kārtošanas algoritmu vizualizācijas (animācijiņas taisīt);
  • Rekursijas ilustrēšana ar vizuāliem kociņiem uz ekrāna;
  • Fraktāļu zīmēšana (vajadzēs formulas izstāstīt);
  • 3D rotācija (tur gan nāksies matricas viņiem iedot);
  • Spēlītes!

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Atzishos pats labakais kas man patika kad gaju progmeistara taisit chusku :):mrgreen:

Ka vienmer aiznem vairakus meneshus

Link to comment
Share on other sites

 

Ja es būtu skolotājs (:mrgreen:), es darītu šādi - apmeklējumu neuzskaitam, un to jau pašā sākumā visiem pasakam - "kas negrib, var nenākt". Atzīmi sastāda konkrēti kontroldarbi & praktiskie darbi, par kuriem visi tiek brīdināti iepriekš. Var arī pārsteiguma kontroldarbiņus, bet tad tos tikai kā bonusus pie atzīmes. Atzīmes būtu sadalītas šādi - 4 var dabūt katrs, kurš var pierādīt ka ir KAUT KO dzirdējis. Ar parādniekiem čakarēties nav forši. Ja nu vispār galīgi neko nezin - nu, pret stulbumu zāles vēl nav atrastas. Lai tad ir arī nesekmīgs. Tie, kuri ir normāli apguvuši puslīdz visu, var saņemt 7 vai 8 - cik nu labi sanācis. 9 un 10 ir rezervēti tiem, kas parāda īpašu izpratni un entuziasmu. Par tiem ir jāpasvīst.

 

Tā jau arī cenšos darīt.

par nenākšanu - šamiem ir BAIL nenākt (ne jau no manis), jo ej ta nu sazin, ka šajā laikā neiekrīt Direktora vai māc.pārz "nagos" un tad "drāzīs" par bastošanu, i klases audz. auklējas.

Link to comment
Share on other sites

Pofigisms beigsies (to no pofigista izsitīs komandas biedri), ja dalīsi komandās pa trim un vērtējumu liksi komandai kopumā (vai vēl labāk - komandas vērtējums = komandas sliktākā dalībnieka vērtējumu).

Reti kurš grib būt par "vājo posmu".

Link to comment
Share on other sites

Patiesībā, manuprāt, tā ir slikta doma. Padomā - ir komanda no diviem, kam tas patiesi interesē, un viena pofigista, kurš ir laimīgs par 4, un kuram uz pārējo uzlikt mīksto. Kas notiek? Pofigists arī uzliek mīksto un notin, un abi pārējie dabon svīst, lai uztaisītu gan par sevi, gan viņu - jo pašiem jau sliktu vērtējumu negribas.

 

Vai arī, ja šādi dara, tad vismaz jāļauj komandas izvēlēties pašiem (un pēcāk arī mainīt, ja gribas).

Link to comment
Share on other sites

Vilx- kategoriski nepiekrītu. Skolotājam jāgatavo arī tie "mīkstie" dzīvei, ka kāds tirliņš gribēs uz viņu muguras izbraukt. Jāgatavo tā, lai neļautos kāpt sev uz galvas. Pie viena kā bonuss nāk tas, ka klasē veidojas pašregulācija un daļa no motivēšanas pāriet komandas biedru rokās. Protams, komandu sastāvu vari mainīt. Pie kam neviens neliedz komandas veidot tā, lai pofigists nonāk divu nepofigistu sastāvā, kas pie kam noliek viņu savā vietā. Ne jau tikai atzīmes nosaka motivāciju. Vari domāt citas privilēģijas tiem, kas ir spējuši sevi parādīt kā laba komanda un liegt tiem, kas nav. Vismaz pēc savas pieredzes varu teikt - tas strādāja.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nez, nez. Ja ir puslīdz normāls cilvēks gadījies, tad vēl varbūt abi pārējie spēs šo pierunāt. Bet katrā klasē ir arī pāris "atmorozaki", kuriem smadzenes ir neandertāliešu līmenī, un kam nospļauties par visu un visiem. Tādiem gan neko nepadarīsi - izstiepies vai saraujies. Arī iz pieredzes...

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Svarīgi ir tas, vai skolas, pašvaldības utt atbalsta sistēma ir orientēta uz demokrātisko vairākumu, kas arī var būt ne pārāk zinatgribošs un mācibu procesā tikai traucē tiem klases 3-5 gudrīšiem, vai arī atbalsta tomēr normālu mācību procesu.

 

Vēl ir tāda lieta, ka zināmā vecuma pokemoni sāk sevi uzskatīt par baigajiem praktiķiem, kuriem tā teorija nav vajadzīga un pieprasa tikai smukas, uzskatāmas lietiņas bez pašu darba ieguldījuma. Var piestrādāt pie visādu praktisku projektu izstrādes, kaut vai satelīta pavadoņu atrašanas programmu, kur tikai jāzin, cik soļi tas škivis no viena līdz otram jāpagriez. lai gan no sakuma liekas, ka tas ir baigi kruti un sarežģīti, patiesībā skaitot tos soļus visu var smuki vizualizet un apskaidrot.

Link to comment
Share on other sites

Šeit bija bezjēdzīgs citāts.

 

Tu domā ka viņi zin ko nozīmē satelīta pavadonis un kā viņu atrast? Man šķiet ka viņiem tas ir pie "kājas" . Viņi zin tikai to, ka no skolas ( ja nesastrādās baigos mēslus) viņus neizmetīs (izglītības sistēmas un šīs sistēmas finansējuma sekas) ....

Tāpēc kādēļ saspringt?

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

sateliits ir piemeers, ka it kaa tas ir baigi sarezgjiiti, bet patiesiibaa, ja no viena sateliita liidz otram skjiivis jaagriezh par 30 soljiem pa labi un 5 uz leju, tad to var padariiit tik vieinkaarshu, ka jaabuut stipri pastulbam, lai nesaprastu

 

un, ja grupaa var dabuut pozitiivu saprateeju/nesaprateeju attieciibu, tad ir izredzes uztureet maaciibu, nevis kaut kaadu citu paraleelu procesu

Link to comment
Share on other sites

Runaajot par to ka sāk progrmēšanas mācīssanos ar Pascalu, man skiet ka tas vareetu buut labaakais variants. Jo tomeer paskalaa var apguut pamatus un taa nav arii paaraak sarezgiita valoda. Uzreiz jau nevaig radiit kko lielu un graujosu, bet iemaaciities pamatus un vispaar kko lai buutu sajeega par programmeesanu.

Labots - propāns
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...