Jump to content

Štrums vol.2


Jetijs
 Share

Recommended Posts

Sveicināti!

 

Viss sākās šeit. Izvērtējot visas kļūdas, par un pret, nolēmu, ka jātaisa cnc darba galds viss metālā. Galu galā, ja taisa, tad taisa kārtīgi! :) Tā nu ķēros tā teikt vērsim pie ragiem. Cnc darba galdam kā vadulas vislabāk ir izmantot sliežu mehānismu, bet tā kā tie ir dārgi, tad meklēju citu variantu un uzgāju šo darba galdu:

 

wwwwww.jpg

 

šim variantam nav sliežu, bet gan stieņi, tas nozīmē daudz zemākas izmaksas. Aidā pie darba! Sākumā veicu rasēšanas darbus iekš solidworks vides, kā piemēru ņemot augšminēto attēlu. Augstāk minētajā attēlā redzamajam darba galdam vadulām tiek izmantoti 20mm stieņi un bukses (tā laikam viņas sauc). Es nolēmu uzlabot un izmantot 25mm stieņus un bukšu vietā lineāros gultņus. Tas samazinās stieņu locīšanos līdz minimumam.

 

cncncnqc.jpg

 

Viss vairāk vai mazāk gatavs, jāsāk meklēt materiāli. Sākumā nevarēju atrast, kur dabūt tik biezu alumīnija kluci, lai tā sānos viegli varētu izurbt tik lielu caurumu, lai tanī viegli ievietotos 46mm lineārais gultnis. Ienāca prātā ķecerīga ideja, jāņem 6mm biezie alumīnija atgriezumi, kas man pieejami samērā lielā daudzumā un jāsalīmē tie kopā, tādā veidā iegūstot vajadzīgā biezuma kluci. Sākumā sazāģēju 4 mazākas plāksnītes un salīmēju tās kopā tā teikt testam. Izurbu sānos caurumu, lai redzētu, vai šāda urbšana nesašķels plāksnītes to līmējuma vietā. Viss noritēja gludi, urbums tīrs, līme tur. Sāku līmēt kopā vēlamā lieluma plāksnītes ar to pašu veco labo epoksīdu metālam :) Pirmais klucis sanāca baigi ok:

 

cnc2006.jpg

 

Savukārt otrajā un trešajā klucī sākās problēmas - nedaudz saliektas plāksnes, kas īsti labi kopā nesalīmējas:

 

cnc2006_1.jpg

 

Tā nu atmetu šo domu un sagādāju normālu solid alumīnija kluci. Lai gan būtu jau dikti smuki visu iekārtu izveidot no alumīnija atgriezumiem :D Nu neko - ejam tāļāk.

 

cnc2006_2.jpg

 

No hobbycnc.com mājas lapas tika pasūtīta 4asu cnc vadības plati. Mana iepriekšējā palte nesuportēja tādu fīču kā voltāžas palielināšanu motoriem bez rezistora izmantošanas. Ar šo jauno plati pavērās iespējas mainīt voltāžu bez rezistoru izmantošanas, šādas plates saudz par chopperdrive platēm. Var slēgt klāt voltus no 12-42. Attiecīgi arī palielinās motoru OC potenciāls. Ja ar manu veco plati (attēlā augšpusē) uz 5v es varēju sasniegt motoriem 200 rpm, tad ar jauno plati uz 36v tika sasniegti jau 900rpm :shock: Vēl platē iebūvētas dažādas aizsardzības pret nepareizu motora vadu pieslēgšanu utt.

 

cnc2006_3.jpg

 

Vītņu stieņus šoreiz paņēmu no ebay. Konkrētajiem stieņiem ir 4mm gājiens uz vienu apgriezienu. Salīdzinoši iepriekš izmantotajiem stieņiem tika izmantoti standarat vītņu stieņi ar gājienu ap 1.5mm apgriezienā. Ar šo stieņu palīdzību padeves ātrumam vajadzētu palielināties gandrīz 3 reizes :shock:

 

cnc2006_4.jpg

 

Protams, bez attiecīgiem uzgriežņiem nu nekādi neiztikt :D

 

cnc2006_5.jpg

 

šeku bilde pēc vītņu stieņu sagarināšanas un to galu apvirpošanas:

 

cnc2006_6.jpg

 

Kā pašu griezējinstrumentu izmantoju firmas kress ražojuma aparātu, ko arī pasūtīju no ebay. Šī tomēr ir frēzmašīnīte, nevis slīpmašīna kā iepriekšējā dizainā. Tāpēc arī labāk turēs sānu slodzes.

 

cnc2006_7.jpg

 

Atkal talkā tika ņemti lineārie gultņi:

 

cnc2006_8.jpg

 

Šo turekli arī pasūtīju iekš ebay...

 

cnc2006_9.jpg

 

Kad tika piegādāts alumīnija klucis un dažādi profila, tad sazāģēju tos attiecīga garuma gabalos un kopā ar rasējumiem iedevu pazīstamiem meistariem apstrādāt. Būtībā bija tikai jāsaurbj caurumi -lielāki un mazāki un pāris vītnes jāsagriež. Pats vienkārši negribēju ar to noņemties. Bija arī bildes ar jau apstrādātām detaļām, bet pazuda... Tāpēc tālāk bildītes jau no daļēji saliktas frēzmašīnas:

 

cnc2006_10.jpg

 

cnc2006_11.jpg

 

cnc2006_12.jpg

 

cnc2006_13.jpg

 

cnc2006_14.jpg

 

cnc2006_15.jpg

 

cnc2006_16.jpg

 

cnc2006_17.jpg

 

cnc2006_18.jpg

 

cnc2006_19.jpg

 

cnc2006_20.jpg

 

cnc2006_21.jpg

 

cnc2006_22.jpg

 

cnc2006_23.jpg

 

cnc2006_24.jpg

 

cnc2006_25.jpg

 

cnc2006_26.jpg

 

Lūk šitā. Kad viss bij saskrūvēts kopā, tika nolemts, ka vajag izveidot kautkādu galdiņu uz kā to frēzmašīnu uzlikt virsū - nestāvēs takš zemē :) Un ja jau taisa, tad taisa kā nākas - ar visu dzesēšanas sistēmu. Galdiņā tika iestrādāta tāda kā sile, kurā varētu satecēt viss dzesējošais šķidrums no frēzēšanas procesa. Jāieliek tik sūknītis ar filtru un šo šķidrumu var izmantot atkārtoti. Galdā tika iestrādāta arī pati griešanas virsma - 10mm bieza dzelzs plāksne izmērā 90x90cm ar stiprinājuma caurumiņiem ik pa 10cm. Šo darba galdu metināt palīdzēja brālis, pats metināt nemāku. Nesteidzoties šis process aizņēma apmēram pusotru nedēļu. Šeku bildīte:

 

cnc2006_27.jpg

 

Kā redziet, plāksne piestiprināta uz 12mm vītņu stieņiem četros stūros, tas paver iespēju šo plāksni viegli noregulēt ar frēzmašīnas asīm, atliek tik biš paskrūvēt uzgrieznīšus. Nu ko, liekam pašu mašīnu virsū:

 

cnc2006_28.jpg

 

cnc2006_29.jpg

 

cnc2006_30.jpg

 

cnc2006_31.jpg

 

cnc2006_32.jpg

 

cnc2006_33.jpg

 

cnc2006_34.jpg

 

cnc2006_35.jpg

 

cnc2006_36.jpg

 

cnc2006_37.jpg

 

cnc2006_38.jpg

 

cnc2006_39.jpg

 

cnc2006_40.jpg

 

cnc2006_41.jpg

 

cnc2006_42.jpg

 

šeku viltīgais vadu sakārtošanas veids :)

 

cnc2006_43.jpg

 

Tālāk, kad viss itkā gatavs sākās piemērota barokļa meklēšanas process. Negribējās lodēt nekādas tur šēmas ar transformatoriem un diodēm, tāpēc nolēmu vienkārši saslēgt ķēdē 3 parastu datora barokļu 12v līnijas. Būtībā tas ir vienkāršs process, Vienam baroklim jābūt kā galvenajam, pārējos savukārt jānoizolē tā, lai to 0, jeb melnais vads nebūtu kontaktā ar pašu barokļa keisu un arī sazemēts. Usjo. Rezultātā dabonam normālus 36V

 

cnc2006_44.jpg

 

cnc2006_45.jpg

 

Tānulūks. Kad viss smuki salikts kopā un piejūgts pie strāvas, sākās testēšanas fāze. Mani jau galvenokārt interesēja šī setupa maksimālais ātrums. Sāku frēzmašīnu kustināt, pēc nelielas eļļošanas viss kustējās dikti smuki. Sāku pakāpeniski pacelt frekvenci. atrodot maksimālo stabilo frekvenci, biju pārsteigts par rezultātu - max padeves ātrums tagad bija ap 8m minūtē (iepriekšējā pus meta minūtē vietā) :shock: Vienkārši skaisti. Būtībā ja gribu vēl lielāku ātrumu, tad jāpiejūdz barokļu raidam klāt vēl viena barokļa 5v līnija un būs 41v, kas vēl mazdrusciņ palielinās OC potenciālu :) Šādiem motoriem max OC potenciāls ir apmēram 20 reizes tb ja uz 5v tas kustas uz 200rpm, tad uz 100v ātrumam vajadzētu pieaugt apmēram uz 4000rpm :shock: , taču max volti, ko esmu redzējis dažādu vdības plašu specifikācijās ir 80v, tas būtu 16x OC :) Man tagad ir apmēram 7x OC un vairāk i nevajaga.

 

cnc2006_46.jpg

 

no manas frēzmašīnas darbības dažādos ātrumos.

 

Un šekur video ar ātrumu, kādu var sasniegt ballscrew vītņu stieni, kuram gājiens ir ap pus collu apgreizienā un ar vadības plati, kas motoriem padod pat 80v :shock:

 

Ar backlash jeb tā saukto luftes problēmu ja vajadzēs cīnīšos visai oriģinālā veidā - ar papildus uzgriezini katrā asī un atsperi starp tām, jo lielajos alumīnija klučos tam ir atstāta vieta. Taču iespējams tas pat nebūs nepieciešams, jo nekur nekas neļurkājas un uz stieņiem varu pat stāvēt ar visu savu svaru un lokās labi ja pa milimetru.

 

Tā lūk. Modding instruments vol.2 gatavs. Nu pat sāksies kalibrēšana un testēšana, tāpēc tuvākajā laikā vēl nebombardējiet mani ar lūgumu šo to izgriezt :D Rīt mēģināšu veikt pirmos griezumus kokā un alumīnijā, tad arī būs jaunas bildes. Ja viss ies labi, tad var sagaidīt arī kādu moddingu no manas puses :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Jetijs

    47

  • Kaibinjsh

    5

  • Cipruss

    6

  • Valmet

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super! Spriežot pēc masīvajiem metāla elementiem no alumīnija - izmaksas nežēlīgas. Bet nu rezultāts ir tā vērts.

Link to comment
Share on other sites

vimba_zlobnaja

Jetij, 100x atbalsts tavai darbībai!!!! Tā tik turēt.

Bet nu tas vecīts otrajā video ir gan rēcīgs ;)

Link to comment
Share on other sites

Tiešām superinstruments. Zini, lasot par pirmo frēzi tu minēji, ka vajadzetu otru labāku. Es nebūt domājis, ka tas notiks TIK ātri. Burtiski no vienas frēzes uz otru. Apsveicu ar jauno frēzi! Lai galvas ripo!

Link to comment
Share on other sites

Paldies :)

 

Super! Spriežot pēc masīvajiem metāla elementiem no alumīnija - izmaksas nežēlīgas. Bet nu rezultāts ir tā vērts.

 

 

 

Izmaksas tikai par materiāliem un bez visa darba ir uz 1000Ls, kas tomēr ir krietni lētāk nekā lētākais šāds aparāts, ko komerciāli var iegādāties pa 3000 eiro no vācijas. Amerikāņi vispār aptrakuši:

 

http://www.k2cnc.com/shop/products.asp?cat=18

 

 

 

Cenas astranomiskas bez nekādiem navarotiem. Apsveru domu sākt ražot šādas iekārtas pēc pasūtījuma - šeit paversas cits bizness :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nu kam to vajag??? ja ir iespēja un zināžšanas var ne to vien uzmeistarot, un gan jau ka ir pūlks uzņēmumu kas ar tādām litām nodarbojasss

Link to comment
Share on other sites

Prieks par šādiem cilvēkiem ar zelta rokām! :D

 

 

Super

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc ir tāda tiekšanās pēc lielāka ātruma?

Tas taču visticamāk samazina griezuma precizitāti. It seviški tas, ka vītne ātrāka. Pats ātrums ne tik, bet tieši vītne.

Link to comment
Share on other sites

Nu kam to vajag??? ja ir iespēja un zināžšanas var ne to vien uzmeistarot, un gan jau ka ir pūlks uzņēmumu kas ar tādām litām nodarbojasss

 

Pulks uzņēmumu nodarbojas, bet nu tās cenas tās cenas... Latvijā lētāko šāda tipa aparātu es atradu pa 5000 latiem. Iespaidīgi vai ne? Labāk pats pa 1000 uztaisu. + darītprieks

 

 

 

Kāpēc ir tāda tiekšanās pēc lielāka ātruma?

Tas taču visticamāk samazina griezuma precizitāti. It seviški tas, ka vītne ātrāka. Pats ātrums ne tik, bet tieši vītne.

 

 

 

Griezuma precizitāte tāpatās ir ļoti liela, jo 1/1 soļu režīmā uz vienu apgriezienu ir apmēram 200 soļi, kas nozīmē, ka teorētiskā precizitāte pie tagadējiem vītņu stieņiem ir 4mm/200, jeb 0,02mm. Vēl jau pastāv arī 1/2, 1/4 un par 18 soļu režīmi :) Ātrums vajadzīgs tāpēc, lai apstrādājot kādu lielāku detaļu, tukšgaitā jams kustētos ātrāk. Jo atkarībā no detaļas, laiks, kas paiet tukšgaitā ir apmēram 1/3 visa detaļas apstrādes laika. Un to vajag samazināt. Vecajai iekārtai kamēr mašīna veica 1.2m attālumu, pagāja apmēram 5 minūtes - kam tas der, pa to laiku var aiziet tēju i uzvārīt i izdzert. Materiāli, protams, jāapstrādā ar attiecīgu ātrumu, bet tukšgaitas ātrums gan jo lielāks, jo labāk :)

Link to comment
Share on other sites

Ko tur teikt... Man būtu rokas par īsām, lai kaut ko tādu sameistarotu. Lielisks darbs. Noskatījos aŗī pievienotos video.

Man tikai viena lieta nav skaidra! Cik noprotu, darba galds darbojas ar rokas vadību, vai ne? Kā ir iespējams izgriezt precīzas formas?

Vai ir kāda progzza, kas piemēram, ielādējot rasējumu (bmp, jpg) melns uz balta, attiecīgā mērogā izgravē toc-toc to pašu tanī pašā kokā/alumīnijā?

Link to comment
Share on other sites

Apsveicu!

 

Pēc labākajiem paraugiem !!!

 

Tā turpināt!

 

Lai izdodas!

Link to comment
Share on other sites

Palasi iepriekšējo topiku par konkrēto tēmu... tur ir uzrakstīts par vadības programmu/ām...

 

Jetiji, kā jau teicu, tu rullē!!!

Link to comment
Share on other sites

Par to ātrumu.

Tam servo motoriņam tas solis tāds, ja?

Ar tādu precizitāti jau protams, ka pietiek daudz kam, ja ne visam. Par to maks ātrumu jau bija ksaidrs, besī ārā, tas kamēr skaneris aizbrauc no viena gala uz otru.

Link to comment
Share on other sites

Ko tur teikt... Man būtu rokas par īsām, lai kaut ko tādu sameistarotu. Lielisks darbs. Noskatījos aŗī pievienotos video.

Man tikai viena lieta nav skaidra! Cik noprotu, darba galds darbojas ar rokas vadību, vai ne? Kā ir iespējams izgriezt precīzas formas?

Vai ir kāda progzza, kas piemēram, ielādējot rasējumu (bmp, jpg) melns uz balta, attiecīgā mērogā izgravē toc-toc to pašu tanī pašā kokā/alumīnijā?

 

 

 

He he. pamēģini nu ar rokas vadību apli izgraizīt :D

 

Viss tiek veikts ar progas palīdzību. Būtībā ir tā: ņemam un kādā coerlī, autocadā vai citā progā uzzīmējam vajadzīgo kontūru un noseivojam to .dxf failā. Tālāk ņemam konvertētāju un pārkonvertējam to mašīnkodā, kas izskatās apmēram šitā:

 

 

 


G01 x 0 y 0 z 0

G01 z-1

G01 x 0 y 1 

G01 x 1 y 1 

G01 x 1 y 0 

G01 x 0 y 0 

G01 z 0



 

Augšminētais kods liks mašīnai uzzīmēt kvadrātiņu 1cm dziļumā ar 1cm garām malām.

 

Nu lūk tālāk ņemam un iebarojam šo failu mašīnas kontroles progā, piemēram, turbocnc. Aizstūrējam frēzgalvu uz sākuma punktu, nonulējam asis un spiežam start. Usjo :)

 

Trīs dimensiju plaknēm tas g kods būs uz pāris tūkstoši rindiņām, atkarībā no izšķirtspējas :D

 

Tagad jāsāk apgūt citas cnc mašīnu kontroles progas, jeb CAM. Vispopulārākā proga ir Mach3, kas darbojas logu vidē, nevis DOSā kā turbocnc. Vēl var izmantot arī mastercam, kas sevī ietver ne tikai mašīnas kontroles softu, bet arī iespēju pašā softā uzdizainēt arī apstrādājamo detaļu. Šādu softu sauc par CAD/CAM softu :)

Link to comment
Share on other sites

Jā. Skaidrs beidzot. Ņemot vērā to, ka ar AutoCAD esmu uz "tu", tad šitāds verķis man noderētu ik pa reizei. Kad būs nepieciešamība, došu ziņu. Vienalga vēl nav skaidras dažas nianses, bet vienalga prieks, ka kaut kas tāds vispār ir pieejams.

Bonuss par uzņēmību. Ražo nākamo darbagaldu un sāc pārdot! :)

Link to comment
Share on other sites

Rīt mēģināšu veikt pirmos griezumus kokā un alumīnijā, tad arī būs jaunas bildes. Ja viss ies labi, tad var sagaidīt arī kādu moddingu no manas puses :)

 

Nevaru sagaidīt bildes. Nav ko teikt, Jetijs ir cilvēks ar zelta rokām!

Link to comment
Share on other sites

Jaaa, visu cienju tev Jetij! Kaut ko tadu uzmeistart ne visiem butu pa spekam.

ja nav noslepums, kadiem tieshi nolukiem tiks izmantots aparats?

Link to comment
Share on other sites

Mjaa, neko liidziigu pat redzeejis neesu.. zelta rokas ir prast sataisiit elektisko rozeti vienlaiciigi arii kanalizaacijas cauruli podam, bet šitas jau ir fenomens.. ja pat ne vairak!!

VISU CIEŅU!

Link to comment
Share on other sites

Njaa jaabuut iekshai, lai ko taadu uztaisiitu.

Nu es gan ko taadu nenjemtos dariit, jo ja kaut kas noiet greizi, tad viss darbs \ nauda pa pipe......

 

 

Nu JeTIJ tew tieshaam zelta rokas

Link to comment
Share on other sites

Jetij, nu vienkārši. nav vārdu. Amerikāņi par šitādu te prasa 4 ar pus stabus uz prasta metāla galda, bet tu uztaisi šādu par 1000ls. Apsveicu ar panākumiem! Gaidam no tevis kādu modingu ar jauno frēzi!

 

P.S Svars laikam šādai iekārtai gan ir liels, ne?

Link to comment
Share on other sites

Guest djlaurix

man draugam sencis ari bija pasutijis no vienas firmas shadu verči pa detaļam saskruveja un sanaca kautkas loti lidzigs un samaksaja 1500ls bija pamacibas ka salikt un programas disks ;)

Link to comment
Share on other sites

nu tas gan ir pilnīgs kosmoss:) - vari griezt detaļas mākslīgajiem pavadoņiem:)

 

kā ir ar to vietu - pie vertikālās ass, tā paplāksne ar 90 grādu plauktu apakšā uz kura stāv frēzmašīna - tur sanāk ka frēzes turēklis ir krietni zemāk par balsta vietām uz kust asīm, ti - tai vietā neveidojas ļurka?

 

a tā metāla plāksne 9mm bieza - tai gan svars varētu būt labs:) - bet masivitāte laikam vajadzīga, lai lielā ātrumā pārvietojoties tā frēze nesašūpotu galdu?

 

bet statīvs ar to dzeses šķidruma vannu ar labi izskatās:) - moš varēj to vannu taisīt vieglāku, no kāda plāna skārda? lai gan, statīvs jau tāpt smags, tur laikam vairs nav nozīmes kautko vieglināt:)

 

tie lineārie gultņi šķiet interesanta lieta, kā viņi darbojas? kā tās lodes tur var ripot? šitādi vēl nebija manīti. un kā izdevās sakaņot diametrus - trubām ar gultņiem tik precīzi? nē, nu manijakāls verķis:)

 

-- nu vispār vareni. šitais jau ir pamatīgs uzrāviens, te ir taisīts uz maksimālo kvalitāti, bez kompromisiem, tas ir ko vērts! ;-)

 

noskatījos video - tas tak ir īsts robots! - mākslīgā roka :shock: traki iespaidīgi :)

 

PS - tas Trijžubura baroklis arī jestrs, riktīgs overklockera sapnis :lol: trejdeviņu voltu baroklis :) deviņvīru spēks...

Link to comment
Share on other sites

Manaa kantorii Laazeru CNC vadiiba no w2k darbojas (taa peec noveerojumiem). Japashpinonee vairaak :D

Link to comment
Share on other sites

Nu muusu kantora ekperimetaalais iecirknis taadu kaa nemetas ar vareetu uzraut, btw. Tik nav vajadziibas. :D

Link to comment
Share on other sites

Paldies :)

 

 

 

Varoni, lineārie gultņi darbojas apmēram kā sekojošā bildē, tur biš var redzēt to bumbiņu ceļu:

 

http://www.bearingcie.com/images/238.gif

 

Kā reiz tikko ienācās šādas vadības plates:

 

gecko_001.jpg

 

gecko_002.jpg

 

 

 

Par ko jāsaka liels paldies labam cilvēkam no aizokeāna vārdā Maris Freimanis. Infu var smelties no www.geckodrive.com Kas ir tik labs šīm platēm/ Piemām kārtām jau motoros barojamās voltāžas lielumam. Iespējams griezt iekšā no 24-80V :shock: Ražotāji gan neiesaka motoriem griezt iekšā vairāk kā 25x lielākus voltus par paredzētajiem, jo tādā gadījumā motors var nodegt un ja arī nenodeg, tad ātruma un jaudas pieaugums nebūs īpaši lielāks par tām pašām 20x tā ka tas ir samērā bezjēdzīgi. Lieka motoru sildīšana. Mani motori ir paredzēti uz 3v, tas nozīmē, ka ar šo plati max volti, ko varu griezt iekšā būtu ap 75v. Ņebūtu vēlams motorus darbināt arī ar mazāk kā 4x lielāku voltāžu, jo tad tā teikt neatveras motoru pilnais potenciāls. Plate atbalsta gan 4 un 6 gan 8 vadu motorus, tātad gan unipolāros, gan bipolāros. Uz motoru padodamie ampēri tiek regulēti ar rezistoru palīdzību, kuru nominālu aprēķina pēc ļidzi dotas formulas. Rezistoru pievieno pie 11 un 12 pina. Kastiņas veidotas no anodēta alumīnija, kas palīdz labāk novadīt siltumu no pie kastiņas apakšas piestiprinātajiem mosfetiem. Sliktākajā gadījumā, ja operē ar 8 un vairāk A var pielikt apakšā kādu palielu radiatoru. Ar džumperu, jeb īsslēdžu (vai kā nu tos sauc) palīdzību var iestatīt vadības platei dažādus režīmus, piemēram taupības režīmu, kas nomet uz mototu padotos A par 33%, ja motors netiek darbināts ilgāk par sekundi, tas palīdz nepārkarst motoriem. Uz plates ir arī maiņrezistors ar kura palīdzību iespējams noregulēt mazo ātrumu tā teikt darbības plūdumu. Jo katrs solis tomēr ir vairāk vai mazāk tāds kā sitiens, kas rodas motoram strauji pagriežoties par soli uz vienu vai otru pusi. Un pie maziem ātrumiem veidojas tāda kā tarkšķoša vibrācija, kas liek visam darba galdam vibrēt. Lūk, šis maiņrezistors ļauj pieregulēt mikrosoļu režīmu tā, lai pēc iespējas samazinātu šo vibrāciju. Platei ir arī īssavienojuma aizsardzība, lai novērstu nepareizu motora vadu saslēgšanu. Tā lūk. Pēc laiciņa būs jāpatestē kā savu darbiņu veic šīs plates. Katra plate paredzēta savam motoram. Bet nu visam savs laiks, aparāts ir nokalibrēts, bet šis tas vēl ir jāregulē.

Link to comment
Share on other sites

Pirmos griezumus veicot, konstatēju ievērojaumu lufti tieši no vītņu stieņa/uzgriežņa puses. Tāpēc nācās vien realizēt viltīgo pretluftes fīču, ko domāju, ka nemaz nevajadzēs... Virtuāli tas izskatās apmēram šitā:

antibacklash.jpg

 

Tālākais uzgrieznis, tas kas vis tālāk iekš šī kluča, atrodas tādā kā brīvkustībā tb nav nekādīgi nofiksēts, taču ārējais uzgrieznis gan ir nofiksēts zem neliela atsperes spiediena. Un ko domājies - strādā tā lieta, lufte vairs nav :) Motoram gan ir biš lielāka slodzīte, bet jams nesūdzās un bīda visu tīri ok.

Link to comment
Share on other sites

Sanāca brīvāks brīdis, esmu pabīdījies nedaudz uz priekšu.

Beidzot uzmeikoju to šķidruma dzesekli frēzei, bez tās man bija bail alumīniju apstrādāt, jo viņš tās praķivnijs - nedaudz pa lielu padeve vai pa zemu apgriezieni un jamā skaidiņas saķep frēzītes zobos un kinariki. A tagad viss bumbās. Ūdens, prezīzāk, ūdens emulsija plūst labi, nekādas skaidas nekur neķep un griežas lieliski.

 

kvadraats.jpg

 

Lūk griezuma rezultāts:

 

kvadraats1.jpg

Griezts ar 2mm diametra plakangala frēzi 3mm dziļumā ar 6 piegājieniem pus pimimetra dziļumā katru reizi. Padeves ātrums 10cm/min. Vadības plate uzstādīta 1/8 soļu režīmā - motoru vibrācija ļoti ļoti minimāla. Visi kubiciņi sanāca ļoti ļoti vienādi - ar bīdmēru mēriju. Viss tagad strādā perfekti. Tikai, konstatēju, ka kā jau visos darbos arī šeit nedrīks steigties. Ja padeves lielums ir lielāks nekā vajag, sākas neprecizitātes. Vispār jau biš vēl jāpiestrādā - ūdens šļakstās tur kur nevajag.

Tā lūk. Sākšu tūlīt dizainēt augšā pirmo w/c galvu :D

Link to comment
Share on other sites

gribeetos uzzinaat vai ar tavu iekaartu arii organisko stiklu var apstraadaat, vai arii taas freezes vietaa kaut kaads cits griezeejinstruments jaaiestaada ?

 

 

es jau ar kaaru aci skatos uz tavu tavu aluniiniju gabalu :mrgreen:

mosh aptuveno izcenojumu vareetu publiceet

kaut kaa jau tie 1000 ls ir jaaatpelna :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest GIGI

Jetijs Tu man liec sasparotie, mans projekts jau bij sācis aprūsēt no domas, ka esmu pilnīgs idijots aizraujoties ar CNC

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...