Jump to content

Subwoofer Pašdarinātais


Kaibinjsh
 Share

Recommended Posts

Sen sen, klaiņojot pa .ru netu uzgāju šādu aprakstu. Nu niez man, manas praktiskā latvieša rociņas, kaut ko uzbūvēt. Ir doma pašam tādu uzdarīnāt. Kādas ir speciālistu domas par šo veidojumu. Uzmanību pievērst tam pakojumam un pildījumam (linolejs un sintepons). "uber kruto Hi-Fi" necentīšos panākt, bet skaņu "[consored] zem ūdens" gan negribeetos, pēc tam kad visu dienu esi noņemies ar radošo procesu.

Link to comment
Share on other sites

Guest NSSpecial

Da izskatās normāls projekts. Tikai nenāk prātā kāda vella pēc autors ir izvēlējies būvēt tieši tā tūnētu bandpass versiju no visa iespējamā. Vēl viens basu kalps.

 

Ja liksi mašīnā tad pirms tam apstrādā skaļruni un pēc tam izvēlies mitrumizturīgu to slāpētāja materiālu.

Link to comment
Share on other sites

Kaibinjsh

Ka tieshi apstaradaat skaljruni. Esu dzirdeejsi ka ar kaut kaadu laku, bet tieshi kaadu, nav ne jausmas. Un kas buutu mitrumizturiigs slaapeetaajmateriāls?

Link to comment
Share on other sites

Guest NSSpecial

Ka tieshi apstaradaat skaljruni. Esu dzirdeejsi ka ar kaut kaadu laku, bet tieshi kaadu, nav ne jausmas.

Ieteikt nevaru, tikai tik daudz kā pēc iespējas vieglāku krāsu ar ko pārklāt difuzoru lai mitrumā nesāk dauzīties kopā. Tā teikt tur nevienu lieku gramu nevajadzētu likt virsū ieteicami ja negrib mainīt Fs līdz ar to visu pārējo šim subam. (no otra viedokļa, var arī uzkrāsot tipa gramus 10; 20 virsū, kas jau panāks 80% ka interesantu izmaiņu tajos grafos, tikai jāpēta tad kastes konstrukcija attiecīgi) Neesmu nekad krāsojis, toties bija man senos laikos mašīna ar 90niekiem šitiem 2 gab bagažniekā, kad LV auto subi bija samērā reta parādība vispār, kurus nopirku vienu nokrāsotu, otru pa pusei, un ļaušu minēt kurš pirmais sāka skrāpēties. Es gan neesmu pētījis šos pēdējā laikā, iespējams ka ir jau ar kaut ko tie pārklāti/piesūcināti, varbūt ka mitrums tik ātri nepaķers tos. Labs jautājums.

 

Un kas buutu mitrumizturiigs slaapeetaajmateriāls?

Kaut kāds šāda tipa sintētiskais tepiķītis ar mehāniski līdzīgām īpašībām, bet tāds kurš nesapelēs gadu laikā, ja plāno to sistēmu lietot ilglaicīgi. It īpaši ja auto ir ne 2000+ gada un salona mitrums ziemas periodā ir paliels. Tā lai nesāk smakot pēc pelējuma. Man tas skaļrunis viens no otras puses bija smuki ar piepēm apaudzis beigās kad izrāvu tos ārā, cik atceros, laiks jau pagājis.

 

Es patiesi neizlasīju kas tur ir rakstīts, tik pārskrēju pa bildītēm nedaudz. Varbūt ka tas paredzētais materiāls jau arī panes paaugstinātu gaisa mitrumu.

 

Es gan vēlos piebilst ka lielus trokšņus ar to neattīstīsi. Tik daudz kā kvalitatīvi paklausīties mūziku pieņemamā skaļumā varēs, bet ja auto vēl ir ar slēgta tipa bagažnieku tad nekāds sevišķs grāviens tur neiznāks. Ja vajag tā lai ārā dzird tad noteikti vajag spēcīgāku skaļruni. Iekštelpām šis ir ok woofers, bet satiksmes troksnī un ārā no telpām izsmeļ savas spējas strauji.

Link to comment
Share on other sites

Es šādu basinieku no RRR izmantoju darba auto vienu laiku, arī privātajā pēc tam. Pirku jau pirms kādiem 4 gadiem. Patreiz neizmantoju. Bet ttoreiz tika braukts arī ziemā, un ne ar auto pēc 2000. gada ražojuma. Un nekas tam vēl nav noticies, patreiz glabājas verandā, kur arī klimats nav tas labākais. Piepes vēl neaug. Kaut kad nesen biju pat pieslēdzis, darbojās.

Ja ir vajadzība, spiedienu var pietiekošu izspiest, pat no maģa barojot 128dB (2x4omu spoles uz katru pa maģa kanālam, fāzu invertora kastē). Ilglaicīgi gan tādā režimā diez vai varēs darbināt. Bet tā kdu kompkatklases hečbeku normāli piepildīs ar basu.

Link to comment
Share on other sites

Guest vesais

looti interesaanta adrese..paldies..sen jau gribeju palasit kautko par subwoofer..:)

Link to comment
Share on other sites

Rakstā ir labs teorijas apraksts un faktiski labas akustikas būvi vajag sākt tieši ar teorijas apgūšanu. Būvējot tik nopietnu konstrukciju ir vērts padomāt par labāka skaļruņa pielietošanu. 75GDN skaļrunim mūsdienās ir tikai viena laba īpašība-tas maksā ļoti lēti. Šis skaļrunis ir izstrādāts vairāk kā pirms trīsdesmit gadiem un uz 75GDN bāzes nekāds HI-END nesanāks. Faktiski labas skaņas cienītāji vispār nelieto subu, bet klausās labu stereoakustiku, kura basus ņem vēl labāk par atsevīšķu subu. Es vismaz piemeklētu labāku skaļruni, bet ja ir vēlēšanās uztaisīt vienkāršu un lētu ducināmo kasti, tad arī ar 75GDN pietiks.

Link to comment
Share on other sites

Kaibinjsh

Tas materiāls, kas tur pieminēts (sintepons) tak ir lētajās segās un spilvenos iekšā. Tā esot. tīrā sintētika, tā kā sēnes tajā nesametīsies. Tas 75GDN tiks izmnatots, tikai tāpēc, ka mājās tāds viens bezdarbībā mētājās. Un, vēl tas, ka priekš tā ši kaste ir aprēķināta.

Link to comment
Share on other sites

Nesaceries vecīt, tam tavam skālrunim visticamāk ir pavisam citi parametri.

It seviški tie svarīgi būs priekš bandpasa, kādai slēgtai vai fāzu invertora kastei tas nebūs tik traģiski.

Link to comment
Share on other sites

Kaibinjsh

Nedomaaju, ka ljooti vareetu atskjirties, marka manejam taada pati ka vinjam. Un kaa zinaams 1987 gadaa (izgatavots tad maneejais 75GDN) kvalitates kontrole bija diezgan nopietna. Nu un ja nekas nesanaks, daudz nebeedashu, man galvenais tas radoshais process. Ka jau mineeju, nekaadu izcilo Hi-Fi skanju i nemaz neceru dabuut. Nav jeegas parastam skanjas avotam Hi-Fi akustiku kaart klaat.

Link to comment
Share on other sites

Bet Tu jau vari iziet arī visu to mērīšanas procesu cauri, kas tur sākumā dots, būs vēl interesantāk, un tad jau diezgan precīzi zināsi tā skālruņa parametrus.

Link to comment
Share on other sites

Guest NSSpecial

Ielūrēju nedaudz nopietnāk....

Atšķirsies, neatšķirsies ir vēl nieki šeit manuprāt.

Ieteiktu pievērst uzmanību tam ka šis subs kas uzrādīts tajā lapā ir paredzēts lietot telpās, jau minēju par kambaru tuning frekvencēm. Auto salonā tas uzvedīsies nedaudz savādāk, līdz ar to pastāv varianti. Ir jāzin kas par mašīnu ir tā kur šito gribi likt, nu tips aptuveni. Patreizējais variants tev pacels pamatīgu 'boostu' zemajās frekvencēs. Ja runa iet par VW Golf tipa bagažniekiem es izvēlētos stabili nedaudz pamainīt šo dizainu. Ja interesē konkrēti lielumi, uzmet man PM, apskaidrošu ko tur man gribētos izvilkt priekšplānā. Ja sanāks laika kādu no tuvākajiem vakariem var padomāt pie šī te nedaudz aptuveni. Ja veido uzreiz visu sistēmu ieskaitot midbasu, vidus un pīkstuļus un galīgi sajukšu prātā tad var papētīt ko var izdarīt ar dačikiem i mērīkļiem (ja viss kopā).

Link to comment
Share on other sites

Kaibinjsh

Vispaar jau nemaz nedomaaju sho kaa auto subwoofer izmantot. Sakuma ar sho paeksperimenteshu, un tad skatisies par auto subwoofer.

Link to comment
Share on other sites

Guest NSSpecial

Vispaar jau nemaz nedomaaju sho kaa auto subwoofer izmantot.

Tad viss OK. normāla izmēra telpām šis variants būs ok, pēc freqeuncy response, citādi bandpass ir viltīga lieta ar tendenci bendēt kvalitāti, neskatoties uz to ko autors saka. Bet ja korekti iztaisīsi invertorus un ja autors tur ir normāli visu projektējis būs ok. Katrā ziņā veiksmi darbā.

Link to comment
Share on other sites

Kaibinjsh

Buus atvaljinaajuma laika jaapaniekojaas :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Es te arī palasījos un domāju paeksperimentēšu.Pēc Kaibinjsh ieteikuma palasīju šo aprakstu.,uzbūvēju visu kā aprakstīts,nomēriju mērijumus,pierakstiju un sāku aprēķināt,ar ko arī lieta apstājās.Tur rakstīts,ka aprēķins ir jāveic exelī,bet kā?Formula ir šāda U12=(021*130)^0,5; Kā lai es tieku pie tā U12?

 
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...