Jump to content

Asinhronā motora šaize


Jurkins
 Share

Recommended Posts

Rīta sveiciens kungiem, biedriem un citādi domājošajiem!

Problēma drīzāk interese sekojoša. 18.5kw 2950 apgriezienu motors pie skaidu ventilatora. Mēģinot slēgt iekšā automātu bliež ārā momentā.

Smakas nekādas, dedzis nav, auksts kā ledusskapis.

Ar megommetru uzrāda, ka viss ir štokos gan starp tinumiem, gan tinumiem un korpusu.

Griežas viegli, gultņi ok, nekādas mehāniskās aizķeršanās.

Vienīgais - ar parasto testeri/ommetru viena tinuma pretestība gandrīz 2 reizes lielāka (1.2 oms) kā pārējiem diviem (0.7 omi). Jocīgi, ka uz pieslēgšanas kārbu no iekšām nāk uz katru spaili (no sešām) divi vadi. Nu, spečuki, padalieties ar pieredzi. Katrs tinums tīts ar 2 vadiem? Tipa vieglāk ietīt divus tievākus vadus? Pēc apgriezieniem spriežot poli ir divi. Motorus daudz esmu vienojis klāt, nekad neesmu piegriezis vērību, kas tur nāk no iekšām ārā, bet šķiet, ka vienmēr pa vadam uz spaili. Motoru aizveda pārtinējam, lai skatās. Bet tīri interese. Tā intuitīvi - tam vienam tinumam viens vads ir denacifitējies un demilitarizējies.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , Jurkins teica:

Katrs tinums tīts ar 2 vadiem?

Visādi jau lāpījās...Gan jau ''mūsu motoru tinēji'' tuvāk pastāstīs.Darbs ne manai pacietībai...☺️

Link to comment
Share on other sites

Pirmo reizi laid to ventilatoru? Vai līdz šim strādāja, un pēkšņi vairs nestrādā?

Cik A un kāda klase automātam?

 

t.i. jāņem verā, ka pie palaišanas tur būs ~3x strāva

Labots - ju
Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , Jurkins teica:

Katrs tinums tīts ar 2 vadiem?

Eelektriskā piedziņa man, laikam, bija tikai vienu semestri, un pēc tam pat nav sanācis ar to darboties.

Bet, cik atceros, tad tur būt divi poli uz katru fāzi, t.i. katram polam savs tinums.

Iespējams, tinumi nav pareizi savienoti, ja tās pretestības atšķiras. Pie tam, izskatās, ka vienai fāzei pieslēgts tikai viens tinums, vai nu tajā fāzē viens ir pušu.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)
Pirms 23 minūtēm , jacobs teica:

Visādi jau lāpījās

Pilnīgi svaigs "rietumu" motors no Energostar. Tāpēc jau brīnos par tiem 2 vadiem.

 

Pirms tam strādāja. Vakarā izslēdz, no rīta slēdz iekšā un jebliss...

Nu jā... kad es turp aizgāju un ieraudzīju to saimniecību... tagad neviens neatzīstas, kurš tur bija galvenais 😁.

Precizēšu - sit ārā nevis automātu (kāds jautrītis ielicis 125A 🤣), bet termoaizsardzību. Uzreiz. Motors ir ieslēgts deltā. Bet par cik vadi ir diezgan gari, tad palaišanas bliezienu tādā lauku stilā tīri labi pārdzīvo. Blakus (netālu) vēl 3 tādi paši strādā.

 

Parasti nemaz megommetru nevajag, pietiek piebāzt degunu tuvāk motoram 🤣.

 

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nu, motors jau atdots pārtinējam.

Tā - uz katras fāzes pamērīt strāvu. Kaut kādas virknes pretestības uztaisīt un tos pašus voltus uz to pretestību pamērīt.

 

Ja viens tinums īsti nestrādā pie starta, tad abiem pārējiem par, teiksim sestdaļu lielāka strāva un uz to jau termoaizsardzība nostrādā (ja tīts ar 2 vadiem un viens vairs nav kontaktā).

 

Tas nav kaut kāds 2 ātrumu motors?

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 23 minūtēm , ju teica:

termoaizsardzība nojūgusies.

Nē, tas bija pats pirmais, ko baudīju, jo līdzīga pieredze ir ar tiem "teplovikiem". Čomi atstūma tačkā fiksi 11kw motoru un piemeta klāt.

Visticamāk, jau ka tiešām viens pols kaut kāda iemesla pēc norāvies.

Viss jau kādreiz notiek pirmo reizi 😁.

Link to comment
Share on other sites

Ja tie "zinātāji " būtu mācījušies , kas ir trijstūra ( nevis deltas) slēgums, tad zinātu, ka katrai fāzei tiek pievienoti 2 izvadi ( viens 1. spoles beigu gals un 2. spoles sākuma gals). ( vienkāršotā veidā bez pārvienošanas plāksnītēm uz spailēm). Kopumā ir 6 izvadi, bet tas nenorāda uz to, ar cik paralēliem vadiem tīta spole. Spoli var tīt ar 1 , 2, 3 paralēliem vadiem (reizēm pat atšķirīga šķērsgriezuma), jo vieglāk ir strādāt ar vairākiem tievākiem vadiem, nekā locīt vienu resnu. Tas tīri no tehnoloģijas viedokļa. Ja tas ir 18,5 kW dzinējs, tad obligāti ir katras fāzes tinumam paralēlie zari . Palūrēju katalogā - vienam 18,5 kW ; 

2p=2 motoram - 1,5 mm vads , tīts ar diviem paralēliem un divas paralēlas spoles.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Delta vieglāk uzrakstīt (īsāks vārds un nevajag garumzīmi 😁), parasti sakam "trīsstūris".

Nu skaidrs, ja ar diviem paralēliem vadiem, tad gan jau tā arī ir, ka vienai paralēlajai spolei zaram izbeidzies dzīves gājums.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , Jurkins teica:

Delta vieglāk uzrakstīt

Tu, domāju, taču jaunā paaudze, kur jebkurš ''daudz maz elektriķis'' saprot un lieto frāzi: Motors Delta/Star connections😉

Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , Jurkins teica:

Delta vieglāk uzrakstīt

Δ - vēl īsāk.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Jurkins teica:

parasti sakam "trīsstūris".

Latviešu valodā apstiprināti abi vārdi, gan "trijstūris" , gan "trīsstūris".

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...