Jump to content

TSI vai vecie TDI dzinēji.


martvigs
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Neredzu iemeslu kapēc lai viņš īpaši daudz ēstu arī uz šosejas, ja brauc komforta zonā ap 90 - 100kmh

Dīzelim jau parasti ir arī citi bonusi, mazliet lielāks griezes moments. Nav tik traki jāgāzē kā ar to 1.2TSI, it īpaši ja dzīvo riktīgi kalnainā pilsētā :D

 

Link to comment
Share on other sites

vienmēr uzjautrina cilvēku brīnīšanās par degvielas patēriņu mazlitrāžas autiņiem vs liellitrāžas...

lai pārvietotu no punkta A līdz punktam B masu X, ir vajadzīgs enerģijas patēriņš Y... un ir pilnīgi pie kājas, cik litrīgs motors un cik zirgu tam...

vairāk zirgu, ātrāk var paveikt minēto darbu, enerģijas patēriņš būs tāds pats...

protams, tas ir spēkā sfēriskam zirgam ideālā vakuumā... realitātē dzinēju efektivitāte mazliet atšķiras, parasti, diezgan atšķiras transportlīdzekļu pašmasa un, pilnīgi noteikti, ļoti atšķiras braukšanas stils ar mazjaudīgu un jaudīgu automobīli...

90...100 km/h, parasti, ir ekonomiskākais režīms visiem autiņiem, t.s. kruīza ātrums... braucot ātrāk, visi "ēdīs" vairāk...

liellitrāžas motoriem ir vienkārši fiziski vairāk iespējams ieliet degvielu, tāpēc arī lielāku jaudu var izspiest...

mazlitrāžas dzinējiem ekonomiskais bonuss ir to, salīdzinoši, zemā masa, kas atvieglo pašu autombīli, un, salīdzinoši, nelielais patēriņš idlā...

  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 33 minūtēm , Athlons teica:

90...100 km/h, parasti, ir ekonomiskākais režīms visiem autiņiem

80-85

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

May be an image of car and text that says 'normal cars need gas. like likeso so 三ロ口 but with α slight modification, the car is now always going downhill. this thisworksbecouseofangles. works because of angles. Thank you for your considerations. angle'

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 7 minūtēm , Racer teica:
Pirms 40 minūtēm , Athlons teica:

90...100 km/h, parasti, ir ekonomiskākais režīms visiem autiņiem

80-85

0 km/h ir visekonomiskākais ātrums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

0 km/h

ar ieslēgtu dzinēju, tas kļūst bezgalīgi neekonomisks...

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Var jau no kalna ripot ar re-dženu. Tagad jau gandrīz visi TSI nāk ar "maigo" hibrīdu. 

Plus Start/Stop tak noslāpē ja nekustas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

volvo dīzelis pašam, braucot uz to sotaku, ēd tos 5litrus, bet ja ir vajadzība kādu apsteigt, ir arī rezerve pedālim, nav jāstiepj. darba miskaste ar 1.3 turbo tik pilsētā der. vispār max tik ap 130 var izžmiegt no viņa.

Link to comment
Share on other sites

androidz
pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Plus Start/Stop tak noslāpē ja nekustas.

Ak jā, start/stop taij Fabijai ko vizinājos arī bija. 

Link to comment
Share on other sites

androidz
pirms 7 stundām , AndrisBB teica:

Neredzu iemeslu kapēc lai viņš īpaši daudz ēstu arī uz šosejas, ja brauc komforta zonā ap 90 - 100kmh

Jo, 5 robu kārba, un faktiski kruizejot varēju ripot 5tajā robā uz 60. Un būsim reāli, komforta zona ir tā, ar kuru brauc kopējā plūsma, nezinu kā uz salas, pie mums ļautiņi nav diez ko disciplinēti, un uz 90 reti kurš brauc. 

Bet tas ir spekulācijas, tiešām nezinu, kas būtu uz šosejas, saku ko rādīja mašīnas kompis. 

Link to comment
Share on other sites

Es to start/stop slēdzu ārā savam darba golfam7. Bailīte, ka tā biežā stertēšanās pilsētā rada papildus slodzi uz to ebano laikam dubulto, vaikāviņutur  spararatu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Citur atkal runā, ka tieši darbošanās tukšgaitā pastiprināti rausta to spararatu...

Link to comment
Share on other sites

Vot xvz, tāpēc saku, ka bailīte. Gribētos pieredzes bagātu komentu.

p.s.

kāds no mentiem, kurš ilgi sēž tukšgaitā, varētu izkomentēt.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Nez, start stop turu ieslēgtu, pie 240k km spararats prasīja nomainju ( vibrācija tukšgaitā). VW CC 2.0 TDI DSG jaudīgākā versija. Domāju, ka tas tāds normāls spararata mūžs un start stop neko neietekmēja.

Pēc interneta komentāriem tak man jau kārba arī 2x bija jāmet ārā pie tāda nobraukuma.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Racer teica:

80-85

tādā ātrumā nemaz automāts neliek 8tajā robā... :(

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Regisss teica:

tādā ātrumā nemaz automāts neliek 8tajā robā... :(

 

Tas jau nav būtiski - zemākā robā brauksi, bet patēriņš būs mazāks kā ar 100 astotajā robā. Tur vēja pretestība strādā un tie ~80 ir optimālais ātrums ekonomijai. Pamēģini salīdzināt.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Mans mašīnas kompis melo par vidējo patēriņu (katru reizi mērīts pēc pilnās bākas metodes), bet ceru, ka vismaz proporcija saglabājas. Un tas vismazāko patēriņu rāda 4.ātrumā uz 50-60 km/h (pēc spidometra).

Braucot 5.ātrumā uz 95 km/h (pēc spidometra), tas "rij" mazāk nekā ar tajā pašā ātrumā ar 6.ātrumu.

Pilsētas bez-sastrēgumu laikā es varu izspiest mazāku vidējo patēriņu nekā uz šosejas ar kruīzu.

Tā, ka ne vienmēr visekonomiskākais ir 85 km/h pēc gps.

Vag 2.0 PD 140hp

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , _dunduks_ teica:

4.ātrumā uz 50-60 km/h

Ok, tik lēnu neesmu pētījis. Vnk pa šoseju dažkārt ir aizmirsies ieliet degvielu un kad esi nekurienē, tad jāskatās kā braukt, lai tiktu līdz tuvākajam benzīntankam. Tad nu tie 80 sanāk optimālais.

Link to comment
Share on other sites

Man kaut kā škiet, ka tas max ekonomiskais režīms katram auto (auto, dzinēja/transmisijas kombinācijai) būs individuāls. Man ir bijuši dažādi auto, arī braukts ir ar dāžadiem - benzīna, dīzeļiem, LPG. Gan automātiem, gan manuālajām kārbām. Jauni un veci.

 

Par ekonomisko režīmu runājot. Ekonomējot nevajag aizmirst arī par to cik labos apstākļos auto dzinējs tajā brīdī strādā. Nu nebūs dzinējam  nekas labs, ja apgriezieni ir zemi un tajos apgriezienos to slogo, kaut arī tas ir vienmērīgi braucot, par mēģinājumiem paātrināties pat nerunāšu.

Ekonomēt vajag ar prātu. Ekonomija tai skaitā ir arī zaļā domāšana - jo mazāk degvielas uz 100km, jo mazāk izmešu. Tomēr tas var neiet kopā ar to cik ilgi attiecīgais agregāts kalpos.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Tieši tā. Degvielas ekonomija ir komplekss pasākums, kur aerodinamika (attiecīgi ātrums) un dzinēja optimālais darba režīms ir dažas no komponentēm. 
Manam pašreizējam Passātam (1.6 benzīns, 5 ātrumu manuālis) labākais patēriņš ir 75km/h 5.tajā, tad tas sāk pieaugt un ap 100 atkal nokrīt (protams, ne vairs līdz 75 līmenim) un režīmā 85-110 sanāk ekonomiskākais. Pirmkārt pie 100 iestājas gandrīz max griezes moments un arī ar kāju vieglāk noturēt vienmērīgi. 90 kkā raustīgi turās.

Pēc bākas metodes skatoties, Rīga - Ventspils - Rīga, braucot vienmērīgu 100 ir par kādu litru mazāk nekā braucot vienmērīgu 90.  

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , Zin... teica:

Pēc interneta komentāriem tak man jau kārba arī 2x bija jāmet ārā pie tāda nobraukuma.

Jaudīgajiem parasti ir kārba (slapjais sajūgs?) kas kalpo godam. ''Jāmet arā'' tās kuras parasti liekot mazākas jaudas dzinējiem ( sausais sajūgs?) .  Bet par autiņu, kam jaudīgs dzinējs ( nu saprāta robežās) - ja nav ''smaga kāja'' tad patēriņš nu nav diži lielāks. Toties , kad rodas kritiska situācija uz ceļa, baigi palīdz paātrināties. Un, domāju, dzinējs/kārba kalpos ilgāk ( ja tik nav ''smaga kāja'') nekā ja dzīnējs darbojās ''ar pēdējiem spēkiem'' , kas mazjaudīgiem. It sevišķi, ja ielikts lielā mašinā ( liela pašmasa).

 Par pareiziem apgriezieniem- domāju ka DSG kārba nodrošina pašu optimumu. Principā sanāk ekonomiskāk kā ar manuālo.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

pirms 19 stundām , Athlons teica:

vairāk zirgu, ātrāk var paveikt minēto darbu, enerģijas patēriņš būs tāds pats...

Tad kapēc vienādiem autiņiem ar dažādiem motoriem patēriņi atšķiras? 

Link to comment
Share on other sites

itanium

Tāpēc, ka tās ir muļķības :D

5.0 motors nekad, braucot uz 100, nerīs tikpat cik 2.0. Pat pie vienāda auto svara.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ja ar cipariem uzreiz nemetas pārapîlēt, tad muļķības tur īsti nav.

Piemēram uz trases 1.6 dīzelīts ekonomiski uz 90-100 dudinot ēdīs to pašu ko 3.0 dīzelis. Un pa lielam ar maziem un lieliem benzīniem ir tas pats.

Tas ka iebraucot pilsētā būs jau pavisam cita atšķirība, par to nav runa.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Stasss teica:

Nu ja ar cipariem uzreiz nemetas pārapîlēt, tad muļķības tur īsti nav.

Piemēram uz trases 1.6 dīzelīts ekonomiski uz 90-100 dudinot ēdīs to pašu ko 3.0 dīzelis. Un pa lielam ar maziem un lieliem benzīniem ir tas pats.

Tas ka iebraucot pilsētā būs jau pavisam cita atšķirība, par to nav runa.

3 masinas braukatas riga liepaja, 1.6tdi golfs ~ 4,3l BMW x3 20d ~ 6.3l Audi A6 3.0 ~ 6.3l
Ja apmeram 40% degvielas ietaupijums nav nekas. tad jau cita runa

Labots - JFH
  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Vienmēr vajag pārspīlēt, ja vēlme izprast likumsakarības un tendences.

Protams nerunājam par dzinējiem, kuri spēj atslēgt podus.

Jo lielāks dzinējs, jo vairāk podi, kuri jākustina (kompresija utt), jo lielāks patēriņš paša dzinēja darbības nodrošināšanai

Labots - superKrona
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 14 minūtēm , JFH teica:

3 masinas braukatas riga liepaja, 1.6tdi golfs ~ 4,3l BMW x3 20d ~ 6.3l Audi A6 3.0 ~ 6.3l

Izskatās ļoti reāli dati. 2.2 E250D dīzelis zem 6.5 pa šoseju (100-120km/h, 99% laika kruīzā) nenokrīt. Bmw X1 sDrive16d (1.5l) nobraucām 1000km pa Vāciju/Austriju; pielējām pilnu bāku ar neeelielu astīti (~60 litri) - bet tur arī bāņi ar 140-160km/h un diezgan daudz ātruma maiņām bija diezgan liela daļa. Ar adaptīvo kruīzu būtu ekonomiskāks. Pa mazajiem ceļiem - ļoti ekonomisks, degvielas bultiņa pirmās pāris dienas (kad bija maz bāņu, vairāk parastu starpmiestu ceļu) praktiski nepakustējās. Ar mersi tādos apstākļos ir 7...8 litri.

Pirms 20 minūtēm , Stasss teica:

Piemēram uz trases 1.6 dīzelīts ekonomiski uz 90-100 dudinot ēdīs to pašu ko 3.0 dīzelis.

Velkot līdzi vienādu bleķu daudzumu - jā, aptuveni. Bet mazie dīzelīši parasti ir vieglāki; lielos dīzeļus liek lielākās, smagākās mašīnās.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , superKrona teica:

Jo lielāks dzinējs, jo vairāk podi, kuri jākustina (kompresija utt), jo lielāks patēriņš paša dzinēja darbības nodrošināšanai

Tikai neaizmirstam ka jo lielāks dzinējs, jo mazāka slodze tam un vajadzīgā jauda.

Link to comment
Share on other sites

Nē nu v12 6 litri pie 100kmh vispār būs 1200 apgriezieni, bet tāpat rīs 10 litrus 😄

Link to comment
Share on other sites

Pirms 57 minūtēm , oxygen teica:

Par pareiziem apgriezieniem- domāju ka DSG kārba nodrošina pašu optimumu. Principā sanāk ekonomiskāk kā ar manuālo.

Tagad kaut kā esmu nomierinājies un braucu 70 jūdzēm pa šoseju uz darbu. Sanāk kaut kādi 4,8 litri uz 100

 

Vidējais 5,7 litri.

 

 

Kad bija vienalga par degvielu, tad vidējais bija 6,4-6,8 litri

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Pirms 27 minūtēm , Stasss teica:

Tikai neaizmirstam ka jo lielāks dzinējs, jo mazāka slodze tam un vajadzīgā jauda.

Kā jauda (padarītais darbs laika vienībā) lielākam dzinējam var būt nepieciešama mazāka nekā mazākam? Lai masu pārvietotu zināmā attālumā ir jāpastrādā zināms darbs, ko apraksta dzinēja griezes moments (jeb pieliktā spēka un ceļa reizinājums). Un strādājot darbu tiek tērēta enerģija. Kā arī tiks pastrādāts vienāds darbs. 
Jaudu vajag lai paātrinātos (pastrādātu nepieciešamo darbu ātri), bet vienalga, vienādas masas mašīnām pie vienāda paātrinājuma vajadzēs vienādu jaudu. Nu un auto pasaulē jauda ir griezes moments x apgriezieni.

Slodze jā, bet ir vispārzināms fakts, ka auto (galvenokārt, kamēr nepaātrinās vai neskrien pa trasi tuvu pie Vmax) brauc ar griezes momentu. Jo dzinējam lielāks griezes moments, jo ar mazāku slodzi brauc. Loģiski, ka lielākam dzinējam ir arī lielāks griezes moments.
Paskatamies, piemēram, 3 līdzīgas jaudas TL, kur griezes momenti krasi atšķiras: 
Passat B5 1.6 benzīns - 99zs, 140 Nm
Passat B5 1.9 TDI - 89zs 210Nm

Yamaha FZ6 (600cc)- 98zs, 63Nm
 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 4 stundām , JFH teica:

3 masinas braukatas riga liepaja, 1.6tdi golfs ~ 4,3l BMW x3 20d ~ 6.3l Audi A6 3.0 ~ 6.3l
Ja apmeram 40% degvielas ietaupijums nav nekas. tad jau cita runa

Golfs priekšpiedziņas... X3 - pastāvīga pilnpiedziņa (aerodinamika sliktāka)... A6 aerodinamika līdzīga golfam, bet lielāk motors un jautājums kas ar piedziņām...

 

Man Passat B8 2016.g. 190zs TDI - visos tālajos Eiropas ceļojumos, gan ziema, gan vasara - 5.2-5.4l/100km (braucot rietumos ap 120-140, pa retam pavelkot)... Toties uz Tallinu braucot 4.6-4.8l/100km ;) 

Labots - Regisss
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

androidz
pirms 2 stundām , JFH teica:

Ja apmeram 40% degvielas ietaupijums nav nekas. tad jau cita runa

Nu tā, so so arguments, neaizmirstam cik sver katrs no tevis pieminētiem aparātiem, cik laba aerodinamika, kāda piedziņa, transmisija. 

 

Ja iekš golfa būtu 1.9l dīzelis un tāda pati kārba, patēriņi būtu ļoti līdzīgi. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Gestapo
1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

patstāvīga pilnpiedziņa

Vai ta bez subarattī kādam tāda vēl ir?

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 13 minūtēm , Gestapo teica:

Vai ta bez subarattī kādam tāda vēl ir?

BMW xdrive sistēma nodrošina ka normālos apstākļsos ir 40/60 jaudas sadalījums starp asīm… un ja kas notiek, tad šķiet līdz 90% var padod uz jebkuru ratu. Bet pilnpiedziņa ir visu laiku!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

pirms 8 stundām , androidz teica:

Nu tā, so so arguments, neaizmirstam cik sver katrs no tevis pieminētiem aparātiem, cik laba aerodinamika, kāda piedziņa, transmisija. 

 

Ja iekš golfa būtu 1.9l dīzelis un tāda pati kārba, patēriņi būtu ļoti līdzīgi. 

Nu tad argumentē kapēc ideālos apstākļos, auto ražotāja rādijumi, vienādām mašīnam ar dažādiem motoriem uzrada dažadus patēriņus. 
Tad jau visiem dīzeļa motoriem Golfiem vajadzetu, būt vienādiem ražotaja norādītam patēriņam.
Uzmetu aci kaut vai C8 A6 Audi, 35TDI vs 55TDI tur dizelim patēriņs norādits no 4.1l/100 - 7.2l/100

Lielaks motors lielak paterins tas ir tiesi tik vienkārši. 

Link to comment
Share on other sites

martvigs

Interesanti, ir kāds ņēmies arī ar volvo 1.6 , 2.0 vai 2.4 dīzeļiem?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...