Jump to content

Braukšana pa autobusu joslu


Recommended Posts

AndrisBB
Pirms 8 minūtēm , binary teica:

Aha, uztaisi te spirāles :D

 

Pilnīgi mierīgi. Ja brauksi pa malējo, tad arī izbrauksi pirmajā izejā. Pa apli uz rinķi pa ārējo neapbrauksi, tikai pa iekšējo. Ja nepārtraukti nepārkārtosies pēc katras izbrauktuves uz "iekšējāku" joslu, tad būsi spiests izbraukt no apļa nākamajā izejā. 

 

https://www.google.co.uk/maps/@51.4979957,-2.6899272,161m/data=!3m1!1e3?hl=en

 

https://www.google.co.uk/maps/@51.5021976,-2.6920709,161m/data=!3m1!1e3?hl=en

 

https://www.google.co.uk/maps/@51.5066306,-2.5548808,197m/data=!3m1!1e3?hl=en

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 5 minūtēm , Kazarms teica:

Nu kāda suņa pēc, piemēram, Ulbrokas iela no Deglava līdz Keldiša vajag 4 joslas?

Atļaušos izteikt minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā šī iela piedzīvos būtisku satiksmes pieaugumu.

Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Kad to apli uztaisīja (jau padaudz gadus atpakaļ) tad bija pavisam slikti... nu jau arī pāķi (valmierieši) sāk mācīties pareizi braukt...

Tieši tā! Bet, ja to apli ņemtos būvēt vien tad, kad valmierieši jau māk pareizi apļus braukt, tad tur aizvien būtu vecais, labais T veida krustojums.

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

Bet, ja to apli ņemtos būvēt vien tad, kad valmierieši jau māk pareizi apļus braukt, tad tur aizvien būtu vecais, labais T veida krustojums.

Tur nu jau būtu baigie korķi no rītiem un vakaros un tāpat neviens nejēgtu braukt... :D + jautrība ziemā kā agrāk (manā bērnībā) :D 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Par to jau stāsts, ka nevar atrunāties "sabiedrība nav gatava".

Jāmaina satiksmes organizācija un sabiedrība pieradīs. Tas krustojums bija pretīgs, ja vajag no tilta aizbraukt uz RĪgas pusi.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms


 

Pirms 8 minūtēm , versatile teica:

Atļaušos izteikt minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā šī iela piedzīvos būtisku satiksmes pieaugumu.

Par to konkrēto posmu es laikam īsti negribu piekrist. Tur jau nav kur tālāk palikt. Uz Lubānas/Juglas ielu pat tagad jau ātrāk ir gāzt pa Deglava vai Biķernieku, atkarībā kuru galu vajag. Uz D-Tiltu, arī, jo pīķa laikā kulties caur tiem Keldiša/Saharova/Lubānas luksaforiem un pa kreisi griezējiem ir tikai ilgāk/tik pat kā aizlaist līdz sievas mātes aplim, pa turbo joslu prom uz Lubānas un mierīgi caur 3 luksaforiem esi uz tilta. 

Ja/kad pabeigs Dzelzavas savienojumu pie Lidla noliktavām, tad jau vispār daļa pa taisno trāpīs arā uz Lubānas ielu, netaisot līkumu pa Deglava/Biķernieku ielām. 

Saharova iela tāda ziņā ir daudz reālāks tranzīta koridors no Deglava ielas pa taisno cauri uz Krustpils ielu/Dienvidu tiltu. 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Par to jau stāsts, ka nevar atrunāties "sabiedrība nav gatava".

Šādus vārdus nekad neesmu teicis! Es tak saku ka - jāizglīto! ;) 

 

Pirms 2 minūtēm , versatile teica:

Tas krustojums bija pretīgs, ja vajag no tilta aizbraukt uz RĪgas pusi.

Nope... galvenais bija no tilta nākot augšā un uz Rīga pusi... čakars bija no baznīcas puses aizbraukt uz Rīgas virzienu vai tik lejā uz tiltu! vai arī ziemā palikt puskalnā un turpināt tad lēnām uz augšu... :D 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ā, pardon, @Kazarms, sapratu - man likās, ka uz otru pusi, uz Dzelzavas.

Nu jā, bet vai tad tur jau tagad nav stāvvietas? Es kaut ko tādu atminu, ka tur parkojos, kad 21. pasta nodaļa bija aktuāla.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Pilnīgi mierīgi.

Nu varēji ielikt piemērus ar vēl lielākiem "krustojumiem". Nez, varbūt tiešām jālikvidē zaļās zonas un jānojauc pāris mājas, lai varētu ierīkot "spirāles"?

Kaut kad te forumā jau bija apspriestas tās UK "spirāles", šķita baigi OK risinājums lielo(!) apļu vietā.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, Regisss teica:

Nope... galvenais bija no tilta nākot augšā un uz Rīga pusi

Āaa, pareiz, biju aizmirsis. Jā, tur bija feini :D

Just now, binary teica:

Nez, varbūt tiešām jālikvidē zaļās zonas un jānojauc pāris mājas, lai varētu ierīkot "spirāles"?

Dreiliņos būvēs monstrozu apli 2 līmeņos. Kaut kas jau tur būs jānes nost, ja pareizi saprotu.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Just now, versatile teica:

Nu jā, bet vai tad tur jau tagad nav stāvvietas? Es kaut ko tādu atminu, ka tur parkojos, kad 21. pasta nodaļa bija aktuāla.

Tur pagaidām ir parasta ielas mala, kurā vienkārši stāv auto. Skujiņa ar kabatu ir pie pasta, jā. 

Problēma tajā posmā ir, ka sanāk pilnīgi taisns 1.7+1.7 joslu plats ceļš, kurā citi rauj pa kreisi, citi mēģina tos pa kreisi rāvējus apdzīt pa abām pusēm un vēl, ja "velcies" uz 55 km/h, tad vēl tev pa vidu kaut kur rajona džigiti rauj garām. 

Uztaisot skujiņu, tur rastos pavisam normāls 1+1, ar iespēju iebakstīt kreisajam pagriezienam paplatinājumu un vēl tikt pie dažām papildus stāvvietām. Bet nu tā tāda filozofija par tēmu. Kosmisks progress jau bija pāreju pie pasta sašaurināt ar stabiņiem un nu cilvēcīgi tur var pāriet pāri.   

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 9 minūtēm , binary teica:

Nu varēji ielikt piemērus ar vēl lielākiem "krustojumiem".

Tak ir arī mazākos. Jeb faktiski visos, kur ir 2+ joslas. Tos ko ieliku vienkārši vieglāk kartē ieraudzīt.

Nav jau arī tā kāda UK īpašība, tādi apļi ir viskautkur.

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

tādi apļi ir viskautkur.

Pārsvarā UK bijušajās kolonijās un/vai saistītajās teritorijās :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , versatile teica:

Pārsvarā UK bijušajās kolonijās un/vai saistītajās teritorijās :D

Nīderlandē pa lielam tādi paši, Beļģijā arī. Citur īpaši nesanāk braukāt.

Ja ir divas vai vārāk joslas, tad visai loģiski. Vina josla ja gribi braukt pa labi vai taisni, otra ja pa kriesi. Pa labējo joslu pa kreisi neaizrauksi.

Ja 3 joslas aplī, tad vēl vienkāršāk.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Nīderlandē pa lielam tādi paši, Beļģijā arī.

Fair enough, tur nav sanācis stūrēt - tur tik ar velo esmu ganījies.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Problēma vienīgi ja nekad tur nav braukts un laicigi nepārkārtojas uz pareizo joslu, apļa vidū pie intensīvas satiksmes grūti. Tad nākas izbraukt ārā kur negribēji un tad močit 20+ kilometrus, lai apgrieztos :D

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Problēma vienīgi ja nekad tur nav braukts un laicigi nepārkārtojas uz pareizo joslu, apļa vidū pie intensīvas satiksmes grūti. Tad nākas izbraukt ārā kur negribēji un tad močit 20+ kilometrus, lai apgrieztos :D

 

Man gan ārzemēs biežāk sanāk izbraukt kādu goda apli... :D 

Šogad vienīgo reizi braucot uz IT nokļūdījos Čehijā... pirms Brno... un tā nebija tur pirmā reize... :D 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 42 minūtēm , binary teica:

Šķiet, Jēkabpilī tādi ir cieņā.

Te ar apļiem viss ir kārtībā, kamēr neatbrauc vijobistie rīdzinieki 🤣(nu lab, neapvainojas, melnais humors). Bet īstenībā esmu novērojis, ka ar katru dienu situācija paliek labāka. Ja nav jābrauc ārā nākošajā izbrauktuvē, tad nekad nebraucu pa ārējo malu. Atļauju tam, kurš tuvojas aplim, neapstāties un attiecīgi iekārtoties tūlīt aiz manis, protams, ja aiz manis buferis buferī nebrauc kāds ar mazu krāniņu. Praktiski vienmēr ievēroju rāvējslēdzēja principu, protams, ja aiz manis krietnu gabalu neviena nav, tad nē, jo nav vērts. Nekad nerādu pagriezienu braucot iekšā aplī. Ienīstu un novēlu , lai viņu bērnus vilciens sabrauc, tos dalbajobus, kuri nerāda pagriezienu braucot no apļa ārā. Ir tādi. Neapvainojos un nepīpinu, ja kāds droši (nepīpinu gan arī  ja paraustās, gan jau iemācīsies) iebrauc pirms manis un man vienkārši jāpalaiž gāzes pedālis nedaudz. Aizvien vairāk braucēju rīkojas līdzigi. Tā kā nav viss tik slikti.

Jā, Rīgā neesmu bijis gadus trīs un netaisos uz turieni. Gan jau būtu bēdu ieleja tajos apļos.🤣

Nevaru atrast uz ātro, bija kaut kas atsūtījis vienu tik-tok video no austrumāzijas ar dronu filmētu riktīgu daudzjoslu krustojumu naktī, kad visi ar uguņiem brauc. Mums līdz tādai savstarpējai sapratnei ir kā līdz Andromēdas miglājam. Un, ja pie tam galvā iedzīts CSN un milzīgā pašapziņa "man ir priekšroka"... nu tā kaut kā.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

"Goda apļus" jau viegli, ja esi ieņēmis ieksējāko joslu, jo tās "jaunās" joslas jau uzrodas apļa vidu un neviens tur nav kas traucētu uz viņu pārkārtoties. Bet ja pa ārējo mauc, tad neviens negaida ka tu pēķši izdomāsi nebraukt ārā, visi moči pilnā ātrumā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet ja pa ārējo mauc, tad neviens negaida ka tu pēķši izdomāsi nebraukt ārā, visi moči pilnā ātrumā.

Un kur tad šo apļu priekšrocība, ja tajos netiek iekšā?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

Te ar apļiem viss ir kārtībā, kamēr neatbrauc vijobistie rīdzinieki 🤣(nu lab, neapvainojas, melnais humors).

Man jau nav par ko apvainoties, neesmu rīdzinieks.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , Dils teica:

Un kur tad šo apļu priekšrocība, ja tajos netiek iekšā?

Tieši otrādi, pirmā josla pie iebraukšanas visu laiku brīva.
Ja kāds ir ārējā, tad brauc ārā. Attiecīgi, no apļa var parasti izbraukt arī no vidējās joslas, un aiz apļa ir 2 joslu ceļš uzreiz. Nevis 1 joslas pudeles kakls.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , Jurkins teica:

Ja nav jābrauc ārā nākošajā izbrauktuvē, tad nekad nebraucu pa ārējo malu.

Ja jābrauc nākošajā, tad jau viss skaidrs, problēmu nav, nevienam netraucē, ja brauc pa ārējo. Tizlums sākas, kad vajag aiznākošo. Teiksim, tai pašā Jēkabpilī - pārbrauc pāri tiltam (Neretas iela), iebrauc aplī, ārā brauc Kurzemes ielā. Tur sanāk vai nu braukt no apļa no otrās joslas, kas ir tā mazliet tizli (prasās tomēr vispirms aplī pārkārtoties uz pirmo joslu un tad braukt ārā, lai neviens neieteš sānā), vai arī otrajā joslā nemaz nebraukt iekšā, jo starp iebraukšanu no Rīgas ielas un izbraukšanu uz Kurzemes ielu fiziski nav vietas, lai pārkārtotos uz pirmo joslu.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 33 minūtēm , Dils teica:

Un kur tad šo apļu priekšrocība, ja tajos netiek iekšā?

Iebraukt jau var.

 

Šeit gluži nav spirāle un ir tāds vienkāršāks variants, un nav fizisku ierobežojumu arī smagajam "pārdomāt" un nebraukt ārā, bet lielākoties tur būtu fiziska barjera vai kas cits (josla neļautu neizbraukt).

Piemēram visiem ir skaidrs ka C brauks pa kreisi vai taisni. Tāpat arī ka smagais tur brauks ārā (nu ja būtu pāris metrus atpakaļ, tagad jau par vēlu) un B var bez piebremzēšanas braukt aplī. 

Tāpat arī A var turpināt pa savu joslu un braukt pa apli, vai pārkārtoties un izbraukt nākamajā neuztraucoties par smago.

Grūti jau atrast tādu labu piemēru, bet pa lielam B uz neko nav jāgaida. It īpaši jāzīle ko smagais darīs.

 

Īsumā: A var izvēlēties jebkuru no 3 virzieniem un nav jāuztraucas vai kāds viņu laidīs vai nelaidīs uz malējo joslu, lai izbrauktu nākamajā. Tapat arī tā sarkanā mašina aiz smagā var mierīgi braukt ja grib izbraukt pirmajā izejā.

 

1819484594_Screenshotfrom2022-03-2112-57-33.png

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

piem. tie paši Rīgas Ikea apļi ir pārāk mazi diamtrā, lai tur paspētu pa joslām mētāties (ok es tāpat cenšos tur pa ārējo nebraukt) ...bet ja ir korķis, tad vienkārši tevi no otrās - malējā fig kāds palaidīs..vēl sataurēs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 20 minūtēm , binary teica:

Tizlums sākas, kad vajag aiznākošo.

Jā, bet es vēlreiz varu apstiprināt, ka paliek aizvien labāk. Deviņos gadījumos no desmit tas, kurš brauc iekšā saprot, ko Tu dari  - ja Tu pārkārtosies uz malu, tad viņam būs jāapstājas. Protams, ir smagi gadījumi, neārstējami.

Pirms 16 minūtēm , osscar teica:

tad vienkārši tevi no otrās - malējā fig kāds palaidīs..vēl sataurēs.

Lūk tur jau ir problēma. Plebejs nopircis auto (WOWWWW!!!), nu viņš jūtas kā mazs ķeizariņš.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Praktiski aplī vajadzētu ievērot tikai vienu principu - palaid no apļa ārā to, kurš tevi ielaida iekšā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , AndrisBB teica:

Iebraukt jau var.

 

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

apļa vidū pie intensīvas satiksmes grūti.

Tad kur tā priekšrocība, ja nepārtraukti pirms katras izejas jāpārkārtojas?... ja tev jāiebrauc tur kur visi močī garam uz nākošo izeju, bet tev vajag aiznākamo?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 5 minūtēm , Dils teica:

ja tev jāiebrauc tur kur visi močī garam uz nākošo izeju

Normālā scenārijā, tie, kam vajag nākošo izeju, tavā iebrauktuvē vēl nav iebraukuši malējā joslā.

Pie normāla izmēra apļiem ar to nav nekādu problēmu.

Mazos apļos sanāk tā, ka, ja gribi nākamajā izbrauktuvē ārā, tad jāgriež nost tie, kas brauc iekšā. Un tad uz otro izeju braucot nav nekādas jēgas no pārkārtošanās.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Normālā scenārijā, tie, kam vajag nākošo izeju, tavā iebrauktuvē vēl nav iebraukuši malējā joslā

Es jautāju pr apļiem ar sprāli uz āru... kur ārējā joslā vartikai izbraukt ārā, ko te dikti reklamē Andris?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pārkārtoties sanāk tikai tad ja tu iebrauci aplī pa nepareizo joslu un pēdējā mirklī apjēdz ka vajag braukt ārā, bet tu esi vidējā joslā.

Vai arī iebrauci pa ārējo un saproti ka tev tur nevajag, un esi spiests pamest apli pirmajā vai otrajā izejā.

 

Jebšu pareizās joslas ieņemšan notiek jau pirms apļa. Pārsvarā gan vienkārši vienas joslas ceļš sadalās 2 vai trijās atkarībā no vajadzīgā virziena tad tu arī turpini braukt pa to kouru vajag.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Labi, es mēģinu iebraukt aplī pa 2 joslu jo man vajag 2 izejā, bet pa apli man garām nepārtraukti brauc garām tie kas brauks ārā 1 izejā no manis ?... kur man te ir tā laime?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Apskaties manu iepriekšējo bildi. Ja tu iebrauci pa otro joslu tad tā arī taisni izbrauksi, bez nevienas pārkārtošanās un neviens tev netraucēs. 

Piemēram kā auto A būtu iebraucis.

Bet ja tu gribi izbraukt trešājā izejā tad arī turpini bez pārkārtošanās nevienam netraucējot un neviens netraucē tev. Vienīgais brīdis kad tu nonāc "ārējā joslā" ir taisni pirms izejas. Visu pārējo laiku tu brauc pa iekšējo.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile

tur jau tā fīča, ka no apļa var izbraukt arī no otrās!

Link to comment
Share on other sites

Bet no iebrauktuves pirms manis ir nepārtrauktā rinda kura grib 1 izejā pēc manis ... kā tad lai iebrauc tādā aplī?... ja aplī ir 3 mašīnas tad vienkārši, bet sastrēguma stundās?

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

tur jau tā fīča, ka no apļa var izbraukt arī no otrās!

Vot jā. Es uz momentu neatminos, bet vai nav tā, ka mums CSN vispār šādu manevru aizliedz, kaut it kā vietām ir no apļa tās 2 joslas, piemēram, no Mūkusalas apļa uz CSDD pusi.  

Pirms 2 minūtēm , Dils teica:

Bet no iebrauktuves pirms manis ir nepārtrauktā rinda kura grib 1 izejā pēc manis ... kā tad lai iebrauc tādā aplī?... ja aplī ir 3 mašīnas tad vienkārši, bet sastrēguma stundās?

Tie, kas iebrauca pa pirmo 100% izbrauks pirmajā. Jūsu trajektorijas nekad nekrustojas. Pa otro braucot tev interesē tikai tie, kas brauc pa otro.

Labots - Kazarms
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 11 minūtēm , Dils teica:

ja aplī ir 3 mašīnas tad vienkārši, bet sastrēguma stundās?

Ja tur ir satiksme tik liela, ka dzeltenais traffiks neļauj zaļajam izbraukt. Tad tur uzliek luksaforu.

 

 

1819484594_Screenshotfrom2022-03-2112-57-33.thumb.png.010535eda2d1348ebcd3273b31de2604.png

Link to comment
Share on other sites

Kāaā makarā iebraucot aplī, ja gribu nonākt iekšējajā joslā uz aiznākamo izeju, mans ceļš nekrustosies artim kas grib izbraukt nākamajā izejā ?... Andra bildē es braucu iekšā pa keiso apakšējo ieeju mans ceļš nekrustojas ne ar vienu kas grib izbraukt pa kreiso sānu izeju?

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Ok, neievēroju, ka augšā/apakšā ir tikai 1 josla. 

Bet ja brauc horizontāli ( pa zilajām trajektorijām), tev ir dziļi pie kājas, ko dara 1 izejas braucēji pa sarkanajām.

image.thumb.png.32d82c46405aef9fb25d557471c20aab.png

Link to comment
Share on other sites

Pirms 55 minūtēm , versatile teica:

tur jau tā fīča, ka no apļa var izbraukt arī no otrās!

Padalīsies ar CSN punktu, kas to atļauj? Iebraukt drīkst arī no otrās, to nosaka CSN 70. punkts, bet par izbraukšanu kaut kā nesanāk atrast tādu atrunu.

 

https://lvportals.lv/skaidrojumi/218048-rotacijas-aplis-un-brauksana-taja-2010

Citēt

Galvenie nosacījumi, kas, atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem, jāievēro, braucot rotācijas aplī
(..)
Izbraucot no apļa, jāieņem labais malējais stāvoklis.

 

https://iauto.lv/zinas/2572-brauksanu-pa-loku-nosaka-celu-satiksmes-noteikumi

Citēt

Izņēmums ir gadījums, kad jānogriežas krustojumā, kurā jābrauc pa loku. Šajā gadījumā krustojumā var iebraukt no jebkuras joslas gan pirmās, gan no katras nākošās, bet izbraukt no krustojuma - tikai ieņemot labo malējo stāvokli

 

 

Papildus jautrībai - ir vietas, kur ceļš izbūvēts tā, ka no apļa iziet divas joslas. Ķekavas aplis virzienā uz Bausku, piemēram (bilde klikojama):

image.thumb.png.5d823696d550a3f181bc471a4421d92c.png

Bilde veca. Tur kaut kādu laiku atpakaļ ar ceļa apzīmējumiem aizkrāsoja to otro joslu. Šķiet, konkrētajā vietā ir gadījies redzēt arī avārijas, kad labs cilvēki no otrās joslas mēģinājuši "izlekt" no apļa.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , binary teica:

Padalīsies ar CSN punktu, kas to atļauj? Iebraukt drīkst arī no otrās, to nosaka CSN 70. punkts, bet par izbraukšanu kaut kā nesanāk atrast tādu atrunu.

Padalīsies ar iemesliem, kāpēc tev būtu aktuāls CSN punkts par izbraukšanu no apļa otrajā joslā tajās valstīs, kur tāds manevrs ir atļauts? Gribi lai meklēju tev visas valstis un visus apļus? Dīvaini.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...