Jump to content

beidzot LV ir viens labs projekts


Boņs
 Share

Recommended Posts

Es aiz neko darīt ar Kasparu twitterī par šo padiskutēju vēl pirms bija dzimis gaisa sargs. Un arī piemetu tādu MVP no mājās atrodamā. Vienīgi CO2 sensoru bija jāpasūta papildus. Piemetu klāt arī DHT11 temperatūras/mitruma sensoru.

Nav gan sanācis brīdis pārcelt uz ESP32, salodēt un Openhab korektu datu logošanu uztaisīt. Pagaidām, tas atsūta datus prastā stringā caur USB seriālo, ko pa laikam paskatos manuāli. 

image.png.f4f52ffcef1db5de3bd8ac6533f802bb.png

 

 

Image

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tāds ir tas projektu liktenis - lielākā daļa tiek uz ātro salikta, daļēji palaista, tad nāk citas prioritātes un kaut kur plauktā mētājas :)

 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Parasti tā ir, bet šo ir plāns novest līdz galam, apaudzējot ar āra sensoriem un vēl pa kādam citās telpās. :D

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

DHT11 pēc sētas mietiem rāda, labāk tad izmantot DHT22 , kaut tas arī ārā apstākļos izbeidzas un bieži "ieklemmē" uz 100% gaisa mitrumu.

Temperatūrai atsevišķi labāk lietot DS18B20.  Vai visu vienā BME280, tiesa, tas dārgs palicis.  "Aļikā" vai e-bay tirgo lētāk, bet bieži tas nav BME280., bet BMP280, kuru uzdod par BME280.

 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ja jau vajag tikai temperatūru, tad MCU iebūvētais sensors visdrīzāk būs tikpat precīzs, cik visi tie lētākie ķīniešu varianti.

Var jau tīri intereses papētit vai ir kāda būtiska atšķirība mērījumos starp iekšējo un pieņemsim ārējo DS18B20. 

Link to comment
Share on other sites

Skatoties, cik lielu precizitāti grib. DS18B20 datashet ir +/- 0,5 grādi.  Orģinālajam. tur viss OK

Ar kloniem var būt visādi. Pirmais sūtījums no e-bay kloniem bija daudz maz, 1-2 grādi kļūda, ko piekoriģēt var datubāze grafikā,

bet otrajā sūtījumā vājprāts pagriezās - 3 ; 6,5 ; 7 un pat 14 !!! grādi kļūda , rādīja mazāk nekā reālā temperatūra ap 24 grādi istabā.

Salīdzināts tika ar CCCP laika dzībsudraba termometru, kam iedaļas vērtība 0,1 grāds.

Vairāk klonus negribu. Tiesa, DS18B20 TO-92 korpusā vairāk neražo, bija kāds cits modelis to vietā , ja nekļūdos , tad MAX31820.
 

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , mafijs teica:

DHT11 pēc sētas mietiem rāda, labāk tad izmantot DHT22 ,

Tāds man kastē bija, tādu liku. Pa lielam, rāda apmēram to pašu, ko istabas parastais termometrs. Kāds grāds šur vai tur nav baigi būtiski.

Ar DS18B20 arī problēmas nav bijušas un gan jau tas rāda precīzāk. 

 

DHT22 arī kastē mētājas, to kad būs brīdis izlikšu ārā. Redzēs, ko rādīs. 

 

Link to comment
Share on other sites

Tur tam Gaisa Sargam ķipa instrumenti un lodāmurs arī ir komplektā? Cik tad viņš tur lietojams? Man pat Depo lodāmuriem vairs ticības nav. 3. reizē izbeidzās.

Link to comment
Share on other sites

Es ESP8266 sapārroju ar MHZ19. iešuvu softu ESP-Easy, kuram ir arī laba webmorda un translēju uz ThingSpeak.

 

 

ThingSpeak.jpg.9d973d62cef58f693ab6b32a170250fb.jpg

 

 

 

IMG_20201018_124349_aptd2.thumb.jpg.32f08d7226fb41b624aa042c2713a51f.jpg

 

MHZ19 ir arī iekšējais termometrs, bet tas, dēļ siltās vietas rāda 5° pa virsu

 

 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Problēma jau ar visiem tiem CO2 un citu gāzu sensoriem no Aliexpress ir tas, ka pārsvarā viņi rāda muļķibas, kautkādus ciparus jau izdod, bet tiem mazs sakars ar realitāti.

Kautkad vajadzēja palīdzēt mazliet pie viena "offisa gaisa kvalitātes gadžeta", un tur sensoru izvēles procesā tika salīdzināti dažādi moduļi pret kalibrētiem sensoriem. Rezultāti kādi nu kuram.

Tā ka ja nav iespējas reāli salīdzināt vai nokalibrēt, tad tiem mērijumiem vērtība tuvu nullei, tik tas ka redzi ka šodien vairāk nekā vakar.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Jāieliek kautkādā 3L burkā kopā kautkādu zināmu mēraparātu, vāku kurā iemontēts velo ventīls pa virsu.

Tad var lēnām ar velosipēda C02 baloniņu palaist CO2 un pierakstīt rezultātus, lai vair vismaz kautkādu korekciju līkni izveidot, ko ielikt kodā uz MCU vai servera. 

Link to comment
Share on other sites

Mājas apstākļiem pietiek ar pamatīgi izvēdinātu istabu vai arī ārā aiz loga minūtes 20 vismaz lai nostabilizējas un tad to iestādīt kā 400 ppm.

tam pašam MH-Z19B kolnam savienot GND un Hd pinus apmēram sekundes 7 . Tas tad tiks pieņemts par 400 ppm līmeni. Tiesa, klonam ar laiku tas "aizbrauc" , nākas koriģēt. Tagad jau ir jauns modelis MH-Z19C, tam laikam tā korekcija nav vajadziga, protams, ja nav klons.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Paņēmu šo

MH-Z19E

Tas verķis ir baigi jūtīgs uz barošanas spriegumu. Specifikācijā norādīts 5V+-0.1.

 

Link to comment
Share on other sites

Pats esmu uztaisījis/ darbojās  divi uz ši bāzes ar MH-Z19B sensoriem un bezvadu āra sensoru uz DHT22.  Kā displeju, skrejošo rindu uz gaismas diožu blokiem. Vienkārši un efektīvi, lai redzētu pa gabalu neviss sīciņš ekrāninš.  Nu mīnuss- bija jāsamaksā nelielas naudiņas ( 2 eur?) par pilno versiju . Datus var glabāt dažādos servisos . Gan ThingSpeak, gan Narodmon.ru  ( nu nez cik tas labi mūsdienās sakarārā ar politisko situāciju) .

 Strādā pa pirmo. Tiesa sākumā bija kaut kādi ''līki '' DHT22 (āra sensoram), kas ātri aizgāja uz 100% mitrumu. Nopirku citus un vairāk nav problēmas. 

Pašam ''niez nagi'' uztaisīt uz šā bāzes.  

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...