Jump to content

DPF (FAP) - lētie vs tīrīšana


itanium
 Share

Recommended Posts

Sveiki, biedri!
Cerība nav liela, bet varbūt kādam te arī ir reāla pieredze/zināšanas par šo tēmu.

Pārvietojos ar Peugeot, kam ir ~190k km nobraukums un DPF, kas sevis regulārai tīrīšanai izmanto EOLYS šķīdumu.

Tā kā ik palaikam met "Risk of particle filter clogging", pieņemu, ka filtrs ir pilns.

 

Ko darīt?

A) Mainīt kvēpu filtru, bet uz lēto galu. Skatos, ka visai plašs piedāvājums 200-300 EUR amplitūdā.

B) Vest uz tīrīšanu, kas maksā 200+ EUR. Rezultāts nav zināms un garantijas nekādas.

C) Filtra utilizēšana netiek izskatīta

 

Ir idejas, kurš variants varētu kalpot ilgāk? Vai ar lēto filtru dažus gadus, daždesmit km varētu nobraukt?
Vidēji gadā nobraucu ~15k km, pārsvarā (~80%) pa šodeju un izmantoju tikai Neste Pro D. Diez vai tas ko maina, bet dzinēja eļļu un filtrus (eļļas, gaisa un degvielas) mainu ik pa 10k km.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

E) Pārvietoties ar K2 - tālu netikšu

F) Pārvietoties ar divriteni - ziema nāk, nebūs forši

G) Pārvietoties ar elektrisko skrejriteni - tas pats, kas augstāk

H) Pārvietoties ar sabiedrisko transportu - šajā laikā laikam neskaitās pārāk droši

I) Pārvietoties ar koplietošanas transportlīdzekļiem - pa pilsētu jau der, bet regulāriem nedēļas nogales tālākiem izbraucieniem tomēr pārāk sālīti (vismaz priekš manis)

....

ZZZZ) Necerēt uz normālu atbildi

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

nopērc mizu bez tādas kuiņas, saved viņu kārtībā un brauc ar viņu, kamēr nesapūst, turi stīgā. pats braucu ar vecāku, bet platā gala miskasti, ir komforts un nerūsē. lai tagad pirku kaut kādu lietotu vidējo klasi, kaut 5 gadi vecu- nē paldies.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Atrast šrotā kādu sistu Citroenu un noskrūvēt?

Būs grūti, jo Latvijā cilvēki uzskata, ka DPF ir mazgājams/izgriežams utt., tikai ne to, ko pats auto ražotājs saka par tiem. Tā kā par šrotiem var aizmirst, nāksies pirkt jaunu.

Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks

Griez laukā un beidz muļkoties! Pežo ar 200k noskrējienu  jau būtu jāsāk meklēt vietu šrotā, nevis domāt ko iesākt ar filtru...

Link to comment
Share on other sites

Nevajag..irst...man bračka ar 5008...jau sen ai 200 nobraucis..pirkts jauns..bet nu jams daudz gadā nobrauc...ap 40k..+- 

Gan jau ka ram auto realais x2 noskrējiens

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Manai Škodai, arī pirkta jauna, dīzelis, jau 400k. Vēl nekādi engine nav iedegušies. Servisā teica, ir ok, tikai viena vaina, jābrauc! 200k, tā jau vēl jauna meitene.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Mazgāšana neko nedod, vismaz mitsibishi. Personīgā pieredze. Lētais gals ejot ap 10k km, bet tas pēc nostāstiem.

Ja taisies vēl ilgi braukt, tad perc orģinālo filtru un brauc nākošos 200k km un arī Grēta sapņos nerādīsies. Vai, ja Gēta ir pie pakaļas, griez ārā.

Šie ir divi racionālākie risinājumi, citi brīnumi nestrādās.

Labots - saf
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , ggg97 teica:

tikai viena vaina, jābrauc!

To jau daru, bet iepriekšējā īpašnieka/u grēkus es nevaru labot :D

  

Pirms 23 minūtēm , Vasarnieks teica:

Pežo ar 200k noskrējienu  jau būtu jāsāk meklēt vietu šrotā, nevis domāt ko iesākt ar filtru...

Smieklīgs čalis esi ;)

Pirms 2 minūtēm , saf teica:

Lētais gals ejot ap 10k km, bet tas pēc nostāstiem.

Lūk, gribētos dzirdēt arī kaut ko vairāk par nostāstiem. Ir dzirdēts, ka ar lētajiem arī 40k km iet utt.

Pirms 3 minūtēm , saf teica:

Ja taisies vēl ilgi braukt, tad perc orģinālo filtru un brauc nākošos 200k km

Te arī ir viens no iemesliem, kāpēc oriģinālo ne pārāk ir vēlme likt - auto mainu ik pa 40-50k km.

Link to comment
Share on other sites

Laikam īstais jautājums ir, ko mēs saprotam ar oriģinālu filtru.

Piedāvājums plašs: https://www.rezervesdalas24.lv/oenumber/9803421880.html

No 200 EUR par pliku filtru (šim auto ļoti viegli nomaināms) līdz 1000 EUR par pilnu komplektu, bet nedomāju, ka tas ir oriģinālais.

Un ej un sazini, kurš ir normāls.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , itanium teica:

ko mēs saprotam ar oriģinālu

Šitie visi ir aftermārkets.

 

Šitā maksā orģinālais.

 

Labots - saf
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , saf teica:

Mazgāšana neko nedod, vismaz mitsibishi. Personīgā pieredze.

Kas Tev šo veica? Kāds process? Cik ilgi pēc tam "vilka"?

Link to comment
Share on other sites

Latgalē viens kantoris, negāja ne cik, uzliku un kompis joprojām rāda ka pilns filtrs. Šie jau pirms skalošanas man teica, ka nemaz jau neesot pilns filtrs, tipa moš devēji vainīgi... Kaut kadiem smagajiem tā skalošana domāta, man liekas.

 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Manam pēc maiņas un skalošanas vajag resetot "ar kompi", lai "'gaismiņa pazustu". Kas zina vai Tavam tas pats un, ja ir, tad vai spečuki, kas specializējas uz smagajiem, to veica.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Tā resetošana faktiski ir kalibrēšana, kad uzliek jaunu filtru - kompim pasaka, ka vot šāda spiedienu starpība ir jaunam filtram, un tad kompis to ņem kā atskaites punktu. Ja liek atpakaļ veco, tad neko tur kalibrēt nevajag, jo kompis jau to filtru "pazīst". Un tad vai nu tas vecais ir tīrs, vai nē (atbilstoša spiedienu starpība), citu variantu nav. 

 

Labots - saf
Link to comment
Share on other sites

Dpf maiņa ir normāla dīzeļauto ekspluatācijas procedūra - tàpat kà eļļas un gaisa filtru maiņa. Jā, šādā brīdī dīzeļauto braucējam saźņaudzas naudasmaks, kad viņš saprot, ka viss uz degvielu ietaupītais ir jāatdod par auto remontu. Fiziku neapjāsi - "par velti" braukt nevar ne ar vienu auto - atšķiras tikai brīdis, kad ieekonomētais uz degvielu ir jāieliek remontā

P.s. pats braucu ar dīzeli ar dpf, un ja auto nebūs sapuvis uz dpf maiņas brīdi, tad raudādams likšu jaunu oem filtru, jo alternatīvie ir tāds pats mīts kā veiksmīga skalošana

P.p.s protams, ka var raut ārā visu, kas traucē dīzelim "kārtīgj elpot" + vēl nočipot - tādiem dīzelistiem (biomēsliem) es bez nožēlas novēlu nosprāgt n.a.h.u.j. no plaušu vēža kopā ar visu viņa ģimeni!

Labots - Prodigy
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Lētā gala katalizatori/kvēpinieki sevis mānīšana. Pēc īsa periodā vari ņemt jaunu. Pameklē magnaflow ražojumu

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Nez kā iziet kvēpu testu skatē tie kuriem dpf amputēti...

Vai ir novērojama aktīvā reģenerācija? Kopā ar mazliet augstākiem apgriezieni,palielināts degvielas patērņš, start stop nestrādā,aizmugurējam logam ieslēgta apsilde(bez indikacijas uz klimatkontroles).

Ja ir un tas ir uz šosejas, iemet 4 un turi ap 2500 -3000 rpm. 

Otrs variants no kādiem 50 ar 3 velk līdz sarkanajam rpm(~4500). Tad brīvgaita un atkal 3 pedāli grīdā un līdz sarkanajam. 

No otras puses uzmanīgi ar šo, ka nenokauj motoru. Bet nu šis ir daudz labāk kā statiskā reģenerācija stāvot uz vietas un griežot tos 4000rpm. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Murlo teica:

Lētā gala katalizatori/kvēpinieki sevis mānīšana. Pēc īsa periodā vari ņemt jaunu.

Kāda pieredze? Cik ilgi (laiks, km) kalpoja? Kas bez oriģinālajiem skaitās "normālie"?

Par BM ražotajiem atradu arī labas atsauksmes (pāris gadi, nekādu problēmu).

 

  

pirms 2 stundām , Murlo teica:

Pameklē magnaflow ražojumu

Meklējot pēc numura 9803421880, neizskatās ka ražo.

 

P.S. Būsim reāli, ne jau Peugeot pats ražo tos PDF. Kā jau ar visām rezerves daļām.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

versatile

No personīgās pieredzes - auto pie 270k km sāka aizdomīgi regulāri reģenerēt dpfu.

2 sprauslas uz restaurāciju, 2 uz tīrīšanu.

Cits auto. Palika gan lieks un nācās pārdot, bet tiešām bija prieks braukt.

Tā ka varbūt ir vērts pameklēt, kur bēda - aizsists dpf var būt nevis problēma, bet tikai sekas. Dpf, protams, ir noteikts mūža ilgums, bet pie 190 ar, šķiet, nevajadzētu beigties.

Pieņemu, ka alternatīvie dpf arī kalpo atšķirīgi, atkarībā no tā, vai filtra aizsišanās iemesls ir vai nav likvidēts. Bet labas atsauksmes nav gan dzirdētas.

 

Link to comment
Share on other sites

Jo vairāk par DPF lasīsi, jo vairāk sapratīsi, ka DPF mūžs nav izsakāms nobraukumā. Tie var būt 40k (it sevišķi agrīnajiem modeļiem), tie var būt arī 200+k.

Katram auto, katram braucējam (braukšanas stils) utt. tas var būtiski atšķirties.

 

  

Pirms 6 minūtēm , versatile teica:

auto pie 270k km sāka aizdomīgi regulāri reģenerēt dpfu.

Manam pēdējais intervāls ir ~300 km - nolasāma vērtība.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

versatile

Es par to, ka man jūtamas problēmas ar dpf parādījās pie 260-270k nobraukuma. Normālais reģenerācijas intervāls bija 400-600km, bet bija brīdis, kad braucot no Imantas līdz Garkalnei, to darīja 3 vai 4 reizes. Pēc sprauslu remonta sāka palikt labāk un labāk. Filtram izdevās veiksmīgi reģenerēties no ekstra piemēslojuma.

Tā ka varbūt ir vērts pie kāda zinoša speca aizvest pie kompja pieslēgt, lai pavēro parametrus, adaptācijas, utt. Hvz vai filtru saglābsi tādā veidā, bet motoram neskādēs.

Link to comment
Share on other sites

Man vienu brīdi bij tā ka mūžigi tā reģenerēšana sākās, kad atbraucu mājās. No darba maršruts tāds bij, kādas 20 min korķī, ka knapi kust, tad 10 min "ātrāks" ceļš līdz mājai, un tieši tad viņš sāk reģenerēt. Noparkojies pie mājas un tad viņš kādas 10 min močī ventilātorus uz max, lai atdzistu. Nakamajā dienā klusums, pēc 2 dienām atkal. 

Parasti jau varēja ievērot kad sākas, ja piestāj pie luksafora un apgriezieni nevis zem 1k, bet mazliet virs, tad ja nebij slinkums varēja kādas 20 jūdzes līkumu izmest, lai iztīrās. Bet nu parasti jau vienmēr tas notika pēc darba, kad visur korķi un nekur negribas braukt.

Uzliku uz mobilā appu, lai var redzēt jau laicīgi, kad tuvojas maksimumam. 

Tagad gan maršruts cits, kautkā neatceros kad pēdējoreiz būtu ievērojis to reģenerēšanu, uz šosejas jau nejūt. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Es par to, ka man jūtamas problēmas ar dpf parādījās pie 260-270k nobraukuma.

Kā jau iepriekš minēju, tas diemžēl nenozīmē, ka visiem DPF mūžs būs tāds.

Par pārējo - viss ir bumbās ar sprauslām.

 

Lai vai kā, ne par to ir tēma 😅 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izskatās, ka, ja ņem aftermarket DPF, tad jāņem tie, kam kodolā ir izmantots nevis kordierīts, bet gan silīcija karbīds (SiC), kam ir daudz augstāka kušanas temperatūra (~2700 °C vs 1200 °C). Skaidrs, ka 1200 °C filtrā nebūs, bet pie regulārām reģenerācijām kordierīta kodols ātrāk sadaloties, kas arī ir iemesls tā salīdzinoši īsajam dzīves ilgumam.

BM Catalysts un Walker saviem SiC filtriem uz papīra piedāvā pat 3 gadu garantiju.

Manā gadījumā tie ir < 300 vietā 400-500 EUR. Nekas traks.

Labots - itanium
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

kas ir koplietojamais transports? Ar ko atšķiras no sabiedriskā. Kur loģika ekspluatēt dīzeli ar dārgāko pieejamo degvielu( pro disel). Grūti būs ko ieteikt, ja šādi uzskati. Maini uz oriģinālo. 
atceries ka dzinējs vairs nav jauns un paraus līdzi jebkuru filtru kuru ieliksi. Iespējams ka dzinēja dēļ filtram pienāca priekšlaicīgas beigas. 
racionālākais ieteikums- maini braucamo uz bendzīnu.




 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , constrig teica:

Kur loģika ekspluatēt dīzeli ar dārgāko pieejamo degvielu( pro disel).

Šis man arī liekas dīvains piegājiens..

Itkā dīzeli pērk lai ekonomētu uz degvielas cenas, bet tai pat laikā gāž iekšā degvielu benzīna vērtībā. Un beigās tāpat vēl piepluso dīzeļa dārgāko apkopes proporciju pār bendzīndzinēju..

Tad pērkam benzīnu, lejam to un aizmirstam visus dīzeļa blakusefektus.

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , itanium teica:

kas sevis regulārai tīrīšanai izmanto EOLYS šķīdumu

Tas šķīdums ir bāciņā?

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Jaunos dīzeļus nav vērts pirkt - visi tie filtri, elektronika, sūkņi u..t.t., arī motora resurss vairs nav tas, kas vecajiem agregātiem. Laukos maucu ar veco pirmās paaudzes Nissan Terrano apvidnieku 2,7 dīzelis, noripojis jau būs pie miljona kilometru (90. gados regulāri braukāju uz Krieviju garos gabalus), bet noguruma pazīmes vēl neizrāda.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Stasss teica:

Itkā dīzeli pērk lai ekonomētu uz degvielas cenas

Latvijā, ja pērc lietotu auto, diži lielas izvēles nav. Lauķu ievazātā traktortehnikas lietošana arī pilsētās, ir sabojājusi tirgu un benzīna auto šajā segmentā ir ļoti maz.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

@itanium

Citēt

Kāda pieredze? Cik ilgi (laiks, km) kalpoja? Kas bez oriģinālajiem skaitās "normālie"?

Par BM ražotajiem atradu arī labas atsauksmes (pāris gadi, nekādu problēmu).

~5000 km un tad sadalījās reizinātājos. Otro reizi ņēmu no ADParts. Vēl tagad stāv- pareizāk sakot pirms tolmeta noņēmu un tagad stāv plauktiņā

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , e = d teica:

Lauķu ievazātā traktortehnikas lietošana arī pilsētās, ir sabojājusi tirgu un benzīna auto šajā segmentā ir ļoti maz.

Ir auto markas, kur traktortehnika ir mazāk ievazāta (un bija tikai uz neilgu laika periodu), piemēram, Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...