Jump to content

Elektroinstrumenti - pieredze, par un pret


raivix95
 Share

Recommended Posts

Par skrūvmašīnu jaudām taisnība. Darbā esmu darbojies ar 18V DeWaltu - liela, smaga, masīva un vienvārdsakot nepatīk. Betonā urbj labi, bet koka darbiem daudz par traku. Paldies visiem par iesaisti diskusijā. Joprojām gribu kaut ko dzirdēt par Ryobi - nopietni metu acis uz šiem.

Link to comment
Share on other sites

Volodja Zavituškins

Ja izmantot tiek plānots relatīvi bieži, tad cik vien tas ir iespējams, iesaku pirkt labus instrumentus (gandrīz vienmēr tas nozīmē dārgus). 

 

Cena aizmirsīsies, bet prieks par labu rezultātu ir mūžīgs. 

 

Kādreiz man budžets bija nekāds - sanāca tikai Skill vai citi noname ražotāji. Nav tā, ka bija kas tāds, ko ar tiem nevarēja izdarīt. Vienkārši labāki/dārgāki instrumenti būs precīzāki, ērtāki un paredzamāki, bez liekiem pārsteigumiem un čakara. 

 

Es ilgi domāju kādu galda ripzāģi pirkt un beigās nodzēru skopumu un nopirku Festool. Un zāģē šams tieši tāpat, kā jebkurš cits zāģis, bet bez čakara - ja uzliec 90°, tad tik arī ir.

 

Par Ryobi neko daudz nezinu, kaut kādos ārzemju apskatos neko kriminālu neesmu manījis, bet noteikti iesaku nočekot, cik labs ir serviss. Tai pašai Skill virsfrēzei savulaik (tas pats Bosch serviss) beigtu slēdzi nomainīja 2-3 stundu laikā. 

 

Un visi instrumenti kādreiz salūzt un tas notiek pašā nepiemērotākajā brīdī - iespēja ātri viņu salabot ir ļoti vērtīga. 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Ryobi man ir samērā daudz. Kā instrumenti tā īsti neviens nav noplīsis. Nosacīti vājā vieta ir akumulatora pieslēguma dizains. Zobenzāģim tas gan izļurkājās, gan kontakti uz slodzi pamatīgi apdega, akumulatoram plastmasa pakusa. Tomēr tas pats apkusušais akumulators joprojām darbojās un pietiekoši ilgi. Pārējiem rīkiem, iespējams šis nerada tādas problēmas, jo darba laikā nav tādu vibrāciju.

Ā, lādētājs noplīsa, remontēt servisā čalis paskatījās un pateica nav vērts. Kontrolieris čips bija nosvilis, shēmas nebija, identificēt nevarēja.

Tas zobenzāģis ar tehniski vēl strādā, bet noplīsa turētājs un akumulators ar roku jāpietur zāģēšanas laikā. Bet nu lietots tika kārklu zāģēšanai novadgrāvjos diezgan brutāli.

Vēl ir skrūvmašīna bezsuku, triecienskrūvgriezis, ripzāģis, trimmeris, fleksis 125mm.

Link to comment
Share on other sites

Nuu, ja vajag ātrumu, ērtības un kvalitāti, tad instrumentu  arī vajag padaudz...

Tāpēc man flekšveidīgo vien, darbnīcā ir kādi 15 gabali. 🙂

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , raivix95 teica:

esmu darbojies ar 18V DeWaltu - liela, smaga, masīva un vienvārdsakot nepatīk.

ar  2Ah aķi lietojot neērtību nav. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 18 stundām , raivix95 teica:

Tas nekas nav. Nesen aplauzos ar aizlienētu Edward ripzāģi (DEPO produkcija) - taisot durvju rāmi, šis ar 60mm planku principā netika galā - čut čut par īsu. Sapratu, ka griešanas dziļumam ir nozīme. Kuršos ir DeWalt ripinieks pa 129€, bet baidos, ka ņemot pašu lejasgalu no kāda firmīga brenda, var sanākt vilšanās - uzbūve laba, bet parametri un jauda iepaliek.

Kādā ziņā - čut čut par īsu? Jaudas pietrūka? Vai dziļums par mazu?

Man ir Bosch GKS 190, it kā tiek galā arī ar >50mm, ja vien ripa nav nodilusi un/vai netiek zāģēts šķībi.

 

pirms 18 stundām , raivix95 teica:

Zilais Bosch laikam stabila vērtība - grūti nošaut garām. Krievu zborka, acīmredzot, ieliek ķīnietim.

Par Bosch GSB 13 RE gan man grūti to pateikt… Pirku pirms kaut kādiem padsmit gadiem, garantijas laikā jau bija jāmaina kaut kādu tur asi ar zobratu (nezinu nosaukumu). Servisā paskatījās - jā, pavisam līka. Tas bija pēc kādu, nez, 10 caurumu izurbšanas. Paņēma jaunu, pamērīja - arī līka. Nu neko, nomainīja… Varētu būt, ka pēc tam vēl par savu naudu vienu to asi pirku. Lietoju maz, bet beigās tāpat pamanījās nosvilt.

 

pirms 8 stundām , raivix95 teica:

Joprojām gribu kaut ko dzirdēt par Ryobi - nopietni metu acis uz šiem.

Es pamazām veidoju Ryobi uzkrājumus - mazais zāles pļāvējs, mazais trimmeris (mazie tāpēc, lai bērns varētu mēģināt lietot), urbis, impulsa skrūvgriezis, skavotājs. Nu vēl ir ēvele, bet tā diemžēl ir ar vadu. No aķiem ir 1.5Ah, 2.5Ah, 5Ah, visi 18V. Parasti lietoju 5Ah, roka negurst. Ja vajag vienlaicīgi urbi un skrūvgriezi, tad paņemu arī 2.5Ah. Tas 1.5Ah stāv bez pielietojuma, salādēts "storage" režīmā (nejauši sanāca viņu dabūt). Tāpat bez pielietojuma stāv 1 vai 2 lādētāji, parasti izmantoju 5A lādētāju.

 

Urbi un skrūvgriezi paņēmu no jaudīgajiem, lai var arī urbt resnākus caurumus un skrūvēt resnākas skrūves - būvniecībai reizēm vajag. Reizēm jaudas mazliet pietrūkst, bet nav ne jausmas, vai tas tāpēc, ka instrumentiem "ķīniešu Nm", vai tie darbi vienkārši par smagu šāda veida instrumentiem. Piemēram, kad auto vajag atksrūvēt riteņus, tad ar impulsnieka "Max torque (Nm): 270" nepietiek.

 

Par ilgmūžību gan nevarēšu spriest, pat garantija vēl nav beigusies. Par bateriju - ir novērots tas, ko @e = d teica, baterijas kontakti reizēm paliek melni. Plastmasas gan vēl nav sakusušas :D Visādi citādi sūdzību nav.

 

Starp citu, ilgu laiku bija (un vēl ir) Jasper urbis, savulaik pirkts par kādiem 20 Ls (urbis + baterija + lādētājs). Kaut kādā brīdī sāka gribēties viņu nokaut, lai varētu ātrāk nomainīt, bet tā arī nesanāca :D Baterija izbeidzās, ieliku tur kaut kādus VTC5 pirkstiņus - baterija sāka kalpot 2x ilgāk nekā tad, kad bija jauna (tur oriģināli bija kaut kādas 1200mAh vai tml). Lielākais trūkums - ātrums, skrūvēšanā starp 550 rpm un 3000 rpm tomēr ir milzīga atšķirība. Nu un lādētājs pavisam lēns, varētu būt 400mA.

 

pirms 18 stundām , raivix95 teica:

Neesmu ķerts uz akumulatoriem, jo elektrība ir 24/7, (..)

Tik pat labi var pateikt, ka skrūvgriezi un urbi nevajag, jo ir
Professional Mechanic's Screwdriver Set, 8 Pc.Hand Drill: Steel Hand Drills

 

Ar aķi tomēr ir krietni ērtāk nekā ar vadu. Daudz ērtāk. Kad nopirku to Jasper, principā pārstāju lietot Bosch urbi, ja vien nevajadzēja urbt betonu vai tam Jasperim nebija beidzies aķis.

 

IMHO instruments ar vadu nu jau ir noderīgs tikai atsevišķos gadījumos:

* ja instruments ir stacionārs

* ja aķa instrumentam trūkst jaudas (zāģis, fleksis?)

* ja instrumenti tiek lietoti reizi 2 gados (aķis nobeigsies)

* ja instruments ir no seniem laikiem un roka neceļas to nomainīt

 

Par skrūvgriežiem - ja vajag kaut kādiem sīkumiem, tad var pameklēt Dremel 1120 vai ko līdzīgu no cita brenda, savulaik šādu aktīvi izmantoju, dikti ērts piekļūšanai "interesantās" vietās, vienīgi lādētājs lēns (200mA?). Lielākiem darbiem iesaku impulsnieku (nejaukt ar urbi…).

 

Labots - binary
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Par skrūvgriežiem

Parastie skrūvgrieži arī vajadzīgi, neiztieku bez tiem.

Instrumenti ar vadu arī nav nekas nepareizs.

Nezinu, vai būtu ērtāk ik pēc 15 minūtēm aķi mainīt, likt lādēt, ja ar akumulatora perforatoru aili biezai sienai būtu jāizkaļ, ar vada perforatoru tik mauc.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Kādā ziņā - čut čut par īsu? Jaudas pietrūka? Vai dziļums par mazu?

Dziļums par mazu. Nezinu, cik mm viņam specifikācijā minēti, bet vajadzēja ar rokas zāģi piebeigt to griezumu, un tā, protams, ir purgāšanās - nav vairs tik smuki, līdzeni, pēc tam jāvīlē vai jāslīpē.

 

Akumulatora instrumenti tomēr prasa papildus investīcijas - vajag vismaz 2 vai 3 + lādētāju, kas nereti ir dārgāki par pašu instrumentu un tomēr jāiespringst par pareizu ekspluatāciju - nedrīkst izgriezt tukšu, nedrīkst uzglabāt tukšu. Bošam šādi arī nobeidzu aķi - mocīju līdz beigām, jo otra nebija, pēc darba iesviedu koferī, pāris mēneši neuzlādēts nostāvēja un beigts bija. Vadi netraucē, ja ir darbnīcā piedomāts pie vadu menedžmenta, lai pats pa viņiem nebradātu.

Labots - raivix95
Link to comment
Share on other sites

Ja man tagad būtu jāpērk jauns fleksis, lobziks vai kas tāds, gan jau apsvērtu iespēju ņemt aķinieku. Ērtāk tomēr, var strādāt zaļumos bez vada, veglāk zem autiņa izmanevrēt utt. Bet kad pirku tagadējos štrumus vidusskolā aķinieki, ja neskaita bormašīnas, vēl nebija tik pieejami un arī skolnieka budžets īsti neļava pirkt kaut ko dārgāku, jo aliņam jau arī bija jāatstāj.

pirms 1 stundas , binary teica:

Tik pat labi var pateikt, ka skrūvgriezi un urbi nevajag, jo ir

Nenovērtē to rokas urbīti par zemu. Bieži vien smalkos darbos tas ir neaizstājams, jo ar elektrisko ir grūti tik lēnos apgriezienos un viegli paurb kā ar šo. Protams, tas neaizstāj ne aķinieku ne normālu triecienurbi.

 

Starp citu, iepļūtīšu arī savu bēdu, varbūt arī autoram noderēs.

Jau labu brīdi skatos aķu uz pneimopistoļu aizstājējiem vai kā nu šamos korekti sauc (laikam uzgriežņu atslēgas). Ļoti bieži kaut ko ņemoties ap močiem vai mašīnu trūkst vietas, lai varētu ar roku normāli atskrūvēt un godīgi sakot, ja daudzas lielas lietas jāatskrūvē, paliek drusku ZB.

Ir kādam kaut kas par šīm sakāms? Uz kuru brendu skatīties un kāds būtu optimālais spēks kuru izvēlēties? Galvenais, kas interesē atskrūvēt ir moču velkošās zvaigznes lielais uzgrieznis, auto riteņi, piekares daļas un citas lielas lietas. Maziņos jau bez piepūles var ar rociņām vai skrūvmašīnu parasto.

Čoma čoms, kura maizes darbs ir autoservisā savai lietošanai ir paņēmis senukaja FXA atslēgu, urbeni un fleksi un dikti apmierināts. Ja iesākumā ņem tikai atslēgu, tad sākuma cena ar aķi un lādētāju sanāk ap 100 EUR, kas ir ļoti salds cipars . Pēc tam jau var piepirkt pārējos štrumus pēc vajadzības. Kā ar ilgtspēju šaj sistēmai? Kā mājas amatniekam, kas to pistoli lietos reizi dažos mēnešos kaut kā nevelk nolocīt 300 EUR par Makitu.  Tāpēc arī interesē budžetīgie varianti, kas ir kaut necik lietojami.

 

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 20 stundām , raivix95 teica:

Tas nekas nav. Nesen aplauzos ar aizlienētu Edward ripzāģi (DEPO produkcija) - taisot durvju rāmi, šis ar 60mm planku principā netika galā - čut čut par īsu. Sapratu, ka griešanas dziļumam ir nozīme. Kuršos ir DeWalt ripinieks pa 129€, bet baidos, ka ņemot pašu lejasgalu no kāda firmīga brenda, var sanākt vilšanās - uzbūve laba, bet parametri un jauda iepaliek.

Gribēju vēl apjautāties par Metabo - skolās darbmācībai tiek plaši izmantoti. Ir kādi viedokļi? Figūrzāģus Krievzemes jūķūbēri slavē.

 Ar Metabo overall pieredze ir visnotaļ pozitīva.

Kāds ripas diametrs ir DeWalt par šo cenu? 210mm ir minimums ko ņemt lielākoties ir pietiekams , bet dažreiz ir par mazu. Ja ir nauda iesaku ņemt 239mm.

pirms 20 stundām , raivix95 teica:

Zilais Bosch laikam stabila vērtība - grūti nošaut garām. Krievu zborka, acīmredzot, ieliek ķīnietim. Flekšiem jau principā izbeidzas ja ne reduktors, tad kāds no ieslēgšanas ķēdes elementiem - pats slēdzis vai plastmasas svira.

Zilajam bosch ir ļoti daudz viltojumu. Arī lielveikalu ķēdēs kā izskatās. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , vvv teica:

Parastie skrūvgrieži arī vajadzīgi, neiztieku bez tiem.

Instrumenti ar vadu arī nav nekas nepareizs.

Nezinu, vai būtu ērtāk ik pēc 15 minūtēm aķi mainīt, likt lādēt, ja ar akumulatora perforatoru aili biezai sienai būtu jāizkaļ, ar vada perforatoru tik mauc.

Protams, ka ir vajadzīgi arī parastie skrūvgrieži. Cik nav gadījies ar aķa skrūvgriezi "gandrīz ieskrūvēt" skrūves un pēc tam ar parasto skrūvgriezi pievilkt līdz vajadzīgajam spēkam/dziļumam. Tas pats ar uzgriežņiem. Bet apgalvot, ka "aķa skrūvgriezis nav vajadzīgs, jo ir pieeja parastajam" - nu tas ir mazliet "so last century"… Tas pats IMHO ir ar tiem vadiem. Nu varēju es stalažas skrūvēt ar vada Bosch urbi aķa skrūvgrieža vietā. Godīgi sakot, tieši to arī darīju, kad jasperim baterija beidzās, bet darbu gribējās turpināt (toreiz ryobi vēl nebiju iepircis). Bet tomēr ar aķa skrūvgriezi ir nesalīdzināmi ērtāk strādāt nekā pīties ar vadiem.

 

Par perfi - to es tā kā liktu "ja aķa instrumentam trūkst jaudas" kategorijā, kad vads sevi attaisno.

 

Vēl par 220V instrumentiem runājot… Man te vienreiz tādā slapjā vietā viens strādnieks ar fleksi strādāja. Skatos, fleksim vads tāds ne pārāk vesels. Noskaidroju, ka ir pieejams gana garš pagarinātājs, piedāvāju pieslēgt caur noplūdnieku. Piekrita. Pieslēdzam, šis paņem to fleksi, sāk kaut kā dīvaini uzvesties. Toreiz paveicās - sanāca viņam to fleksi no rokām izmest… Ar aķa instrumentu nebūtu tādu problēmu.

 

pirms 1 stundas , raivix95 teica:

Akumulatora instrumenti tomēr prasa papildus investīcijas - vajag vismaz 2 vai 3 + lādētāju, kas nereti ir dārgāki par pašu instrumentu un tomēr jāiespringst par pareizu ekspluatāciju - nedrīkst izgriezt tukšu, nedrīkst uzglabāt tukšu.

Nu zināma taisnība ir, jā. Tam pašam Ryobi 5Ah bača maksā ap €95, lādētājs - 35-60 € (atkarībā no jaudas). Nezinu, varbūt izdevīgāk ņemt komplektu (instruments + lādētājs + aķis vai divi aķi), bet tad tur būs mazais lādētājs.

Tagad neatceros, vai esmu mērījis, ko Ryobi uzskata par "tukšu" un par "pilnu". Varētu būt, ka tur jau kaut kādas aizsardzības stāv (t.i., nelādē gluži līdz 4.2V).

 

Pirms 8 minūtēm , zeds teica:

210mm ir minimums ko ņemt lielākoties ir pietiekams , bet dažreiz ir par mazu. Ja ir nauda iesaku ņemt 239mm.

Manējam (bosch gks 190) ir 190mm, zāģēšanas dziļums 70mm 90°, 50mm 45°. Nu es neteiktu, ka pietrūktu - priekš "universālā" aparāta ir OK. Es pat teiktu, ka ir par lielu - 4.2kg.

Uz 239mm (un droši vien arī 210mm) skatītos vien tad, ja saimniecībā būtu arī kompaktāks variants.

 

----

 

Starp citu, ir tak vēl viens variants - pie kompresora slēdzamie instrumenti.

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 33 minūtēm , Kazarms teica:

Nenovērtē to rokas urbīti par zemu. Bieži vien smalkos darbos tas ir neaizstājams, jo ar elektrisko ir grūti tik lēnos apgriezienos un viegli paurb kā ar šo. Protams, tas neaizstāj ne aķinieku ne normālu triecienurbi.

A bet zelta vārdi. Daudzas bormašīnas ir konkrētas dzelzs urbīšu bendes, ja RPM regulators ir draņķīgs vai tāda nav vispār. Apgriezieni par lieli, urbis pārkarst un darbs beidzas. Un apgriezienu regulācija ar galveno pogu arī nekam neder - lobzikam jā, bet bormašīnai ni ni.

Link to comment
Share on other sites

Just now, binary teica:

Manējam (bosch gks 190) ir 190mm, zāģēšanas dziļums 70mm 90°, 50mm 45°. Nu es neteiktu, ka pietrūktu - priekš "universālā" aparāta ir OK. Es pat teiktu, ka ir par lielu - 4.2kg.

Uz 239mm (un droši vien arī 210mm) skatītos vien tad, ja saimniecībā būtu arī kompaktāks variants.

 

----

 

Starp citu, ir tak vēl viens variants - pie kompresora slēdzamie instrumenti.

Katram savs , man pietrūkst regulāri. Es iztieku jo brusu var apgriezt otrādā un nozāģēt no otras puses, bet tas ir laiks un enerģija. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , binary teica:

Bet apgalvot, ka "aķa skrūvgriezis nav vajadzīgs, jo ir pieeja parastajam"

Neviens to neapgalvo.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , binary teica:

Tagad neatceros, vai esmu mērījis, ko Ryobi uzskata par "tukšu" un par "pilnu". Varētu būt, ka tur jau kaut kādas aizsardzības stāv (t.i., nelādē gluži līdz 4.2V).

Ar to aizsardzību kā nu kuram aparātam. Pat daudzi aktuālie DeWalt bezsuku instrumenti neatslēdz akumulatoru, kad tas jau gandrīz tukšs. Bet ļoti iespējams, ka to dara pati akumulatora vadība un atkarīgs, kāds un cik moderns akumulators tiek lietots.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , binary teica:

Starp citu, ir tak vēl viens variants - pie kompresora slēdzamie instrumenti.

Tas gan absolūti nav mājas amatiera variants.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , zeds teica:

Katram savs , man pietrūkst regulāri.

Nu jā, es brusas parasti nezāģēju :D Kad jumiķi 250x250 mūrlatu zāģēja, tad darīja to ar ķēdes zāģi (elektrisko, ja atmiņa neviļ), nevis ar ripzāģi.

Sijas (100x200) man nācās zāģēt no abām pusēm, bet nekas cits īsti nenāk prātā, kur ar 70mm dziļumu man būtu bijis par maz. Ā, ok, piemājas bērzus nevaru sazāģēt malkā ar to savu zāģi :D

 

Visādi dēļi - parasti collīgie, kaut kādas saplākšņa plāksnes - līdz 30mm, siltumnīcas materiāli arī nav diži vairāk par 50mm.

 

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

pirms 19 stundām , raivix95 teica:

Vai lentinieci var izmantot kā pilnvērtīgu ēveles aizstājēju ar mērķi iegūt gludu virsmu? Jo jaunu lentu uzmest ir lētāk/vienkāršāk nekā ķēpāties ar ēveles asmeņu asināšanu, mainīšanu.

Nu ne velti ēvele ir galdnieka darba simbols.

Turot rokās lentes slīpmašīnu līdzenu virsmu dabūt būs grūti. Ir variants kā to var darīt ar papildus aksesuāru slipēsans rāmi piemēram https://www.verkter.lv/slipesanas-ramis-bosch-pbs-75.html . Bet lentes slīpmašīnai ir tendence švīkāt virsmu tiklīdz kāds sveķis tiek lentē, mani tas tracina.

Ar orbitālo taisnu virsmu dabūt ir grūti ja virsmā ir zaru vietas, ap zaru veidosies kalns lai kā tur viņu neturēu. Bez treniņa uz aci to uzreiz būs grūti redzēt, bet kad nolakosi koku un uzspīdēs gaisma uzreiz varēs redzēt greizos spoguļus.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , binary teica:

Starp citu, ir tak vēl viens variants - pie kompresora slēdzamie instrumenti.

Ja sabradātu elektrības vadu var pa fikso salabot, tad sabeigtu gaisa šļauku figu...

Nav ne jausmas, vai vispār pastāv pneimatiskie figūrzāģi un ripzāģi.

Bet nu tas tiešām nebūs optimālais variants šajā situācijā. Regulārais kompresora troksnis jau vien tracina.

Link to comment
Share on other sites

Volodja Zavituškins

Mani 2 centi par zāģa 'dziļumu' - nu lai kāds zāģis nebūtu, vienmēr atradīsies kokmateriāls, kurš būs par biezu :D

Protams, svarīgi, lai nosedz biežāk izmantoto kokmateriālu biezumus, bet tas katram būs individuāli - ko nu kurš taisa vai būvē.

Jebkurā gadījumā nepieciešams arī iegādāt labu, precīzu rokas zāģi un veltīt dienu, lai papraktizētos, piešautu roku un tad tajā retajā reizē, kad zāģis nedavilks, var bez bēdu pabeigt zāģējumu ar roku, nesatraucoties, ka rezultāts neapmierinās. 
 
 

Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks
Pirms 39 minūtēm , binary teica:

piedāvāju pieslēgt caur noplūdnieku. Piekrita. Pieslēdzam, šis paņem to fleksi, sāk kaut kā dīvaini uzvesties. Toreiz paveicās - sanāca viņam to fleksi no rokām izmest… Ar aķa instrumentu nebūtu tādu problēmu.

Kā tas iespējams? Noplūdnieks kaut kāds kreisais vai vienkārši pasakas stāsti?

 

Pirms 53 minūtēm , zeds teica:

Zilajam bosch ir ļoti daudz viltojumu. Arī lielveikalu ķēdēs kā izskatās. 

Un arī makitai esmu pakaļdarinājumus redzējis veikalā, konkrēti perforātoriem.

 

Skrūvju un urbamašīnas vajag ar baterijām. Bet kur lai liek zāģi, slīpmašīnu, figurzāģi uz baterijām? Skaidu nosūcēju tādam nepieslēgsi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , Vasarnieks teica:

Bet kur lai liek zāģi, slīpmašīnu, figurzāģi uz baterijām?

Lauka apstākļos. Kur elektrības rozetes nav. :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Vasarnieks teica:

Kā tas iespējams? Noplūdnieks kaut kāds kreisais vai vienkārši pasakas stāsti?

Tu domā, ka noplūdnieks garantē 100% drošību? :D

Ja elektrība caur cilvēku atrod ceļu starp fāzi un nulli, bet neatrod ceļu starp fāzi un zemi, tur nekāds noplūdnieks nepalīdzēs.

 

Pirms 23 minūtēm , Vasarnieks teica:

Skrūvju un urbamašīnas vajag ar baterijām. Bet kur lai liek zāģi, slīpmašīnu, figurzāģi uz baterijām? Skaidu nosūcēju tādam nepieslēgsi.

Kaimiņam uz piemājas ceļa nepatika viens akmens - sak', ja mašīna zemāka, tad var apakšu atdauzīt. Nu neko - iedevu atbilstošu slīpripu, šis paņēma aķa fleksi un pieslīpēja. Lēni gan gāja, tur tomēr prasītos agresīvāks aparāts, bet nu vismaz nebija 50m pagarinātāju jāmeklē.

Skaidu nosūcēju it kā var pieslēgt arī ar aķi darbināmiem aparātiem. Tas, protams, ja tās skaidas traucē. Man pagalmā parasti netraucē.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , vvv teica:

Lauka apstākļos. Kur elektrības rozetes nav. :)

Bet ko pļavas vidū zāģēs un ēvelēs? Tāpat katra būvniecība sākas ar elektrības pieslēguma ierīkošanu. Mešalkai tāpat štromi vajadzēs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , raivix95 teica:

Bet ko pļavas vidū zāģēs un ēvelēs?

Sētas dēļus! Been there, done that 🤪

Vajadzēja gar vienu robežu sētu/žogu, lai kaimiņu suņi nenāktu. Garums kādi 150m. Tā kā man nav aķa zāģa, nācās no kaimiņa aizņemties divus pagarinātājus, lai pieslēgtu pie saviem diviem pagarinātājiem :D

"Mājas darbus" jau arī reizēm patīkamāk darīt svaigā gaisā, nevis 4 sienās. Bet nu, kā saka, katram savs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , raivix95 teica:

Bet ko pļavas vidū zāģēs un ēvelēs?

Tā pļava jau var nebūt baigi tālu no rozetes, bet, man personīgi diktām nepatīk rullēt 50m pagarinātāju. Piemēram, man laukos garāža ir atsevišķi no malkas šķūņa kādus 30m tālāk, kur šad tad kas jāpielabo vai arī es tur mēdzu auto skrūvēt, jo ir smuka zālīte, nevis grants kā garāžās priekšā. It kā jau sīkums, izrullē pagarinātāju no garāžas un strādā. Uz lielākiem darbiem, dabīgi ka tā daru,  bet, teiksim, pielabot vai uztaisīt kādu malku stutējošu elementu, kas prasa 10 min, slinkums stiept kabeli un tāpēc zāģēju ar rokas zāģi un skrūvēju ar aķeni. Vai ja, piemēram, jānoīsina viens vītņu stienis tālāk no rozetes, slinkums pagarinātāju vilkt un nozāģēju ar rokas metāla zāģīti. Jā, nedaudz ilgāk, bet kopumā tik pat, cik vilkt kabeli, lai ar fleksi nozāģētu.

Ja būtu aķa zāģis vai fleksis, gan jau lietotu tos.

Link to comment
Share on other sites

Akumulatoru instrumenti ir labi, bet pats neuzskatu, ka tagad būtu jātiecas tikai uz akumulatoru instrumentiem «par katru cenu».

Pirms 16 minūtēm , binary teica:

Vajadzēja gar vienu robežu sētu/žogu, lai kaimiņu suņi nenāktu. Garums kādi 150m.

Kapēc nevarēja sazāģēt dēlīšus pie mājas ar vada zāģi, jau sazāģētus aiznest tos 150 metrus?

Labots - vvv
Link to comment
Share on other sites

Aku instrumenti ir laba lieta, bet blats ar viņiem ir viena nelaime, kad tev vienreiz viņu gadā vajag, visi aku ir tukši :diablo:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , vvv teica:

Kapēc nevarēja sazāģēt dēlīšus pie mājas ar vada zāģi, jau sazāģētus aiznest tos 150 metrus?

Tad baigi daudz jānēsā tos 6m garos dēļus - vispirms jāaiznes turp, jāpiemēra, tad jānes atpakaļ, jānozāģē, tad atkal jānes, … Un tā ar ~150 dēļiem. Tad jau pat ar rokas zāģi būtu mazāks čakars.

Garums katram dēlim mazliet cits, jo mietiem caurumus ar zemes urbi nepratu saurbt precīzi ik pēc 6000mm - kaut kur sanāca vairāk, kaut kur mazāk. Tāpat arī reljefs ieviesa savas korekcijas, kuru dēļ gan garums varēja mainīties, gan arī zāģējuma leņķis 100% mainījās.

Link to comment
Share on other sites

Un pat ja tukši, tad cik tad ilgi aizņem uzlādēt, 30 - 40 min? Kamēr grozies un sagatavo ko zāģēsi vai urbsi, tikmēr jau uzlādējies. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , binary teica:

baigi daudz jānēsā tos 6m garos dēļus - vispirms jāaiznes turp

Kāpēc jānes turp dēlis, lai piemērītu?

Labi

Es sapratu.

:)

Un nebija nekāda vaina ar pagarinātāju un vada zāģi, vai ne?

 

Būtu akumulatora zāģis, padomā, cik reižu nāktos staigāt, lai uzlādētu akumulatorus.

Link to comment
Share on other sites

mani pieci centi...

 

no elektro instrumentiem ir paveca (15+) DWT triecienurbmašīna (hwz, kas par nebrendu, bet tip Germany), piecgadīgs AEG urbenes + skrūvenes komplekts un svaigi (zem gada) Bosch zilie: perfis un cirkulārais...

par DWT - zvērs, ne apirāts, neiespējami nokaut, esmu mēģinājis... :mrgreen2:

AEG - pro klases 18V verķi - jaudīgi ērti un izturīgi, daudz, imho, neatpaliek no De-Waltiem... skatos tagad iepirkt saderīgu figūrzāģīti... tik bieži nesanāk ar to zāģēt, lai obligāti vajadzētu vadinieku, turklāt aķenieks ļauj zāģēt tur, kur rozete ir ļoti tālu, vai jāstāv, piemēram, peļķē...

un par figūrniekiem runājot... bija SKIL... riktīgs mēsls... ļoti neprecīzs... turklāt nosprāga motors pāgājušo gad... lai gan savi 10 gadi tam bija... salīdzinot ar +/- tā paša vecuma zaļo (!) Boschu, kā diena pret nakti...

Jaunais Bosch perfis ir vadenieks, protams, izklausās pēc kvalitatīvas mantas, turklāt lepojas ar uzrakstu Made in Germany, taču spriežot pēc cenas by Chinese vai Turkish people...

Cirkulārais - pats lētākais zilais ar 190 mm ripu - jaudīgs, brutāls... zāģēt var...

protams, visi instrumenti, izņemot AEG, ir galvenokārt lietoti mājas vajadzībām, ne industriālos apstākļos...

 

Par šeit jau pieminētājiem Ryobi... lai gan tie ietilpst tajā pašā naudasmaisu koncernā, kur Milwaukee un AEG, tie, pēc maniem novērojumiem, ir neadekvāti dārgi mēsli - neprecīzi, neērti un aķiem ir tendence izlādēties no stāvēšanas, kas normāliem aķiem nepiemīt (piem. AEG, De-Walt)... Turklāt arī žurnāla Dari Pats (var būt nav pats autoritatīvākais, bet tomēr) testos Ryobi parasti saņem ļoti zemu vērtējumu...

Labots - Athlons
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Kamēr grozies un sagatavo ko zāģēsi vai urbsi, tikmēr jau uzlādējies. 

Nu tu dikti strādīgs! Iedvesma tad zūd ;(

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Kazarms teica:

labu brīdi skatos aķu uz pneimopistoļu aizstājējiem

patin manus postus par fxa.

tagad ryobi akumulatoru turās, bet varētu būt stiprāks. dažreiz auto riteņa skrūvei ātrāk aiziet pēc 1,5m garas caurules, kā gaidīt to Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

tagad drīzāk būtu ņēmis kompresoru ar pneimo, jo tur tur ir opcija 90 grādu pistolei. ar klasisko motortelpā vai riteņu arkā bieži nekam netiek klāt. 

moto gadījumā tas laikam izpaliek. 

Link to comment
Share on other sites

  

Pirms 3 minūtēm , jema teica:

Nu tu dikti strādīgs!

 

Kāds tur sakars strādīgs/nestrādīgs, man par strādāšanu ar instrumentiem neviens nemaksā, vairāk kā izklaide. Tad arī domāšana kā izskatīsies un kā labāk izdarīt aizņem vairāk laika, kā pati darīšana. Jebkurā gadījumā tā lādēšana 30 tur pilnīgi neko nemaina.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , jacobs teica:

Jema tā bija agrāk ar Ni Cd, bet tagad tā ir tikai ar pudeli...😃

Ar NiCd tā bēda bija, ka lādētāji nemaz nebija lādētāji, bet kaut kādi prasti sprieguma/strāvas ierobežotāji, kuri neprata noteikt, kad aķis ir uzlādēts :D 

 

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Un pat ja tukši, tad cik tad ilgi aizņem uzlādēt, 30 - 40 min?

@AndrisBB , svētdienās parasti vajag "šeit un tagad", nevis "pēc 30-40 minūtēm". Tās minūtes arī baigi atkarīgas no brenda. Jasperim man pilna uzlāde bija, šķiet, kādas 3 stundas. Dremel mini skrūvgriezim - 5 stundas. Ja nav tas aķis pieejams, sīkumiem parasti nākas ņemt rokas instrumentus…

 

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Kāds tur sakars strādīgs/nestrādīgs, man par strādāšanu ar instrumentiem neviens nemaksā, vairāk kā izklaide. Tad arī domāšana kā izskatīsies un kā labāk izdarīt aizņem vairāk laika, kā pati darīšana. Jebkurā gadījumā tā lādēšana 30 tur pilnīgi neko nemaina.

30 minūtes daudz ko maina. Parasti - vai darbs tiks izdarīts, vai netiks. Protams, sieva nav pārāk priecīga, ja darbs netiek izdarīts.

 

Pirms 7 minūtēm , vvv teica:

Un nebija nekāda vaina ar pagarinātāju un vada zāģi, vai ne?

@vvv, kā nu ne, bija vaina ;) Pirmkārt jau pinās pa kājām, otrkārt man ta' to pagarinātāju vispār nebija. Paveicās, ka kaimiņiem atradās un tobrīd tās dažas dienas nebija vajadzīgi. Ne katram mājās (vai kaimiņos) ir pieejami tik gari pagarinātāji.

Iepriekš jau minēju - 4.2kg zāģis mēdz būt par lielu, it īpaši, ja jāstrādā "interesantās" pozās.

Vienkārši kaut kādus dēļus zāģējot, arī mūžīgi jāskatās, kur tas vads atrodas, lai netrāpītu pa viņu.

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , binary teica:

svētdienās parasti vajag "šeit un tagad", nevis "pēc 30-40 minūtēm".

Nu tu tak visdrīzāk 6dienas vakarā zini ka skrūvēsi/zāģēsi savu sētu, uzliec lādēties, kur problēma. Nejaunu tu 7dienas rītā izdomāji ka pēķšņi kautko vajag zāģēt, bet tur, ak nē - akumulātori tukši :D

Pietam ganjau kādā no tiem 3 - 4 aķiem tāpat jau vēl kautkas palicis, man reti lietojot nav bijis tā ka galīgi sauss. Tikmēr pielādē pārējos.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Athlons teica:

Ryobi...  aķiem ir tendence izlādēties no stāvēšanas

ar 5Ah neesmu novērojis

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Usins teica:

moto gadījumā tas laikam izpaliek. 

Paldies! Palasīšu.

Jā, moto gadījumā tipiska problēma ir nevis ar piekļuvi vai spēka trūkumu, bet ar detaļas pieturēšanu, ja abas rokas aizņemtas ar skrūvēšanu. Piemēram, tā pat velkošā zvaigzne bez triecienpistoles ir normāli atlaižama tikai stāvot uz motocikla ar kāju turot bremzi vai arī kādā nebūt veidā fiksējot bremžu pedāli. Vai sajūga kurvim vajag speciālu štrumu noturēšanai (to, protams, var vienkārši konkrētajam motociklam izgatavot), bet tā ar pistoli skrūvē un ar roku pietur. Pamēģināju, patika.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...