Jump to content

Palīdzība velosipēda izvēlē.


Recommended Posts

Regisss

@Edis7 Labāk pastāsti kā pats trenējies, cik un kādās sacensībās piedalies un kādi ir Tavi labākie rezultāti?! Savādāk liekas ka patiešām esi dabūjis labu mantu uzpīpēt... :crazy:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Regisss teica:

abāk pastāsti kā pats trenējies, cik un kādās sacensībās piedalies un kādi ir Tavi labākie rezultāti?! Savādāk liekas ka patiešām esi dabūjis labu mantu uzpīpēt... 

Ok, bet sīči forumā nesapratīs atbildi.Bija Baltijas kara apgabala čempis, psrs militāristiem, šobrīd vēsturniekiem aktuālak jautāt..Izcīniju medaļas 87-89. Īsumā, velo man šobrīd ir fitness.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 3 minūtēm , Edis7 teica:

.Izcīniju medaļas 87-89. Īsumā,

ripas kādā sporta veidā? 

Link to comment
Share on other sites

debīls vai izliecies? kādas ripas ?

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 3 minūtēm , Edis7 teica:

debīls vai izliecies? kādas ripas ?

medaļas ! , durnis vai izliecies

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Edis7 teica:

Bija Baltijas kara apgabala čempis, psrs militāristiem, šobrīd vēsturniekiem aktuālak jautāt..Izcīniju medaļas 87-89

Tad jau tev vajadzēja sēdēt Vorošilovkās?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Vairāk izklausās no sērijas - kad mēs augām

68'  augums 1,87m  tāda  dzīve šeit°, nevis Bristolē :)

Pirms 2 minūtēm , jema teica:

Vorošilovkās?

Nē, tas bija Teikā

 

Link to comment
Share on other sites

ģenerālais kara "korķis" bija  Matīsa ielā

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Šodien pabraukāju pa "rajonu" un ar jaunajiem sensoriem pamēriju kāda tad ir mana kadences komforta zona. 

Priekš manis komforta zona ir apmēram robežās no 70 - 80rpm pa līdzenumiem, un kādi 85 pret nelielu kalnu.

90+ jau vienkārši ir pamatīgs perebors.

 

Palasiju aŗī pāris pētījumus un sanāk ka mani paradumi diezko neatšķiras no viduvējā amatiera rezultātiem. Viduvējais amatieris uz trenažiera izvēlas apmēam 80rpm, kamēr optimālais esot ap 60rpm.

 

Ja brauciens ir ap 2 - 3 stundām, tad 70 - 80 arī ir "zelta vidusceļš", virs 80 jau ir neefektīvi (amatieriem), 90rmp lai paliek profiem.  

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

no 70 - 80rpm pa līdzenumiem

Ar kādu ātrumu pārvietojies šādi minoties?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 24 minūtēm , Aigus teica:

Ar kādu ātrumu pārvietojies šādi minoties?

Nepaskatijos :D 

Nākmamreiz. Īstenībā jau viss braukāšanas mērķis bij izmēģināt jaunās riepas, uzliku G-One Allround un bez kamērām.

 

 

Iespējams ka pilnīgas muļķības, bet nu mani secinājumi ir ka.

* Tie kuri ir muskuļotāki un kuriem viegli tos pielikt, efektīvāk ir mīties ar mazliet zemāku kadenci un izmantos tos muskuļus, tie kas tievāki, tie minās ar augstāku kadenci. Pro velo braucēji pārsvarā ir otrā grupa, tapēc attiecīgi kadence augstāka.

* Pie augstākas kadences muskuļi ilgāk izturēs slodzi, bet tas ir aktuāli tikai ja brauc virs 3 stundām (kā tas ir visādās velosacensībās), ja zem un vielpietam pa vidam piestāj apēst biezpienmaizi un uztaisīt selfiju, tad tas ar nav aktuāli.

* Ja minās ar augstāku kadenci, tad ķermenis ātrāk atjaunojas un var izturēt vairāku dienu braucienus. Atkal aktuāli tikai pro.

 

Tapēc secinājums no savādāka rakursa ir ka ja 1 - 2 reizes nedēļā moči 2 - 3 stundām, tad labāk mērķēt uz 80-, ja močī 5 dienas nedēļā pa 4 stundām, tad 80+.

Maz ticams ka te kāds izķemot @kaads brauc 5x4stundas nedēļā :D Es jau nu noteikti nē.

Kautkādi vairākdienu ceļojumi jau ar neskaitas, tad vairāk tāds plezīrbrauciens.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu par to kadenci gluži tā nav, ka muskuļotākiem efektīvāk mīties ar zemāku kadenci. Pareiz tu saki ,ka pie augstākas kadences ilgāk turēs slodzi, pie zemākas ātri piedzīsies, tāpēc ari minas pro ap 90rpm. Atšķirība ir jaudā attiecībā uz ķermeņa svaru. Muskuļotāks ķermenis sver vairāk, līdz ar to jāpatērē vairāk enerģijas nekā tam kurš mazāk muskuļots (sver mazāk). Tāpēc tievākiem kalnos mīties vieglāk un tos dēvē par "kalnu karaļiem" pro sačos. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Man jau vairāk interesē amatieru līmenis. Tur saka ka 90rpm nav tas labākais variants.

Jebkurā gadījumā tas viss tāpat jau aiz neko darīt, reāli jau dzīvē minās kā minās :D. Būs jāpavāc datus kadu laiku, visdrīzāk jau pat tie 80 ilgākā posmā būs fantāzijas, realitāte būs tuvāk 70.  

Varbūt pa ziemu sporta zālē var taukus vienīgi padedzināt ar tiem 90+.

Link to comment
Share on other sites

Nu tur jau nav starpība kāds līmenis. Bet nu pareizi jau saki ,katrs minās kā pašam labāk. Kuros avotos saka, ka amatieriem 90rpm nav tas labākais?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Viens tāds īss bij te https://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/2019/05000/The_Effect_of_Cadence_on_the_Mechanics_and.13.aspx.

 

Pie kura pēc būtības es nonācu lasot šo

https://www.bicycling.com/health-nutrition/a27454779/cycling-cadence-ideal/

 

In 2019, a team of British researchers found that amateur riders don’t get any added benefit from high cadence cycling. In fact, they found the opposite: Forcing their legs to spin artificially rapid circles made their heart rate soar and efficiency drop. They were just wasting energy.

 

Te sīkāks pētījuma izvilkums (atstāstījums)

https://www.bicycling.com/news/a26305270/high-cadence-cycling-not-increase-speed/

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nu jā, tā varētu būt, amatierim sirds nav tā uztrenēta kā pro. Līdz ar to pulss augstāks un ar to izrietošās sekas..Vispār interesanti...

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 48 minūtēm , AndrisBB teica:

Tur saka ka 90rpm nav tas labākais variants.

Ir ir labākais variants... protams vidēji nesanāk... bet nu jāiemācās tā pedalēšana... un vēl svarīgi ir tomēr klipšu pedāļi! Lai var girezt visu apli, ne tikai spiest uz leju! ;) Tad principā 90 ir baigi labi... PRO brauc ap 100 un daži īpašie griež ~110... ;) 

 

Pirms 39 minūtēm , AndrisBB teica:

Forcing their legs to spin artificially rapid circles made their heart rate soar and efficiency drop. They were just wasting energy.

Puls pieaug jo nav pierasts pie tādas kadences... patrenējoties, iemācoties + klipšu pedāļi un pulss nokrīt... vēlāk pulss kāpj pieaugot jaudai... 

 

Esmu bijis velo nometnes, gan Spānijā (kontinentā), gan Spānijas salām... Garākais kāpums bija Malagas rajonā - šķiet ap 30km visu laiku uz augšu... un tādos kāpumos saprot ko nozīmē kadence un piedzītas kājas... :D Stāvākais kāpums ir bijis Maljorkā - Sa Calobra - nepilnos 10km jāpaceļas no 0 līdz 700m vertikāli... :D Lūk tur jau problēmas ar pārnesumiem šosim... un kājas ir lupatās...

 

Es saku... kadence ir jātur, bet jāiemācās pareizi pedalēt! ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , Regisss teica:

Esmu bijis velo nometnes, gan Spānijā (kontinentā), gan Spānijas salām... Garākais kāpums bija Malagas rajonā - šķiet ap 30km visu laiku uz augšu... un tādos kāpumos saprot ko nozīmē kadence un piedzītas kājas... :D Stāvākais kāpums ir bijis Maljorkā - Sa Calobra - nepilnos 10km jāpaceļas no 0 līdz 700m vertikāli... :D Lūk tur jau problēmas ar pārnesumiem šosim... un kājas ir lupatās...

Mēģini vispirms sastādīt individuālu grafiku priekš sevis, saproti, neviens forums nepalīdzēs attālināti izzināt katra īpašības. Metodes arī variējas, pirms sačiem , regulārie treniņi, šeit nesameklēsi receptes, tādas lietas atrunā ar treneri.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 2 minūtēm , Edis7 teica:

Mēģini vispirms sastādīt individuālu grafiku priekš sevis, saproti, neviens forums nepalīdzēs attālināti izzināt katra īpašības. Metodes arī variējas, pirms sačiem , regulārie treniņi, šeit nesameklēsi receptes, tādas lietas atrunā ar treneri.

Tu to man?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Regisss teica:

Tu to man?

Kādēļ pārjautā? Tak svētajam Antonam tas nebija adresēts  :)

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 58 minūtēm , Regisss teica:

Esmu bijis velo nometnes, gan Spānijā (kontinentā), gan Spānijas salām...

Tu jau atkal runā par kautkādu plus mīnus līmeni, es runāju par parastiem ikdienas amateriem. Par to arī tie raksti.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

es runāju par parastiem ikdienas amateriem. Par to arī tie raksti.

Tiem amatieriem brīžiem ir ričuki par ohoho summām! ;) attiecīgi es saku ka pedalēšanas tehnikas ir ļoti svarīga un pats pamats! ;) 

Pirms 8 minūtēm , Edis7 teica:

Kādēļ pārjautā? Tak svētajam Antonam tas nebija adresēts  :)

Nafig Tu man ko iesaki, ja es pat nejautāju?! Un man nevajag palīdzību velo jautājumos! ;)  attiecīgi Tavā komentārā neiebraucu!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Lai jau, tus saki ka vajag, faktiski jebkurš no lielajiem velo portāliem saka ka nevajag

Nepiekritīšu. Šis komercializēts shit. Rreāls forums ir  https://www.bikeforums.net/

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , Regisss teica:

Tiem amatieriem brīžiem ir ričuki par ohoho summām!

 

 

 

image.png.0cee9ec30f8a2cd42b7ed12c9c6ec50c.png

Labots - kaads
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 22 minūtēm , AndrisBB teica:

Lai jau, tus saki ka vajag, faktiski jebkurš no lielajiem velo portāliem saka ka nevajag :D

https://www.cyclingweekly.com/fitness/why-amateurs-shouldnt-try-to-pedal-like-chris-froome-191779

Nu ja šādi pieiet, tad vajag jaudas mērītāju... regulārus treniņus ar to un tad var redzēt pie kādām kadencēm ir kāds pulss un kādas ir vidējās jaudas... ;) Tad jau notiktu arī korektu FTP, VO2 max utt... aprēķini un var redzēt progresus ;) Treniņos vienmēr jātin vairāk jo sačos tomēr adrenalīns un viss atkarīgs no situācijas... Bet kā jau teicu, super svarīga ir pedalēšanas tehnika! 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 22 minūtēm , kaads teica:

pircis kadences sensoru, varētu mierīgi gulēt

Gulēt ganjau varēšu mierīgi. Skaidrs tak tāpat ka neesu nekāds van der Poels :D un sacensībās nebraukšu, tapēc pa lielam jau pilnīgi vienalga kāda tā kadence. Vairāk tīri intereses pēc, plus jauni gadžeti ar ko paspēlēties.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Vairāk tīri intereses pēc, plus jauni gadžeti ar ko paspēlēties

kā pulkstenis jaunais? 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ir ok. Es jau pēdējā laikā vairāk skrienu nekā braucu ar velo. Tagad esu iesācis (7tā nedēļa tagad) Garmina 10k treniņa programu - 3 treniņi nedēļā, lai uzlabotu vidējo ātrumu. Pulkstenī parādās kas jādara, cik ilgi utt. Piemēram 10 min iesildies, tad 4 x 400m, tad sprinti utt, sāk vibrēt ja pa lēnu, vai par ātru. Pirmstam skrēju bez nekāda īpašā mērķa un programmas. Liels pluss ka telefons vairs nav jāstaipa līdzi, pirmstam lietoju parastāko Fitbitu un tam nebij ne GPS, ne mūzikas. Pa vidam otrdienās un ceturdienās vairāk core/stabilitātes utt workouti. 

 

Ar velo izbraucu tikai pa vīkendu. No sākuma likās ka navigācija tajā mazajā ekrānā nebūs nekam derīga, bet īstenībā ir OK. Iekš Komoot uztaisu maršrutu, ko uz pulksteņa uzreiz var atvērt. Pārsvarā jau pa lielam zin uz kurieni braukt, bet ne katru līkumu un sīkumu, it īpaši ja brauc ārpus Bristoles. Ja jānogriežas, tad viņš pavibrē un austiņās pačivina un tad var fiksi uzmest aci. Tāpat arī fiksi var uzmest acī kur tālāk jābrauc. Ja galīgi neko nesaprot, tad nav jau grūti piestāt. Pirmstam bij mazliet aukstāks un braucu ar garajām piedurknēm, tad tik viegli apskatīties nebij, nācās piedurkni visulaiku pavilkt uz augšu. Ja pilnībā novirzās no maršruta, tad viņš savādāk sāk izdot skaņas austiņās. Ekrāns pietiekoši liels lai saprastu karti un uz kurieni braukt lai tiktu atpakaļ uz maršruta.

Skaidrs ka mazliet lielāks ekrāns kā Fēniksam būtu foršāk.

 

Visādi citādi kā jau fitnesa pulkstens, neko īpaši neatšķiras no citiem. Integrējas ok ar MyFitnessPal un Strava. Notifikācijas no telefona var redzēt. Baterija ar manu lietošanu tur kādas 3 dienas. Mīziku no Linuksa čakarīgi dabūt virsū, bet caur Windows darbojas OK. Ja baigi gribās tad var pievienot Spotify utt, bet es pārsvarā no YouTūba kautkādus stundīgos miksus uzmetu, tā lai kā reiz priekš skrējiena. 

 

Body Battery rādītājs ir diezgan noderīgs un  labi atbilst pašsajūtai un nogurumam. Labi var redzēt kas man iedod vairāk slodzi un no kā sanāk ilgāk atkopties.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
AndrisBB

Šodien meklējot jaunu maršrutu, ko izbraukt, nejauši atradu pavisam ģeniālu "velo treku" precīzi 1 jūdzes garumā, un nav tālu no mājam - tikai 15 min miniens.

Jāizbrauc jāapskatās, vīkendos ganjau satiksme tur nekāda.

  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
markanato

Sveiki!

Ir doma beidzot tikt pie velo.

Iekrita aciis tieshi shie 2. Ir kaadam atsauksmes par shiem modeljiem.

Cenu atskjiriiba ir paliela, bet vai kvalitaates zinjaa arii taa atskjiriiba ir tik liela?

 

Romet Rambler R9.4  https://www.bikko.lv/velosipedi/romet-velosipedi/velosipeds-romet-rambler-r9-4-2019/

 

Ghost Kato 4.9  https://www.mysport.lv/lv/ghost-kato-4-9-2020-red-black-kalnu-velosipeds.html

Link to comment
Share on other sites

Tas Ghost it kā vēl ir pieejams, un arī tikai L izmērā (uz kādu 175cm augumu)

Pašlaik jau ir tā, ka skrien un ņem kas ir.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kāda jēga skriet un ņemt, ja izmērs nepareizais?

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

2021.04.17. , 14:20, AndrisBB teica:

Kāda jēga skriet un ņemt, ja izmērs nepareizais?

Šībrīža velo tirgus situācijā izvēle starp velo, kas ir izmēru par lielu vai par mazu, un vispār nekādu velo var būt realitāte.

 

@markanato, izlasi šo manu postu:

 

TL; DR - lūk šis būs DAUDZ labāks (dakša, pārslēdzēji) dīls par tevis noskatīto Ghost:

 

https://veloprofs.lv/lv/kalnu-velosipedi/2563-3567-velosipeds-superior-xc879-tumsi-sarkans-2021.html#/13-krasa-sarkana/16-ramja_izmers-20_

https://superiorbikes.eu/lv/2021/mtb-hardtail/xc-879/gloss-dark-red-chrome-silver

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Labrīt

Pabiju vakar 3 veikalos
Tātad rezumē, idejiski uz doto brīdi vajag izvēlēties starp diviem:

Scott aspect 960:  https://www.hawaii.lv/en/bike-gloves/aspect-960-280563


KTM ULTRA FLITE 29: https://astravelo.lv/lv/velosipeds-ktm-ultra-flite-29-vital-blue-silver-orange-2x10-shimano-deore-xxl-58

Pa lielam šie abi patīk, KTM uz stūres varēja vel nolokot amīti un cik saprotu amītis būs labāks par suntour, tik cik tās brūnās riepas nepatīk.

Ā un vel apskatīju Superior XC819  SUP , arī likās baigi foršs, bet kas nepatika, amītis- pašā sākumā viņš nelīdzeni darbojas, neslīd, ar tādu kā raustīšanos tā, ka riepa vibrē, kad iespiež ar spēku tad to nejūt, bet tā minimāli un lēnāk iespiež, nepatika, blakus bija vel 2 tādi paši, tiem tas pats, dakšas īpatnība vai kas tur, nezinu. Veikalā neteica, ka kautkas regulējams vai kā no tās lietas varētu tikt vaļā..


Vienīgi jāmēra uz vietas, tam KTM varētu neielīst bērnu benķa turētājs uz tā ramja, maz vietas starp to un riepu, tākā turētājs aizgāja kopā ar velo, gaidu kad no DE atnāks vietā cits, tad tik varēs pamērīt..

Kā ir ar 1 zobratu priekšā? Es kaut kā ieciklējos uz diviem, 3 kautkā negribas.. Iepriekš neminēju, vajadzīgs svētdienas minējam..

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...