Jump to content

Palīdzība velosipēda izvēlē.


Recommended Posts

salīdzināt vislētāko tourney ar deori - es  ņemtu deori . Vspār scott ideju nesaprotu - būtu altusu aizmugurē likuši un torney priekšā - bet te otrādi. Brūnās riepas sīkums - nopirksi kaut kādus smart samu  melnus no bike dicounta pa 35 eur pāri un miers. 

Pēc specenes KTM viennozīmīgi

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 36 minūtēm , osscar teica:

būtu altusu aizmugurē likuši un torney priekšā

Man pirmā brīdī bija doma, ka apraksta kļūda, bet scott lapā tas pats. Tas tiešām dīvaini. Gan jau salika, kas bija pieejams.

 

No tiem, pēc aprīkojuma, tiešām tas KTM sakarīgākā izvēle.

Riepas var ar marķieri nokrāsot :D

Ja reāli, varbūt var atrast kādu, ar kuru samainīties.

Link to comment
Share on other sites

Ir kādam ideja kas ar to SUP dakšu varētu būt, īpatnība kautkāda tāda nez, uz vietas nevarēja nokomentēt..

Man ar izskatās, ka velk uz to KTM

Jāpaspēj līdz 6.dienai iepirkt, tad cenas mainīsies cik sapratu

Link to comment
Share on other sites

nezinu var ar preload paspēlēties, bet nu gan jau konstruktīvi tāda ir tā atsperu dakša...ko tur var gribēt 70 eur dakšai, noklāsies uzliksi citu un miers. Vienīgais labums, ka šīs ir ilgispēlējošas ja blīvslēgus un štokus tur tīrus.

Link to comment
Share on other sites

29.06.2023. , 08:44, kicker teica:

Ir kādam ideja kas ar to SUP dakšu varētu būt, īpatnība kautkāda tāda nez, uz vietas nevarēja nokomentēt..

Man ar izskatās, ka velk uz to KTM

Jāpaspēj līdz 6.dienai iepirkt, tad cenas mainīsies cik sapratu

Ja gribi normālu dakšas darbību, tad pērc tikai velo ar gaisa dakšu... kaut lētāko, bet gaisa dakšu... SUPu iesaku tikai no 9XX ;) 8simtā sērija nebūs forša ja gribēsi vairāk pamīt.

Ļoti iesaku pamēģināt piemest naudiņu lai sanāk 29" MTB ar gaisinieci un iesaku neskatīties neko zem deore slēdžiem...

 

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

Es ļoti atvainojos, par savu nezināšanu. Vai Tagad velo vairs nav pārvietošanās līdzeklis, bet statusa lieta?

Link to comment
Share on other sites

nu vēl jārēķina klāt visi loriņi, tad vel 100tiņš vai 2  sanāk :D  ķēde, dubļinieki, grabažnieks,  puele + turētājs ut.t.. ja gaisa dakša, vēl pumpītis utt 

Link to comment
Share on other sites

var jau būt.

gadus 5-6 esmu scott aspect 930 lietotājs. Nav bijušas problēmas, viss strādā.

bet kam dēļ 1k-1,5k izlietot, to nesaprotu.

Link to comment
Share on other sites

Kas tieši ir vainas atsperu dakšai? Prikš ikdienas braucēja tak pilnīgi pietiek ar tādu. Nevienam manam velo nav noklājusies. Puika saviem gan salauza, bet nu viņš pa pumptrackiem mauc. Un arī tad 2 gadus novilka atsperniece, tagad uzlikām gaisa, ir jau daudz vieglāka un regulējama un foršāk, bet nu tikai tai viņa sacensību iekārtai.

Link to comment
Share on other sites

atsperu dakšu mīnuss - viegliem braucējiem , praktiski cietā dakša :D 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Paldies vīri par ieteikumiem

Vel variants bij Giant Talon 29 2, tas būtu vieglāks, no deores bija tikai laikam spriegotājs, bet papētot šķiet vairāk velk uz KTM

 

Par to nedaudz pielikšanu, tas ir nebeidzamais ritenis, tagad esmu pastiepis budžetu nedaudz, vairāk gan es tērēt negribu, es tik reti to velo izvelku ārā, ka KTMs domāju jābūt ok..

Šodien kā reiz perceu atsūtīja bērnam benķīša adapteri, beet tam KTM toč izskatās nebūs viņam tur vietas, rats pa tuvu tam rāmim.

 

Cieto dakšu biju pētījis, trek FX..., bet tā kā manam vecajam hibrīdam bija pa cietu tā braukšana, tad nu lai ir tas amītis un resnākas riepas..

Par tiem amīšiem, tam SUP bija dīvaina darbība viņai jā, bet pārējos kuru pamēģināju tās atspernieces darbojās ok, tā kā aizspriedums pret atsperi pagaidām nav :)

Rockshox būs glaunāks par suntour?

 

:D pumpītis ir, SKS dubļeniekus labi, ka nepaspēju uzmontēt, škrobe, ka priekšejai gaismai turētājs palika uz velo un telefonam bija quadlock veidīgais turētājs ar speciālo vāciņu, tas arī vairs nav.., tā tie loriņi salasās, jā.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 14 minūtēm , kicker teica:

Rockshox būs glaunāks par suntour?

 

Maz ticams ka tur būs kautkas glaunāks, ja neskaita pašu lētāko un pašu dārgāko galu. Arī Suntour ir jēdzīgas dakšas piedāvājumā.

Tur jau jāskatās kāda konkrēti dakša, nevis tīri brendu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , kicker teica:

Rockshox būs glaunāks par suntour?

Eļļinieces abiem ir salīdzinoši nekādas...

Ja lētākā gaisiniece, tad arī vienalga kura... RockShox būs vieglāk apkalpot LV... to daudzi meistari māk smuki pārjaukt un arī detaļas pieejamas...

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Prime teica:

Vai Tagad velo vairs nav pārvietošanās līdzeklis, bet statusa lieta?

pārvietoties var ar baudu, vai arī ar mēli pār plecu 😀

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , osscar teica:

nu vēl jārēķina klāt visi loriņi, tad vel 100tiņš vai 2  sanāk :D  ķēde, dubļinieki, grabažnieks,  puele + turētājs ut.t.. ja gaisa dakša, vēl pumpītis utt 

Pirms pāris gadiem iepirku šādu -jau uzreiz no ražotāja aprīkotu un kā svētdienas braucējs esmu apmierināts.

Cube Aim SL Allroad

401600-Cube-Aim-SL-Allroad-grey-n-green-

Labots - ridao
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , kaads teica:

pārvietoties var ar baudu, vai arī ar mēli pār plecu 😀

Nu tam ir elektro velo. Kurš brauc arī bez pedal assist.

Link to comment
Share on other sites

Elektro velo ir sava niša un pilsētā nav nemaz tik peļams transporta līdzeklis, kamēr nav jānes nekur pa trepēm. Nokrauj ar somām, bērnu krēsliem un brauc sagādē, pie tam to var izdarīt arī ne visai spēcīga sieviete. Sportam, dabīgi, ka tas neder, bet no otras puses - kāpēc gan ne, tūristiņā ar elektro-MTB visticamāk var nobraukt visu dienu bez dižas piepūles. Ne vienmēr vajag būt sūrajam vecim. :)

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tagad daudzi saviem velosipēdiem ierīko arī FM radio.Kā saka, ar mūziku daudz patīkamāka mīšanās.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 26 minūtēm , Kazarms teica:

elektro-MTB visticamāk var nobraukt visu dienu bez dižas piepūles. Ne vienmēr vajag būt sūrajam vecim. :)

Diezgan labi jāieplāno tad maršruts un jāzin uz ko tas velo spējīgs, jo ja brauc kautkur pa kalniem, tad ātri bača var nosēsties un tad 20+kg var nākties mīt atpakaļ pret kalnu, ja nu vienīgi nav pa ceļam kur pielādēt.

 

50 - 100km var izrādīties ka nav 'visa diena bez dižas piepūles', bet 2 stundas easy un tad 4 stundas piepūstiem vaigiem :D

 

Link to comment
Share on other sites

Latvijā ar tiem kalniem pašvaki. :D

Link to comment
Share on other sites

Balta cepure

Pats iepircis esmu šādu Orbea ONNA 29 50 Black (Gloss) - Silver (Matte) | MTB Hardtails | BMO Bike Mailorder (bike-mailorder.com)

Ikdienā nobraucu ap 30km pa pilsētu, pilnīgi liekas ok. Pārsvarā izmantoju tikai vienu ātrumu, pārslēdzos tik cik vanšu tiltā uzmīt vai kaut kur citur. Drīzumā plānots tik uzlikt no ķīnas cieto karbona dakšu un ielas riepas, lai labāk ripo pa pilsētu, bet tā ar šo komplektāciju tāpat vidēji 25-30km/h var ērti braukt.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Prime teica:

Es ļoti atvainojos, par savu nezināšanu. Vai Tagad velo vairs nav pārvietošanās līdzeklis, bet statusa lieta?

 

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Grozies kā gribi, ar velo kurš ir aprīkots ar labākiem komponentiem ir vieglāk/ērtāk/patīkamāk pārvietoties, kā arī vienkārši labāk/ilgāk kalpo, ar statusu sakars nekāds.

Sweetspots ir kautkur ap 1 - 1.5k, kur cena vs ieguvums ir visoptimālaikais

Man laikam ir kaut kāds Shimano Acera/Alivio līmenis, nesūdzos - ir gana viegli, gana ērti, gana patīkami. Par ilgmūžību gan varētu sūdzēties - jau gadus 15 kā nevaru, tā nevaru nokaut, līdz ar to pie jauna velo netieku. Apkopju ignorēšana (neveikšana) it nemaz nepalīdz - tāpat nesanāk nokaut. Ir gan ziemās (-10, -15°C) pa Rīgu ar viņu braukts, gan "svētdienas braucēja" līmenī pa SEB un Tartu velomaratoniem braukāts. Kaut kā grūti iedomāties, kā tas "sweetspots" to varētu padarīt "optimālāku". Ja nu vienīgi tādu varētu ātrāk nokaut :crazy:

 

OK, bija apgreids - ar V bremzēm maratonos uz beigām nevarēja nobremzēt, plaukstas sāpēja, tāpēc uzliku kaut kādas Hayes hidrauliskās bremzes, tās pēc 12 gadu nekopšanas vajadzētu kaut kā savest kārtībā - priekšējā sākusi "sprūst" (dikti lēni atlaižas vaļā).

 

Katram savs… Vienam vieglāk/ērtāk/patīkamāk ir pārvietoties ar velo par 1.5k, citam pietiek ar 3x lētāku, lai sasniegtu (subjektīvi) to pašu rezultātu.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 16 minūtēm , binary teica:

Kaut kā grūti iedomāties, kā tas "sweetspots" to varētu padarīt "optimālāku".

Nu pabraukā katru dienu kautvai kādus 20 - 40 km uz darbu/atpakaļ. Parādīsies arī ilgmūžibas problēmas un sāksi ievērot nianses.

Skaidrs ka 100km var nobraukt ar jebkuru velo, kas vēl turās kopā, bet to ir daudz vieglāk/patīkamāk paveikt ar vieglāku velo, vieglākiem ratiem, kuri vienkārši ripo labāk, tādu kuram ātrumi slēdzas labāk, bremzē labi arī pa lietu un dubļiem utt.

Kautvai vienkārši uzliekot karbona stuti, dibens tik ļoti nesāpēs :D

 

Ja atlasa pa kādam vienam aspektam. Kārtīgas disku bremzes bremzē labāk un vienmērīgāk nekā tās, kas itkā disku, bet ar trosīti. Ja ņem par piemēru graveļu komponentes, tad upgreids no tādām (trosīšu) uz hidrauliskajām būs jūtams uzrez, piem uz GRX 400, bet vai jutīsi lielu atšķirību starp GRX 400 un GRX 600/800? Ganjau jutīsi, bet izmaiņas velo cenā būs 2x:

- trosītes uz vienkāršākam hidrauliskajām: 500 - 800 -> 1 - 1.5k velo

- grx 400 uz grx 600/800: 1 - 1.5k -> 2 - 3k velo.

 

Tur arī tas price vs performance, un tā ar faktiski jebkuru komponenti.

 

Jebkurā gadījumā kad pārsēžas no 'zemākas klases' velo uz labāku, tad to atšķirību tik ļoti nejūt, bet otrādāk uzreiz :D

 

   

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Balta cepure
16 minutes ago, osscar said:

nebūs tā ka uzliekt karbona dakšu pamainīsies uzsēde - jo mtb tak teleskopiskās ir garākas ? 

nevajag kaut ko tādu ? ok cenu neskatīt, bet ideju 

 

https://r2-bike.com/RITCHEY-Rigid-Fork-29-WCS-Carbon-Mountainbike

Grūti teikt, šeit bilde kā izskatās ar to karbona, žēl ka nav ar amortizatora dakšu pirms bilde, lai salīdzinātu

 A3e13258d729644ffa416c1d9ffe28a6dI.jpg

Labots - Balta cepure
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 16 minūtēm , osscar teica:

nebūs tā ka uzliekt karbona dakšu pamainīsies uzsēde - jo mtb tak teleskopiskās ir garākas ? 

Ne tikai uzsēde mainīsies, bet arī stūrēšana izmainīsies (ja dakša būs īsāka).

Link to comment
Share on other sites

Balta cepure
5 minutes ago, AndrisBB said:

Ne tikai uzsēde mainīsies, bet arī stūrēšana izmainīsies (ja dakša būs īsāka).

Pēc izmēriem dakšai sanāk tāds pats garums kā manai amortizatora dakšai, tā kā tur nevajadzēta nekam izmainīties, lai ikdienā turpinot lietot riteni, justu atšķirību

 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Kazarms teica:

Latvijā ar tiem kalniem pašvaki. :D

Siguldas šūpoles... :D :D :D

Mašīnu atstāj pie rata Siguldā... nobrauc lejā, uzbrauc Turaidas kalnā... nobrauc lejā... tad vecais serpentīns... lejā... tad atpakaļ uz pilsētas pusi un pa jauno serpentīnu augšā... tad lejā un tad pilsētniekā augšā... 
pēc pāris tādiem apļiem ir ļoti labi... :D 

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Nu pabraukā katru dienu kautvai kādus 20 - 40 km uz darbu/atpakaļ. Parādīsies arī ilgmūžibas problēmas un sāksi ievērot nianses.

Kā saka, been there, done that - kā reiz ar tagadējo 2008. gadā pirkto velo.

40km gan gluži nebija, bet tuvu 20km gan (vienā virzienā). Lai ikdienā ar velo brauktu 40km uz darbu - tas vairs nav "svētdienas minējs", tas ir vecpuisis, kam velobraukšana ir ja ne vienīgais, tad viens no nedaudzajiem hobijiem.

 

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Jebkurā gadījumā kad pārsēžas no 'zemākas klases' velo uz labāku, tad to atšķirību tik ļoti nejūt, bet otrādāk uzreiz :D

Tam nu gan ticu. Pie labām lietām ātri pierod. Bet tas nebūt nenozīmē, ka tās labās lietas, pie kurām ir pieradis "indivīds X", būtu globāli dēvējams par "optimālo sweet spot", vēl jo vairāk - ja to attiecina uz "svētdienas minēju", kurš 40km līdz darbam ikdienā mēro ar auto, nevis ar velo.

 

 

 

pirms 6 stundām , kicker teica:

Cieto dakšu biju pētījis, trek FX..., bet tā kā manam vecajam hibrīdam bija pa cietu tā braukšana, tad nu lai ir tas amītis un resnākas riepas..

Kaut kādam velo turētājam "resnākas riepas" nevarētu būt šķērslis? Jebšu nav TIK resnas?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

Siguldas šūpoles

Tas jau ir sports ne onkulis/tante tūristiņā, piemēram, brauc geoslēpņus meklēt. 😅

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 49 minūtēm , binary teica:

Lai ikdienā ar velo brauktu 40km uz darbu - tas vairs nav "svētdienas minējs", tas ir vecpuisis, kam velobraukšana ir ja ne vienīgais, tad viens no nedaudzajiem hobijiem.

Svētdienas minējs tas nav, bet šad tad var arī izbraukt visus 40km, it īpaši ja braucot ar auto, tas aizņem tieši tik pat laiku, cik ar velo :D It īpaši pēdējie 10km, kad tuvāk pilsētai, var korķi kādas 40min pasēdēt. Divi vienā, ietaupa laiku + no rīta pirms darba izvēdina galvu, pavisam cita produktivitāte pēc tam. Plus protams riepu nodzen un uzlabo fizisko vispārīgi. Karo4i vieni vienīgi plusi :D

Visus 40 gan es reti braucu, parasti atstāju auto kautkur pa vidam.

Lietas būtību gan tas nemaina, no iepriekšējas dzīvesvietas bij 15km līdz darbam, tur gan katru dienu ar velo, vismaz zini ka 99% gadījumu ka būsi galā pēc 30 - 40min, nevis 1.5h :)

Lai jau ja tev tā patīk, tad svētdienas minējam 'sweetspots' būtu 500 eiro, tāpat jau atšķirību nenovērtēs.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , binary teica:
pirms 8 stundām , kicker teica:

lai ir tas amītis un resnākas riepas..

Kaut kādam velo turētājam "resnākas riepas" nevarētu būt šķērslis?

Montblancam kā reiz tas 2.25 būs jānolaiž gaiss, tā grāmatā rakstīts, sievai ir platumā kkāds 2.0 vai tuvu tam, ielīda puslīdz ok..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

2.0 iet stabili iekšā. 2.25 var iespiest, ja ir kāda 1.5 atm un mazāk, kā jau MTB pienākas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , AndrisBB teica:

Lai jau ja tev tā patīk, tad svētdienas minējam 'sweetspots' būtu 500 eiro, tāpat jau atšķirību nenovērtēs.

Nu jau no viena grāvī citā :)  Pa manam "katram savs" - kādam sweetspots būs tie 1500, citam 500, atkarīgs gan no rocības, gan no lietošanas paradumiem.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...