Jump to content

Palīdzība velosipēda izvēlē.


Recommended Posts

AndrisBB

Ja skatās salīdzinājumus YouTubā, tad jau mainās, tad Osmo Action labāks, pēc kāda laika Hero 8. Osmo jau ik pa laikam izlaiž firmwares updeitus, uzlabo utt. Plus pagaidām viņiem tikai viena tāda kamera piedāvājumā. Hero kameras jau daudz, maz ticams ka viņi tagad kautko uzlabos priekš 8tā, jo kas tad pirks 9to.

Neesu skatijies salīidzinājumus starp 8to un 9to, vai tur ir jēga piemaksāt to starpību. 9tais ir noteikti jūtami lielāks.

 

Bet nu ja cena identiska (kā tagad), tad es laikam pirktu 8to. AR vienu bateriju gan nebūs aršāna, tapēc tās arī uzreiz vajadzēs.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 53 minūtēm , Regisss teica:

vai nu MTB (hardtail) vai šosis...

Gravelim nav ne vainas. Pa pilsētu, bedrēm utt kā reiz. Ar šosi pārk cieti. Tāpat arī lielākajā daļā gadījumu, kur cilvēki pērk MTB (vai kā šinī topikā 29er), tieši gravels arī būtu piemērotāks, universālāks. (Manas domas). Skaidrs ka ar full suspension vai 50+ riepām pa bedrēm mazlietmīkstāk, bet nu ikdienā vai tas vajadzīgs?

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Gravelim nav ne vainas. Pa pilsētu, bedrēm utt kā reiz. Ar šosi pārk cieti. Tāpat arī lielākajā daļā gadījumu, kur cilvēki pērk MTB (vai kā šinī topikā 29er), tieši gravels arī būtu piemērotāks, universālāks. (Manas domas). Skaidrs ka ar full suspension vai 50+ riepām pa bedrēm mazlietmīkstāk, bet nu ikdienā vai tas vajadzīgs?

Man baikeru tēmā piem. Žorika filozofija ir pieņemama. Viņš daudzas lietas paskaidro vienkāršā valodā un no pieredzes.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

 

Viņam gan tā tehnika arī ir tāda vienkārša un ar nepieciešamu pieredzi ekpluatācijā :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Apakštēmas jums te visādas, bet gribēju tikai komentēt kadences jautājumu. 60 apgriezieni ir riktīgi lēni, kas piedzen kājas. 80-90 ir tipiska amplitūda, lai ilgstoši mītos, neatkarīgi no formāta Road vai MTB. Pilsētas apstākļos 60 visdrīzāk nozīmēs svīšanu, kas daudzos gadījumos ir pretēji commuting mērķiem.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nākamnedēļ būs jāpamēra, vakar kā reiz uzliku Garmin Cadence 2 un Speed 2 sensorus.

Kapēc 60 izraisa svīšānu?

Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 16 stundām , AndrisBB teica:

Gravelim nav ne vainas. Pa pilsētu, bedrēm utt kā reiz. Ar šosi pārk cieti. Tāpat arī lielākajā daļā gadījumu, kur cilvēki pērk MTB (vai kā šinī topikā 29er), tieši gravels arī būtu piemērotāks, universālāks. (Manas domas). Skaidrs ka ar full suspension vai 50+ riepām pa bedrēm mazlietmīkstāk, bet nu ikdienā vai tas vajadzīgs?

Es no mazotnes esmu audzis uz MTB ričuka (pirmais 1995.g. - man bija 14 gadi... - ričuks joprojām ir darba kārtībā) attiecīgi man sēdpozīcija un stūre MTB patīk daudz labāk... agrāk uz 26" ričukiem liku cīsiņus, asfalta riepas ikdienai. Vēlāk jau paņēmu asfalta treniņiem šosejnieku. Bet visu laiku pieķeru sevi pie domas, ka man uz MTB patīk vairāk sēdēt... laikam jau vecums, ja prasās mīkstāku... :D Attiecīgi braukt pa mežu, cietām meža taciņām utt. ir vispār super! Līdz ar lielo tehnoloģisko attīstību sāk gribēties tāds XC fūlītis... ok, svarā vēl nesasniedz TOP hardtail MTB svaru, bet nu cik esmu pabraucis - super! ;) Vajadzētu kādu vasaru aizbraukt uz Alpiem pavizināties pa kalniem un tur jau noteikti labāk ar fūlīti. :)

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 25 minūtēm , AndrisBB teica:

Nākamnedēļ būs jāpamēra, vakar kā reiz uzliku Garmin Cadence 2 un Speed 2 sensorus.

Kapēc 60 izraisa svīšānu?

60 kadence piedzen kājas... kājas "tinot" daudz vieglāk panes lielākas slodzes, ilgstošāku mīšanos utt... ;) Lielāka kadence protams nozīmē lielāks pulss sākumā, bet vēlāk jau ķermenis pierod...

 

@AndrisBB toč Garminam jauni sensori! nemaz nebiju pamanījis... Interesanti ar ko atšķiras no vecajiem? ;) 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 24 minūtēm , Regisss teica:

Vajadzētu kādu vasaru aizbraukt uz Alpiem pavizināties pa kalniem

Man tepat 1 - 2 stundu braucienā tādi kalni ka maz neliekas :D

Bet jā, arī ir plāns aizbraukt uz Dolomīties pavizināties/atpūsties, tik ar graveli.

 

Pirms 19 minūtēm , Regisss teica:

60 kadence piedzen kājas... kājas "tinot" daudz vieglāk panes lielākas slodzes,

Jāpamēra būs, tapēc arī nopirku sensorus lai var redzēt.

Nezinu kas tur jaunajiem jaunāks. Varbūt vecaiem nevarēja pieslēgt caur Bluetooth vairākas ierīces, kā tas ir Wahoo (jaunajos salaboja, tagad var lidz pat 3 uz katra), kautkādi sīkumi kā tie. Jaunāks BT standarts? 

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 19 minūtēm , AndrisBB teica:

Varbūt vecaiem nevarēja pieslēgt caur Bluetooth vairākas ierīces, kā tas ir Wahoo (jaunajos salaboja, tagad var lidz pat 3 uz katra), kautkādi sīkumi kā tie. Jaunāks BT standarts? 

Zilzobis man neinteresē. Bet ja sensoriem ir zilzobis, tad jau bačas mazāk turēs?! Vecajiem sensoriem jau tikai ANT+ šķiet... tāpat kā pulsa jostām. Bet tā kā man viss no Garmina, gan pulkstenis, gan velo aprīkojums, tad man tas laikam nav aktuāli! ;) 

Pirms 22 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet jā, arī ir plāns aizbraukt uz Dolomīties pavizināties/atpūsties, tik ar graveli.

Jā... baigi gribētos... Viens no variantiem būtu Dienvidtirole - ap Bruneku... tur uz 3zinnen un kortīna pusi ir pasakaini... tad ari uz otru pusi - Alta Badia un Valgardena ;) Es Tur vairākus gadus braucu slēpot, un sadraudzējāmies ar vienas viesu mājas īpašniekiem (Bijušais Itālijas izlases distanču slēpotājs) un tas tur rādīja kartē pasakainus velo maršrutus... + tur ir bonuss, ka ir vilciens... var visu dienu maikt vienā virzienā un tad ar vilcienu atpakaļ... cidu dienu otrā virzienā un atkal ar vilcienu atpakaļ... unn tad jau turpat ap kalnu grēdām... kalniem... pasaka!!!

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Cik saprotu, tad Garmins jau paši pamazām atmet to ANT+, jo zilzobis sanāk optimālāks baterijas patēriņā, plus strādā uz visām ierīcēm - telefoniem etc. Bet nu sensoros jau vēljoprojām liek, lai darbojas ar vecajiem dzelžiem.

Instrukcija saka ka ar vienu CR bateriju jāiet gadu, ja brauc 1 stundo dienā, tad jau nav vērts uztraukties par patēriņu.

Ieliec atgādinājumu kalendārā ka batereju jānomaina :D

 

Link to comment
Share on other sites

Telefonu-visudarītāju laikmetā ANT+ tak nevienam gandrīz nav, pat datoriem vajag usb puļķi, kamēr zilzobis pārsvarā iebūvēts.

Link to comment
Share on other sites

Regisss

Nu ja tā godīgi - telefons ir telefona vajadzībām :D Galvenais lai sensori sarunājās ar pulksteni un/vai velodatoru, pārējais mani neinteresē! ;) 

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Kapēc 60 izraisa svīšānu?

 

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

60 kadence piedzen kājas... kājas "tinot" daudz vieglāk panes lielākas slodzes, ilgstošāku mīšanos utt...

 

Tieši tā. Agrāk, kad bija jāiet uz ikgadējiem sporta veselības testiem sporta skolā, lika mīties uz trenažiera ar kadenci 60 un ik 5 minūtes lika klāt slodzi un tā tik ilgi kamēr spēka nav. Tā noteica kaut kādu izturības slieksni. Precīzi nezinu, nestāstīja mums jauniešiem.

 

Visādi citādi, cik esmu mērījis, man arī neatkarīgi no ātruma skrienot un braucot ar velo visērtākā kadence ir ap 80. Skrienot mainās soļa garums, bet minot, pārnesums.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 59 minūtēm , Kazarms teica:

 

 

Tieši tā. Agrāk, kad bija jāiet uz ikgadējiem sporta veselības testiem sporta skolā, lika mīties uz trenažiera ar kadenci 60 un ik 5 minūtes lika klāt slodzi un tā tik ilgi kamēr spēka nav. Tā noteica kaut kādu izturības slieksni. Precīzi nezinu, nestāstīja mums jauniešiem.

tā saucamajā ramp test kadencei nav izšķirošas nozīmes. jāmin ar savu kandenci un jāpaliek sēžot.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 1 stundas , Tomazz teica:

kadencei nav izšķirošas nozīmes

Ņemot vērā, ka ar lēnu kadenci kājas piedzenas vairāk, ja iet zem slodzes, iespējams mērķis bija saīsināt testa laiku, jo jānotestē krietni liels cilvēku skaits. Tiešām precīzi nezinu, kāpēc tā, vien atceros, ka bija strikti jāievēro 60 +/-2 , citādāk dusmīga tante auroja no otra telpas gala, lai min lēnāk vai ātrāk. :D

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 2 stundām , Tomazz teica:

tā saucamajā ramp test kadencei nav izšķirošas nozīmes. jāmin ar savu kandenci un jāpaliek sēžot.

To pasākumu gan visticamākais sac par komplekso (maksimālo) slodzes testu - veloergometrija... Šajā testā ir jātur konkrēta norādīta kadence! LOV ir vienīgā vieta LV kur mēra arī laktātu ik pa brīdim (tas ir paņem asinis). Sportiskā līmenī kadence jātur tāda, kada ir pierasta... slodzi palielina mainot pretestību - tas ir piaugot mīšanās jaudai... tiek mērīti arī KW protam...

Link to comment
Share on other sites

Atļaušos nocitēt  uzrakstīto pirms 12g. kadences un rezultātu sm72 viedokli.

Katram jau tā tehnika ir ļoti individuāla, bet pastāv tomēr daži pamatprincipi. Galvenais pamatprincips, lai pats sevi skrienot nebremzētu, t.i. lai solis būtu plūstošs, bez jebkādiem pārvēlieniem un bez veritikālām un horizontālām svārstībām. To varot nodrošināt ar nelielu iesēdienu ceļos, kas atkal katram ir individuāls risinājums.

Pieņemu, ka liekot garus un lēnus soļus, kāja tiek likta par tālu uz priekšu, kas varētu bremzēt plūstošu kustību, jo smaguma centrs netiek pārnests pāri atspēriena punktam bez liekas spēka piepūles.

Šiem jautājumiem arī profesors Kancāns pievērsies savā brošūrā "Skriešana veselībai". Viņa viedoklis, ka:

"Pastāv uzskats, ka skrējiena ātruma palielināšana,, pieaugot soļa garumam, nav racionāla no enerģijas patē­riņa viedokļa, sevišķi vidējo un garo distanču skriešanā. Par efektīvāku uzskata ātruma palielināšanu, palielinot soļu ritmu, bet neizmainot skrējiena soļa garumu.

Vidējo un garo distanču skriešanā roku darbība ma­zāk aktīva un ar mazāku amplitūdu nekā īsajās distan­cēs — un tā galvenokārt palīdz saglabāt ķermeņa līdz­svaru, kompensējot kāju pārmaiņus darbību.

Ļoti garo distanču skrējienos tehniku nosaka pietie­kami liels ātrums, kurš jāiztur ilgstošā laika periodā. Arēji skrējiena tehniskais izpildījums ļoti garo distanču skrējienos maz atšķiras no vidējo  un  garo  distanču skrējienu tehnikas un to raksturo galvenokārt kustību dabiskums un ekonomiskums.

Kustību amplitūda ļoti garo distanču skrējienos mazāka nekā iepriekš aprakstītajos skrējiena veidos. Soļa garums ļoti garo distanču skrējienos ir 140—160 cm. Ļoti garo distanču skrējējiem raksturīgs mazāks kājas aizmugurējā atspēriena spēks, kā arī zemāks vēziena kājas ceļgala pacēlums. Tas kopsummā arī ietekmē skrējiena soļa garumu. Kustību ekonomiskumu raksturo arī ķer­meņa KMC vertikālās svārstības — ļoti garo distanču skrējienos tās ir mazākas nekā vidējo un garo distanču skrējienos".

  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

Regisss

Kāds tam sakars ar velo?!?!

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Regisss teica:

Kāds tam sakars ar velo?!?!

Citātā ir precīzi aprakstīta dinamika,  tā notiek arī velosportā.  Vari šo nepieņemt, galu galā katram ir savs skatījums.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

iespējams ievietotais citāts nav tas labākais,oponenti Lūdzu liekiet labākus!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss

Lūdzu paskaidro īsāk un konkrētāk... ko Tu gribēji ar to citātu pateikt? Kāda bija Tava doma?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Lielākoties jau tas, kas ir aktuāls pro sprortistiem ir pilnīgi nederīgs parastiem velobraucējiem, jeb amatieriem.

Tas ka pro kautko dara nenozīmē ka tā būtu jādara un tas nezrausīs nevajadzīgas traumas vai nečakarēs veselību.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

Lūdzu paskaidro īsāk un konkrētāk... ko Tu gribēji ar to citātu pateikt? Kāda bija Tava doma?

Varbūt vecmodīgu uzskatu laidīšu,bet vispirms individuāla tehnika katram ir  jābūt. Saproti, dzelži  30min vai 3h laikā mājsaimniecēm apgūstama,bet uzsēžoties uz jebkura baika  viņš ir jājūt un tur lai visu nodefinētu-tā nesanāks 3jos teikumos, pers. man. ar citātu gribēju teikt, vispirms katram jāsaprot ko katrs var .

 

Labots - Edis7
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Tas @Edis7 citāts, lai arī nedaudz samudžināts, diezgan atbilst patiesībai. Mēģinot stiept soli, neviļus sanāk skriet no papēža un papēdis saskaroties ar zemi bremzē kustību uz priekšu, īpaši ja jāsāk skriet ātrāk par kaut kādu robežu. Katram, protams ir nedaudz individuāli, bet man visērtāk līdz kādiem  3:20 min/km tempu bija skriet no pilnas pēdas, kad tā tiek likta tieši zem sevis. Ātrāk sanāk jau no purngala un celi celt ļoti augstu. Man, skrienot <3:00min/km vai 7 min/km kadence turās 155-165 (80 ar vienu kāju - analogs velo). Mainās atspēriena spēks, līdz ar to soļa garums, bet tas netiek stiepts. Ja mēģinātu stiept soli, lai samazinātu kadenci, būtu jāskrien no papēža un tas bremzētu un radītu traumatisma riskus.

Kā šī daļa attiecas uz riteņbraukšanu, nezinu, jo tur tādu bremzējošo faktoru nav. Ir mēģināts izmantot arī pieeju ar soļa ātruma palielināšanu garā gabalā, bet pie ātrumiem zem 5 min/km tas vairs īsti nestrādā, kājas man nekustās tik ātri. :D

Tiesa šo pārcelt velobraukšanā nevar. Ar soļu ātrumu velobraukšanā, labi var izmantot inerces momentu (līdzīgi kā dzinējā darbojas sparrats). Tinot kājas komfortablā kadencē zobrati un aizmugurējais ritenis nedaudz, bet piepalīdz braucot pa līdzenumu. Pamēģiniet pamīt teiksim nekomfortabli lēnā kadencē, kad uz katru minienu jāspiež ar spēku vai komfortablā, kad viss pasākums griežas vienmērīgi.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ui Jums te riktīga profu diskusija. Es ar savu 70 eiro felli izliekos pilnīgs profāns. A man pofig. Kur vajag tur izbraucu, rekordus nedomaju taisīt :D Nu ir pasmags, nu i kas, tapat vieglāks ka Arļonaks :D Un nav baigi jasatraucas ka pie veikala pieaugs kajas.  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 9 stundām , Edis7 teica:

Apskaties viņa youtube ch. kur Žoriks muļķi neslēdz, bet arī runā par Tavu

Ko tad tu domā es visu jūtūbu no galvas zinu, lai zinātu kas ir kautkādi Žoriki? :D

Tikpat labi varu ieteikt tev apskatīties Jeffa video, tur viņš daudz runā par skriešanas tehnikām. Kā reiz izmantoju viņa metodi un treniņu programu, lai uzlabotu 10k laiku, caur Garmina Couch.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

zinātu kas ir kautkādi Žoriki?

Kādēļ daudzskaitlī? Aigars Meļņikovs. Viņš puņķutapām lieliski paskaidro sākumtehniku. Skaties un mācies.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un ko man tas izsaka? Pirmoreiz dzirdu par tādu Aigaru Meļņikovu. Plus vēl video krieviski.

Saprastu ja labu avotu YouTūbā trūktu, kas tieši tik īpašs šajā ka būtu jāskatās? :D

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Mulkari
2021.03.12. , 16:56, kaads teica:

visticamāk ir šis te, diez vai vecāks modelis būs pieejams.

https://veloprofs.lv/lv/kalnu-velosipedi/2653-velosipeds-superior-xp-919-zils-2021.html

Ir tas pats.

2021.03.12. , 17:11, AndrisBB teica:

Es skatijos viņu lapā. Bet nu 10 vai 11 īpaši daudz nemaina.

Nu man ar 34x10 pa asfaltu pietiek atliektiem galiem, neesmu nekāds ātruma dēmons, cik nu pagaidām tepat pa Rīgu pabraukts tad vienīgi braucot lejā no pārvadiem, ja min tik cik ir iekšā tad varbūt varētu izmantot arī augstāku pārnesumu, parasti ikdienā es tādās vietās uzminu kaur kur uz 35  km/h km un tad ripinos līdz nogāzes lejai, pa līdzenu asfaltu braucu  ap 25 - 27 km/h kam esošā kasete pilnīgi pietiek.

 

2021.03.14. , 21:30, AndrisBB teica:

Gravelim nav ne vainas. Pa pilsētu, bedrēm utt kā reiz. Ar šosi pārk cieti. Tāpat arī lielākajā daļā gadījumu, kur cilvēki pērk MTB (vai kā šinī topikā 29er), tieši gravels arī būtu piemērotāks, universālāks. (Manas domas). Skaidrs ka ar full suspension vai 50+ riepām pa bedrēm mazlietmīkstāk, bet nu ikdienā vai tas vajadzīgs?

Es visu dzīvi esmu braukājis ar MTB un arī ar pilsētas velo. Cik ir sanācis pabraukt uz šosejnieka tad sēdpozīcija liekas neērta, par daudz jāliecas uz priekšu tādēļ šosejas vai gravel ričuks nešķiet tik ērts kā MTB. Protams, pa asfaltu iet krietni ātrāk, bet man atpūtas  izbraucieniem sirdij tuvākas ir mazās sēņotāju un ogotāju meža taciņas. Ikdienas braucieniem pa Rīgu, kur dienā ap 10 - 15 km varbūt sanāk nobraukt un luksofors luksoforam galā, graveļa ātruma priekšrocība tāpat neko daudz nemainītu.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nekāda raķešzinātne jau nav, šosejnieki ir pielāgoti, gan no sēdpozīcijas, gan aerodinamikas viedokļa ,lai brauktu ātrāk, lielākus gabalus un ar mazāku piepūli.

MTB, lai vairāk vadāms būtu utt.

Ja brauc lielākus gabalus, pa relatīvi taisnu ceļu, tas skaidrs ka šosejniekveidīgie ērtāki/ātrāki. Pa mežu, kur lēnā garā jāapbrauc visādus šķēršļus, tus skaidrs ka MTB būs piemērotāks. Ar šosejnieku var sprandu nolauzt.

Ikdienas braukšānai sanāk kautkas pa vidam.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Un ko man tas izsaka? Pirmoreiz dzirdu par tādu Aigaru Meļņikovu. Plus vēl video krieviski.

https://www.diena.lv/raksts/sports/motoru-sports/_atruma-cilts_-timrots-izgaz-ar-_youtube_-zvaigznes-tevoca-zorika-_iz_-motociklu-14256508 negribu vairāk neko meklēt priekš tevis. vecīt ja ir jaut. par dzelžiem,skatiies ^^^norādi un nespamo.

 

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tu jau te spamo apr kautkādiem Žorikiem un pieņem ka visi par tādiem ir dzirdējuši :D

Vēl pa vidam iespamo kautko par skriešanu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , AndrisBB teica:

Tu jau te spamo apr kautkādiem Žorikiem un pieņem ka visi par tādiem ir dzirdējuši

Pieņemu Ugandā, Zimbvabvē, kā arī Bristolē tautieši arī nav dzirdējuši.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tad ko tu man uzbāzies ar to, kas man būtu jāskatās :D skaties ja patīk, man tavs Žoriks pilnīgi paralēli.

 

Labots - AndrisBB
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

tad vispirms tehnika,kuru jāmācās vai tomēr dzelzis?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...