Jump to content

Pretestība auto LED lukturiem


rbs
 Share

Recommended Posts

Sveiciens visiem,

 

Šobrīd mašīnai ir lukturi ar halogēnajām spuldzēm, bet vēlos ielikt no facelift LED lukturus. Lai nemestu kļūdu panelī un ātri nemirgotu, vajag pretestību. Bet kā izrēķināt kādu vajag? Pieejamas vairākas pretestības - 5/25/50w un 4/6/8/10 utt omi.

 

Paldies

Link to comment
Share on other sites

Nu vispār jau būtu jāsāk ar auto marku/modeli/gadu un to par kādiem lukturiem runa tuvie/tālie/stops/pagrieziens? Būtu diezgan stulbi likt pretestības, kuras turlāt diezgan dūšīgi sildīsies.

Link to comment
Share on other sites

Angliski runājošo forumā cilvēks sakarīgi atbildēja:

 

You are using a resistor to simulate the current draw of a 21w filament bulb.
You need to find out the current... 21w divide by 12v = 1.75A
Now you need to find the resistance to give a 1.75A load.
12v divide by 1.75A = 6.85 ohms
Since battery voltage varies from 12 to 15 volts with the engine running any resistor between 6 and 10 ohms will work.
A 25 watt resistor will do, but might get a bit hot. So I would always go for a 50w one.

Link to comment
Share on other sites

Viens cits:
 
21w/12v gives a target current of 1.75A.
12v / 1.75A = 6.8ohms, hence we choose 6ohms as the nearest practical value.
A 6ohm resistor with a 1.75A current dissipates 6 × 1.75^2=18.75 W. So you can get away with a 25W resistor.
However, we all know that the disco can run at approaching 15v whilst charging. Hence a 50W resistor is the safer bet.
The 15v is btw also the reason it keeps blowing cheaper brake bulbs 
Link to comment
Share on other sites

21W izskatās pēc pagrieziena vai bremžu lampām. BET laikam jau autors vēlējās, lai mēs uzminam to un arī visu citu par viņa auto. Ne visiem auto met kļūdas par bremžu lukturu spuldzītēm.

Link to comment
Share on other sites

Visticamāk prasa par pretestību, lai pagriezieni mirgo, nevis ieslēdzot deg. Tev jāliek pretestība kā sarēķināji-tas, ko dod jauni lukturi. Pretestības maksā kapeikas. Nopērc kā forumā rakstīts un paņem mazliet mazākus. Notestē un redzēsi. Bet neaizmirsti, ka pretestību var slēgt virknē un arī paralēli

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Nezinu kā lediem, bet hrenoniem jābūt autolukturu korekcijai. Kādreiz vēl obligāti bija prasīts lukturu mazgātājs. Kā tagad, nezinu

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Tāpat ar kreisajiem skati neiziesi!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

kāpēc lai skati nevarētu iziet, ja tas mašīnas modelis iet ar tādiem lukturiem un tie ir genuine lukturi?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 21 stundām , rbs teica:

A 6ohm resistor with a 1.75A current dissipates 6 × 1.75^2=18.75 W. So you can get away with a 25W resistor.

kas Tev konkrēti no šī nav skaidrs? Jāslēdz paralēli spuldzei. Bet nu tie 25 vai 50W rezistori izmēros ir palieli un viņi reāli karsīs, tā ka jāatrod vieta, kur tos iestūķēt. Luktoros noteikti nē, kaut kur motora telpā drīzāk

Link to comment
Share on other sites

O, man bija aktuāls šis jautājums saistībā ar moto pagriezieniem - pat ar "pareizu LED releju" pie augstākiem apgriezieniem mirgo 5x ātrāk. Mēģināju ielikt 20W rezistoru, bet baigās izmaiņas nebija... Izrādās, ka jāliek 50W :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , martinno teica:

Izrādās, ka jāliek 50W

20W no 50W atšķirsies tikai ar to, ka 50W mazāk karsīs. Ja pretestība vienāda.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , jema teica:

Tāpat ar kreisajiem skati neiziesi!

 

Tie nav kreisi, bet ražotāja oriģinālie, bet no 2 gadus jaunāka.

Pirms 28 minūtēm , markei teica:

kāpēc lai skati nevarētu iziet, ja tas mašīnas modelis iet ar tādiem lukturiem un tie ir genuine lukturi?

 

Tieši tā. Piemēram, BMW e39 1998 gada var ielikt no 2001 facelift aizmugurējos lukturus.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , rbs teica:

Piemēram, BMW e39 1998 gada var ielikt no 2001 facelift aizmugurējos lukturus.

Varēt vari, bet nedrīksti

Palasi līdz kādam absurdam tagad gadās https://skaties.lv/beztabu/satiksme/csdd-tehniskaja-apskate-izbrake-auto-salona-pirktu-masinu/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
VebKamera

Atradu auto lukturu tēmu - jautājums vismaz saistīts.

 

Jaunajiem autiņiem ir tie led lukturi. Manējam ir tā, ka spilgtā gaismā (dienā), kad slēdzis ir pozīcijā "auto" viņš automātiski tuvos slēdz ārā un atstāj tā saucamos "gabarītus" jeb kā moderni sauc - stāvuguņus.

Tiklīdz ārā tie luksi nokrīt, tā automātiski ieslēdz tuvos.

Kā sanāk - tagad tas skaitās pēc CSN pieļaujami? Redzu, ka daudzi tā brauc - pa dienu, kad saule, tuvie nedeg, tik tie gabarīti. Mani interesē vai kruķi pie tā nevar kādreiz piesieties.

Link to comment
Share on other sites

Ar "gabarītiem" Latvijā braukt nedrīkst. Varbūt tie tomēr ir dienas lukturi ??  Stāvuguņi ir atkal kas cits.

Ja tie ir "gabarīti", tad vajadzētu varēt automātiski ieslēgt tuvos (vajag kompi pieslēgt)

Link to comment
Share on other sites

Müller
Pirms 15 minūtēm , VebKamera teica:

tagad tas skaitās pēc CSN pieļaujami? Redzu, ka daudzi tā brauc - pa dienu, kad saule, tuvie nedeg, tik tie gabarīti. Mani interesē vai kruķi pie tā nevar kādreiz piesieties.

varet - var. bet vai to daris, maz ticams. nemot vera cik daudzi brauka ta, vai ar miglas + tuvie kas ari nav atlauts. bet visiem vienalga

Link to comment
Share on other sites

Manam darba 7 golfam "Auto" režīmā gaišā dienas laikā arī ieslēdzas dienas gaitas lampas. Bet manai paaudzei tās tomēr vēl ir kvēlspuldzes, LEDi nāca vēlākos faceliftos, bet nekādi tie nav gabariti. 

Link to comment
Share on other sites

martinno
pirms 11 stundām , VebKamera teica:

slēdzis ir pozīcijā "auto" viņš automātiski tuvos slēdz ārā un atstāj tā saucamos "gabarītus" jeb kā moderni sauc - stāvuguņus.

 

1) Vai nu Tu jauc gaismu pielietojumu un ieslēdzas dienas gaitas lampas;

2) Vai nu Tev tam auto kaut kas ir saplīsis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , VebKamera teica:

stāvuguņus

Dienas gaitas lukturi (DLR angliskais saīsinājums). Ja palasītu CSN, tad zinātu, ka tas ir atļauts.

Gabarīti ir kaut kas cits. Un arī daļa mēģina ar tiem braukt, domādami, ka tie ir dienas gaitas lukturi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Umņiki, stāstiet kā atpazīt tos Dienas Gaitas Lukturus.

Piegāju mašīnai no purna, viņa neko neteica.

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

ja gaismas slēdzim ir auto -tātad ir dienas gaitas lukturi.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 14 stundām , ggg97 teica:

Manam darba 7 golfam "Auto" režīmā gaišā dienas laikā arī ieslēdzas dienas gaitas lampas. Bet manai paaudzei tās tomēr vēl ir kvēlspuldzes, LEDi nāca vēlākos faceliftos, bet nekādi tie nav gabariti. 

Tiko pagroziju to slēdzi, gabarītiem (jeb pēc manuāļa laikam sanāk 'side lights' vai 'parking lights') ir cita pozīcija. Pa dienu jau diezko nevar saprast, bet izskatās blāvāka nekā tas kas deg 'Auto' pozīcijā. Pa labi no 'Auto'

s-l400.jpg

 

 

Pa dienu 'Auto' un '0' pozīcija neko nemaina, tās laikam tās dienas gaismas un kad paliek tumšāks, tad ieslēgs tuvos (ja atstāj uz auto), jebkurā gadījumā ar viņām pustumsā tāpat redzēt neko nevar. Ir gadījies ka pēc servisa viņi atstāj '0' pozīcijā un braucot mājās no darba nevar saprast, kapēc neko redzē nevar :D Jāiestājas pilnīgai tumsai, lai pielektu ka gaismas nav tolkam ieslēgtas.

 

Link to comment
Share on other sites

mickys

Pilnīgā tumsā šim pašam 7. golfam ar LED DRL var redzēt atšķirību, kad pārslēdz no 0 (DRL) uz gabarītu pozīcīju. Lukturi paliek blāvāki, kā arī iedegas papildus viens mini LED punkts lukturī un ieslēdzas aizmugures gabarīti, numura apgaismojums un paneļa apgaismojums.

runa par šādiem luklturiem:

VW Golf MK7 DRL LED dot activation with OBDeleven - YouTube

Link to comment
Share on other sites

Man ar dienas gaitas lukturiem, panels netiek izgaismots. Krēslas laika uzreiz saprast var kas ieslegts ir.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Arnis2002 teica:

a gaismas slēdzim ir auto -tātad ir dienas gaitas lukturi.

Nebūs tā. Funkcija ir paredzēta tuvo gaismu ieslēgšanai, samazinoties apgaismojumam, dienas gaismas ir opcija.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Lielākoties jau autoražotāji ražo vienu modeli visiem tirgiem. UK vispār nav jāslēdz nekādas gaismas, kamēr var redzēt (tas tāds visai subjektīvs parametrs). Bet realitātē, kādas vācieši ieliek, tādas arī ir, dienasgaismas deg vienmēr (ja ir automātiskās). 

Besī gan tie kas pustumsā brauc bez gaismām vai arī stāv un tad pēkšņi sāk kustēties.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Vāciešus nevajag uzskatīt par vienīgajiem auto ražotājiem, dolbojobu šai jomā netrūkst.

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Trakākais ir tad, kad tante savā kaškajā min pa šoseju tādā ļoti labā tumsā ar dienas gaitas lediem. Spoži viņi ir, tik spoži, ka pretīm braucošajiem tek acis, bet tik izkliedēti, ka tante noteikti lamājas cik mašīnai ir sū*īgas gaismas. 

Apdzinu, pabraucu pa priekšu, aizmugures migla, bremzes paspaidu, avārijas gaismas, - nekā, dur tik tālāk ar dlr... 

Link to comment
Share on other sites

Knaabis

Ja es pareizi atceros, tad "Auto" režīms nozīmē tikai tuvo gaismu ieslēgšanu iebraucot tunelī (piemēram), vai arī ceļa posmā, kur ir diezgan tumšs.

Ne visiem auto tāds režīms ir.

Ar dienas gaitas gaismām tas nav nekādi saistīts - tās ir jāslēdz manuāli, vai tās slēdzas automātiski (to izdara kompis), auto iedarbinot.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Man vecajam mašiņam "auto" režīmā uzreiz pie startēšanas ieslēdzās tuvie. Dega gabarītu lampiņas un tuvās gaismas. Nekādu sensoru, viss vienkārši un nesamuhļīti.

 

Vienam vēl vecākam mašiņam manā īpašumā bija vispār kruta uztaisīts - tuvās gaismas automātiski ieslēdzās tikai tad, kad iedarbojās motors. Kamēr ieslēdz aizdedzi, tikmēr neslēdzas nekas no gaismām, brīdī, kad sāk strādāt ģenerators, ierubī gaismas. Nezinu kā - tur kaut kāds papildus bloks bija, kuru varēja arī atslēgt. Nepētīju, tikai baudīju izklaidi.

 

Jaunajiem pats velns neko nevar saprast. Gabarīti, stāvugunis, dienas gaita, utt. Beigās izrādās, ka visi vienu un to pašu lampiņu apsaukā 16 vārdos, jo tā krutāk izklausās. Sviests.

Realitāte tāda - uz "auto" spilgtā saulē deg tas, ko es sauktu par gabarītiem. Tajās vietās ir ledi un spīd diezgan spilgti. Tiklīdz mākoņains (dienā!!!!), ieslēdzas "tuvie". Saprotu, ka tas no luksiem atkarīgs - kaut kāds sensors tā iestādīts. Man ko - prasīt servisā lai modernajam kroplim pārslēdz smadzenes?

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Nebūs gluži tā, kā "Knaabis" saka. Ir Yeti, vecs, 2010 gads, bet papilns, "auto" uz gaismām stāv visu laiku.

Iedarbinu, skatās kāds gaišums (gaismas sensors uz paneļa ap vidu, tuvu pie stikla), ja ir pietiekami gaiš, ieslēdz dienas gaitas lukturus priekšā (halogēns ap 20w), panelis nedeg, aizmugure nedeg. Kad paliek tumšāks ieslēdzas tuvās, gabarīti, panelis, aizmugure. Principā gaismu slēdzi neaiztieku nemaz, pat ne gabarītus slēgt, jo kad noslāpē auto un atslēga nav izņemta, tad deg gabarīti. Protams katram auto ražotājam pieļauju ir nedaudz savādāk.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , VebKamera teica:

Realitāte tāda - uz "auto" spilgtā saulē deg tas, ko es sauktu par gabarītiem.

Apsurds. Dienā gabarītiem nav jādeg. Tiem jābūt dienas lākturiem. Un jā, izklausäs, ka tuvajiem vajadzētu ieslēgties lielākā tumsā. Knābim viss pareizi.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...