Jump to content

Ko jūs domājat par elektromobiļiem?


 Share

Recommended Posts

Mezavecis
Pirms 3 minūtēm , e = d teica:

Pēc 5 gadiem otrreizējā tirgū pieprasījums būs daudz mazāks kā šodien

Ja mums uzstādīs augstas prasības lietotiem autiņiem, tad tie ceļos uz austrumiem un citām mazattīstām valstīm, kur par eko-šmeko vēl neplāno. Tukša vieta nepaliks un jaunu auto kapsētas mums nedraud.

Pirms 7 minūtēm , e = d teica:

Jo arī servisu darba stundu cenas kāpj.

Šis ir vislielākais faktors, kas motivē pirkt jaunus auto un zinu cilvēkus, kam apnika cīņa ar autoservisiem, turklāt neviens šo procesu nevar apstādināt. Remonti prasa aizvien kvalificētākus darbiniekus un Vasīliji garāžā vairs nav spējīgi visu sortimentu kvalitatīvi apkalpot, turklāt vecā kaluma speci, kas pa lēto dara visu, ir izmirstoša suga. Kad remontu izmaksas sasniedz kritisko, remontēt vairs nav izdevīgi līdzīgi kā ar sadzīves tehniku un telefoniem. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

tādā ziņā labs variants ir uzturēt savu vnkāršo bet veco auto labā stāvoklī, protams tādiem vnkāršim daudz ko var pats darīt...un braukt vēl ilgi nevis maksāt kosmosu un barot līzingotājus , servisus ut.t. . Katram savs. Kā viss attīstīsies. Protams jauno auto tirgoņu biedrība brēc, ka vajag aizliegt visus vecos, lai tik pērk jaunos 1x reiz lietojamos un tik maksā- bet realitāte ar autoparku ir cita – dominē vecie lūžņi.  Vispār labāk lai ievieš abonēšanas maksu par auto kā pa windu vai ofisu – nav ko nabagiem braukt ar auto-500eur mēnesī un baruc.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , Mezavecis teica:

Abiem autiņiem šobrīd ir ~110k. Bet bļāvēji taču saka, ka visi dīzeļi ir dārgi ekspluatācijā. 

Nobrauc vēl tik pat un sprauslu maiņa jau klauvēs pie durvīm. Cita lieta, ka tik daudz nemaz nenobrauksi un būsi jau droši vien nopircis kādu elektrisku Džagjuāru.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , osscar teica:

uzturēt savu vnkāršo bet veco auto labā stāvoklī

Tas būtu tiešām labs variants, bet mūsu klimatā diezgan nereāli, jo visi kā viens sapūst

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 1 minūtes , raivix95 teica:

Nobrauc vēl tik pat un sprauslu maiņa jau klauvēs pie durvīm.

Es taču dažus postus augstāk minēju, ka rūsa ātrāk to auto nobeigs, kā tas notiek ar praktiski visiem tikai pa LV ceļiem braukušiem spēkratiem. 

 

Pirms 6 minūtēm , osscar teica:

tādā ziņā labs variants ir uzturēt savu vnkāršo bet veco auto labā stāvoklī

Ir hobiji un ir ikdienas nepieciešamība pārvietoties, kas biežāk savā starpā nav savietojami. Vajag laiku, vietu, zināšanas. Turklāt kolekcijas auto nav domāti braukšanai ikdienā, sevišķi ziemā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , osscar teica:

ievieš abonēšanas maksu par auto kā pa windu vai ofisu

Tāda jau sen ir ieviesta. Saucās operatīvais līzings.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 4 minūtēm , osscar teica:

Nu to jau tā kuram katram arī nedod bet nu ok

Ja nedod, tad ir CityBee pakalpojums. Ja arī to nedod, ir taksis. Vienmēr ir izvēle :)  

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , raivix95 teica:

Nobrauc vēl tik pat un sprauslu maiņa jau klauvēs pie durvīm

Atkal mīts!

Nevag braukt ar samazgām un vajag pirkt auto ar BOSCH degvielas sistēmu!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , osscar teica:

Cik esmu runājis  ar toyotu hibrīd braucējiem - pilsētā ok - bet uz trases nav nekāda izdevīguma...

Dabīgi, no kurienes radīsies izdevīgums uz trases, ja hibrīds akumulē bremzēšanas enerģiju.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , Knaabis teica:

Nevag braukt ar samazgām un vajag pirkt auto ar BOSCH degvielas sistēmu!

Vai auto uz pieres ir rakstīts kāda tam degvielas sistēma?

Nereti ir kā ar vadības blokiem - lai nodrošinātu vajadzīgo kvantitāti, ražo vairāki kantori - Siemens, DENSO, BOSCH un vēl citi. Ej nu izzīlē, kāds tev trāpīsies.

Link to comment
Share on other sites

Konkrētam auto ar konkrēto dzinēju, degvielas sistēmu nodrošina tikai viens ražotājs.

Tās nav zeķes - šodien vilksu melnās balto vietā!

 

p.s. Vai tad GOOGLE vairs nedarbojas, ka nevar iegūt info par degvielas sistēmām?!

 

Ja kaut ko saprot krieviski un ir kaut kāda sapratne par auto, tad re kur labs kanāls, kur speciālists ļoti labi pastāsta par attiecīgo auto dzinējiem, kārbām u.c. lietām!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , osscar teica:

nu tā statisstiski ja pašlaik LV no visiem auto ar TA kādi 0.1 % ir EV. Tā kā ilgi vēl ilgi...vismaz vairumam par t o galvu nebūs jālauza gadus 10 vai pat vairāk.

Bus jājāk lauzīt galvas kad Vācijā vairs nekā cita nebūs. Aizliegums pārdot jaunus sākas no 2030, tātad 10 gadi. Tad var pieskaitīt vēl 10 gadus kamēr tas nonāks līdz lietotajiem auto.

 

pirms 3 stundām , Mezavecis teica:

Ģimenē 2 dīzeļi jau iet 6. gadu. 0 EUR izdevumu šajā periodā laikā, kas būtu kaut minimāli saistīti ar degvielas veidu. 

Man jau 5 gadi ir dīzelis (kautkad jau laikam būs jāpārdod) un pilnīgi nekas nav mainīts vai labots vai plīsis. Tik cik ikgadējās apkopes (eļļa, filtri) un šogad pavasarī zobsiksnu nomainija, tas arī bij vienīgais un dārgākais kas ir darīts.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Man jau 5 gadi ir dīzelis (kautkad jau laikam būs jāpārdod) un pilnīgi nekas nav mainīts vai labots vai plīsis. Tik cik ikgadējās apkopes (eļļa, filtri) un šogad pavasarī zobsiksnu nomainija, tas arī bij vienīgais un dārgākais kas ir darīts.

Acīmredzot pareizi ekspluatē nevis ierūcini 2x dienā pa 10 minūtēm.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu pirmos 2 gadus es braucu mazliet lielākus gabalus, kādi 15km katrā virzienā, tad 2 gadus jau tā arī sanāca, ka līdz darbam 10 min brauciens pa pilsētu, pat motors pa to laiku uzsilt neuzspēj, ja trāpija korķi, tad nosalt varēja ziemā, jo kamēr nekustas, tikmēr nesilst. Tagad uz darbu pārsvarā ar velo/kājām, līdz veikalam un sporta zālei, kas ar max 10 min braucieni. Droši vien jau ka nenāk diezko par labu dīzelim, bet pagaidām jau problēmu nav, drīz jau tāpat kautko jaunāku jānopērk.

Lielākā daļa nobraukuma tagad nāk no vīkendiem, kautkur aizbraukt uz kalniem ar velo pabraukāties, nu tad pa dienu var mierīgi 200 jūdzes noripināt.

Kad nopirku, tad bij 10k jūdzes nobrauktas, tagad pats esu nobraucis 34k (55k km) pa virsu.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

kamēr nekustas, tikmēr nesilst

Nepareizi. Kamēr strādā tukšgaitā, tikmēr nesilst. Ja korķī pieturēsi gāzīti kaut uz 1k, ar to pietiks, lai temperatūra sāktu acīmredzami palielināties un arī siltums parādīsies.

Link to comment
Share on other sites

Kaut cik moderniem dīzeļiem ir arī elektriskā plītiņa, īpaši tiem kuriem ir Start/Stop. Attiecīgi - nav gluži tā, ka dīzeļauto būs auksti salonā, ja dzinējs nav uzsilis... 

Link to comment
Share on other sites

Domājams ka plītiņas utt vairāk ziemeļnieku variantiem. Man ir motora start/stop, bet tas arī atslēdzas, kamēr motors nav uzsilis.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , raivix95 teica:

Nepareizi. Kamēr strādā tukšgaitā, tikmēr nesilst. Ja korķī pieturēsi gāzīti kaut uz 1k, ar to pietiks, lai temperatūra sāktu acīmredzami palielināties un arī siltums parādīsies.

Daudziem tdi, cdti ir elektriskais priekšsildītājs. Uzsilda gaisu neatkarīgi no dzinēja T. Vecajiem 1.9 tdi gan nav, parādijās ar 1.6tdi. 
Ford 1.5 tdci un 1.6 tdci ir bez elektriskā priekšsildītājs, tie ieslēdz logu apsildi, ja āra T<4 *C. 
 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , raivix95 teica:

Ja korķī pieturēsi gāzīti kaut uz 1k, ar to pietiks, lai temperatūra sāktu acīmredzami palielināties un arī siltums parādīsies.

Jāpamēģina, redzēs vai no tā kāda jēga.

Tas gan VW 1.6tdi un cik saprotu daudzi par to sūdzas.

Drošivien ka vēl lielāka problēma ka 15 min jāgaida kamēr priekšējais stikls atsvīdīs/atkusīs :D

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs tas ka dīzeli vairs nepirkšu, bet vai tas būs elektro ar maz ticams. Vēl pa vidam sanāk kāds viens vai pat divi citi braucamie.

 

Itkā gribētos MB CLA Shooting Brake, bet tas kautkā pārāk dārgs, tapēc skatos uz KIA Proceed GT Line S 19/20 gada.

Ir kādam pieredze ar KIA?

 

Vēl protams varianti ir jaunā Oktāvija/Leons.

Link to comment
Share on other sites

Man ir mk7 Golfs. Bet lielas atšķirības jau no mk6 laikam nav. varbūt es vienkārši tāds cimperlīgs un gribu visu uzreiz :D

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , AndrisBB teica:

Domājams ka plītiņas utt vairāk ziemeļnieku variantiem. Man ir motora start/stop, bet tas arī atslēdzas, kamēr motors nav uzsilis.

 tieši tā - fordam bija tas pats. nezinu par plītiņu - bet pie mīnus 10 vai 15 bija kā bija - pēc 30 -40 min remdens...labi ka bija apsildāms priekšstikls...

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Knaabis teica:

vai atmosfēriskais

 

Vai tad atmosfēriskos kāds vispār vēl ražo, ja neskaita kādus marginālus V8 Mustangus utml..?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , raivix95 teica:

Labi, ka ne zibens Makvīns

Man kautkā gribās universāli, bet negribās tādu pilnīgāko vagonu, tapēc tas Shooting Brake ir tāds vismaz vizuāli pa vidam starp hatčbaku un universāli. Mersis dārgs, pagādām vienīgais tuvākais variants ir KIA Proceed Shooting Brake. Citus variantus atradis neesu.

 

 

Pirms 2 minūtēm , msp teica:

Vai tad atmosfēriskos kāds vispār vēl ražo

Mazdas?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Man kautkā gribās universāli, bet negribās tādu pilnīgāko vagonu,

Proceed priekša mazliet atgādina parasto ceed un tā melnā radiatora reste nu tā.... 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/kia/shooting-brake-kia-proceed/

 

Par to summu es skatītos šai virzienā:

https://www.vauxhall.co.uk/cars/new-insignia/model-overview.html
Labi aprīkota izskatīsies 👌

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Mezavecis teica:

Problēmas cēlonis ir citur, ka vidējais pilsonis nopirks Audi vai būmeri, kurš nobraucis vidēji 200k km ieripojot Latvijā. No tā arī rodas visādi pekstiņi, ka jaunie auto neizturīgi, motori ātri plīst utml. Tikko no Vācijas eksemplārs nekādīgi neatbilst jauna definīcijai. Jau vizuāli salīdzinot tādu 200k nobrauktu motoru var redzēt, ka krietni nosūbējis. 

 

 

 

Atkal vajag ar muļķību izcelties? Manā darba vietā autiņi nav vecāki par četriem gadiem - dīzeļi opeļi un reņi. Lampiņas mirgo kā jaungada eglītes, katra mašīna vismaz reizi mēnesī brauc uz dīlercentriem remontēties. Tur kaut ko pieknibina un pēc nedēļas atkal lampiņas mirgo. Nobraukums vēl nav 100tk. Ja es kādreiz gribēju jaunu auto, tad tagad es domāju ka es negribu. Man pašam ar 2002 gada fordiņu sanāk nobraukt ap 40tk gadā. Tik bieži uz servisu nevajag braukt un reķini nav katrs pāris simtu apmērā. 

pirms 4 stundām , e = d teica:

Nu nesaka, ka visi dīzeļi dārgi uzturēt . Jauns auto ir jauns. Bet lietots un vēl dīzelis, kurš ražots pēc 2007.gada, jau ir kategorijā - padomā labi, vai Tev tādu vajag. Un tā apjēga cilvēkiem nāks, tāpēc arī jaunu auto pircējiem jāsāk domāt, ja neplāno ar to dīzeli braukt līdz tolmetam. Pēc 5 gadiem otrreizējā tirgū pieprasījums būs daudz mazāks kā šodien. Jo arī servisu darba stundu cenas kāpj.

Un kāds lietots pēc pāŗis gadiem būs elektro auto, to vēl varēs kādam izņemot Tolmetu iesmērēt? 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , msp teica:

Vai tad Mazdas nenāk ar Fordu dvēselēm?

Manuprāt tas viss beidzās ar neseno Ford aiziešanu no Mazdas un tagad viņiem ir pašiem savi motori un liela sakara tur ar Fordu vairs nav.

 

Pirms 13 minūtēm , dzincha teica:

Par to summu es skatītos šai virzienā:

 

Insignijas vieta tad es labāk skatītos uz jauno Oktāviju.

 

Bet nu tagad ar visiem lock-downiem tāpat jau nav kur braukt, tāka ātrākais kad būtu jēga kautko jaunu skatīties ir uz pavasari/vasaru, līdz tam laikam jau var 5 reiz pārdomāt :D

 

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , ivo teica:

Tas būtu tiešām labs variants, bet mūsu klimatā diezgan nereāli, jo visi kā viens sapūst

Ja? Pēc cik ta gadiem visi sapūst ja ziemā kaut pāris reizes mēnesī noskalo?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
pirms 1 stundas , Maris77 teica:

Atkal vajag ar muļķību izcelties? Manā darba vietā autiņi nav vecāki par četriem gadiem - dīzeļi opeļi un reņi. Lampiņas mirgo kā jaungada eglītes, katra mašīna vismaz reizi mēnesī brauc uz dīlercentriem remontēties. Tur kaut ko pieknibina un pēc nedēļas atkal lampiņas mirgo. Nobraukums vēl nav 100tk. Ja es kādreiz gribēju jaunu auto, tad tagad es domāju ka es negribu. Man pašam ar 2002 gada fordiņu sanāk nobraukt ap 40tk gadā. Tik bieži uz servisu nevajag braukt un reķini nav katrs pāris simtu apmērā. 

Blefotājs. Šim apgalvojumam par remontēšanos reizi mēnesī galīgi neticu. Paziņām ir gan opeļi un renault daudzus gadus un nekādas megaproblēmas nav manījis. Tāpēc izdomā ticamākas pasakas nevis no sērijas, viena tante teica. Varbūt kāds nepateica, ka kampiņas arī mirgo, ja ieslēdz pagriezienu vai tālās gaismas.

 

Un arī galīgi neticu stāstam, ka ar vecu fordu brauc 40k gadā un absolūti neko neremontē. Tad jau visa Latvija brauktu ar veciem fordiem, bet nē - top gals ir vw, audi, volvo, būmeri.

Link to comment
Share on other sites

2020.11.25. , 09:32, ivo teica:

atvilkt mājās elektromobili, kad beigusies uzlāde?

Ne tā izteicos, mūspusē tas ir žargons, tikt līdz mājām :)

Norvēģijā šim vispār nevajag auto, pietiek ar darba. Dīzeļauto paredzēts tām pāris reizēm gadā, kad atbrauc uz Latviju.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

pieredze ar KIA?

Darbā ir pārsvarā KIA auto. Neko sliktu par viņiem nevaru pateikt.

pirms 3 stundām , Racer teica:

Pēc cik ta gadiem visi sapūst ja ziemā kaut pāris reizes mēnesī noskalo?

Pūst jau apakša, to noskalot nav tik vienkārši.

Link to comment
Share on other sites

Reku vesels trillers ar salīdzinuājumu, kura no mazājam elektromašinām aizbrauks tālāk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2020.11.26. , 16:07, AndrisBB teica:

pagādām vienīgais tuvākais variants

Arteon shooting brake? 

Link to comment
Share on other sites

UK nobraucu diezgan daudz, šogad laikam sanāk 40tk km (uz darbu vien ir 100km diena līdz pat 250km)

 

Divas mašīnas tikusas lietotas, VW CC ar briesmīgo DSG (mehāniķi met krustu un plēš matus) un BMW, abi dīzelji. 

VW tagad nobraukums ir jau 230tk km. Tak tur pēc mūsdienu teorijām sen kārbai bija jābūt metamai, motoram kirdik, logiem jaatek utt utjp. 

Jā, pēdējā laikā sāka kajaki līst ārā, bet nekas saistībā ar ārprātīgo kaukshanu, ka motors un kārbu tagad ražo priekš 200tk km. 

Kas reāli bija noticis pēdējā gada laikā un godīgi sakot praktiski visas mašīnas lietošanas laiku - parkingi sāka nikjoties, bet tā ir vw slimība, lēti novēršama. Tad man klimata motors atteicās. Tad atslēga nikjoites sāka. Vairāk nekas cits nenāk prātā. 

 

Pārējais viss ir standarts - zobene, bremžu diski un kluči, priekšā gultņi kaut kādi. Bet ne reizi kas saistīts ar kārbu vai dzinēju. 

 

Bembi triecu, burtiski triecu šogad, būs jau drīz 140tk km nobraukti. Un pirmo reizi tai mašīnai priekšā kkada bukse sākusi klabet. Tas ir arī viss ieguldījums. Atkal - eļļas, kolotkas, filtrus neskaitu. Ak jā, vēl vienu riepu spiediena sensoru ko viens kolja pamaniiijaas sačakarēt. 

Tad bija viens rūpnīcas atsaukums ko dīleris atrisināja pus dienas laikā, bet tas bija pa visu pasauli. 

 

Ja man būtu jāpērk tagad un tie paši gabali jābrauc - dīzeli joprojām. Būtu pilsētas variants - benzīnu. Jauniem dīzeļiem ļoti šitie īsie gabali nepatīk. Salons man uzsilst pāris minūtēs bembim. CC aukstā laikā gan bija diezgan jāpagaida. 

 

 

Labots - Zin...
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...