Jump to content

Ko jūs domājat par elektromobiļiem?


 Share

Recommended Posts

Sveiki, es nesen pārcēlos uz Rīgu un meklēju dažus komentārus par automašīnu. Es plānoju iegādāties Jaguar I-PACE. Vai man vajadzētu nopirkt jaunu no oficiāla pārdevēja. Vai arī man vajadzētu nopirkt lietotu automašīnu? Man nekad nav bijis elektromobiļa. Vai jūs ieteiktu to iegādāties vai tas ir pārāk dārgs? Vai ir lētāk vadīt elektromobiļus?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Mikelis88 teica:

Vai ir lētāk vadīt elektromobiļus?

Ne tikai lētāk, bet ir arī vieglāk vadīt elektromobīļus.

Link to comment
Share on other sites

Spriežot pēc nika, tēmas autoram nav vairāk par 32 gadiem. Mums ir pašiem savs Cukerbergs?

Nē nu ok, ja uz pāķiem atpakaļ netaisies, var jau pajokoties, bet lētāk būs tramvajs vai trolejbuss. Prieks, ka pilsētā būdams, nedomā par dīzeļiegādi.

 

Mums te laukos ar ir viens faķīrs, kam ir elektro, visu nakti lādē, pa dienu fiksi izgāž līkumu līdz pāris kilometru esošajai mazpilsētai, un atpakaļ pie kontaktligzdas.

Link to comment
Share on other sites

Nu ja tīri teorētiski parēķina, tad ja pa pagājušo gadu es nobraucu 4k jūdzes un piemēram VW ID.3 sola 263 jūdzes uz uzlādi, tad sanāk ka jālādē 16 reizes gadā.

Nu pienemsim ka var reāli nobraukt uz pusi mazāk, tad sanāk ka 30 reizes gadā, jeb retāk kā reizi nedēļā. Nekādu īpašo problēmu ar lādēšanu nesaskatu.

Ja ladē no rapid-chargera, tad 200 jūdzes pielādējas 30 minūtēs.

 

Nav nemaz tik slikts variants. Degvielu gan es pildu labi ja reizi mēnesī.

Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Nu ja tīri teorētiski parēķina, tad ja pa pagājušo gadu es nobraucu 4k jūdzes

....tad tev pietiek ar velosipēdu..

Link to comment
Share on other sites

Es arī braucu uz darbu ar velosipēdu, vai pat biežāk eju kājām, jo 10 min gājiens.

Bet ja arī dubulto to nobraukumu, tā lai atbilst vairāk viduvējam statistiskajam, tad tāpat lādēšana reizi nedēļā neizklausās pēc baigās problēmas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Man ir tuvs radinieks, kas jau vismaz 15 gadus dzīvojas pa Norvēģiju. Klasisko auto, pie tam dīzeli, tur tikai tāpēc, lai ir ar ko atvilkt mājās, pilsētu vairs neatceros, bet tur reāli var iztikt bez personīgā auto, kam tādi nepieciešami, tie ir praktiski visi elektromobiļi, ātras uzlādes vietas uz katra stūra, biežāk kā benzīntanki. Ņemot vērā, cik daudz naftas Norvēģija notirgo, "zaļāku" zemeslodi mēs sagaidīsim pēc x reiz x gadiem.

Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , aoma teica:

lai ir ar ko atvilkt mājās

atvilkt mājās elektromobili, kad beigusies uzlāde?

Link to comment
Share on other sites

pirms 23 stundām , AndrisBB teica:

Arī vieglāk vadīt elektromobīļus.

Kādā ziņā, ja salīdzina, piemēram, ar auto, kas aprīkots ar automātisko kārbu?

Link to comment
Share on other sites

Dēļ rekuperācijas pat nav jabremze 😃 brauc ar 1 pdāli pilsētā

Link to comment
Share on other sites

Tas vairāk kā joks par to vai ir lētāk vadīt elektromobīļus.

Bet nu kautkāda taisnība jau arī teiktajā ir, kautvai tas pats griezes moments vairāk vai mazāk konstants.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , osscar teica:

Dēļ rekuperācijas pat nav jabremze 😃 brauc ar 1 pdāli pilsētā

Nez, es gan esmu tikai ar Renault Zoe braucis, bet tam bremzes ir jāizmanto, ja vien nevēlies bakstīt gājējus vai priekšā esošos auto (rekuperācija samazina ātrumu tikai līdz lēnai ripošanai).

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Hyndai Kona apstājas pilnībā, protams ja pārāk ātri mēģina piebraukt pie krustojuma, tad nāksies mazliet piebremzēt.

Bet nu tiklīdz apstājas, tā ieslēdzas auto-hold un bremzes pa lielam nav vajadzīgas. Koroķos vai ja kāds brauc priekšā viņš pats pieregulē kādu rekuperācijas līmeni ieslēgt izmantojot radaru, un ja vajag tad tāpat apstājas.

Link to comment
Share on other sites

INTRASERVERNET

Kamer nespes pielaadeet tik operativi, kaa degvielu, un nobraukumspeja nebus lidzvertigi vai lielaka ar elektro auto, tikmer izsledzu jebkuru taa iegaadi. Un temas autors  vienkarsi #e@!ls. Ja butu reals pircejs, tad tadu jautajumu neuzdotu un tik pamatiga atshchiriba. 

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Elektomobīļus jau nav ieteicams vilkt,

kad beidzas baterijas, tad pamet ceļmalā ....

Link to comment
Share on other sites

vienīgais, kas mani attur no elektromobīļa iegādes ir tā cena. Pierīgā dzīvojot būtu ideāli.

Link to comment
Share on other sites

Manā skatījumā, pilnīgi nederīgs pirkums ir elektro auto. Protams ja esi miljonārs, tad var pirkt ko grib, bet videjam slānim nelietderīga naudas izmešana. Cik ilgs kalpošanas ilgums viņam būs, aķis desmit gadus izturēs? Visdrīzāk nē, mainīt arī nav jēgas. Kur viņus spēs saremontēt, kurā servisā? Ja tagad Rīgā nejēdz dīlercentrā salabot četrus gadus dīzēli Renault un Opel, tad kurš to izdarīs ar elektro auto? Kur vispār to bateriju kalnu pēc tam liks , cik izmaksās pārstrāde? Tāda sajūta, ka šo lobē atkritumu pārstrādātāju mafija. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
2020.11.24. , 15:19, Mikelis88 teica:

nesen pārcēlos uz Rīgu un meklēju dažus komentārus par automašīnu. Es plānoju iegādāties Jaguar I-PACE.

Šis izklausās pēc reālā trollinga, kur daudz kas nelīmējas kopā. Runa par elektro auto, atver, bet tur priekšā ~50k vērts parketnieks. Tādu Rīgā uzturēt nozīmē, ka ir sava hāte, kur to verķi turēt un ikdienā lādēt. Diez vai to varēs izdarīt turot uz ielas Purčika iekšpagalmā. Ja var atļauties šādu dampi, kādi vēl lietotie auto?

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , INTRASERVERNET teica:

Kamer nespes pielaadeet tik operativi, kaa degvielu, un nobraukumspeja nebus lidzvertigi vai lielaka ar elektro auto, tikmer izsledzu jebkuru taa iegaadi.

Padalies ar vienas nedēļas ikdienas braukšanas paradumiem.

 


Normāls tantiņu topiks izvērsīsies, gaidām Audi ar gāzi un bolīviešu bērnus 😆

Link to comment
Share on other sites

skaidrs ka autors troļļo, bet man  pagaidām arī nav interese par el.auto. Ok ja būs ar laiku kāds utilitārs 4x4 bez planšetes un glancēta salona kurs jāslauka ar lupatiņu  un  ar normālu klīrensu. ( ja ir jaunais hummer EV - kosmoss , bet ja būtu kāds jaunā ford bronco stilā, tāds kuru var salonu  ar šlūteni izmazgāt - nieri var upurēt :D

Nezinu man ikdienā sanāk apm. 50 km nobraukt + uz copi 2 x nedēļā garos gabalus, meži, gruntenes, purvi.  Piem. rīt laižu pēc darba uz laukiem pēc bušu pīckām un ekipējuma ( sanāk dienā ap 180km ) + piektdien vakarā uz Ventspils jūru un atpakaļ n(vēl kādi 450 +-). Sestdien atkal uz līdaku copi :D 

parastam ofisniekam , kurš brauc 10km dienā un glāsta planšeti un lielajos sniegs brauc ar taksi - elektro auto der. 

Link to comment
Share on other sites

Saglabāju savā viensētā 32A pieslēgumu daļēji arī gadījumam, ja būs kādreiz elektroauto. ST sūta žēlabainas vēstules lai samazinu A apjomu, nah maksā, ja nevajag. Aha tagad samazināšu, bet kad prasīšu paaugstināt liks maksāt simt tūkstošu trilijons dolāru. Viltīgs plāns!

Link to comment
Share on other sites

Gan jau ar laiku izveidosies reflekss kā Pavlova sunim - kāpt ārā no auto tikai ar štekeri rokā un tūlīt meklēt ligzdu.

Un vispār nākotnes homo-vulgaris jau pašam nebūs ne par ko jādomā - dienu pusgadu uz priekšu būs saplānojis i-plānotājs, par visu atgādinās i-pulkstenis u.t.t. tāpēc variants "aizmirsu uzlādēt" nestrādās.😁

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Daiļais teica:

32A pieslēgumu

lēnajai mājas uzlādei arī 20A būs gana. Izskatās, ka esi no tiem, kas tur jaudu bezjēdzīgi principa pēc.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Varbūt vajadzēja jautāt "ko elektromobiļi par mani domā?". Runā, ka ārkārtīgi gudri esot.

Bet principā Timrots šito tēmu jau ir izsmēlis. No hibrīda tolka nav - ne tu no nodokļa tiec atbrīvots, ne pa aftobusa joslu drīksti braukt..

Elektromobili var gādāt uz tādiem noteikumiem, lai vari žigli no viņa tikt vaļā, kad jūti, ka kaut kas viņam ņi to.

Link to comment
Share on other sites

Un ko vispār par viņiem domāt. Neviena nelaime jau nenāk brēkdama.

Tomēr fakts paliek, ka auto ar iekšdedzes dzinēju uzvarēja zirgu/vērsi godīgā konkurences cīņā (pat otrādi - tika likti visādi šķēršļi).

Link to comment
Share on other sites

Bet tiešām Latvijā ir tādi cilvēki, kas pērk elektro auto? Saprotu, ka pērk valsts iestādes, tur "godīgs" iepirkums saviem čomiem, bet privātpersonas? Vēl paziņot , ka elektro auto ir videi draudzīgs, vispār ir analfabētisma paraugs, to pat mūsdienu attālinātājā apmācībā nemāca. :) 

Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , Maris77 teica:

Ja tagad Rīgā nejēdz dīlercentrā salabot četrus gadus dīzēli

Tieši tāpēc jau jāpērk elektroauto. Tur ir daudz mazāk kam salūzt. dīzeļi ir kļuvuši tik sarežģīti uzbūvē, ka pirkt tādu lietotu ir praktiski garantēts ieberziens.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 43 minūtēm , Maris77 teica:

Vēl paziņot , ka elektro auto ir videi draudzīgs, vispār ir analfabētisma paraugs,

Man liekas, ka vairumam vides draudzīguma jēdziena izpratne ir tālu kosmosā. Daudzi kā mantru sāk skaitīt gaudu dziesmu par utilizācijas problēmām, ieguves problēmām un citām sagrāpstītām blēņām no interneta, kuras visbiežāk sacer konspirologi.

 

Elektrotransportam ir liela nozīme pilsētvidē, kur dzīvo daudzi miljoni cilvēku un visas izplūdes gāzes, lai šo baru padarītu kaut cik mobilu, veido pilsētu ļoti piesārņotu. Mums tā pilsēta ir diezgan izkliedēta un piesārņojuma problēma ir aktuāla pilsētas centrā, kur pēc esošām aktivitātēm veidojot velojoslas un elektroauto nav izvirzīts kā prioritāte.

 

Esmu bijis Ķīnas pilsētā Šenženā, kur ar ekoloģiju pilsētā cīnās reāli nevis uz papīra. Ir pilnībā aizliegti jebkādi 2-riteņu transporti ar iekšdedzes dzinējiem. Respektīvi, visi moči, skūteri darbojas uz elektrību, pat 40-gadīgi verķi. Tāda sirreāla sajūta, ka stāvi blakus 4 joslu šosejai un troknis ir minimāls. Turklāt vēl ir aizliegumi iebraukt pilsētas centrā no reģioniem. Arī tiek plaši subsidēti no valsts tieši elektroauto iegāde. Lielākā daļa taksometru arī ir elektriski, protams, vietējā ražojuma, bet mazākā daļa paliek ar benzīnu, lai varētu aizbraukt uz tālākām vietām, tāpēc izsaucot taksi tur jāpasaka, kāds būs galamērķis un nevar sēsties jebkurā iekšā.  Dīzelis daudzās valstīs ir kaut kāda ļoti liela ekstra un degvielu var nopirkt tikai smagajām mašīnām. 

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu bet vai taksometru kompānijām vispār ir rentabli izmantot elektroauto? Daļu peļņas tas vienkārši nozog, atrodoties pie lādētāja. Tad principā vienmēr jābūt rezervē vairākiem pielādētiem auto, lai šoferis var samainīt un turpināt darbu.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 13 minūtēm , raivix95 teica:

bet vai taksometru kompānijām vispār ir rentabli izmantot elektroauto?

Ir jāizpildās virknei nosacījumu, lai tas būtu izdevīgi - daudziem uzlādes punktiem, stimuls no valsts puses. Gāzes un lielais dīzeļauto piedāvājums sastāda asu konkurenci.

 

Kaut kad skatījos materiālu, kur ļoti labi pastāstīja par akumulatoriem. Eksistē dažādi akumulatori - kurus ātri var uzlādēt, bet tiem parasti nāk līdz 2 problēmas, sver daudz vai maz kalpo. Šobrīd fokuss ir uz ilgmūžību, bet domājams, ka augot pieprasījumam, mainīsies arī piedāvājums.

 

Litiju un daudzus citus kaitīgos komponentus savākt no izlietotajiem akumulatoriem iegūt ir izdevīgāk, nekā izrakt to materiālu izrakt no zemes. Galvenā problēma ir nodrošināt efektīvu savākšanas un pārstrādāšanas ķēdi. Ar svina akumulatoriem tāda problēma sen vairs nav un grāvmalēs tādi nemētājās.  

  

Link to comment
Share on other sites

Ir taču CNG gāzes auto, kas atbilst augstākajam Eiro 7 standartam, kapēc ir jāčakarējas ar nekur nederīgu elektro auto vai dīzeli? Pie tam lai saražotu tik daudz elektro auto , kas par 100% nomainīs iekšdedzes dzinējus, cik tur izmešu būs, lai pārstrādātu visus vecos autiņus, cik tur izmešu būs un kāds kaitējums tiks izdarīts? Lai saražotu, tik daudz lādētāju, ka pietiktu visiem pasaules iedzīvotājiem, kas tas par resursu un piesārņojumu, pie tam to ražos ķīna, kur vispār ar eko normu ievērošanu iet ļoti švaki. :) 

Pirms 36 minūtēm , e = d teica:

Tieši tāpēc jau jāpērk elektroauto. Tur ir daudz mazāk kam salūzt. dīzeļi ir kļuvuši tik sarežģīti uzbūvē, ka pirkt tādu lietotu ir praktiski garantēts ieberziens.

Elektroauto un sāls uz mūsu ceļiem ir laba kombinācija, lai elektrība ļoti ātrā laika posmā saietu grīztē. Tur tak būs viss datorizēts un datčikos, tik skarbā vidē viņi lidos no ierindas vēl ātrāk kā dīzelim. 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 4 minūtēm , Maris77 teica:

cik tur izmešu būs, lai pārstrādātu visus vecos autiņus, cik tur izmešu būs un kāds kaitējums tiks izdarīts?

Par kādiem mistiskiem izmešiem un kādu kaitējumu runā? Šobrīd visi vecie sarūsējošie būmeri un auģiki stāv kaudzē svalkās? Pirms uzdod bezjēdzīgus jautājums, pacenties pameklēt kaut minimālu informāciju.

Pirms 5 minūtēm , Maris77 teica:

Elektroauto un sāls uz mūsu ceļiem ir laba kombinācija, lai elektrība ļoti ātrā laika posmā saietu grīztē. Tur tak būs viss datorizēts un datčikos, tik skarbā vidē viņi lidos no ierindas vēl ātrāk kā dīzelim. 

Tu pats saproti, ko tu runā? 🤦‍♂️ Man liekas, ka auto redzējis tikai bildēs un ikdienā ar tramvaju brauc.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

2020.11.24. , 15:36, jema teica:

ņem uzreiz elektrisko Taycan!

Model S, vai labāk Rodstaru, tie pat kosmosā var lidot.

image.png.3984fc469042d6825a113bc175e2ac9c.png

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...