Jump to content

Autoelektriķis, lambda, ecu.


Sraksso
 Share

Recommended Posts

Sveiki, vēlos atrast autoelektriķi, Rīgā vai tās tuvumā(50km robežās), kurš atrisinātu radušos problēmu ar lambda zondi/ecu pirms es sāku mainīt detaļas.
Ar vienu speciālistu jau konsultējos, bet viņam pietika ar datora kļūdas atšifrējumu, lai nonāktu pie secinājuma - jāmaina zonde. 
Es izlēmu nesteigties ar detaļu maiņu, jo šis speciālists mani nepārliecināja, parakņāties netā, izvilkt savu multimetru un veikt pāris mērījumus. Tagad aizdomas krīt uz pašu ecu. 
Lieta tāda, ka zondes sildošajam elementam no ecu puses tiek padoti 13.5V(jābūt ~4.5V) pie tam tas notiek tikai pie iedarbināta motora, ar pagrieztu aizdedzi strāva nepienāk. Signāla vadi(diez vai pareizs tulkojums) padod 1.5V, normas robežas esot 1.2 - 1.4V(te pietika ar pagrieztu aizdedzi lai veiktu mērījumu) Pašai zondei mēriju pretestību sildošajam elementam un tā ir normas robežās. 


Auto - golf mk4 1.6 benzīns (AKL)

Pielikumā VCDS uzrādītā kļūda. 

22B97516-85A8-4829-8BFF-1AB40794407C.jpeg

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Vaina nav sarežģīta. 

Atvieno zondi un pamēri spriegumus. Es pārliecināts ka zondi silda ar 5v? Parasti tomēr silda ar 12v(borta spriegums)!

Ja ir divas zondes, pamēri kā ir uz otrās. 

Pie nestrādājoša motora zondi nesilda lai aķi nesēdinātu, tas normāli. Meklē elektroshēmu. Potenciāli kaut kur vadi uz īso.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 1 stundas , Ronalds teica:

Vaina nav sarežģīta. 

Atvieno zondi un pamēri spriegumus. Es pārliecināts ka zondi silda ar 5v? Parasti tomēr silda ar 12v(borta spriegums)!

Ja ir divas zondes, pamēri kā ir uz otrās. 

Pie nestrādājoša motora zondi nesilda lai aķi nesēdinātu, tas normāli. Meklē elektroshēmu. Potenciāli kaut kur vadi uz īso.

 

Vadījos pēc šīs pamācības un viņa dotajām sprieguma vērtībām. Viņa gadījumā spriegums bija nomērams arī pie izslēgta dzinēja. Viņš pat piemin, ka spriegumam būtu jāpienāk ar pagrieztu aizdedzi. It kā nav tieši tas pats dzinējs, bet zondes vadu izkārtojums un savienojums ir identisks.  Ar fiziku/elektrību es galīgi nedraudzējos.. bez šādas vai līdzīgas instruktāžas es galā netikšu. Tāpēc arī meklēju elektromehāniķi, sīkāk aprakstīju situāciju, lai +/- varētu saprast kādu problēmu cenšos atrisināt.

un jā, papildkods "28-00 - Short to plus" it kā liecina par īssavienojumu.. tikai kur un kā man viņš jāmeklē - varu vien paraustīt plecus.

Manam auto tikai viena zonde

Labots - Sraksso
Link to comment
Share on other sites

Tev vajag atrast savam motoram elektroshēmu. Savādāk zīlēšana kafijas biezumos. Cits dzinējs, iespējams ka cita zonde, citas barošanas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jābūt 4,5V, tad kaut kur ir 5V stabilizators, kurš ir nosprādzis. Vai jābūt 4,5 - par to var aptuveni spriest pēc sildītāja pretestības. 13,5V sildītāja pretestībai jābūt 9 reizes lielākai.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Klusu teica:

Ja jābūt 4,5V, tad kaut kur ir 5V stabilizators, kurš ir nosprādzis. Vai jābūt 4,5 - par to var aptuveni spriest pēc sildītāja pretestības. 13,5V sildītāja pretestībai jābūt 9 reizes lielākai.

Sildītāja pretestība bija 9 Omi, mērijumus veicu, kad zonde bija uzsilusi.

Link to comment
Share on other sites

Zinu daudzus autoelektriķus, kuri elementāri atrisinātu šo problēmu, bet kontaktus nedošu. Tad viņiem vēl komlektā ar diagnostiku un remontu vēl nāksies apspriest šo, maigi izsakoties, ne seviški kompetento video un visādas citādas internetā sagrābstītas lietas, uzklausīt šaubas par jebkuru savu darbību no sērijas: "šī detaļa nevar būt beigta, jo tā ir dārga". Vai nu turpini remontēt pats, sekojot pēc kārtas visiem Yotubes padomiem, vai brauc uz "Roli". Tur tev vainu atradīs, mašīnu sataisīs, pie meistariem klāt nelaidīs. Nu redzi - speciālistus tomēr ieteicu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 3 stundām , Ronalds teica:

Tev vajag atrast savam motoram elektroshēmu. Savādāk zīlēšana kafijas biezumos. Cits dzinējs, iespējams ka cita zonde, citas barošanas.

Tik tiešām, barošanas pa visam citas.. Parakņājos citos forumos un konstatēju, ka mani mērijumi atbilst mana motora specifikācijām, tai skaitā tas, ka zonde sildās ar borta spriegumu. Pie tam, mans ECU strāvu tik tiešām nepadod līdz brīdim, kad dzinējs ir iedarbināts. Tad atliek īssavienojums? Vai to atrast ir vienkārši? Vai arī labāk vēršos pie speciālista?

Labots - Sraksso
kļūda
Link to comment
Share on other sites

Varbūt tomēr iemācīties lasīt un pārbaudīt zondi uz "masu", ja reiz kompis tā raksta, nevis sākt zīlēt par barošanas spriegumiem.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Sraksso teica:

Vai to atrast ir vienkārši? Vai arī labāk vēršos pie speciālista?

Pirmais jautājums dod atbildi otram! :D 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)
2020.10.6. , 11:07, M_J teica:

Zinu daudzus autoelektriķus, kuri elementāri atrisinātu šo problēmu, bet kontaktus nedošu. Tad viņiem vēl komlektā ar diagnostiku un remontu vēl nāksies apspriest šo, maigi izsakoties, ne seviški kompetento video un visādas citādas internetā sagrābstītas lietas, uzklausīt šaubas par jebkuru savu darbību no sērijas: "šī detaļa nevar būt beigta, jo tā ir dārga". Vai nu turpini remontēt pats, sekojot pēc kārtas visiem Yotubes padomiem, vai brauc uz "Roli". Tur tev vainu atradīs, mašīnu sataisīs, pie meistariem klāt nelaidīs. Nu redzi - speciālistus tomēr ieteicu.

Kur tik daudz aizspriedumu no pāris, ne līdz galam sagremotiem, postiem? Tu tā sabēdājies par manis pieminēto meistaru? Viņš pat mašīnu dzīvē neredzēja, bet ieteica man mainīt detaļu. Tevi tāda konsultācija pārliecinātu? Iespējams, ka viņam taisnība, bet šādā situācijā tu nosodi manu vēlmi pameklēt papildus informāciju?

2020.10.6. , 11:54, Tārps teica:

Varbūt tomēr iemācīties lasīt un pārbaudīt zondi uz "masu", ja reiz kompis tā raksta, nevis sākt zīlēt par barošanas spriegumiem.

Tev pat latviski nesanāk, bet citiem mācit vienmēr gatavs.. Mans primārais mērķis topikam bija atrast auto elektriķi. Padalījos ar ievāktajiem mērijumiem/informāciju, lai labāk saprotama tēma. Sekoju Ronalda ieteikumiem, pateicoties tam nonācu pie secinājuma, ka manis ievāktā informācija bija mēsls. Tad parādies tu ar M_J un sāk bezjēgā izpausties ar savu gauži asprātīgo sarkasmu.

 

 

2020.10.6. , 11:59, itanium teica:

Pirmais jautājums dod atbildi otram! :D 

 

Smieklīgi, saprotu. Tomēr es jau paspēju pieminēt, ka ar šo tēmu nedraudzējos. Tomēr neviena elektriķa nr. tā arī neredzēju - turpināju sekot ieteikumiem. Ja es varētu atļauties Moller Auto tipa servisus, es diez vai šeit rakstītu.

Labots - Sraksso
avoid dp
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

raivix95

Sāk šķist, ka autoelektriķi jau ir pielīdzināmi dinozauriem - izmirstoša suga un drīz varēs dzirdēt vien leģendas par to eksistenci. Bet vispār jau ecu (ja vien tas nav Magneti Marelli vai kādas citas tik pat nožēlojamas kompānijas ražojums) mirst krietni retāk par zondēm, kuras dzīvo visnotaļ nežēlīgā vidē.

Link to comment
Share on other sites

Atvieno zondi un pārbaudi signāla vadu ar testeri vai nav īsais uz masu un uz 12v. Ja nav, tad maini vien zondi. 

Bet visticamākais ka būs vien zonde pie vainas. 

Link to comment
Share on other sites

2020.10.6. , 12:23, Arnis2002 teica:

tev tak ieteica servisu- Rolis!

vēl vari griezties remap.lv

remap.lv meistari bija aizņemti

2020.10.6. , 19:51, Ronalds teica:

Atvieno zondi un pārbaudi signāla vadu ar testeri vai nav īsais uz masu un uz 12v. Ja nav, tad maini vien zondi. 

Bet visticamākais ka būs vien zonde pie vainas. 

Atradu kādu, kas to izdarīs. Savienojumus pārbaudīja - viss ok. Pirms lambdas maiņas ieteica atslēgt dzesēšanas šķidruma temperatūras devēju un pārbaudīt vai manis minētie simptomi pazūd, jo tie, lai arī līdzīgi, nesakrīt 1:1 ar lambdas problēmām. Pazuda! Izrādās, ka manam motoram tā ir dzirdēta problēma, ka motora temperatūras devējs mēdz sākt atteikt par to neziņojot. Vēl nedaudz pāragri priecāties, jo detaļa vēl tikai ceļā un pēc visa spriežot pie tās es tikšu tikai pirmdien, bet šķiet, ka vaininieks būs atrasts.

Paldies par atsuacību!

 

Arī aizspriedumainajam M_J un valodniekam Tārps - par centību.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , Sraksso teica:

Pazuda! Izrādās, ka manam motoram tā ir dzirdēta problēma, ka motora temperatūras devējs mēdz sākt atteikt par to neziņojot. Vēl nedaudz pāragri priecāties, jo detaļa vēl tikai ceļā

cerams ka procesā arī tika pārbaudīts, vai masas vads uz motoru ir kārtīgi pieskrūvēts. (bij vienreiz gadījums kad temp datčiks rādīja pilnīgos brīnumus dēļ tā)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , ervie teica:

cerams ka procesā arī tika pārbaudīts, vai masas vads uz motoru ir kārtīgi pieskrūvēts. (bij vienreiz gadījums kad temp datčiks rādīja pilnīgos brīnumus dēļ tā)

Ņemšu vērā! Es lūdzu pārbaudīt tikai konkrēto savienojumu. Vai viņš skatīja ko citu - nemācēšu teikt. Ja pēc detaļas maiņas kļūda/simptomi nepazudīs, zināšu ko vēl ir vērts pārbaudīt.

Link to comment
Share on other sites

Temperatūras datčiku pārbaudīt ir elementāri! Sildam un mēram pretestību, skatāmies kā mainās. 

Atslēgt datčiku nav pareizi. ECU pārslēdzas avārijas režīmā un var neņemt lambda zondes rādījumus vērā. Pārbaudei var pieslēgt rezistoru. Un jebkurš normāls skaneris rāda motora temperatūru - salīdzinam vai reālā atbilst tam ko redz ecu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Iesacejs69

pirmkaart, no ECU neviens nepadod 12V. ECU ir tranis/atsleega pret GND.

Ja uz ECU izejas ir +12, taatad zonde apsildiita netiek. Iespeejams taapeec, ka ir aktiiva kljuuda/testa procedura netiek semigi pabeigta.

Logjiski, ka +12V paraadaas tikai iesleegtam dzineejam, jo zondu baroshanas tiek njemtas no attieciigas 30X shinas.

otrais - vecaas shaurjoslas sildiija tupa ar 12V, jaunaakas [ariii platjoslu 4.2 un 4.9, ADV] ar PWM, peec karteem, paraleeli kartes adapteejot peec Nersta pretestiibas.

Zondes kontrolei ADC tiek pieslegts pie 0.42V ref sprieguma, lai kontroleetu iisos/nopluudes.

Iisais uz plusu/kljuda - jaaskataas, var buut gan trekns [kad jabuut liesam], var buut probleemas ar apsildi [nezinu no galvas, cik vecs DME shim dinozauram].

 

Ar sho jau pietiek, lai buutu skaidrs, ka pats galaa netiksi, tos klaunu video var aizmirst.

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

izdomāju netaisīšu jaunu topiku, tas, ka lambda zonde nobeidzas pēc ~15k varētu būt kautkam sekas, vai vienk nepaveicās.  Skatījos amplitūda bija tik kādi 0.0X volti, ieliku jaunu itkā strādā. Pati zonde, kautkāda unversālā četru vadu.

 

Fiat stilo benzīns/gāze 1.6

lambda.thumb.jpg.d27ea3d62371c24e6e62764a654bed29.jpg

Labots - spameris
Link to comment
Share on other sites

Nezinu...gadus 10 vai vairāk braucu ar benzīnniekiem...nekad nav bijušas  zondu problēmas...pat pēc 100 k nobraukuma..15ķ liekas konkrēts fail

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Iesacejs69

konkreetaa zonde smuki apmesta - maisiijums bijis trekns. Bet, ko var gribeet, ja darbina DME ar diviem dazhaadiem maisijumiem - LTFT tachu aizbrauc auzaas.

Otra teeema - nav skaidrs, vai taa ir beigta. 0.0XV var nozimeet arii vienkaarshi liesu [kas arii buutu logjiski delj iepriekshmineetaa] vai skaabekli izpludee [deelj, piem, mehaaniska defekta]. Veel - zondes tiek nokautas arii deelj misfireem un/vai spraadieniem, kas notiek izpludee, sadegot paari palikushajai degvielai. Atkal - logjiskas sekas 2 degvielu izmantoshanai.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...