Jump to content

Krustojums un gājējs


Kramerss
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Ko tur sprižit? Par to ka nav tāda kreisās rokas likuma? Skaidrs ka nav tāda.

 

Kurš zin CSN detaļās? Neviens, izņemot tos kuriem darbs viņus zināt, vai arī tiko likuši tiesības. Pa lielam, ja zin noteikumus lielos vilcienos, tad var mierīgi braukt. Sīkumi ir sīkumi. Kāda strapība ka zin vai nezin cik metrus no krustojuma var prakoties, braukšanu ta nekādā mērā neietekmē. Ja ievēro kādu nezināmu zīmi (kas gadās reti, jo zīmes jau pa lielam pašizskaidrojošas), tad brauc uzmanīgāk un nākamreiz izpēti ko tā zīme nozīmē, tā arī iemācās - as you go.

Skolā speciālā gājis neesu, bet pirms testa 10 stundas ar instruktoru pabraucu, lai uzzinātu tipiskos izkrišanas scenārijus. Īstenībā, ja to nebūtu darījis, tad praktiskajā visdrīzāk būtu izkristis, jo tur ir lietas ko testētāji parasti pēta, pārsvarā par paskatīšanos pa labi/kreisi "pareizā" secībā (pēc testētāju standartiem) utt.

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Arcane teica:

a tas ir nerakstiits likums par to sodiit nevar ja nezin un|vai notiek negadiijums.

Likumu nezināšana neatbrīvo no atbildības.

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Kurš zin CSN detaļās?

Es, daudzi citi draugi un paziņas. Manā laikā bija jāmācās, tāpat kā reizrēķinu un alfabētu.

Labās vai kreisās rokas likums ir pamatlikums, pirms vēl tika izdomāti citi veidi, kā regulēt krustojumus. Pieļauju, ka daudzi jaunieši, kas braukā tikai pa apdzīvotu vietu centriem un labām šosejām, par kaut ko tādu pat dzirdējuši nav.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tak ganjau tāpat testu nenokārtotu.

Bij man te kolēģis no ASV ar starptautiskajām tiesībām (gadi 50, tāka tiesības vismaz 30 gadi), tās pēc laika jāmaina uz vietājām, viņš kādas reizes 5 lika braukšanas testu un izgāzās visulaiku. :D

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Es savas tiesības liku, beidzot tehnikumu, pa vieglo netikām cauri, jo pēc tam (it kā), mums bija jārāda paraugs citiem, jo liku profesionālās, tiem, kas videnēs amatieru korkas lika, bija drusku vieglāk, bet nu izšmaukt vienalga bija grūti, ja vien nebija "blats", kā jau tais laikos un arī tagadējos, pierasts :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , aoma teica:

Es, daudzi citi draugi un paziņas.

Ej nu beidz... 

Paņem, nokārto e-testu.. Būsi pārsteigts, cik daudz tu nezini...

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es vairāk par to ka, kapēc ir jārada situācijas (kā tajā @Zux piemērā), kur jāzin kautkādi punkti, tad apakšpunkti un kautkādi izņēmumi.

Situācija jau pati par sevi ir bīstama - veloceļš škērso brauktuvi. Kapēc velosipēdistam vai braucējam ir jāzin jautkādi noteikumu kalamburi, ka pat te forumā strīdā. Uzliek vienu zīmi - dod ceļu un priekšroku velosipēdistam, vai arī uzliek kautkādu sašaurinājumi, rampu utt, tā ka mašinai gribot negribot japiebremzē.

Tāpat arī ar to Marttins piemēru, kur pēkšņi galvenais ceļš pārtop par ne-galveno. Kam tas vajadzīgs? It īpaši ja var uztaisīt super vienkārši, ka tur nav ko pārprast vai kļūdīties. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Stasss teica:

Paņem, nokārto e-testu.. Būsi pārsteigts, cik daudz tu nezini...

Brīnīsies ka zinu gan, mans švāģers savulaik ir strādājis per instruktoru, regulāri pērk jaunās grāmatiņas, un nedomājot var nosaukt, kurā lappusē konkrēta punkta konkrēts apakšpunkts. Tik advancēts gan neesmu, bet visam sekoju līdz un arī čomu pulkā kādreiz noliekam to eksāmenu. :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , AndrisBB teica:

Tak ganjau tāpat testu nenokārtotu.

Tas ir joks? Eksaamenu un testu nolikt ir vieglaak nekaa saglabaat ieguutaas zinaashanas kuras ikdienaa nepielieto. Taapeec jau uz celja ir tie ko sauc par "sveetdienas brauceejiem". Tachu bezpilota auto vienmeer atceras UN arii taapeec ka notiek darbiibu koordinaacija.

 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Kapēc velosipēdistam vai braucējam ir jāzin jautkādi noteikumu kalamburi,

Kalamburi nav jāzin, bet pamatprincipi gan :) Jebkurā gadījumā nonesot gājēju vai velo, būs šaize, kaut arī 1000x būs Tava taisnība, tāpēc jau jau mūs savulaik mācīja prognozēt situāciju, pieņemot, ka daži satiksmes dalībnieki noteikumus var arī nezināt.

 

Daži pamatprincipi: kļūstu uzmanīgs, pamanot
1) bērnus, tantukus, velosipēdistus, dzērājus
2) vadītājus, kas maina joslas nerādot pagriezienus, strauji paātrinās vai bremzē
3) ar lielu ātrumu tuvojas galvenajam ceļam
4) aplī velk pa malējo joslu, nekur nenogriežoties
5) kas it kā gribēja apdzīt, ielien pāris metrus pakaļā bet neapdzen, lai gan ceļs ir brīvs un pārskatāms
6) varētu vēl turpināt, bet reizēm pat labo pagriezienu taisīt ir baisi, jo kā es varu zināt, ka šamējam bremzes ir vismaz tik pat labas kā man, jo, man laicīgi ieslēdzot pagriezienu, distance 10-12m nepalielinās, vai viņš vispār redz, ka taisos nogriezties?

 

Vislabākais - aizvakar braucu cauri vienam no jūrmalciemiem, pretī mocis, kura vadītājs ar elkoņiem tur stūri un spaida planšeti....

Labots - aoma
  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Man sanāk bieži vasarās braukt uz darbu pa Zirņu ielu līdz Skanstes. Tur galā ir šķērsām pārtrauktas strīpas ar sarkaniem pleķiem - velo ceļš utt. Man tur ir jādod ceļš gājējiem un velosipēdistiem, kad stāvu pirms Skanstes un jamie arī pirms Skanstes perpendikulāri man grib šķērsot Zirņu ielu? Vieta.

 

Skanstes.jpg

Link to comment
Share on other sites

Atceros nu jau "sirmu" gadījumu, kad Rīgā vēl bija bezmaksas stāvvietas: pienāk jauns paškiņš un saka, ka esot nepareizi mašīnu novietojuši, sods būs tik un tik lati. Švāģers izvelk no bardiņa noteikumu grāmatiņu, atver vajadzīgo lpp un rāda, ko nozīmē strīpas un ko nozīmē zīme kā jānovieto auto, tur bija pilnīgi ačgārni. Puika pakasīja pakausi un aizgāja tvarstīt tos, kas nav tik gudri.

Link to comment
Share on other sites

Par Racer gadījumā pēc noteikumiem izskatās dīvaini - velosipēdistiem ir priekšroka, savukārt gājējiem nav... tas ir 932. apzīmējums, kas nav gājēju pāreja un gājējiem tas izpaužas tā, it kā nebūtu nekādu apzīmējumu vispār.

Attiecībā uz velo, tad šeit,  5.7. VELOSIPĒDU CEĻŠ KRUSTOJUMĀ, 30.lpp http://www.rdsd.lv/uploads/media/571dd2ccd37e7.pdf

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , aoma teica:

Vislabākais - aizvakar braucu cauri vienam no jūrmalciemiem, pretī mocis, kura vadītājs ar elkoņiem tur stūri un spaida planšeti....

Jauns vai Vecs draiveris? Ir atshkjiriiba. Neticees te dazhi vecbiedri bet jo svaigaaki nervi(jaunaaks) jo lielaakas iespeejas Switchtasking(kautkas pa vidu SingleTask un MultiTask) taisiit pie stuures un ne tikai. Pats arii kad nesen tiku pie tiesiibaam vareeju mieriigi ar vienu roku braukt un ar otru spaidiit gadzhetus un pat biezhi neskatiities uz celja pat ja vieglajam nav automaats bet manuaalais vai pat pusautomaats. A peec kaada laika jau taa lieta "nolietojas" un paiet laiks kameer atjaunojas. No droshiibas viedoklja protams ka labaak ir hands-free bet nu no avaarijas nepasargaa pat abas rokas uz stuures un droshiibas siksna ar abs. Ja buus lemts taapat buus kirdikt. Alternatiiva ir podzinjtelefoni jo tos var spaidiit "uz aklo"(primitiivs kods) pat skatoties uz celja.

  • Bēdīgs 1
Link to comment
Share on other sites

Drunks ir drusku jaunāks par mani, bet es viņa uzskatiem pievienojos: šitie ir jānahrenizē jau kā lien laukā, kad sāks rāpot uz gaismu, būs par vēlu.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , aoma teica:

šitie ir jānahrenizē jau kā lien laukā, kad sāks rāpot uz gaismu, būs par vēlu.

Es tak nerakstiiju ka atbalstu shaadas darbiibas uz celja bet tas ir realizeejami iespeejams pie specifiskiem kriteerijiem. Taapat kaa atceros ka laiks skolas gaitos vilkaas bet tagad skrien kaut pulkstenju likumi darbojas vienaadi..konteksta izpratne daudzko maina.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , m121 teica:

Par Racer gadījumā pēc noteikumiem izskatās dīvaini - velosipēdistiem ir priekšroka, savukārt gājējiem nav... tas ir 932. apzīmējums, kas nav gājēju pāreja un gājējiem tas izpaužas tā, it kā nebūtu nekādu apzīmējumu vispār.

Attiecībā uz velo, tad šeit,  5.7. VELOSIPĒDU CEĻŠ KRUSTOJUMĀ, 30.lpp http://www.rdsd.lv/uploads/media/571dd2ccd37e7.pdf

Pag, nu tad ko - gājēji nav jālaiž un velo ir, vai man jāmēģina pārvarēt slinkumu un pašam iedziļināties? :) 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Neviens nezin atbildi. Tapēc laikam amerikāņu sistēma vienkāršāka un labāka, uzliek zīmi ar tekstu "dod ceļu velosipēdiem" ja velosipēdistiem priekšroka, vismaz uzreiz skaidrs :D

Link to comment
Share on other sites

Es stādos priekšā, kas ir viena atmosfēra - 10 metru augsts ūdensstabs, un zinu, cik vajag manām riepām, bet cik unces ir jāuzliek uz vienas kvadrātcollas, lai sasniegtu to pašu spiedienu, dies atpestī....

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

amerikāņu sistēma vienkāršāka un labāka

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pēdējā laikā sanāk pārsvarā strādāt ar amerikāņu kompāniju, kura taisa visādus instrumentus, specifiskas kameras (piemēram lai pētītu okeāna dziļumus), tur viss collās, pēdās, poundos utt, pietam viņi tās sauc par standarta mērvienībām, šur tur var uz displeja pārslēgties uz metrisko sistēmu. Pierasts jau pie tā visa, nav nemaz tik sarežģīti :D

 

Link to comment
Share on other sites

Man bija situācija pirms vairākiem gadiem. Ir lielveikals ar stāvvietu. Braucu gar lielveikalu, priekšā T veida krustojums bez zīmēm, tātad, man jādod ceļš tiem, kas no labās puses brauc. Lēni ripinu klāt, jo tur ir neliela ietve un nevar baigi bāzt auto purnu ārā no lielveikala "ēnas", lai kāds neaizķer. Pēkšņi gar lielveikalu pamanu, ka man priekšā izlido riteņbraucējs (brauc pa minēto ietvi). Es pa nažiem, šis ar pa nažiem un lido pāri ragiem, gandrīz man uz kapota. Bet neko, tā kā ātrums mazs, virsū neuzbraucu, viņš ar piecēlās un pat nevienu sliktu vārdu vai zīmi man neraidīja. Saprata, ka pats vainīgs.

Vēl presē bija stāsts par to, ka ir Liepājā veloceļš uz brauktuves Lielajā ielā. Nu un viens brauca ārā no blakus ielas un notrieca pretējā virzienā braucošu riteņbraucēju. HVZ, kā tas beidzās, bet, kādēļ vadītājam būtu jābūt vainīgam, ja viņš visus ir palaidis atbilstoši noteikumiem, bet uzrodas kaut kādi dalbojobi, kuri pārkāpj noteikumus...

Link to comment
Share on other sites

Nu protams, tagad ir visi iespējamie konvertori, bet es esmu pieradis pamatvienības sarēķināt galvā.

Godīgi, neizmantojot googli: jards 91cm, pēda 32cm, colla2.54cm, unce, nav atbildes, galons ap 40 litriem/ vai 60, jūdze klasiska, 1564km jūras jeb mezgls akaut kur 1.8, vēl ir angļu jūdze. Manā skatījumā tā ir cīņa ar nedzimušiem ezīšiem.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

:D

a cik ta ir?

 

Es nesaku, ka galvā esmu baigais matemātiķis, bet nu tās angļu mērvienības, tur pat vells var ragus aplauzt :D

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Sākām par to un to, nonācām gandrīz līdz beibēm.

 

Autovadītājam jebkurā gadījumā krustojumā ir jārespektē gājējs, kaut šis mauc pie sarkanā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , aoma teica:

galons ap 40 litriem

Ar šo gan garām. 3.8 litri ir galons, ja nemaldos.

Link to comment
Share on other sites

Nu bet, vecīt, es godīgi pateicu, ka googli, neizmantoju, lai gan varētu baigo nazi nomētāt. Tās ir bērnības atmiņas, ja kas, mani vecvecāki bija skolotāji.

 

Padomju laikos šādas mērvienības  netika pat pieminētas, tikai un vienīgi vecajās grāmatās kaut ko tādu  varēja uzzināt.

Piedod vēlreiz, ka aplauzos uz galoniem 

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , aoma teica:

Nu bet, vecīt, es godīgi pateicu, ka googli, neizmantoju

Es arī nē. Arī tavas minētās lietas zinu no galvas, jūdzes, pēdas, collas. Un par galonu arī atmiņā bija. Tāpēc pieminēju. 

Par mezgliem gan nezinu.

Link to comment
Share on other sites

Mezgls tika mērīts uz kuģa, kad iemeta tauvā iesietu pludiņu kuģa priekšgalā, tad ar tā laika hronometru mērīja kuģa garumu, kad pludiņš nonāca ķīļūdenī, un tad sarēķināja rezultātu. Tāpēc jau laikam tās sauszemes jūdzes no jūras jūdzēm tik ļoti arī atšķīrās.

 

Tas netika darīts ar īsu striķīti, bet ik pēc cik tur tā attāluma virvē bij iesiets mezgls, kuru, laižot caur plaukstām attiecīgais apkalpes loceklis veica kuģa ātruma mērijumus.

Kaut kā tā :)

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tu vēl pintes un akmeņus aizmirsi.

Pienu un alu te mēra un pārdot pintēs, bet cenu raksta litros (vismaz pienam) :D

Svaru mēra akmeņos, es apmēram sveru 16.5 akmeņus.

 

1 stone (st) = 14 pounds (lbs) = 224 ounces (oz) = 6.35029318 kilograms (kg).

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pudu sāls vēl apēst... :D

Kad braukšu uz Londonu, iemetīšu PM. Īstenībā man patīk dzirdēt arī citus viedokļus :)

Nē, sieva pienāca, uzlika roku uz pleca, kas tu galīgi ahujel, uz Grieķiju brauksim.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Kramerss
2020.08.28. , 02:56, AndrisBB teica:

Tad nu gan baigo problēmu atradis, pamāj gājējam, lai iet pāri ja jau viņš tur gaida un miers, ko tev tās 5 sekundes mainīs. Domā ka gājējs zin noteikumus, ja jau tu kā braucējs pat nezini :D

 

man pašam na auto. tā kā... 

Link to comment
Share on other sites

Kramerss
(labots)
2020.08.28. , 23:18, Zux teica:

Nu piemēram te

Rīga, Rīgas pilsēta
https://maps.app.goo.gl/sdpExRTZ6DGQ3N6z8

kas tā par ceļa zīmi? lai uzliek nomāllu kā autoceļiem. tas ir kaut kādds izsmieklis kas to pamana? 

 

Proti: 


Tadda sajūta ka ir tomēr šad tad mazliet tie CSN latvijā jāpārestartē. Tāpat Kā Rīgu.  

Labots - Kramerss
Izlaboju tekstu...
Link to comment
Share on other sites

Kramerss
2020.08.29. , 11:31, martinno teica:

Mans loģiskais prātojums:
Gājējiems ir zaļais, kad arī mašīnām (kas uzgriežas uz tā ceļa) ir zaļais - auto var prognozēt gājēja ātrumu un pēkšņi nekas nekur "no gaisa" neuzradīsies.

Velo josla "ir zaļa", kad mašīnām ir sarkanais, t.i. mašīnas nešķērsos velo trajektoriju - velo ātrums, pieņemsim, 15km/h - diezgan ātrs, lai varētu pēkšņi uzrasties. Un, protams, pie tāda csn sekas ir diezgan nopietnas.

 

 

15 km/h opju ātrums. 

Link to comment
Share on other sites

Kramerss
2020.08.28. , 10:09, ieleja teica:

diez kā galu galā automobilistam izpaužas “nedot ceļu gājējam?”

tā ari izpaužas. "Brauc virsū".

Link to comment
Share on other sites

Kramerss

vārdu sakot. Te ir putra. Lab ka pajautāju ceļu policistam. Vismaz beigu beigās noskaidrojās ka priekšroka vispār pēc likuma "burta" ir gājējam šajā gadienā. Protams daudziem to pat nav "jāzin" jo viņš principā vienmēr "palaiž" auto. Bet ko mēs taisam? Mēs taisam to ka visi auto tev vienkāŗši var justies kā Kingi kur tikai tu visur šos laid un tad pamazām šie kļust tādi ka degums debesīs braucot ar auto. Un tad jaunā paaudze izaugs arr apziņu ka Gājejs ir tāds "pastarīts" un auto ir "boss" 

Link to comment
Share on other sites

Tu pēdējā laikā uz ielas esi bijis??? Autobraucēju kultūra pret gājiējiem un velobraucējiem ir augusi tādā līmenī, ka tie jau liekas pat par daudz pakļaujas gājējiem un velosipēdistiem. Pats ikdienas kuļos pa ielām ar dažādiem verķiem, un nesanāk sastapt autovadītājus, kas apzināti kaut kur nepalaiž..

Drīzāk otrādi.. gājējs vai velosipēdists vēl atļaujas nolamāt, ja tiek nepamanīts.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kā nesen vienā publikācijā teica drošas braukšanas skolas instruktors pēc tiem populārajiem kadriem ar moču izklaidēm, Močiem un velosipēdistiem ir droši pieņemt, ka viņus neredz. Viņam var nepiekrist, jo ir takš likumi. Bet vēl ir arī fizika un civēciskais faktors.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es toties šodien "noliku uz acīm" uz veloceļa, tagad paiet grūti un plaukstas locītava sāp.

Izrādās pārāk vājas bremzes, lai apstātus pietiekoši ātri, braucot uz kādu 25 km/h, varbūt mazliet ātrāk.

 

 

  • Bēdīgs 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...