Jump to content

Krustojums un gājējs


Kramerss
 Share

Recommended Posts

Ja kas interesanta filma par auto drošību. Vismaz man patika.

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Stepselis teica:

BIJA ! Jaunajos vairs neatrodu.

CSN varbūt vairs nav, bet ceļu satiksme likumā esot. Slinkums tagad meklēt. CSN ir no likuma izvilkta esence.

 

 

Atradu: 4 punkts

 

IV nodaļa
Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības
 

19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības

(1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.

(2) Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis, citiem satiksmes dalībniekiem jādod tam ceļš, lai operatīvais transportlīdzeklis un transportlīdzekļi, kurus tas pavada, varētu braukt netraucēti.

(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

Labots - ggg97
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , broox teica:

nogriežoties no ceļa, jādod ceļš velosipēdistiem vienmēr

Rīgā ir vietas, kur nav jādod ceļš velosipēdistiem. Viņiem uz viņu ceļa ir uzzīmēta dodiet ceļu zīme, bet viņi vai nu neredz to zīmi un pa pieradumam tik gāž, ar domu, ka viņiem, kā parasti, priekšroka. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , Zux teica:

Rīgā ir vietas

Kur? Kaut kā neesmu manījis, vai tiešām nelec acīs.

Link to comment
Share on other sites

Ja tur ir velosipēdistu ceļš. Tikai velosipēdistu. Maz tādu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tur tu nelaidīsi velobraucēju? Tā kā reiz izskatās pēc vietas, kur labāk palaist, drošs paliek nedroš, it īpaši ja brauc no aizmugures.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Zux teica:

Nu piemēram te

292.28. 949. ceļa apzīmējums brīdina par tuvošanos 930. ceļa apzīmē­jumam

930. arī tur neseko. 

 

949. kā tāds nekādu pienākumu neuzliek.

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Zux teica:

Nu piemēram te

Rīga, Rīgas pilsēta
https://maps.app.goo.gl/sdpExRTZ6DGQ3N6z8

Kļūdies, šeit velosipēdistam ir priekšroka abos gadījumos.

Tevis minētā lieta attiecas uz gadījumiem ārpus krustojumiem

"203. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu vadītājiem, kas brauc pa šiem ceļiem, jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu."

bet tavā piemērā tas ir krustojuma daļa, pievērs uzmanību, kur sākas un beidzas noapaļojuma malas - tās ir krustojuma sākums un beigas

 

Un jā, ju, jau atbildēja par 949. apzīmējumu, tas ir tikai brīdinošais

Labots - m121
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , ggg97 teica:

Tur ir horizontālais apzīmējums. Bet ir vietas, kur ir pat luksofors. Veļiks tik paskatās pa labi un kreisi un gāž pie sarkanā pāri

Labi, ja paskatās

Link to comment
Share on other sites

Problēma ir tur, ka CSN tāpat kā jebkuri likumi/noteikumi ir samudrīti līdz bezjēdzībai. Tipa daram tā un šitā, bet, ja izpildās 3456.punkta 456. apakšpunkta ceturtās rindkopas pirmā daļa, tad daram tā, kā paģēr 2345.punkta 35. apakšpunkta astoņpadsmitā rindkopa. Tomēr 3456.punkta 456. apakšpunkta ceturtās rindkopas pirmajā daļā ir izņēmumi saistībā ar 10058. punkta 45. apakšpunktu, kur minēti MK noteikumu N.r 159556844 1995.gada 4. redakcijas papilddirektīva...

 

edit: nu jā, bet diemžēl savādāk laikam nevar, citādi vienmēr atradīsies kāds dolbajobs, kuram iedomātais krāniņš ir garāks nekā citiem, un tas ir jāparedz noteikumos.

Labots - Jurkins
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
pirms 2 stundām , ggg97 teica:

. Bet ir vietas, kur ir pat luksofors. Veļiks tik paskatās pa labi un kreisi un gāž pie sarkanā pāri

Ja pareizi atceros, tas ir viens no man nesparotamākajiem krustojumiem/luksaforiem.

Huļi tajā luksaforā gājējiem ir dažāda zaļā sekvence no riteņbraucējiem? Gājējiem zaļais, bet velo sarkanais. Un otrādi, kad velo zaļais, gājējiem sarkanais, Kur loģika?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , _dunduks_ teica:

Gājējiem zaļais, bet velo sarkanais. Un otrādi, kad velo zaļais, gājējiem sarkanais, Kur loģika?

Tā ir daudzos krustojumos, un to arī īsti neizprotu.

Link to comment
Share on other sites

martinno

Mans loģiskais prātojums:
Gājējiems ir zaļais, kad arī mašīnām (kas uzgriežas uz tā ceļa) ir zaļais - auto var prognozēt gājēja ātrumu un pēkšņi nekas nekur "no gaisa" neuzradīsies.

Velo josla "ir zaļa", kad mašīnām ir sarkanais, t.i. mašīnas nešķērsos velo trajektoriju - velo ātrums, pieņemsim, 15km/h - diezgan ātrs, lai varētu pēkšņi uzrasties. Un, protams, pie tāda csn sekas ir diezgan nopietnas.

 

 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

@Martino arī mans vienīgais loģiskais skaidrojums. Tajos krustojumos parasti tad arī velo tas luksofors ieslēdzas no sākuma, pēc tam tikai automašīnām.

Bet, tiem luksofora licējiem arī vajadzēja pieslēgt smadzeni reālajai situācijai.

Link to comment
Share on other sites

marrtins
pirms 11 stundām , AndrisBB teica:

Tur tu nelaidīsi velobraucēju? Tā kā reiz izskatās pēc vietas, kur labāk palaist, drošs paliek nedroš, it īpaši ja brauc no aizmugures.

Šajā krustojumā, braucot pa galveno, jāuzmanās ne tikai no velobraucējiem (veloceliņš) vai gājējiem, bet arī no autobraucējiem :lol: Pīpināšana līdz nāvei tur regulāri!

Link to comment
Share on other sites

Galvenais, lai gājēji un velosipēdisti ievērotu šo punktu , tad līķu būtu mazāk:

15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 56 minūtēm , marrtins teica:

Šajā krustojumā, braucot pa galveno

Kas tas par tādu murgainu ceļu, tur tak pietiek vietas uzlikt ļoti vienkāršu apli, lai vispāt nav jādomā kā tur jābrauc.

Tāpat arī reku blakus, priekš kam tur vajadzīgas tās zīmes kas parāda kurš ir galvenais ceļš, ja tur jau ir "dod ceļu" zīme? Loģiski ka ja ir jādod celš, tad jādos, ko tā ekstra informācija dod braucējam? Zīmes Tik sarežģī visu. Tur gan arī var uzlikt ļoti vienkāršu apli. Visur atbilde - vienkārš aplis :D

 

 

Tiem kas pieraduši braukāt bez visām "Galvenais ceļš", "Zīmēm, kuras uzzīmēm, kurš ir galvenais ceļš", "labās rokas likumiem" utt, tas tik uzdzen šermuļus :D 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nah, apskatot vēlreiz to @marrtins krustojumu, nākas secināt ka maz ticams ka no 10 mēģinājumiem tur izbraukt cauri, kāds no viņiem nebeigtos ar sadursmi. Tur tak neko nevar saprast :D

 

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Tur tālāk uz tā paša bulvāra ir vēl viens spēka krustojums. Tagad tur ir nedaudz pārbūvēts un luksafori salikti. Bet savulaik tur ne reizes neesmu pagājis garām bez kāda taurēšanas. Avārijas tur bija regulāra lieta. Man arī viens sānā reiz ietesa, domājot, ka viņam galvenais (braucot taisni).

Link to comment
Share on other sites

idiotu pārāk daudz. Jāpāriet ātrāk uz bezpilota auto.

  • Atbalstu 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Viena lieta kas UK ir laba ir tā, ka visi krustojumi ir padarīti pēc iespējas vairāk muļķu droši, ir diezgan grūti kautkur aizbraukt/nogriezties utt nepareizi. Ja sarežģīts krustojums, tad ieliek apli. Ja T veida krustojums, kur pievienojas vienvirziena ielai, tad to krustojumu parbūvē tā ka tā iela pievienojas lenķī un pretējā virzienā būs fiziski grūti nogriezties.

 

Nez, es kautkā te vispār zīmes neskatos, nav īpašas vajadzības (un nav jau viņu te arī īpaši daudz), ja neskaita kautkādas ātruma ierobežojumus utt. Kā aizbrauc uz LV, tā gandrīz vai jāvelk ārā kautkāds maģistra grāds ceļu satiksmes noteikumos un pie katra lielāka krustojuma jādomā, kas tur notiek. Pietam LV vietas ap krustojumiem parasti ir pietiekoši daudz lai izbūvētu ko vienkāršu, nav nekāda Itālija vai UK ar savām mikro ielām.


Pirms 11 minūtēm , marrtins teica:

Tur tālāk uz tā paša bulvāra ir vēl viens spēka krustojums.

Tas ar kautkāds absurds, brauc taisni, vakarā kad tumšs, lietus līst, kautko aizdomājies un pēkši izrādas ka tev vairs nav galvenais ceļš, skaidrs ka tur moši tik taisni bez piebremzēšanas. 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Toreiz runa bij par apļiem,ka UK apļi ir visur, krustojumi faktiski neeksistē, no tā arī ka angļi pa lielam ir pieraduši braukt pa apļiem un izbrauc viņus labāk.

Protams te ir reizēm arī te megaapļi, kur ja nekad neesi braucis, tad fig izpīpēsi kā viņam tikt cauri sev vajadzīgajā virzienā un sanāk aizbraukt ne tur kur gribējās, tad vālē liekus 50km, lai apgrieztos :D

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pieļauju, ka pakistāņi Pakistānā savus ceļus izbrauc vēl labāk. Nu psc, neskatīties uz zīmēm, par kaut ko aizdomāties... Moš vēl telefonu paspaidīt.... Es nesaku, ka LV visi krustojumi ir pārdomāti un viegli izbraucami, bet nu angļi vispār ir "izredzētie", vakar paviens taisni brauca pretī, kaut vai lasies no ceļa nost, ne uz zīmēm skatās, ne ceļa sadalošās līnijas, mierīgi mačī pa ceļa vidu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 9 minūtēm , aoma teica:

Nu psc, neskatīties uz zīmēm

Kad pierod neskatīties uz zīmēm, tad arī neskatās, jo nav vajadzības, parasti jau visas bultas utt uz uz paša ceļa, nekur jau īpaši nepareizi neaizbrauksi. Ātruma ierobežojumus jau arī parasti uzreiz pēc ceļa veida var saprast, zīmes īpaši nevajag (tās ātruma zīmes jau arī parasti 10cm diametrā, te vēl labi redzama, bet citur vēl nomaskētāka), reti kad kautkas dīvains. Dod ceņu arī pēc līnijas var pateikt. Kādas zīmes vēl tur skatīties? 

 

 

 

Tani gadījumā ko marrtins ielika, tur tiešām ja neievēro to zīmi ka galvenais ceļš pēkšņi beidzas, tad gan var sanāk bēdīgi. Priekškam tas vajadzīgs? Uztaisa taisni par galveno un miers, ja nevar tad lai ieliek apli. Es par vienkāršību un kļūdas iespējamības samazināšanu.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Labāk mauc, pa savu ačgārno salu un LV, kad atbrauc, pārvietojies ar sabiedrisko. KĀ VAR neievērot ceļa zīmes?! Ne jau visu iespējams uz asfalta uzkrāsot, tad jau pa graņķirovku vispār nedrīksti pārvietoties, labāk savas "angļu" tiesības noslēp kur dziļi dziļi.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vai labāk ši zīme, braucot nekad nebiju ievērojis. Vienudienu ejot skatos, o, tur izrādās apgriezties nevar :D

https://www.google.co.uk/maps/@51.505884,-2.5830817,3a,75y,228.88h,86.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQlnA25wgtlI0LGaNXo4mMg!2e0!7i16384!8i8192?hl=en

 

 

 

Pirms 4 minūtēm , aoma teica:

labāk savas "angļu" tiesības noslēp kur dziļi dziļi.

Man ir arī latviešu tiesības :D Bet kā jau teicu, jo vienkāršāk, jo labāk.

 

Amerikāņiem vispār lielākā daļa zīmes ir tīrs teksts, no tēmas - "te nevar nogriezties", interesanti kā tur ir braukāt.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

^cik maksāji? Es savas liku pirms gadiem ~35. Ok, ir daudz kas mainījies un nācis klāt, arī Anglijā esmu braucis ar auto, forši jau ir, bet pamatu pamats ir CSN un zīmes, viss pārējais ir tikai braucēju ērtībām, kā savulaik ASV automātiskās ātrumkārbas.

Skatoties, kas uz ceļiem notiek mūsdienās, vismaz pusei vadītāju tiesības būtu jānoņem neatgriezeniski.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Cik maksāju par LV tiesībām? Neatceros, bij tur kautkāda komisija, samainiju angļu pret latviešu, kad nobalsoja par Brexitu. Bet angļu paturēju, tagad ir divas,iekš EU teorētiski drīkst būt tikai vienas.

Link to comment
Share on other sites

Sieva, būdama Anglijā, nomainīja otrādi, jo bija izdevīgāk finansiāli. Tad jau pat viņa brauc labāk par Tevi, jo 95-tajā lika Latvijā un pie labiem instruktoriem.

P.S. pajautāju, 50 mārciņas, atsūtītas uz tuvējo Post Office. /nekāda komisija nebija jāiet, tikai iesniegums/

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nezinu vai tā ir finansiāli izdevīgāk, jo LV jau tiesības sanāk diezgan dārgi, jāiet autoskolās utt.

 

Drošivien a tava sieva zin noteikumus labāk nekā es, jo es tiešām nezinu ko visas zīmes nozīmē utt, tests te ir ļoti vienkāršs (nokārtoju bez mācīšanās), pārsvarā jautājumi par velosipēdistiem un ka viņus jāpalaiž, nezinu, kas tie par cilvēkiem kas izgāžas tanī testā. Tur ir Hazard Awarnes daļa, kur j;askatās video un kad briesmas, tad jākliko, tas varbūt grūtāk.

Autoskolā ja negrib var arī neiet. Piesakies teorijas testam, loliec, piesakies braukšanas testam un ja vari nolikt bez instruktora (kāds paziņa mācija), tad labi. Nekādas tur pirmās palīdzības, izziņas no ārtstiem utt.

Kopā abi testi plus mācibu apliecība izmaksā varbūt 100 mārciņas. Ja ņem instruktoru un tā braukšana neiet, tag gan būs dārgāk.

 

Bet nu katrā vietā jau savas dīvainības, nesen biju Briselē un rajonā kur apmetos gandrīz visi ielu krustojumi vienādas nozīmes, visulaiku jālaiž no labās braucošos, nepierasti. Tad kautkādi piecstaru krustojumi, luksafori ar + zīmi iekš gaismas blakus parastajam, tā arī vēljoprojām neesu sapratis ko tas nozīmē, jāpagūglē.

 

h0bf8kr9dt621.png?width=337&format=png&a

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Tiesības kā Ēģiptē.... Fantastiski.... Mūsējās varbūt neder visās pasaules valstīs, kā amerikāņu pase, bet vismaz tiek dotas cilvēkiem, kas ir apguvuši teoriju un praktiskās apmācības. Ja tiešām ir tik viegli nolikt, tad, atrodoties ārpus UK, esi potenciāls slepkava, jo lielā ātrumā pārvieto pāris tonnas smagu priekšmetu pa koplietošanas ceļiem bez mazākās poņas, ja reiz pat visas zīmes neatpazīsti.

Labās rokas likums dīvainība :D

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu ja braukā UK, tad tā ir dīvainība, jo te tāds nepastāv :D ja neskaita apļus, tur tiešām palaid visus no labās.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Anglijā, starp citu, ir kreisās rokas likums krustojumos, kuri nav aplis, un brīnumainā kārtā nav nekādu citu norāžu. Bet nu labāk savas "Latviešu" tiesības iemet kamīnā un turpini braukt pa valsti, kur šādi /?grūti pat izdomāt nosaukumu.../ var braukt.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Just now, aoma teica:

ir kreisās rokas likums krustojumos, kuri nav aplis, un brīnumainā kārtā nav nekādu citu norāžu

Nav tāda kreisā rokas likuma. Likums ir tāds ka nevienam nav priekšroka un nerakstītais likums ir ka pirmais brauc tas kurš pirmais piebrauca pie krustojuma, vai arī vienkārši otrs pamāj lai brauc.

Link to comment
Share on other sites

CSN neietilpst nerakstīti likumi, piemēram, kā pamidžināt ar tālajām gaismām, ja tālāk uz šosejas būs menti. Cik saprotu, skolā neesi gājis, noteikumu grāmatiņu neesi lasījis. Vismaz Eiropas valstīs pamati noteikumiem ir vieni un tie paši, atšķiras nianses, tāpēc nespradžī, umņik.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , aoma teica:

Anglijā, starp citu, ir kreisās rokas likums krustojumos, kuri nav aplis, un brīnumainā kārtā nav nekādu citu norāžu.

Kaa tas izpauzhas? Arii esmu braucis pa Angliju bet pirmo reizi dzirdu par ko taadu.

edit: Aaa..tas ir taapeec ka preteeji tur notiek. Paarpratu tevi. Domaaju ka ir gan labaas gan kreisaaa rokas likums vienlaiciigi. Tad taa arii vajag teikt ka Anglijaa ir otraadaak jo brauc pa kreiso pusi nevis labo.

Pirms 8 minūtēm , aoma teica:

CSN neietilpst nerakstīti likumi

Ja tas ir nerakstiits likums par to sodiit nevar ja nezin un|vai notiek negadiijums.

Labots - Arcane
paarpratums
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...