Jump to content

Krustojums un gājējs


Kramerss
 Share

Recommended Posts

Ir šāda situācija. Neregulējams krustojums. Auto grib nogriesties pa labi Uz galveno ielu no ceļa kur ir raustīta llīnija- dodiet ceļu. Gājējs grib šķērsot šo ceļu, ejot taisni. Kam priekšroka? Vai autovadītajam ir jāpalaiž gājējs, kas grib iet taisni. Jeb gājējam jāgaida kamēr auto nogriezīsies pa labi un tikai tad jāturpina ceļš?
 
Vai šis CSN punkts nav tas ka gajējam ir priekšroka?:
Pēc CSN 12. punkta un
"124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas." 
 
 
Labots - Kramerss
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tad nu gan baigo problēmu atradis, pamāj gājējam, lai iet pāri ja jau viņš tur gaida un miers, ko tev tās 5 sekundes mainīs. Domā ka gājējs zin noteikumus, ja jau tu kā braucējs pat nezini :D

 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 52 minūtēm , Kramerss teica:

Vai autovadītajam ir jāpalaiž gājējs, kas grib iet taisni

protams, pats tak nocitēji

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Pie reizes pajautāšu par noteikumiem, saprotu ka tur pāris minūtes un noteikumos var atrast, bet visu vajag uz "šķīvīša" :)

Krustojums, man priekšā galvenais ceļš, man ir dodiet ceļu zīme, no priekšas braucošiem ir "stop" zīme, es griežos pa kreisi, priekšējie pa labi. Priekšroka ir tāpat tiem kas griežas pa labi, tīri pēc labās rokas? Stop zīme neuztaisa viņus par pēdējiem manevra veicējiem tak?

Link to comment
Share on other sites

Ceļu prioritāte ir "divos līmeņos" - galvenais ceļš un ne galvenais.  Ja ja abi atrodas uz ne galvenā ceļa, tad labās rokas likums. Tāpat, kā situācijā ja abi uz galvenā. 

Link to comment
Share on other sites

uldii12345
pirms 6 stundām , Kramerss teica:
Ir šāda situācija. Neregulējams krustojums. Auto grib nogriesties pa labi Uz galveno ielu no ceļa kur ir raustīta llīnija- dodiet ceļu. Gājējs grib šķērsot šo ceļu, ejot taisni. Kam priekšroka? Vai autovadītajam ir jāpalaiž gājējs, kas grib iet taisni. Jeb gājējam jāgaida kamēr auto nogriezīsies pa labi un tikai tad jāturpina ceļš?
 
Vai šis CSN punkts nav tas ka gajējam ir priekšroka?:
Pēc CSN 12. punkta un
"124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas." 
 
 

Vispār jau te ir teikts par manevru pa kreisi un jādod ceļš, tiem, kas šķērso ceļu, kurā iegriezīsies. Ja šķērso tavu ceļu, nevis to uz kura tu gribi nogriesties, tad tev ir priekšroka manuprāt. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 23 minūtēm , uldii12345 teica:

Ja šķērso tavu ceļu, nevis to uz kura tu gribi nogriesties, tad tev ir priekšroka manuprāt.

Tavs "manuprāt" ir nepareizs. Ja autors neregulējamā krustojumā grib nogriezties uz galveno ceļu, tad viņš dod ceļu visiem, kas kustas, brauc, rāpo, iet, rikšo pa galveno ceļu (galvenā ceļa virzienā) - vai tas būtu auto, gājējs, zirgs, riteņbraucējs vai kas cits.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , _dunduks_ teica:

tad viņš dod ceļu visiem, kas kustas, brauc, rāpo, iet, rikšo pa galveno ceļu (galvenā ceļa virzienā) - vai tas būtu auto, gājējs, zirgs, riteņbraucējs vai kas cits.

Man gan autoskolā stāstīja kaut ko citu par gājējiem, bet nu tas bija sen.

Ja mēs nogriežamies, laižam tos kas velkas pāri ceļam, kurā griežamies. Tos kas velkas pāri ceļam, no kura griežamies, nelaižam.


image.png.6047bcb19c0df99c2055206d5e1a0d8e.png

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nav jau nozīmes, regulējams, neregulējams krustojums, vienādas nozīmes vai galvenais ceļš, transporta līdzekļa vadītājam, nogriežoties no ceļa, jādod ceļš gājējiem un velosipēdistiem vienmēr - pat tad, ja gājējiem deg aizliedzošais signāls un kāds sadomās kātot pāri - ir jādod ceļš, nedosi, būsi pārkāpis noteikumus.

 

Savukārt braucot taisni, neregulējamos krustojumos, ja nav gājēju pārejas, gājējiem un velo nav priekšroka.

 

Autora gadījumā, ja pareizi iztulkoju - auto krustojumā griežas no ceļa uz ielu, gājējs grib šķērsot ceļu, pa kuru auto patreiz brauc - gājējam šeit nav priekšroka.

 

kaut_kaads - te manuprāt konflikta nav, katrs smuki pa savu trajektoriju nogriežas, abi ir vienlīdzīgi viens pret otru, kuram pirmajam būs brīvs ceļš no pretimbraucošajām a/m, tas pirmais izbrauks krustojumu, ja nevar pārredzēt, kas pretī brauc, tad pēc apstākļiem ...

 

Labots - broox
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , broox teica:

pat tad, ja gājējiem deg aizliedzošais signāls un kāds sadomās kātot pāri - ir jādod ceļš, nedosi, būsi pārkāpis noteikumus.

Kurus noteikumus?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , broox teica:

 pat tad, ja gājējiem deg aizliedzošais signāls un kāds sadomās kātot pāri - ir jādod ceļš, nedosi, būsi pārkāpis noteikumus.

Tā nav! Sarkanais luksofora signāls arī uz gājējiem attiecas!

(Cita lieta, ka būs ļoti grūti pierādīt ka tas auns spērās pāri pie sarkanā)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 57 minūtēm , _dunduks_ teica:

Tavs "manuprāt" ir nepareizs. Ja autors neregulējamā krustojumā grib nogriezties uz galveno ceļu, tad viņš dod ceļu visiem, kas kustas, brauc, rāpo, iet, rikšo pa galveno ceļu (galvenā ceļa virzienā) - vai tas būtu auto, gājējs, zirgs, riteņbraucējs vai kas cits.

Tūlīt izvaros tavas smadzenes ar demagoģiju, ka savulaik man piepisās, ka zaļā zona neskaitās par zaļo, jo redz zāle ir izmīdīta un no zaļa skrāsas vairs nav ne miņas

 


Pirms 43 minūtēm , Kazarms teica:

Man gan autoskolā stāstīja kaut ko citu par gājējiem, bet nu tas bija sen.

Ja mēs nogriežamies, laižam tos kas velkas pāri ceļam, kurā griežamies. Tos kas velkas pāri ceļam, no kura griežamies, nelaižam.

 

 

image.png.6047bcb19c0df99c2055206d5e1a0d8e.png

 

pareizi, bet ja tu tev ir iespēja pieturēt, tad palaist otru arī nav problēma. bet tas ir pēc tavas brīvās gribas

  • Patīk 2
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Murlo teica:

bet ja tu tev ir iespēja pieturēt, tad palaist otru arī nav problēma. bet tas ir pēc tavas brīvās gribas

Šis jau ir stāsts par pieklājību utt. ne par noteikumiem. Lielākoties laižu arī to ko esmu bildē apzīmējis kā nelaižam.

Link to comment
Share on other sites

es personīgi pret gājējiem palieku iecietīgs lietus laikā. man uz galvas nelīst, varu arī pagaidīt

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 57 minūtēm , Kazarms teica:

Tos kas velkas pāri ceļam, no kura griežamies, nelaižam.

Palasīju vēlreiz noteikumus un tiešām izrādās, ka visu dzīvi esmu braucis ne pēc noteikumiem. Neregulējamā krustojumā pie zīmes "Dodiet ceļu" vienmēr esmu palaidis visus, kas kustas/pārvietojas pa galveno ceļu.

Beidzot varēšu sākt močīt un taurēt uz gājājiem.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

martinno

Pēc noteikumiem, laikam, ir diezgan vienkārši - ja Tu brauc taisni un Tavu ceļu šķērso gājējs - var spēlēt Carmageddon, ja Tu nogriezies, tad jāpalaiž tas, kura ceļu krusto Tu.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 57 minūtēm , ggg97 teica:

Kurus noteikumus?

Ka autobraucējam nogriežoties gājējiem ir jādod ceļš (neatkarīgi no tā, kāds signāls deg gājējiem regulējamā krustojumā). Strīdēties bezjēdzīgi, tā māca autoskolās (ir svaiga pieredze), ja gribi, ej strīdies ar viņiem. 

 

Ronald, nu loģiski, ka sarkanais vai zaļais signāls ar cilvēciņu, kas regulē gājēju kustību, gājējiem ir jāievēro, kam tad tas ir domāts, ja ne viņiem, bet tas neatbrīvo autobraucēju no atbildības, ka nogriežoties ir jādod ceļš gājējam (pat, ja viņš iet pāri pie aizliedzošā signāla).

Labots - broox
Link to comment
Share on other sites

Tev tiesības ir?

Nav runa par speciālu virsū braukšanu, kā teroraktos.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Kam jautā? Ja man, tad uzskatu to par lieku jautājumu, tikai atkārtošu - nestrīdies ar mani, uz strīdu neparaušos. Ej kašķējies ar autoskolas pasniedzējiem, KAS TĀ MĀCA un tieši ar manis citēto piebildi, pat ja gājējiem deg aizliedzošais sarkanais signāls, tev kā autovadītājam nogriežoties IR jāpalaiž tos, kas šķēršo ceļu un autovadītājs nepalaižot gājēju, pārkāps noteikumus un te nav runa, paņemt vai nepaņemt konkrēti uz kapota, izraisot csn, bet elementāri, ja nedosi ceļu  :)

Respektīvi, abi būs vainīgi, autobraucējs nepalaižot, bet gājējs, šķērsojot pie sarkanā,  bet csn gadījumā autobraucējam būs s%*%* (ja vien gājējs naturāli neizskrēja uz ceļa un novērst negadījumu nebija iespējams).

Labots - broox
Link to comment
Share on other sites

martinno

Beidz murgot :)


Autoskolā māca to, ka autovadītājam jābūt gatavam, ka kāds pajolis spersies pāri. Pieļauju, ka šādā csn vainīgas būs abas puses (dalītā atbildība).

BET - tas nenozīmē, ka Tev kāds ir jālaiž - nejauc pirkstu ar p**pi.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Diemžēl nozīmē gan, autovadītājs var lamāties, brīdināt, bet ja gājējs šķērsos ceļu, būs jāpiebremzē, nevis tupi jābrauc tālāk vai jāveic bīstami manervi..

Labots - broox
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja uzsāc kustību pie tikko iedegušās zaļā, tad, iespējams, gājējs pabeidz kustību. Un tas noteikti gājējam ir jāļauj. t.i. ar to varēs vienmēr atrunāties, ja vien nebūs pareiza video pierādījums vai tml.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

martinno

@broox - un tagad Tu jauc vēl vienu lietu - palaišana un nosauksim to par "piespiedu apstāšanās". Atšķirību saproti? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lai vai arī kāda taisnība būs, jārēķinās ka pie traumām un nopietnāk, būs kriminālprocess. Lai vai arī, varbūt, beigās pat atzīs tevi par nevainīgu, process būs nepatīkams, ja vēl piebeigsi viņu, nez vai arī pārējo mūžu dzīvosi priecīgs.

Link to comment
Share on other sites

martinno

Uz ko tieši tur jāskatās?  Uz to riteņbraucēju ieciklējos :)

Krustojumā no auto joslas, tālāk no sliedēm :mrgreen:

Labots - martinno
Link to comment
Share on other sites

Tas tipo, lai pirms krustojuma nebrauktu iekšā kreisajā joslā vai arī tur ir divas iebrauktuves?

Labots - Kazarms
gramatika
Link to comment
Share on other sites

martinno, veiksim piespiedu apstāšanos, lai izdarītu KO? ... pareizi, palaistu gājēju. Beigsim piekasīties vārdiem, citādi muļķīgi izskatās no malas.

 

Skaidrs, ka taisnība ir autovadītāja pusē, bet pēc noteikumiem vainīgs būs viņš, jo nedeva ceļu. autobraucēja noteikumos gājēja luksofora signāli nav saistoši, nogriežoties iet pāri gājējs - palaid. Kā notiek dzīvē, tā ir cita runa. Līdzīga situācija, ja deg papildsekcija pa labi, atļaujot kustību, palaižot uz galvenā ceļa braucošos un pat ja 100% zini, ka krustojumā no kreisās puses braucošajiem tajā brīdī ir sarkanais aizliedzošais signāls, bet kāds jampampiņš izdomā braukt pie sarkanā, iebraucot tev sānos, pēc taisnības viņš vainīgs, bet pēc noteikumiem vainīgo noformēs tevi, jo nedevi ceļu. Skarbi, bet fakts.Tas pats ar gājējiem.

 

Varbūt PlayingTheSaint redz viņaprāt pretrunu, ka zīme virs luksofora nozīmē, ka pa kreisi jānogriežas no labā malējā stāvokļa jeb nedrīkst krustojumā iekārtoties uz sliedēm, bet zīme pa vidu ceļam norāda, ka ceļš sadalās divās joslās un pa kreisi nekā savādāk nesanāk nogriezties kā pārkārtojoties uz sliedēm? Tikai tāda nianse, ka zīmes neatrodas vienādā attālumā ceļa posmā un pēc bildes nevar redzēt, kas pa kreisi darās.

Labots - broox
Link to comment
Share on other sites

martinno

@broox - Tu lēnām velc uz to, ka luksoforam vispār nav nekādas "varas". To Tev autoskolā mācīja?


P.S.
Palaist (manā skatījumā) nozīmē - veikt apzinātu (laicīgi plānotu) apstāšanos, nevis bremzēt, jo tikko pamanījis kaut kādu šķērsli (šajā gadījumā - dzīvu un kustīgu).

Link to comment
Share on other sites

CSN par gājēju laišanu neregulējamos krustojumos ir pielāgoti vienai vienkāršai lietai, ko zina visi.

Ko mēs mācām bērniem par ielas šķērsošanu, ja nav luksafors:

  Paskaties pa kreisi, paskaties pa labi. Neviena mašīna nebrauc? Ej pāri.

Ko mēs nemācām bērniem par ielas šķērsošanu:

  Paskaties aiz muguras. Mašīna ir? Uz kuru pusi viņai pagrieziens ieslēgts? A pretī ir kāda mašīna ar ieslēgtu pagriezienu? Vispār, kāda ceļa zīme šitajā krustojumā, vai ir galvenais ceļš kas    nogriežās? :D

Īsāk, likums pielāgots tam, lai gājējiem būtu jāskatās tikai pa kreisi un labi. Atceramies šo vienkāršo patiesību un vienmēr varēsim izdomāt, kam priekšroka.

 

Link to comment
Share on other sites

marrtins
pirms 2 stundām , Murlo teica:

Tūlīt izvaros tavas smadzenes ar demagoģiju, ka savulaik man piepisās, ka zaļā zona neskaitās par zaļo, jo redz zāle ir izmīdīta un no zaļa skrāsas vairs nav ne miņas

Zaļā zonā ir pēc plānojuma. Pofig, ka tur sen jau izbraukāts.


pirms 2 stundām , broox teica:

Ka autobraucējam nogriežoties gājējiem ir jādod ceļš (neatkarīgi no tā, kāds signāls deg gājējiem regulējamā krustojumā). Strīdēties bezjēdzīgi, tā māca autoskolās (ir svaiga pieredze)

Ja jau svaiga pieredze, tad nebūs problēma nocitēt, kuri noteikumu tad tiek pārkāpti.

 

Te, iespējams, domāts, ka autovadītājam, uzbraucot jebkuram no asfalta iznirušam dzērājam, būs jāsedz ārstēšanās izdevumi, neatkarīgi vai vainīgs vai nevainīgs.

 

pirms 2 stundām , broox teica:

ja gribi, ej strīdies ar viņiem.

Ko tu te dari?


pirms 2 stundām , broox teica:

Ej kašķējies ar autoskolas pasniedzējiem, KAS TĀ MĀCA

 

Link to comment
Share on other sites

MartiniB
pirms 3 stundām , ieleja teica:

diez kā galu galā automobilistam izpaužas “nedot ceļu gājējam?”

 

"nobraukt nedrīkst palaist"

roboti, kas brauc pēc noteikumiem, komatu ieliek pirmajā atstarpē :)

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , ju teica:

Lai vai arī kāda taisnība būs, jārēķinās ka pie traumām un nopietnāk, būs kriminālprocess. Lai vai arī, varbūt, beigās pat atzīs tevi par nevainīgu, process būs nepatīkams, ja vēl piebeigsi viņu, nez vai arī pārējo mūžu dzīvosi priecīgs.

Protams, bet kādā sakarā šajā gadījumā to saki? Vai tad kāds speciāli kādam brauc virsū? Nu man arī ir gadījies visādi ar tiem gājējiem......

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , broox teica:

bet pēc noteikumiem vainīgs būs viņš, jo nedeva ceļu.

Nav tā! 

CSN ir punkts, ka drīkst pieņemt ka arī citi satiksmes dalībnieki ievēros šos noteikumus. Arī gājēji, un ja gājējam ir sarkanais, es drīkstu pieņemt, ka viņš nespersies pāri ceļam. Līdz ar to man nekas nav jālaiž! Tāpēc iespēju robežās jāskatās ko rāda gājēju luksofors. 

 

Skaidrs ka praksē no gājējiem jāuzmanās un jāpieņem, ka viņi uzvedīsies neadekvāti. Labāk palaist, nekā tiesā mēģināt pierādīt, ka spērās pāri pie sarkanā. Tāpēc no praktiskā viedokļa instruktors saka pilnīgi pareizi. 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Ronalds teica:

Skaidrs ka praksē no gājējiem jāuzmanās un jāpieņem, ka viņi uzvedīsies neadekvāti.

Tāpat kā autovadītāji(as).

Link to comment
Share on other sites

martinno

Mans lielākais bieds - braucu ar moto pa galveno ceļu un uz ceļa, kas pienāk no labās puses, stāv mašīna (gaida, kad varēs izbraukt) un pie stūres sēž autovadītāja... Ļoti stresaina situācija :mrgreen:

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Ja gājējam mirgojošs zaļais, viņš drīkst iet. Pabeigt sanāk uz sarkano. Tas nenozīmē, ka var braukt virsū

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

vispār likumā ir ierakstītas atbildības arī par kinētisko enerģiju.

respektīvi ja tev ir lielāka masa vai lielāks ātrums, tad tev jāparedz, ka tu viņām vari nodarīt kaitējumu

3.daļa 25.3 darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji)

https://likumi.lv/ta/id/274865-celu-satiksmes-noteikumi


tāpēc, ja babulis iet pāri sarkanai gaismai, vai bembis izgriež tev priekšā, bet tu vari apstāties, tad tev ir jāapstājās. tādos gadījumos arī apdrošinātājs var atšūt vai iedot dalīto atbildību

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Stepselis
pirms 5 stundām , Ronalds teica:

CSN ir punkts, ka drīkst pieņemt ka arī citi satiksmes dalībnieki ievēros šos noteikumus.

BIJA ! Jaunajos vairs neatrodu.

 

Tomēr ir - 6.punkts. Jaunās redakcijas projektā nebija.

6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

Labots - Stepselis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...