Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

Fiksais jautājums. Kādu sistēmu izvēlēties parastam brīvdienu pedāļminējam uz 29'' MTB - 1x10 vai 2x10?

1x10 priekšā 32z, aizmugurē 11-46z

2x10 priekšā 36-26z, aizmugurē 11-42z

 

Esošajam 26'' pilsētas braucamajam ir 48-28z priekša, 14-28z aizmugurē.

Link to comment
Share on other sites

Man liekas 2X priekšā ir mazliet vēsture un ar 10 vai 11 robiem diezgan bezjēdzīga, ja vien neesi tur kāds sportists, kuram vajag optimālu RPM, lai uzturētu jaudu/ātrumu, vai arī neminies kautkādos Everestos. Kā arī slēdzelēšanās priešā, kam tas vajadzīgs?

Es ņemtu 1X.

 

Nu ja tev priekšā 32T, tad kam tev aizmugurē tik lielu zobratu? It īpaši brīvdienu mīšanai?

Es braucu ar 40T (ja vairāk braukāju, tad nomainu uz 42T) priekšā, pa diezgan lieliem kalniem, Bristolē un apkārtnē tādu netrūkst. Un diviem ratu komplekiem:

* pilsētai/asfaltam 700c ar 11-40.

* grantenei/nelielam offroadam 650b 11-46.

 

Ar 32T un 11 aizmugurē nekādu jēdzīgu ātrumu jau neuzturēsi.

 

Mana izvēle būtu ņemt 1X priekšā, 11-42 (būs mazliet mazāki lēcieni starp robiem zemajā galā) vai 11-46 (lielas starpības jau nebūs) aizmugurē, atkarībā kas der vai kas lētāks.

Pēctam priekšējo zobratu pieregulēt vajadzībai nav liela problēma un nav dārgi, it īpaši ja Aliexpress variantus izskata par pietiekoši labiem.

Bet nu 32T izklausās diezgan maz, varbūt 36T?

 

 

 

 

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nav jau arī jēgas no kautkāda super zemā vai augstā roba, ja tu viņu 1x gadā varbūt izmanto. Tad tai 1% gadījumu paminies ātrāk vai grūtāk, ja vajag un atlikušajos 99% laika izmanto pilnu robu diapazonu. Bet nu LV jau plakana kā pankūka, cik nu tur tos robus vajag. 

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu ja tev priekšā 32T, tad kam tev aizmugurē tik lielu zobratu? It īpaši brīvdienu mīšanai?

Ar tādām attiecībām vienkārši tas ričuks nāk aprīkots.

 

 

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

Ar 32T un 11 aizmugurē nekādu jēdzīgu ātrumu jau neuzturēsi.

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet nu 32T izklausās diezgan maz, varbūt 36T?

Man arī tā šķiet, ka priekšā ir drusku par mazu, parēķinot interneta kalkulatoros pret savu 26nieku, pārnesuma attiecība uz 11z un 13z sanāk +/- tāda pati, kā šobrīd ērtajos pārnesumos. Kad gribētos pabraukt ātrāk un paslēgt uz priekšu, kā ar 26nieku daru, tad jā - tad tur drusku varētu pietrūkt.

 

 

Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Nav jau arī jēgas no kautkāda super zemā vai augstā roba, ja tu viņu 1x gadā varbūt izmanto.

Pašlaik uz esošā ričuka es efektīvi lietoju kādus 3-4 pilsētā un 5-6 pa meža takām. Tā kā par pārnesumu skaitu es neuztraucos.

 

Tāpēc galvenā doma ir - startā paņemt korekto sistēmu 1x vai 2x, tālāk jau ar attiecībām, protams, ka var spēlēties un tas 36z izklausās labāk, jā. Galvenais, kas mani dara bažīgu 1x sistēmai - vai tur ķēdei nesanāk baisai lauziens esot uz pēdējiem 2 zobratiem abos galos?

Link to comment
Share on other sites

Nav tur nekāds baisais lauziens. Jaudas kritums kautkādos pāris % esot, mērot ar speciālu mašīnu. Cik bieži tu reālajā dzīvē izmanto zemāko/augstāko robu, lai uztrauktos par jaudas 5% kritumu? Tas vairāk kautkādās gonkās, kur katra milisekunde svarīga. Man nekādas problēmas nav bijušas, uz 2X vairs atpakaļ nemainītu. It īpaši kad tagad visādi ķīniešu 12 ātrumi pa saprātīgām cenām atrodami.

Nez, es ņemtu 1X. Paskatītos arī vai ir pieejami lielāki zobrati tam kranksetam. Kas par 'cranksetu' un velo?

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Ričuks uz ko metu aci potenciāli šis  ar Deori. Attiecīigi šis ir 1x variants un otrs identisks ir 2x.

 

Jaudas kritums mani vispār neinteresē. Mani interesē, lai tas būtiski neietekmē ķēdes mūžu. Vieglos pārnesumus gan jau tik pat kā neizmantošu, bet ar 32z priekšā, uz smagāko galu var sanākt uzslēgt. Tomēr, to kā noskaidrojām, var atrisināt priekšu uzliekot lielāku. Dzimtie pat maksā 25 EUR, ja slinkums ķīnieti meklēt.

 

Izskatās, ka būs jāņem tas 1x variants.

Link to comment
Share on other sites

Ganjau ka ķēde ātrāk nolietojas, bet par cik ātrāk? Maz ticams ka būtiski, drīzāk laba eļļošana/tīrīšana vairāk ietekmē.

Pietam cik tad tu bieži to ķēdi maini? 15 Eur tur kautko baigi ietekmē?

 

Es vairāk uztrauktos vai tam rāmim vispār var uzlikt 1X 36T

Pirms 28 minūtēm , Kazarms teica:

Dzimtie pat maksā 25 EUR, ja slinkums ķīnieti meklēt.

Dzimtie izskatās ir tikai 30T vai 32T. No 2X nederēs, ķēde kritīs nost, plus zobrats būs novirzīts no centra uz āru. 

Link to comment
Share on other sites

Bet nu lielākus jau var atrast https://alugear.com/chainrings-1x/274-14529-round-for-96-bcd-shimano-asymmetric-mtb.html#/29-size-30t/11-color-black

Ķīnieši protams lētāk, un droši vien ne īpaši sliktāk.

 

Es to rāmi apskatītu, lai redz cik liels zobrats tur lien. 2X ir izvirzīts uz āru, tapēc 36T ielien, bet 1X var arī nielīst.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Pietam cik tad tu bieži to ķēdi maini? 15 Eur tur kautko baigi ietekmē?

Pilsētas braucamajam, ar ko braucu cauru gadu un nobraucu 4k km gadā, ķēdi mainu katru pavasari. Protams, ka 15 EUR gadā neko nemaina.

 

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Es to rāmi apskatītu, lai redz cik liels zobrats tur lien. 2X ir izvirzīts uz āru, tapēc 36T ielien, bet 1X var arī nielīst.

Njā, par šo neiedomājos. Pēc bildēm grūti pateikt, būs jāieskrien vēlreiz palūrēt, bet nebūtu arī liela bēda, ja nevarētu ielikt lielāku. Sacensībās piedalīties netaisos, taisos pētīt apvidu, meklēt slēpņus un vienkārši brīvdienās pabraukāties pa mežu.

Link to comment
Share on other sites

32T aptaisīsies mīt, ja gribēsi paskriet kaut kur,  ja nav doma uz 15-18km/h ripināt. man ir 2x11 uz apmierināts, var uz 30km/h  ripināt , gan Ormankalnā mierīgi uzripināt

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Kazarms teica:

Pilsētas braucamajam, ar ko braucu cauru gadu un nobraucu 4k km gadā, ķēdi mainu katru pavasari.

Maz ticams ka 1X dēļ mainīsi biežāk. Es reizi gadā ķēdi nemainu arī ar 1x. Pamēru tik vai nav izstiepusies.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , kaads teica:

32T aptaisīsies mīt, ja gribēsi paskriet kaut kur,  ja nav doma uz 15-18km/h ripināt

Es komfortabli ar tagadējo turu kādus 20-25km/h pa asfaltu un 18-22 km/h pa granti. Attiecīgi, iemetu kalkulatorā esošā riteņa parametrus.

image.png.0ae97dbda4812c0dd86a24cba2e02663.png

Pēc tam iemetu potenciāli jaunā (atšķiras lielākais zobrats, kalkulatorā nebija ar 46):

image.thumb.png.a3fee5adb0d7c23fe0d0890c256ac850.png

 

Ar esošo tipiski minu 48 priekšā, 18-20-22 aizmugurē.

Ar jauno tas apmēram sanāktu vienīgais 32 priekšā, 18-15-13 aizmugurē.

Nē, iespējams es īsti neķeru kkur laukumu.

 

Pirms 14 minūtēm , AndrisBB teica:

Es reizi gadā ķēdi nemainu arī ar 1x.

Nu ikdienas ritenim tā nelaime, ka ar sāli, pilsētas dubļiem un visu pārējo tās ķēdes kopā ar zobratiem 3-4 ziemas mēnešos burtiski apēd + dien dienā braucos, slinkums baigi to ķēdi kopt. Apmēram nomazgā un saeļļo reizi nedēļā un miers.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Kazarms teica:

Es komfortabli ar tagadējo turu kādus 20-25km/h pa asfaltu

Nu no kalna lejā būs kā būs. Nāksies mīties ar 100 - 120rpm vai vienkārši ripot.

Es arī ar 40T mierīgi 'izminu' pieejamos robus, pat ja brauc no tāda visai lēzena kalna. Mazliet pa īsu, bet dzīvot var.

Domājams ka 32T pat pa plakanu ceļu ir kā ir. 36T ar 'traktorenēm' jau varētu būt arī lietojams.

 

 

Screenshot from 2022-12-10 17-57-06.png

Pirms 10 minūtēm , Kazarms teica:

Nu ikdienas ritenim tā nelaime, ka ar sāli, pilsētas dubļiem un visu pārējo tās ķēdes kopā ar zobratiem 3-4 ziemas mēnešos burtiski apēd + dien dienā braucos, slinkums baigi to ķēdi kopt.

Pa sāli nebraucu, bet dubļu ziemā netrūkst. Bet es ķēdi uzpasēju, notīru ar speciālo aparātu un saeļloju pēc katra 'netīrā' brauciena. Aizņem 15 min. Pa vasaru nav tik traki.

 

CM-5.3_001.jpg?mtime=1620413822 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

Nāksies mīties ar 100 - 120rpm vai vienkārši ripot.

Vienkārši ripot. :D

 

Man gan nav nemazākās nojausmas, ar kādu kadenci es minu, nav līdz šim bijusi interese mērīt, bet internetā saka, ka 80-90 rpm ir optimāla kadence, tad tabuliņas ātrumi priekš manis šobrīd tāpat ir kosmoss. Kādu tuvāko gadu noteikti, kamēr kaut kādu nebūt kardio atgūšu, kopš 3 gadus vairs neskrienu. 

Link to comment
Share on other sites

Optimāla ir viena lieta, bet ja tu neesi pro līmeņa atlēts (un tā arī nav taisnība visiem), tad es visai apšaubu vai tu minies ar 80 - 90, drīzāk tuvāk 60 - 80.

 

Man kautkā tā turās

 

Screenshot from 2022-12-10 18-25-28.png

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

neskatos nekādus kalkulatorus  utt. minu pēc izjūtām un viss ir bumbās. no dzimšanas uz zirga  priekšā bija  36x26T aizmugurē 11-42T, pirmajās reizēs jau minot, sapratu ka pa īsu, priekšā uzliku 38x28T. cita lieta. Minu domāju  ka daudz :D un daudz kur, tā kā sev esmu atradis optimālu variantu.

Link to comment
Share on other sites

1x10 ir švaks variants un baigie lēcieni starp pārnesumiem… varētu būt grūti pareizo, ērto kadenci uzturēt… 1x12 būtu minimālais ko ņemtu un priekšā liktu 34 vai 36 ar nosacījumu ka aizmugurē mazākais ir 10nieks… 

Mačos jau neminu kopš 2018.g. attiecīgi jaunus velo neesmu pircis… man 29” MTB ir attiecīgi 2x10 (vecākam) un 2x11 (nedaudz jaunākam).

šosim - 2x11

Aaa… un normālam džekam vajag 175 klaņus! ;) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

problēma tā, ka visiem daudz maz sakarīgajiem tagad nāk 1 x11 vai 1x12 ..diži liela izvēle nav...arī kaut kādus rumakus skatos...šaurās ķēdes protams būs biku dārgākas..nu kasete gan maksā padārgi, tapēc šīm sistēmā uz ķēdes maiņu nevar ekonomēt...kā vecajiem 😁

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ir jau tam GRX arī 2x opcija.

Man ar 2x kaut kā nesaiet parasti, jo meža takās, kāpās parasti sanāk bieži priekš slēgāt, lai nemocītu pārāk ķēdi.

Tāpēc 2 velo ir 1x sistēmā (vienam no tiem pārgāju no 2x), 2 3x sistēma.

2x šosejai der. Kalnos mazāko zvaigznīti, uz līdzenumiem tikai lielā. Bet šoseja man ne visai.

Un nav jau problēmu uztaisīt 1x sistēmu jo praktiski jebkurām sastāvdaļām, kaut vai tourney.

Jā, priekšā vēlams NW zobrats.

Jā, lētākajām sistēmām varētu būt problēmas gala pozīcijās ar pārslēgšanos.

Link to comment
Share on other sites

Pārlasīju vakardien internetu krustu šķērsu un ieraudzīju pāris man būtiskus argumentus par labu 2x sistēmai, tāpēc uzsūtīju 2x variantu. Kad nobrauks to 2X sistēmu, kas stāv virsū, tad arī varēs (atkal) pafantazēt par 1x, ja nebūs izgājusi no modes. :D 

pirms 2 stundām , Regisss teica:

Aaa… un normālam džekam vajag 175 klaņus! ;) 

Sākot no M rāmja manis mestajam ričukam nāk 175mm klaņi. 

 


 

Link to comment
Share on other sites

Neturi sveci zem pūra, kādi tad tie argumenti? 😂

 

Pa lielam jau cik esu novērojis, tad tie kam 2X tāpat pa lielam brauc 1X režīmā. Vai vēl trakāk, vispār nepārslēdz priekšējo un izmanto visu diapazonu no aizmugures, sanāk vēl šķībāka ķēde. 

Tapēc elektroniskie ātrumi interesanti, var redzēt statistiku un piemeklēt kaseti zobratus balstoties uz skaitļiem, nevis izjūtām vai teorijām.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , AndrisBB teica:

Neturi sveci zem pūra, kādi tad tie argumenti? 

Regulāri slēgāju priekšu, lai nomestu pārnesumu uz zemāku pirms kāpuma. Jā, zinu, slikta plānošana, bet pašlaik šķiet ērti.

 

Papētot rāmi dzīvē, tur izskatās, ka priekša neko lielāku par 34z neuzlikt, 36z jau varētu berzties. Aizmuguri mainīt uz mazāku bezpriģels imho. 

 

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

vispār nepārslēdz priekšējo un izmanto visu diapazonu no aizmugures, sanāk vēl šķībāka ķēde. 

Šis noteikti nav mans gadījums. Jau bērnībā 3x sistēmām tika iedzīts, ka nedrīkst slēgt tā, ka ķēde šķērsām, līdz ar to instinktīvi slēdzu priekšu uz augšu/leju, lai ķēde puslīdz taisni. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Kazarms teica:

Papētot rāmi dzīvē, tur izskatās, ka priekša neko lielāku par 34z neuzlikt, 36z jau varētu berzties. Aizmuguri mainīt uz mazāku bezpriģels imho. 

Nu nez, tad es to rāmi nepirktu, vaitad velosipēdu tagad trūkst?

Kgan pašām ir rāmis uz kura atkal 2X neuzlikt :D

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Nu nez, tad es to rāmi nepirktu, vaitad velosipēdu tagad trūkst?

Ja skatās uz krietni dārgākiem ričukiem, tad gan jau netrūkst, bet tādā entry-mid līmenī citi brendi ar līdzvērtīgu komplektāciju ir vismaz 1/3 dārgāki. 

Un visticamāk, kāds viņš ir, ar tādu braukšu līdz galam, vismaz grupas līmenī mainot dilstošās daļas uz tādām pašām vai līdzīgām. :D 

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Kazarms teica:

tāpēc uzsūtīju 2x variantu.

Ko Tu pasūtīji?

Kā man skaidroja... priekšā 1 zobrats MTB ir XCO... 2 zobrati maratonam... reāli profi protams arī MTB maratonu brauc tagad ar fūlīti un 1x12...

Link to comment
Share on other sites

1X gadījumā arī 'chainstay' garums/attālums ietekmē, kā arī dažas ķēdes ir lokanākas par citām.

Ja gari chainstay, lokana ķēde, tad to cross-chainingu nemaz neievēro un nekādas būtiskas ietekmes nav.

 

MTB gadījumā tie ir diežgan gari, tapēc tur nav nekādu problēmu. Kautkādam super aero 3T rāmim jau sākas problēmas.

 

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Regisss teica:

Ko Tu pasūtīji?

Meridu Big nine 300.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Kazarms teica:

Meridu Big nine 300.

 


gaisa dakša… nav slikti! ;) 

Link to comment
Share on other sites

@Regisssjap, gaisa dakša un vismaz  deore bija tas, ko gribēju un ko tu arī kkad pavasarī ieteici, kad sāku domāt par jaunu ričuku. Sanāca abi un par gana adekvātu ciparu, tā kā me happy. :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Regisss teica:

cik EUR sanāca?

Nav. 665.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jā par to cenu ir ok..pie scot aspect 920 +- tādā pat configā ap 900. gianti un trek arī cik skatījos stipri  dārgāk kā merida piem tādā konfigā. 

Pats ar domāju par meridu big nine 600 ( ar atlaidi 1100 - bet rumbas ar asīm un slēgtajiem gultņiem, manitou dakša, deore bremzes.  Otrs variants cube acid ar sram nx  un rock shock. Tas pie mums ap 1039, bike discountā ar visu sūtīšanu var 900 iekļauties. Kaut tavs varints nav slikts cenas/kvalt. ziņā. Gandrā ņēmi ? Jāpagaida varbūt vēl kādas akcijas izleks :D

 

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , osscar teica:

jā par to cenu ir ok..pie scot aspect 920 +- tādā pat configā ap 900. gianti un trek arī cik skatījos stipri  dārgāk kā merida piem tādā konfigā.

Es arī citus lielos brendus zem 900 neatradu ar vismaz Deori un gaisa dakšu. Tā kā domājams, ka par šo ciparu ir labs dīls, jā. 

Pirms 8 minūtēm , osscar teica:

bet rumbas ar asīm un slēgtajiem gultņiem, manitou dakša, deore bremzes.

Šitā var stiept budžetu tālu tālu, jo "biki piemet un dabū vēl kādu foršu bonusu". :D Es pārdomāju, ko no tā visa man patiesi vajag un ko spēšu novērtēt pārsēžoties no arhaiskiem riteņiem un paliku pie šī sweatspota, kur ir viss galvenais, kas visvairāk ietekmē braukšanas prieku.

Pirms 14 minūtēm , osscar teica:

Gandrā ņēmi ?

Jā, Gandrā. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ar alumīniju jau vairāk baigi nepastiepsi - tālāk jau karbons.

Link to comment
Share on other sites

Nu Tevis minētās lietas - labāka dakša, rumbas ar slēgtajiem gultņiem un asīm kā motociklam, ne QR, labākas bremzes.

 

Nu un, protams, beigās atduries karbonā. :D 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nē nē, karbonu toč nē. Jo es kā nopirkšu tā braukšu atkal gadus 15 :D..mētāšu utt..un ar manu svaru nafik to karbonu :D

 

man tie pāris kg neuztrauc, toties metāls ir metāls. 

nu varēsi salīdzināt šauro ķēžu ilgmūžību salīdzinoši ar vecajām - platajām...protams, ka NW zobrati, vairāk deldē ķēdi, jo berze/kontakta laukums lielāks + šaurāka, smalkāka. Bet ok tā grūti spriest cik ilgi vilks tas pasākums. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , osscar teica:

nē nē, karbonu toč nē. Jo es kā nopirkšu tā braukšu atkal gadus 15 :D

Nu jā, man arī to ričuku gribās mīt vismaz tuvākos 10 gadus (kā iepriekšējo) un sportists neesmu, tā kā piekrītu, pāris kg, šur vai tur neko dzīvē nemaina. 

 

Pirms 10 minūtēm , osscar teica:

nu varēsi salīdzināt šauro ķēžu ilgmūžību salīdzinoši ar vecajām - platajām.

Šis mani arī interesē, bet gan jau cītīgi kopjot, arī šaj ķēdei ir jāiet. Cik kilometrus noies, to redzēs. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jā..laikam šiem daudz zobratu variantiem jāčeko ķēdē un jāmaina regulāri. 

Vecajiem varēji nojāt 5 gados kaseti ar vienu ķēdi un pa 25 eur visu nomainīt.  Nu tās nx kasete piem. kaut kas ap 70 -80 eur..deorei gan jau līdzīgi. 10 niece gan jau kādi 40eur.. 

Link to comment
Share on other sites

Ķēde noteikti ir jāmaina biežāk nekā 7niecei, kur visu gadu braucot un faktiski nekopjot, tik cik reizi nedēļā iesmērējot ar eļļu un pamazgājot ar Hakeri, ja sakaltusi, pavasarī nomaini ķēdi un kaseti, katru otro - kaseti, ķēdi, klaņus un pārslēdža ruļļus.  

Par kasetēm - vispār eksistē kasetes ar maināmiem zobratiem, jautājums, vai tas brīvdienu braucējiem sanāk finansiāli izdevīgi, par ko stipri šaubos. 40 EUR par kaseti reizi pāris gados arī neizklausās nekas traģisks. Būtībā, pilna ķēdes komplekta nomaiņa - zobrati priekšā, kasete, ķēde un ruļļi, cenā sanāk tikpat cik tipiskam motociklam. :D 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...