Jump to content

Tēma slēgta


Daniels Epichest
 Share

Recommended Posts

Sāc ar to, ka attiecīgajam informātikas pasniedzējam pasaki, ka nesaprati ko viņš Tev māca.

Ja nelīdz - samierinies ar cālīti..

Link to comment
Share on other sites

Just now, ImissimI said:

Diezgan sakarīgi iesācēja uzdevumi priekš 'for' cikliem un poh par valodu.

Nav taisnība. Šeit netiek prasītas funkcionālās un blokshemas. Pieļauju, ka vai nu Java vai C++. Sintakse, īpaši īsie pieraksti - atšķiras.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI
Pirms 5 minūtēm , rubb teica:

Nav taisnība.

Es jau nebiju domājis tādā ziņā, ka sintakse vienāda. Un tas nekas, ka nav prasītas blokshēmas, ja to ciklu vari galvā iztēloties principiāli, tad ar googles palīdzību kā jau teicu 'un poh par valodu'. Ja nekā, ta tā kā tu jau teici - cālītis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Starp citu, vai man vienīgajam liekas amizanti, ka tagad, aprīlī, nevis kādā tur septembrī, cilvēks iemet mājasdarbu bez neviena vārda par to ko viņš saprot un ko nē?

Citēt

Informātikas stundu mājas darbi šeit netiek risināti, bet saņemt palīdzību var uzrakstot iesāktu koda gabalu un paskaidrojot, kur un kādā posmā radušās grūtības.

Štrunts par noteikumiem, bet es brīnos - kā ir iespējams nodzīvot līdz otrā pusgada otrajai pusei bez nekādas sajēgas priekšmetā? Kā?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, 138 said:

, kas ir funkcionālās shēmas

Workflow schematics

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, 138 said:

Ō. Un šito būtu vidusskolā jāmāca?

... hmmm... Pa lielam tas ir jebkurā programmēšanas uzdevumā. Tā ir uzdevuma butiba. Ok, shis vairāk uz filozofiju velk. Bet, jā. Pēc manām domām vispirms jāsaprot nepieciešamo biznesa būtību, pēctam loģika. Programmēšanas valoda ir pēdējais.

Par to vai mācīt videne - ja māca, tad māca.

Pa lielam tas nav nekas tāds. Es jau nerunāju par sistēmu un biznesa analīzi. Vienkārši - ir uzdevums, attiecīgi analizē to pirmkārt pēc būtības, kods ir pēdējais...

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , rubb teica:

Tā ir uzdevuma butiba.

Blokshēmas - jā, bet šitāste funkcionālās, pričom? :dry:

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, 138 said:

Blokshēmas - jā, bet šitāste funkcionālās, pričom? :dry:

Ja esi programmētājs, tad zini, kā programmēšana pēc būtības ir spēja izteikt kautko ar algoritmiem. Lai kaut ko tā izteiktu - noder lietas, kuras iepriekš minēju. Vai vēlies parunāt arī par PPS UN PPA :)

Lai nu kā, ok, konkrēts uzdevums, abstrakts, nevajag neko. Tikai autors, kurš vispār neko...

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

@rubb, neesmu programmētājs, bet piekrītu ka

Pirms 26 minūtēm , rubb teica:

programmēšana pēc būtības ir spēja izteikt kautko ar algoritmiem

 

Vari iemest kādu tādas funkcionālās shēmas paraugu, kas ir relevants programmēšanas pamatu apgūšanā? Es varbūt nepareizi/nepilnīgi izprotu workflow schematics jēdzienu :read:

 

Pirms 9 minūtēm , ggg97 teica:

Kurā ģimnāzijā šādi uzdevumi, jebkurā?

Īstais jautājums ir - kurā ģimnāzijā māca, ē,

Citēt

"exp(ln(base)*power)"

paskālu :butcher:.

Biju dzirdējis ka vienā Olaines skolā vismaz vēl 18./19.māc.g. mācīja, bet tā nevarētu būt VĢ, Olainē laikam nav nevienas VĢ, kaut kāda parasta vsk tātad.

Starp citu, arī RTK vēl pirms diviem-trim gadiem mācīja, tagad vairs nē, aizmirsu kas ir vietā, šķiet cēplusplus tas nebij.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
1 stundu atpakaļ, rubb teica:

Workflow schematics

Nezinu no kurienes tu izrāvi tādus workflow schematics, varbūt domāji parastus flowčārtus, bet arī tadus manliekas mūsdienās vairs neviens neizmanto, nu varbūt vienīgi tie kas vēl pagājušā gadsimtā dzīvo :D

Jebkurā gadījumā izskatās bezgala garlaicīgi uzdevumi, man jau būtu apnicis pēc trešā ja mācītos vidusskolā. Vai tiešām neko interesantāku nevar izdomāt? Kāda jēga vienu un to pašu malt 20 reizes pēc kārtas.

Labots - AndrisBB
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

Vai tiešām neko interesantāku nevar izdomāt?

Atrast pirmskaitļus? Maģisko kvadrātu?

A ko tad augstskolā pirmajā kursā mācīs?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu kautvai kautko tik elementāru kā izrdukāt tabulu, kur pārveido celsiju uz fārenheitu, sākumu un beigas ievada jūzers. Ja vajag tad izdrukā tikai pāra utt.

Jau par pakāpi jēdzīgāk kā skaitīt glupus ciparus un rada kautkādu ilūziju ka vismaz kautkas lietderīgs ir izveidots, kāda jēga no tā ka saskaita visus pāra ciparus - borring.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, AndrisBB said:

varbūt domāji parastus flowčārtus,

Jā, pēc būtības tas pats ir - apraksta biznesa procesu shematiski.

Lai nu kā 1, bet šī lieta ir laba, ja jāprogrammē kaut kas, kas ir saistīts ar reālo dzīvi :) palīdz gan klientam(piemēram apzināties, ka dara lietas neefektīvi :D), gan programmas izstrādātajam...

Lai nu kā 2, no tēmas novirzījušies esam visai stipri...

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

spitaligais

@rubb vari parādīt kurā vidusskolā māca kā pielietot flowchartus? Man personīgi bija diezgan labs pasniedzējs, bet tāda lieta netika pasniegta vai pat minēta. Uzdevumiem tas varbūt būtu palīdzējis par kapeiku, bet tā jau lirika par citu tēmu.

@Daniels Epichest kāda programmēšanas valoda? Ciklus For, While un Do-While pazīstam, vai tomēr nē?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, spitaligais said:

kurā vidusskolā māca kā pielietot flowchartus?

Hvz. Nupat palidzeju vienam boot biedram bērna uzdevumus 10 klasē risināt. Pirmais - uzcepu blokshemas, tad abstrahējos un uzkodeju c++ kuru nebiju kodejis kādus 20 gadus...

A plūsmu diagrammas - tas jau lielām lietām, nevis sīkumiem. Pats saproti, ka nemāca videnē neko nopietnu programmēšanā...

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 8 stundām , spitaligais teica:

kurā vidusskolā māca kā pielietot flowchartus?

Nu vismaz man saskarsme ar flowčārtiem bij jau kautkādā 8. klasē, būtībā bekas (BK-01 vai kā viņas tur sauca) + "Kā Pēcis Beisikāns Maiju Saprātiņu programmēt mācija". Vidusskolā jau programmēšana vairs nelikās interesanta, tad bij citas intereses.

Tie flowčārti pa lielam ir derīgi tikai, ja problēma ir ļoti maza, kā autora uzdevumus, vai arī baigi augsta līmeņā kā @rubb pieminētie Workflow schematics, kad kautkāda biznesa loģika jāattēlo.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Daniels Epichest
2020.04.4. , 06:28, spitaligais teica:

@rubb vari parādīt kurā vidusskolā māca kā pielietot flowchartus? Man personīgi bija diezgan labs pasniedzējs, bet tāda lieta netika pasniegta vai pat minēta. Uzdevumiem tas varbūt būtu palīdzējis par kapeiku, bet tā jau lirika par citu tēmu.

@Daniels Epichest kāda programmēšanas valoda? Ciklus For, While un Do-While pazīstam, vai tomēr nē?

Pascal valodā, jā pazīstam tāda ir arī tēma,atvainojos, ka nenorādiju to.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Paskāls un 2020? Saki savam skolotājam, lai iet dillēs un beidz dzīvot 90tajos. Laikam būs kautkāds trollis, lai pakacinātu forumu.

 

philip-j-fry-internet-meme-bender-facepalm-meme.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Paskāls un 2020?

 

2020.04.3. , 23:01, 138 teica:

vienā Olaines skolā vismaz vēl 18./19.māc.g. mācīja

 

arī RTK vēl pirms diviem-trim gadiem mācīja, tagad vairs nē

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, AndrisBB said:

Paskāls un 2020? Saki savam skolotājam, lai iet dillēs un beidz dzīvot 90tajos. Laikam būs kautkāds trollis, lai pakacinātu forumu.

 

philip-j-fry-internet-meme-bender-facepalm-meme.jpg

Klau, tak neesi dārzenis! Poh par valodu,!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , Daniels Epichest teica:

jā pazīstam tāda ir arī tēma

Cik tālu to visu saproti un ko nesaproti?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 12 minūtēm , rubb teica:

Klau, tak neesi dārzenis! Poh par valodu,!

Ir tak starpība ar ko sāk. Tas Paskals nokauj jebkādu vēlēšanos pat mēģināt saprast kautko, nav brīnums ka jānāk uz forumu prasīt, lai kāds izpilda mājasdarbus. 

Saprastu ja C vai kautvai taspats Pitons nebūtu pieejami. Te ir vienkārši aizvēsturisks skolotājs, kas vēl dzīvo pagātnē.

Žēl vienkārši skatīties ka tādi dinazauri vēl kautko māca un atbaida visus no programmēšanas kā tādas jau pirmsākumos.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Tas Paskals nokauj jebkādu vēlēšanos pat mēģināt saprast kautko

Tikko uzjautāju. Jaunākais skuķis šito visu veiksmīgi esot darījis vidusskolā, un tiešām paskālā. Tagad Jawā visko darot, paskāls neesot vairs čil.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu viss jau drīzāk ir atkarīgs no tā ko viņi vai precizāk mācību programma vēlas panākt - mācīt programmēt vai patrenēt smadzenes skolēniem (algoritmi, Paskāls), jo tāpat jau maza daļa reāli ies un studēs programmēšanu, tāpat ka lielai daļai tā matemātika bijusi/nebijusi, bet smadzenes mazliet patrenē.

Man te visu laiku nāk skolēni no vietējās vidusskolas uz nedēļu, kad viņiem tur kautkādas "workspace experiance" dienas. Pa lielam visi ir ar Python zināšanām, cik esu ar viņiem runājis, tad viens no projektiem pie kā viņi parasti strādā skolā ir Flappy Bird klons, vai kautkas tamlīdzīgs, sanāk mazliet programmēšana, mazliet fizika utt.

Tad nu arī parasti izdomājam viņiem kautkādu "darbu" Pitonā, vai nu uz kautkāda Linux boarda kauko kontrolēt, vai uz mikrokontroliera utt. Reizēm viskautkas interesants sanāk :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tas tāpēc, ka nereti pasniedzēju izpratne par to, kas ir programmēšana atšķiras no apkārtējās pasaules.

Un tas vai pasniedzējs spēj šo mācīšanās procesu padarīt interesantu jau kā reiz runā par viņa, kā pasniedzēja spējām.

Ar Pascalu var trenēt izpratni par algoritmiem, taču tur nav neviena reālā priekšrocība attiecībā pret citām, noderīgākām valodām.

Link to comment
Share on other sites

spitaligais

@Daniels Epichest

Paskālu sen neesmu darbinājis, bet kaut kādus principus atceros.

 

Uzdevumam 9.2 princips sekojošs:

*) pieprasam ievadīt ciparu;

*) nolasam ievadīto tekstu;

*)pārbaudam, vai ievadīts cipars, vai cits draņķis;

*) ja ievadīts teksts, izlamājam lietotāju, un beidzam programmu (labs princips ko ievērot, pagaidām)

*)ja ievadīts kārtīgs cipars, ejam tālāk;

*)ieviešam mainīgos Summa = 0, skaitāmais = 1, X = 0;

*)kamēr cikla mainīgais, X, mazāks par ievadīto ciparu, daram sekojoši;

  • Summa = Summa+skaitāmais; // gala summa ko parādīt programmas lietotājam
  • skaitāmais =skaitāmais+2; // mainīgais, kurā glabājas nākamais nepāra skaitlis
  • x = x+1 // cik ciparus esam saskaitījuši 

Beigās ņemam un izdrukājam lietotājam rezultātu.

 

Pārējie uzdevumi līdzīgi pa lielam, mainās tikai tā cikla iekšējā daļa.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Šāds te mācību algoritms.

Vai ir paši pamati kādā valodā, teiksim, C++ ?

Vai ir skaidrs uzdevuma algoritms?

Vai ir paredzēti visādi varianti un blakusapstākļi - ko tad, ja prasītā vienciparu skaitļa vietā ievadīs daudzciparu skaitli, burtu vai tekstu?

Vai pats var tā uzreiz uzrakstīt gatavu programmu?

Vai prot paprasīt googlei pareizo jautājumu?  Varbūt kaut ko līdzīgu un pēc tam pareizo? 

Searches related to C++ compare student marks

write a c++ program to calculate students average test scores and their grades.

c++ program to calculate average grade

write a c++ program to calculate and display the total and average of the n student marks

c program to find grade of a student using switch

 

Vai prot atrast jau gatavā programmā sev vajadzīgo un pielāgot dotajam uzdevumam?

Vai prot atrast un saprast sintakses smalkumus, kāpēc jāraksta tā un kā vēl var rakstīt un kā nevar rakstīt?

Vai tā visa rezultātā iemācās atrisināt konkrēto uzdevumu un saprast līdzīgos uzdevumus?

 

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Paskāls ir 'the great filter' programmēšanas nozarē. Tā jābūt. Ja to pilnībā izskaudīs nevar zināt kas ar ekosistēmu notiks ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Gestapo locked this tēmaa
Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...