Jump to content

diy - kārtējais austiņu pastiprinātājs


 Share

Recommended Posts

Par cik visi ausu stiprekļi kaut kur izdalīti un pašam tikai viens mājas lietošanai palicis - radās vajadzība pēc ausu stiprekļa /dac ko darbā izmantot. Piedevām plosās korona vīruss un kalifonija dūmu vīraks ir svētīgs šajā sakarā ?   Jā zinu var iztikt ar iebūvēto etc. bet es gribu kā sarežģītāk ..Netīšām uzdūros shēmai netā, kuru tad arī izdomāju savākt, jo detaļas visas bija pa  rokai. Šo doma apvienot vienā korpusā ar USB dac. Tā lai var izmantot gan kā dac/ gan kā kombo/ gan kā preampu vai atsevišķu ausu stiprekli. Korpusu vē meklēju. Dac būs no ebaja kāds domājams.  Šis ir 4 ausu pastūzis un laikam vissarežģītākais detaļu daudzuma ziņā ..protams var iztikt tīri labi ar 1 mosfeta buferi kuram pastiprinājums ir 1, bet  esmu dīvainis ?

shēma kāda tā ir manā izpildījumā, ok var tur spēlēties ar nomināliem - es vienkārši liku tos kuri bija kastēs. (oriģinālo rakstu dāņu valodā pieliku pielikumā) .

Capturehshpa.jpg

 

 Baroklis crcrcrc + - 24V regulatori ar Led (2x24VAC trafs @  35VA)  , kas dod izejā kādi +-26V. uf4007 ultra fast diožu taisngrieži 2 - katram plecam savs. Jāatceras, ka negatīvajam  regulatoram izvadi biku savādāk  izvietoti.

Capturehpapssu.jpg

 

 

Plates paša domātas un pielāgotas tām detaļām kuras bija kastēs:

DSC00971.jpg

 

miera strāvai arī liku TO126 tipa tranzistoru lai vieglāk nostiprināt uz radiatora - šis būtībā tāds samazināts klasiskais, simetrisks lielas jaudas pastūzis. Miera strāva 50mA, vairāk nav jēga + radiatori par knapu. Ieejā rc filtrs nogāž drazu no ētera ieejā no kādi 400khz, ok var likt lai gāz no kādi 200khz, bet nu kādi bija C kastē - tādus liku. šajā gadījumā - 220pf.  Josla ar 2,2 uf atdalošo  kondensatoru ieejā kādi 1Hz līdz 400khz +-3db. Tranzistori BC550/560 pielasīti pēc Hfe no dažādiem ražotājiem kuri bija krājumos - Philips, ON, ST . Izejā BD 139/140. Varētu iztikt varbūt pat bez atpakaļsaites bipolāra kondensatora, bet nu par cik bija krājumos 47 uf - ieliku, pietiktu pat ar 10 uf.  Līdzspriegums izejā "0" - ir pocis ar ko pieregulēt. Pielikumā pievienoju 20Khz un 50Khz taisnstūra bildes.  Par skanējumu baigi neko nekomentēšu - bass ir atsperīgs un augšas dzidras. Kādu nedēļu tiek lietots testa režīmā. šodien nedaudz apmērīts, EMU USB karti  vēl joprojām zem win10 neesmu piešķīlis, tapēc thd neesmu mērījis. (uzkar kompi ar beta draiveriem maita) . Pastiprinājuma koeficients apmēram x10  jeb 19dB.

DSC00969.jpg

 

DSC00970.jpg

 

Šis var kustināt visādas ausis - ok dažām pietrūst strāvas , citām Voltu - bet kādi 13V RMS izejā izdod uz 100 omi - tā tas izskatās  tabulā (pagriežot miera strāvu kādi 100mA - pie 38 omi A klasē būs kādi 0,7W un kādi 1,3W @65) :

 

output-power.jpg

Kad atbrauks kastīte un loriņi- atrādīšu gala "produktu".

 

HSHPAMP (1) (1).pdf

Labots - osscar
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf
(labots)

Labs darbiņš!

 

Man laikam vienīgie iebildumi būtu pret kondiķiem ieejā - tas gan ticības jautājums. Otrs - sanāk, ka izejas pretestība ir 10 Omi? Biš pa augstu manai gaumei. Būs zemomīgās ausis, kur bass krāsosies un visas draivera rezonanses izcelsies.

 

Pašam man roka neko būvēt neceļas, ja var pa sotaku nopirkt Schiit mazpastūzi, kas skan un mērās zvērā. Moš kādreiz smagu 300B lampinieku sacepšu, kad spēšu sagremot, cik maksā labi izejas trafi.

Labots - RudeWolf
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , RudeWolf teica:

sanāk, ka izejas pretestība ir 10 Omi?

Nē. Daudzreiz mazāka.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

jā zem 1 oma +-


nu C ieejā, tas tā - drošībai - nekad nevar zināt kas kuram ārā nāk...

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

R21/22 šeit nenosaka izejas pretestību?

Link to comment
Share on other sites

osscar
(labots)

.atpakaļsaite jau samazina to izejas pretestību.

 

Jā tau jau ir - var nopirkt gatavu, bet nu gribās, neutrik  štekeri, rca normālas panel "mount"  ligzdas( nevis lodētās, kuras ar laiku izjūk) , alps poci u.tt...

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Pareizi, saiti nebiju ierēķinājis!

 

Nu pirms pieciem gadiem EU nemaz nebija, ko pirkt, ja gribēji austiņas stiprināt. Bija vai nu čaina brīnumi, vai arī šeihu klases tehnika. Tāpēc arī ņēmos būvēt pats. Tagad... es Schiit nevaru apdzīt pašizmaksā.

 

Tagad man ausis dzen šāds izstrādājums - 

 

TorpedoIIIschem-1-Eagle.png

 

Kritiskie rezistori gan ir aizstāti ar strāvas avotiem.

 

Nu tur viss ir pēc audiofīlu loģikas, nevis pēc kārtīgas elektroinženierijas. Bet skan zvērā!

Link to comment
Share on other sites

osscar

Jā lampiniekam, ja gribi universālu (visām ausīm) - trafu vajag. Un tie nav lēti.

https://www.ebay.com/itm/1-pair-2W-output-transformer-headphone-OPT-0-50-150-300-600/274148566789?hash=item3fd4872705:g:viYAAOSwNSxVSuzu

 

kaut vai ar slēgājamiem tinumiem. OK otl var savākt 300-600 omu ausīm...bez trafa - biju  maketu savācis, bet 38 omiem tas neder.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf
pirms 21 stundām , osscar teica:

 

Šis vēl ir lēts izejnieks. Man stāv pāris cinemag niķeļa izejnieku, šķiet, ka kādi 200 bakši maksāja, ja ne visi 400. Es domāju kaut kad vientaktnieku uz 300B taisīt, tur košernie trafi laikam pat uz četriem cipariem var saskriet.

Link to comment
Share on other sites

vienā topikā rakstīju par lodējamajiem RCA -  manam vecajam CA preampam šad tad parādījās fons, un pakustinot vadus pazuda.( tagad testējot ausu pastūzi atkal bija aktuāli)  - sākumā domāju vadi draņķīgi - nekā - nekontaktē lodējamais RCA  pāris - lūzt masas pina pl;aksnīte ( otru nolauzu lodējot ārā) , kaut tas ar skrūvi pieskrūvēts un nevajadzētu "kustēties".

To izlōdēju un ieliku RCA no Neutrik, tik biku plastmasas izolatori jānovīlē, lai nepārklājas. Viss der lieliski. Nepatīk man šie PCB RCA konektori...pie reizes filtra 2200 @35V nomainīju pret 4700 uf jauniem. tomēr daudz gadi pagājuši.

IMG-20200314-114744.jpg

 

IMG-20200314-103406.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, osscar said:

.pie reizes filtra 2200 @35V nomainīju pret 4700 uf jauniem. tomēr daudz gadi pagājuši.

 

Tik jāskatās lai tilta diodēm strāvas rezerve, ar šādiem "upgrade" un diodēm uz robežas var arī kādu nocept pie ieslēgšanas.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

nekas tur nevar nocepties.  4700 uf nav nekāds kosmoss. Šķiet tur parastās  diodes  1n4007 , varēja jau upgreidod uz uf4007 ( ir tādas krājumos) , bet slinkums. CIk esmu ar "ārzemju" diodēm saskāries - neviena nav nocepusies.

pēc datu lapas - Peak forward surge current 60 Hz (8.3 ms) 27 A tai diodei

pēc  simulācijas tur šis netiek pārsniegts..bilde pielikumā

 

Capturediode.JPG

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Jā, nav tie paneļa RCA nekāda medusmaize. Sborka gan daudz vienkāršāka ar tiem. Paneļa XLRiem vismaz ir extra skrūves, ar ko pie virsmas piestiprināties.

Link to comment
Share on other sites

nevar teikt ka es baigo bieži slēgāju vadus.(šķiet gadus 2 nebija aiztikts) .bet fakts kā tāds , ka lūzt...

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Man šķiet, ka viņam drīzāk besī, ja ir pasmags RCA vads, kas liec uz leju visu to konstrukciju. Es draudzenes Microlab 6c tumbām tā arī izlauzu RCA, uzlodēju košerno kabeli ar resniem vadiem un kriukš. Tā kā apakša tam RCA pret korpusu nestutējas, tad viss vēl ar sviras reizinātāju uz plati spiež.

Link to comment
Share on other sites

tas arī, ir mna daži paštaisītie ar diezgan smagiem  "galiem" ?

šitie man tagad patīk labāk par parastajiem skrūvējamajiem:

 

https://www.ebay.com/itm/2x-Gold-RCA-Female-Socket-Chassis-Phono-Copper-Plug-Connector-Speaker-Amplifier/184206462931?hash=item2ae38f8fd3:g:rNIAAOSwswdeaOpI

 

vajadzētu kaut kad apmainīt, tikai nezinu kā tagad ar piegādēm. šiem diametrs biku lielāks panelī par standartu un paši banāni ir garāki.. Kaut augstāk liktie neutrik no lemonas arī nav peļami, ar dubultu uzgriezni.

Link to comment
Share on other sites

Bija interesants gadījums, ar kuru gribēju tikt galā: situācija sekojoša - austiņu pastūzi uzgriežot uz max dzirdams 50hz fons (mana trenētā auss to atpazīst - 50Hz nāk no "gaisa"  ne no paša ausu pastūža. )  + tas pats nedaudz dzirdams tumbās caur pastūzi ja piebāž ausi pie tumbām. Ausu pastūzis  un jaudinieks abi pievienoti pie preampa. Visiem devaisiem c13 tipa ala kompja barošanas vadi. austiņu pastūzim klausoties tuvu ik dienas skaļumā fons nav dzirdams - tikai uzgriežot max bez signāla to dzird. Pastūzim dzird bez signāla - jo tas man jaudinieks - visu laiku ir uz max, un skaļums caur preampu regulējas. bilde pielikumā.

Pieslēdzu cd  aparātu pa taisno - pie jaudinieka , viss kluss. roku tālāk jo skaidrs, ka no preampa nāk kaut kas.

Sākumā eksperimentēju ar  signāla kabeļiem ( man viņi pagari - kādi 1,5m +- gan uz ausu pastūzi gan jaudinieku + čupa blakus ar tīkla vadiem )  - ar dažiem lielāks fons ar dažiem mazāks, bet ir. tad visu atslēdzu - atstāju tikai preampu un ausu pastūzi (jo uz ausīm fons labāk dzirdams jo tās jutīgākas). Kad vispār atvieno RCA vadu un ieejas atstāj gaisā, fona nav vispār.  Kaut kādā momentā kārtojot vadus fons krietni samazinājās un tas mainījās aiztiekot tīkla vadu austiņu pastūzim. Tas mani darīja bažīgu - un voila - pieslēdzot caur pagarinātāju citu c13 vadu - viss kluss kā tankā pat max. Un kluss arī jaudas pastūzis... tātad visticamāk nekontakts vada vidējā zemējuma kontaktā un līdz ar ko cilpa, navodkas 50hz caur preampa izeju  arī uz jaudas pastūzi. bija interesanti - nočakarējos pāris h.  Jā tiku lasījis , ka vajag ik palaikam šos kontaktus paraustīt lai labs kontakts ? to vadu nepamērīju -uzreiz utilizēju nekontakts vai dzīsla pušu hvz.

IMG_20200324_131904.jpg

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Man tikai iekārtu būvniecībā ir bijušas problēmas ar dažādām masu/zemējumu lietām. Pamatā ar cilpām, kad sāk ķert radio.

 

Pirms pāris dienām bija hohma - lodēju sev RCA kabeļus, jo prasījās cits garums. Izmantoju smukus ķīniešu RCA spraudnīšus...

 

WBLbCBd.jpg

 

Pēc lodēšanas vadus saslēdzu, bet neskan... tobiš skan, bet ļoti vāji. Ņemu multimetru un šeku reku - starp signālu un zemi 1.2 omi! Visu nočekoju, vai ekrāns nav kaut kur ne tur pieskāries, bet figuški - izrādās, ka lodējot signāla pinu, izolācija kaut kur ir sakususi un noīsinājies pats spraudnis. Tā kā tā ar tiem ķīnas RCA.

Link to comment
Share on other sites

jā karsēt nevar. tas ir  fakts, bet pa zemes cilpām  man normundss savulaik stāstīja - ka šim ja kādu laiku nepakustina/nenotīra  šo tīkla spraudņu kontaktus - parādās minimāls fons.  Protams ja viss bez zemējuma - tad atkrīt šī problēma. vienkārši es jau visu biju notestējis un nevarēju saprast kas par h...nju - katrs agregāts atsevišķi strādā - bet kopā nē ?


vēl tie, čaina konektoriem mēdz tās mazās skrūves vītne aprauties un tad kabeli tikai ar karsto līmi var nostiprināt  ?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 50 minūtēm , osscar teica:

pa zemes cilpām

Atgādiniet, kā tur bija ar to lietu ka ja piemēram mikšerpults barojas no vienas rozetes, bet viņai pieslēgts pastūzis no citas (it īpaši - ja no citas fāzes) tad var parādīties fons? Tā ir zemes cilpa?

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Nebalansētā signāla sistēmās parasti zemes cilpas veidojas šādi -

1556412061237.png

 

Ja mikserpults lieto simetriskos signāla slēgumus, tad parasti ar cilpām problēmas ir mazākas, jo cilpu strāvas staigā ārpus signāla trakta.

1556412152409.png

 

Tas gan nenozīmē, ka trokšņi ir pilnībā izslēgti. Var tāpat visādi šamie var iezagties, jo nav zvanīts, ka visas iekārtas ir perfektā kārtībā. Tad nereti risinājums ir signāla slēgumam vienā pusē atvienot ekrānu no masas (kas gan galīgi nav košers).

Labots - RudeWolf
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Zemes cilpa varbūt ja ir kontakti(sūdīgi) ar zemējumu visiem savienotajiem deaisiem. Dažiem ir vēl ground lift slēdzītis, lai atdalītu zemi. No kontakta fāzējuma vismaz man nav nācies noķert fonu.

Labots - osscar
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, RudeWolf teica:

Nebalansētā signāla sistēmās parasti zemes cilpas veidojas šādi

Skatos uz to bildi un jūtos apmēram kā šeit pēdējā rāmī :

exa_exabyte_2x.png

 

Kādus fizikālus procesus tās zaļās bultas apzīmē?


(Pirms es saņemos lasīt to Īso Ieskatu uz 43 lpp)

Link to comment
Share on other sites

realitātē ir tā ka reizēm nākas kādu vadu pārvietot korpusā pa 1cm vai pievienot citā vietā - fons pazūd. ?? Piem. lai kaut kādi RRR brīnumi būtu lietojami - tur daudz kas jāpārvieno pareizi.

Link to comment
Share on other sites

krievu saitos galveno/zemes vai masas vadu pievienojuma vietu saudz simboliski par Meku , jo visi vadi iet uz turieni + vadiem jābūt pēc fen šui izvietotiem ?

Link to comment
Share on other sites

jā - vienkārši vecākos laikos uz to baigi neiespringa - s/n 60db ( piemēram kaut tam pašam radiotehnika 101 u.c)   Ja tur sakārto zemes - var mierīgi dabūt 85db vai vairāk s/n.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf
pirms 1 stundas , 138 teica:

Kādus fizikālus procesus tās zaļās bultas apzīmē?

 

Visur, kur zaļās bultas veido apli, plūst strāva. Pirmajā zīmējumā var redzēt, ka tās strāvas dzīvo uz vadītājiem, kur tusē arī audio signāls.

 

1 stundu atpakaļ, osscar teica:

krievu saitos galveno/zemes vai masas vadu pievienojuma vietu saudz simboliski par Meku , jo visi vadi iet uz turieni + vadiem jābūt pēc fen šui izvietotiem ?

 

Nu nav jau tipiskais "star ground" nekāda mistika. Galvenais, no kā izvairīties, ir cilpveida slēgumi. Protams, ir gadījies, ka kaut ko uzbūvē un sāk tur kaut kādas Raudives balsis dzīvoties izejā un tad sāc taustīties, kas un kāpēc tā. 

Link to comment
Share on other sites

tagad, kad AM raidītājs izslēgts, Raudives balsis nav ( tas Mauriņas vīrs bija šķiet ? ? )  Kādreiz uz  datortumbām vai pastūžiem bez filtriem ieejā varēja radio detektēt...tagad citas problēmas - AF traucējumi (dimmeri, rūteri mobilie etc)  - tie tiesa ne vienmēr dzirdami, bet redzami THD  vai FFT analīzē...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , RudeWolf teica:

tās strāvas dzīvo uz vadītājiem, kur tusē arī audio signāls

Tagad vēl vairāk jūtos kā tajā bildē.


Pirms 14 minūtēm , osscar teica:

Raudives balsis nav

Raudives balsis tās nav, bet kas ir tas, ka štruntīgi rādžiņi skaļi pīkstinās kad tuvumā iezvanās telefons?

Link to comment
Share on other sites

jā tā ir , ja nav ieejas filtru un izejā arī viss "pa taisno"  ?

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Tātad to spēj ne tikai rādžiņi? Man ir neskaidra atmiņa ka esmu šo arī kādām "datortumbiņām" novērojis, tā varētu būt? Jebkurš pastiprinātājs kurš atbilst tavam raksturojumam?

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Jā pie zināmiem apstākļiem sūdīgi pastūži var strādāt kā radio...signāls tiek iekšā vai nu caur ieeju ( nav filtrs ieejā+ ieejas traņu pāreja strādā kā diode...bet tas uz bioolārajiem traņiem attiecas ne lauķiem)..vai caur izeju (skaļruņu vadi)- tālāk un caur atgriezenisko saiti atpakaļ ieejā...vēl dzirdēts..ka vara rca konektori apsūbēbun strādā kā diode..detektē...am radio..30 gados paši mājās taisīja diodes..

https://www.instructables.com/id/How-to-make-a-copper-oxide-diode/

 

Sīks būdams atceros ja ar skrūvgriezi gar ieeju bakstījās - radio dzirdēja caur fonu...

Labots - osscar
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
2020.03.24. , 19:41, osscar teica:

tagad, kad AM raidītājs izslēgts, Raudives balsis nav ( tas Mauriņas vīrs bija šķiet ? ? )  Kādreiz uz  datortumbām vai pastūžiem bez filtriem ieejā varēja radio detektēt...

Sīks būdams ne reizi vien esmu pārbijies no balsīm iz viņpasaules, kas klusā vakarā sāk skanēt no kaut kurienes.

 

Stilīgs čemodāns sanācis. 👍

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jā tagad tas laikam vairs nav aktuāli - jo AM ir miris...tagad vairāk draza caur tīklu lien iekšā...varbūt nedzird..bet tā ir...

jā bija doma atstāt to oriģinālo paneli - bet par daudz caurumu... bija doma to analogo indikatoru izmantot kas tur bija///

izlēmu akrilu pamēģināt tagad skaidrs - kā ar to jāstrādā 😄

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...