Jump to content

Šīs vasaras skurbulī uztaisītie projekti .......


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Ārā uztaisīts krāns, ar kuru no piekabes paņemt baļķi un uzlikt uz truli. Arī lielākas sijas otrādā secībā. Lielākā kļūda konstrukcijā bija kaprona bukses vertikālajos slīdņos. Kā temperatūra sasniedza +15 grādus, sākās problēmas, bet pie +25, vispār nebija iespējams pārvietot pa vertikāli. Kaprons ļoti daudz maina izmēru pie temperatūras svārstībām. Nācās mezglus izjaukt un bukses vienkārši sānos pārzāģēt pušu, lai ir kur izplesties. Vairāk šī problēma netraucēja.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
alusbundza
2019.10.17. , 17:25, alusbundza teica:

ka vajag uztaisīt baļķu pacēlāju,

šitais baļķu pacēlājs (praksē izmēģināts) strādā tikai uz līdzena lauka, tāpēc dēļ iegūtās pieredzes, taisīšu šādu ....., ar maināmiem 3 veida kausiem, 

1. baļķiem

2. smilktij, grantij, 

3. mēsliem

šodien sapirku dzelžus, nenormālie ceņņiki .........................., nesošās konstrukcijas jaunas, iebraucu arī metāl uzpirkšanas vietā , tur sapirku aprūsējušas leņķu dzelžus pa smieklu naudām

 

skices jau ir, tikai jāmetina ...................

taisīšu apmēram šādu ......

 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 8 minūtēm , ieleja teica:

bet nav gatavi risinājumi,

ir ,cenā x 4 vai vairāk, bet paša radītais proces ir debešķīks ...................................


+ procesā izdzertaiais alus daudzums, + savā darbnīcā aģinočkā no sievas , vai citiem švaļiem ........................

  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , alusbundza teica:

taisīšu apmēram šādu ......

Šitāds darbosies uz diezgan līdzenas virsmas, vajag kaut kādu fiksatoru, lai pa nelīdzenumiem braucot, tas nenokristu

Lai ar tādu darbotos, vajag palielu brīvu teritoriju, lai var izgrozīties starp baļķu čupu un kādu piekabi. Tas nozīmē, ka baļķus kaut kur no sākuma jāizvelk kāda lauka malā, tad var kraut piekabē.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

iesāku jau jauno projektu - frontālais krāvējs uz traktora aizmugures piekares, kauss jau principā gatavs, tikai 2 ausis vēl jāpiemetina, netaisīju lielu, bet tā lai arī mazais traktors var pacelt,

1 m platumā, 0,80 m dziļumā , dzelži ir puslīdz savākti, hidro cilindri arī (bildē mazais - kausa grozīšanai), atliek tikai metināt …..

 

DSCF7481.JPG

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ir ok, 100w tur ir pie 10 % thd mūsdienu zelta standarts ?  normāli tur ir 40-50, kas ir ok.  Čaina mēdz skopoties ar izejas filtriem D klasei un radiatoriem  čipiem. Var upgreidot...


es te arī darbojos priekš viena ausu stiprekļa /dac  - barokli salodēju - pārējam nav laika, tikko no copes atbraucu - pāris h palodēju.

DSC00960.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tas jau ir skaidrs, ka tur 100W nebūs. Es pirku ar cerību, lai tur kaut cik kvalitatīvi skanētu vismaz 30 godīgi vati :) Zinot kā šmaucas ar šīm jaudām, tāpēc arī ņēmu 100, nevis mazākas jaudas.

Link to comment
Share on other sites

skaidra lieta, bet saviem veikumiem labāk jācep savi topiki  imho ...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , abi teica:

Da nu, feināk būs ja visi tēmas nosaukumam atbilstošie opusi būs vienuviet.

Man ar tā likās, it sevišķi tādēļ, ka šādi projekti nav mana ikdiena un kad vēl kaut ko uztaisīšu, hvz :)

Tagad papildus mācos lodēt, bet sevišķi labi nesanāk. Mēģinu gan ar kaut kādu ķīniešu salīdzinoši lēto lodāmuru, gan nopirku TS100 lodāmuru, bet kaut kā baigi ātri (pēc dažām normālām lodējumu vietām) lodāmurs vairs neķer klāt alvu. Sajūta, ka viņš tā kā apdeg un tāpēc. Bet, kādēļ tā notiek? ;Kīniešu kalifonijs vai alvas drāte vainīga? Temperatūra par lielu. It kā visur teikts, ka lodē ar 270-310 grādiem un TS100 tos vajadzētu precīzi turēt, bet, kaut kā nesanāk. Varbūt rokas abas kreisās? :D

Profi varbūt var iekomentēt, vai temperatūra vai kas cits varētu būt pie vainas?

P.S. Bilde ar diy testa pastūža plati ieskatam. Vidū daži lodējumi ok, bet pēc tam sākas kaut kāda ķēpāšana, aukstā lodēšana :(

20200215_233713.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ķīniešu detaļu "kājas" ļoti daudzos gadījumos ne traks negrib ņemt klāt alvu, ar kalifoniju nepietiek, prasās pēc pastas.

Bezsvina alvai vispiemērotākais pielietošanas veids ir izmest musurņikā ?.

Alvas piks jau nav jānes ar lodāmuru uz plati, pieliec lodāmuru un drāti pie kontaktlaukumiņa.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tā kā @Jurkins saka, piespied lodāmuru pie tās kājas ko lodē, lai uzsilst pati detaļa un kontakts uz plates, tad liec klāt alvu.

Es parasti nopērku tādu, kur vairāk vairāk kalifonija iekšā (3% laikam) un to kas lēnāk sacietē, neatceros kura tā bij 63/37 vai 60/40, pats vari sagooglēt.

Ķiniešus pirkt arī neredzu jēgu, nav tā alva tik dārga, pa 20 eiriki var nopirkt normāla brenda rulli, kas pietiks visam mūžam, ja maz lodē. Kas to lai zin kas tajos ķinieši brīnumos.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Alvu pēdējā laikā ņemu DEPO SN60Pb40 1mm drāti. Pēdējā laikā maz sanāk lodēt, bet būs laikam jāpameklē, varbūt var kādu lielāku rulli dabūt.

Link to comment
Share on other sites

Tas TS100 lodāmurs jau arī nav diezko nopietns, temperatūru ta viņš sasniegs, bet uz tik lieliem kontaktiem uzreiz arī atdzisīs un nespēs viņus uzkarsēt. Kautkādus sīkus SMD komponentus lodēt ir ok, bet nejau through hole pretestības vai kautkdus lielākus kontaktus. Alvu viņš uzkarsē, bet pati detaļa un plate auksta, tad kad pieliec pie plates tā uzreiz lodāmurs atdziest, alva sacietē un sanāk tādi alvas kluči. 

Ja negribi daudz tērēt, tad nopērc kautkādu Hakko klonu (interneta pilns ar testiem, kuri ir labi un kuri sūdi). Paši lodāmuri parasti ir ok, bet uzgaļi uzreiz izmetami.

Hakko klons + oriģinālie uzgaļi parasti darbojas labi.

 

Reku stacija + Hakko uzgals sanāks pat lētāk kā tas TS100, bet vismaz varēsi arī kautko pielodēt.

https://www.amazon.co.uk/KATSU-Tools-312087-Electronic-Temperature/dp/B00KBPN1ZU/ref=sr_1_3?crid=2KTRV5XIAI74O&keywords=936%2Bsoldering%2Bstation&qid=1581806968&s=diy&sprefix=936%2Cdiy%2C160&sr=1-3&th=1

 

https://www.amazon.co.uk/Hakko-T18-D16-Chiseled-Soldering-FX-8801/dp/B004OR9BV4/ref=pd_sim_328_2/262-2802360-5682127?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B004OR9BV4&pd_rd_r=e06c3deb-85b2-41a4-bf11-a0af49a3c1a6&pd_rd_w=L9gu7&pd_rd_wg=I4G4z&pf_rd_p=2fd67464-3829-4391-8747-f4fac7516a6d&pf_rd_r=0SNBC02F6ATMM16XJMPF&psc=1&refRID=0SNBC02F6ATMM16XJMPF

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

Ķīniešu detaļu "kājas" ļoti daudzos gadījumos ne traks negrib ņemt klāt alvu, ar kalifoniju nepietiek, prasās pēc pastas.

Pēdējos gados visas tās lodēju tikai ar šo:

https://www.aliexpress.com/item/32815806816.html

Nevienas reklamācijas par lodējumu kvalitāti vai kušņa pēcietekmi.

Pamēģini pats...

Vēl, tikai tur pērku AC V/A-metrus, kuri korekti strādā ar simistoru jaudas regulatoriem:

https://www.aliexpress.com/item/32961683128.html

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Jurkins teica:

Ķīniešu detaļu "kājas" ļoti daudzos gadījumos ne traks negrib ņemt klāt alvu, ar kalifoniju nepietiek, prasās pēc pastas.

Bezsvina alvai vispiemērotākais pielietošanas veids ir izmest musurņikā ?.

Alvas piks jau nav jānes ar lodāmuru uz plati, pieliec lodāmuru un drāti pie kontaktlaukumiņa.

Man ir kaut kādas 63/37 drātis ar 2% flux piedevu. Esmu mēģinājis arī tā kā iesaki, bet tiešām ir sajūta, ka nekam tā alva neķeras klāt pēc brīža.


pirms 9 stundām , AndrisBB teica:

Tā kā @Jurkins saka, piespied lodāmuru pie tās kājas ko lodē, lai uzsilst pati detaļa un kontakts uz plates, tad liec klāt alvu.

Es parasti nopērku tādu, kur vairāk vairāk kalifonija iekšā (3% laikam) un to kas lēnāk sacietē, neatceros kura tā bij 63/37 vai 60/40, pats vari sagooglēt.

Ķiniešus pirkt arī neredzu jēgu, nav tā alva tik dārga, pa 20 eiriki var nopirkt normāla brenda rulli, kas pietiks visam mūžam, ja maz lodē. Kas to lai zin kas tajos ķinieši brīnumos.

Savā pusē tā īsti par nezinu kur to drāti nopirkt. Depo biju pie stenda, bet tur man izskatās, vai tik tās alvas nav domātas kaut kādām lielām detaļām, piem caurulēm (visādas skābes utt). Īstais pārdevējs nebija uz vietas un aizvietotājs nespēja man neko ieteikt.

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , AndrisBB teica:

Tas TS100 lodāmurs jau arī nav diezko nopietns, temperatūru ta viņš sasniegs, bet uz tik lieliem kontaktiem uzreiz arī atdzisīs un nespēs viņus uzkarsēt. Kautkādus sīkus SMD komponentus lodēt ir ok, bet nejau through hole pretestības vai kautkdus lielākus kontaktus. Alvu viņš uzkarsē, bet pati detaļa un plate auksta, tad kad pieliec pie plates tā uzreiz lodāmurs atdziest, alva sacietē un sanāk tādi alvas kluči. 

Ja negribi daudz tērēt, tad nopērc kautkādu Hakko klonu (interneta pilns ar testiem, kuri ir labi un kuri sūdi). Paši lodāmuri parasti ir ok, bet uzgaļi uzreiz izmetami.

Hakko klons + oriģinālie uzgaļi parasti darbojas labi.

Nu es nezinu, pirms viņu pirku, izpētīju čupu ar video, visi slavē (it sevišķi skatījos RU spečukus). Lielām detaļām iesaka paņemt resnāku galu un dot iekšā 24V, lai tiešām būtu 70W.

 

Man ir otrs šāds lodāmus: Daniu 60W. Varbūt tie līdzi nākošie gali ir pilnīgi draņķi? Vari ieteikt, kuri būtu labāki uzgaļi?

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , jacobs teica:

Pēdējos gados visas tās lodēju tikai ar šo:

https://www.aliexpress.com/item/32815806816.html

Nevienas reklamācijas par lodējumu kvalitāti vai kušņa pēcietekmi.

Pamēģini pats...

Nu tā drāte baigi sālīta sanāk - ar piegādi virs 6EUR par 15 gramiem. Tieši šis pārdevējs ir uzticams ar produkciju, vai tiešī šādu drāti jāpērk? Skatos šim pārdevējam ir arī lielāki ruļļi, tādi nav mēģināti? 450gr.

 

Pašam šobrīd ir šādas:

https://www.banggood.com/0_8mm-50g-

https://www.aliexpress.com/0.5mm

Link to comment
Share on other sites

1)nopērc kolofoniju

Ķēpājumi sanāk galvenokārt kušņa nepietiekamības dēļ, sevišķi iesācējam, sevišķi lodējot ar drāti. 

 

2)gala tīrīšanai varētu palīdzēt salmiaks. Senos laikos manam vectēvam bija.

Ja gals ir vara, tīra ar vīli. Mūsdienu galam jābūt ar pārklājumu, kurš draudzējas ar lodalvu; ja galīgi nedraudzējas, atliek tikai vīle...

Man šķiet labāk, ja gals ir plakans. Un vēlams liels(smags), cik nu lodējamie priekšmeti atļauj

Lodalvu nekad neesmu pircis, pietiek no visādiem lūžņiem.

 

Labots - Klusu
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , energys teica:

Nu tā drāte baigi sālīta sanāk - ar piegādi virs 6EUR par 15 gramiem

Nuu, ja pērk dažas, tad būs > 2,--

Un man krājumos ir ne mazums visādu citu, lielāku un mazāku Ķīnas lodalvas rullīšu, bet nemainīgi atgriežos tikai pie šī augšminētā...

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nez, es skatos lai būtu 60/40 drātij. @jacobs minētajai neredzu sastāvu, bet viņa teiktajam noteikti var ticēt. Kaut kur mētājas no banguda 63/37. It kā šķirba ar 60/40 nav liela, bet drāts miskastē.

Link to comment
Share on other sites

Pasūtīju no Lemonas, tad jau redzēs kā būs :) Paldies visiem par konsultēšanu!

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , Jurkins teica:

Alvu pēdējā laikā ņemu DEPO SN60Pb40 1mm drāti. Pēdējā laikā maz sanāk lodēt, bet būs laikam jāpameklē, varbūt var kādu lielāku rulli dabūt.

Tai pašā Depo bija dažādi ruļļi. Man 100g šķiet ērts, smagāku negribētu. No biezumiem esmu iecienījis 0.7mm - tāds zelta vidusceļš. Savukārt 0.25mm un 1mm ruļļi stāv praktiski bez pielietojuma (1mm noder tajās retajās reizēs, kad kādus resnākus vadus jāsalodē).

 

pirms 12 stundām , AndrisBB teica:

Tas TS100 lodāmurs jau arī nav diezko nopietns, temperatūru ta viņš sasniegs, bet uz tik lieliem kontaktiem uzreiz arī atdzisīs un nespēs viņus uzkarsēt. Kautkādus sīkus SMD komponentus lodēt ir ok, bet nejau through hole pretestības vai kautkdus lielākus kontaktus. Alvu viņš uzkarsē, bet pati detaļa un plate auksta, tad kad pieliec pie plates tā uzreiz lodāmurs atdziest, alva sacietē un sanāk tādi alvas kluči. 

Šim tak it kā pat 60W ir.

Es XT60 konnektorus bez bēdām lodēju ar vecu 25W vai 30W lodāmuru, kam uzgaļa vietā ir 4mm kapara drāts, nekas tur neatdziest. Ieliekot kapara drāts vietā štruntīgu uzgali - nu jā, tad arī "through hole štrunti" paliek par izaicinājumu (bet tādām lietām ir cits lodāmurs/stacija).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , binary teica:

Es XT60 konnektorus bez bēdām lodēju ar vecu 25W vai 30W lodāmuru, kam uzgaļa vietā ir 4mm kapara drāts,

Tu domāji to, ar tafiņu, kuram sekundārajā kopne ar pieskrūvētu vara drāti? Man tāds arī ir saimniecībā vēl no padomju laikiem, bet mazāku par 60W neesmu sastapis.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Nē, parasts lodāmurs, bez nekādiem trafiņiem. Sagooglējams pēc "lux basic 539440", vecums viņam "daudzi, daudzi gadi".

Паяльник LUX-TOOLS 30 Вт

Virsū rakstīts - 30W 230V ~50Hz. Nekādu regulēšanas iespēju nav.

Neatceros, kāpēc es uzgaļa vietā viņā ieliku vara drāti (no kaut kāda kabeļa), bet nu novērojums ir - ja uzgalim ir laba siltumvadāmība, tad arī ar salīdzinoši mazu jaudu var lodēt salīdzinoši lielas lietas bez raizēm, ka kaut kas tur atdzisīs.

 

 

Kā jau rakstīju - XT60 ar šito var lodēt bez bēdām, spēj tik gāzt klāt lodalvas drāti. Laicīgi tikai jāapstājas, lai tā XT60 konnektora korpusu neizkausētu.

 

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , osscar teica:

nu un kanifoliju arī papildus

https://www.lemona.lv/?page=item&i_id=26146

Es pērku to kas spricēs priekš reflow lodēšanas, bet pa lielam lodēju visādus SMD čipus utt, lielus resnus konektorus reti.

Iespējams ka vada galiem vai kam līdzīgam tādam tevis ieteiktais ir labāks, būs laikam jānopērk un jāpamēģina.

 

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Šim tak it kā pat 60W ir.

Ir man darbā tāds TS100, kautkas nopirka, jo saskatijās youtoobe video ka baigi labais. Bet ir arī Weller pati lētākā iesācēju stacija, abiem teorētiski 60W. Bet lodēšana kā diena pret nakti.

Tas TS100 stundu jāgaida kamēr uzsils, ja pieliek pie lielāka kontakta, paiet laiks kautvai, lai izkausētu paša tiko pielodētu alvas pikuci. Lodēt jau protams var, it īpaši ja nekā cita nav, bet tad jābūt stipriem nerviem. Tādus XT60 konektoris ganjau kādu laiku jāpakarsē. Neviens viņu vairs neizmanto, jo stacija vienmēr pieejama.

 

pirms 4 stundām , Klusu teica:

Mūsdienu galam jābūt ar pārklājumu, kurš draudzējas ar lodalvu; ja galīgi nedraudzējas, atliek tikai vīle...

Man šķiet labāk, ja gals ir plakan

Tie ķīniešu uzgaļi parsti ir izmetami, pat vīlēt viņus negribas. Labos jau vīlēt atkal kā pats saki nevar, novīlēs nost pārklājumu.

Es arī parasti izmantoju plakanos galus -  T18-D12 (1.2mm) kaukādiem SMD un mazliet resnāku vadiem utt.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Cik saprotu, tad tie uzgaļi ar pārklājumu vispār nav no vara, bet no dzelzs. Tik vien, kā tas pārklājums. Ir man daži, būs sāniņā jāiezāģē, lai saprastu. Ja tie uzgaļi nav no vara vai tā sakausējuma, tad tur ko vīlēt ir pagalam slikta ideja

Link to comment
Share on other sites

skaidrs, ka stacijas uzgaļus ar pārklājumu nevar vīlēt, un tie protams alvu klāt "neņem" un alva jāliek pie "pie plates". man reizēm labāk patīk lodēt  ar vara galiem, bet tie protams apdeg, taču ņem alvu   - man tā tīk labāk lodēt nekā ar stiepli rokā. Ja vajag kādreiz pielodēt ko niknākam kontaktam - bez 40-60W neiztikt...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nopietni? Neņem?

Most modern tips are copper, plated with iron, plated with tin (the metal). If the tin plating is damaged, the tip is 'done', since iron does not readily wet with solder. You can file off the iron plating in an emergency and use the tip for a while but the solder will erode the copper away in no time (relatively speaking).

Link to comment
Share on other sites

nezinu, vismaz manai stacijai viņi ir keramiski ( tā izskatās) + pats konusiņš kā  uzasinātam zīmulim ir no metāla... un  viņš nealvojas tādā izpratnē kā vara uzgalis. bet pieļauju ka ir arī citi, es vienkārši izmantoju tos kuri komplektā.

Link to comment
Share on other sites

@osscar, varbūt sačakarēji tos uzgaļus vēl pirms sāki lietot? :)

 

Par to "neņemšanu" - šķiet, tas arī bija iemesls ("nosvilis" uzgalis), kāpēc vecajam lodāmuram uzgaļa vietā ieliku kapara drāts gabalu. Pirms tam vēl pamēģināju kaut kādu uzgali no Depo, bet sapratu, ka ne vella tas uzgalis nestrādā.

 

Kad pirku lodēšanas staciju, paķēru komplektā arī šādu - https://www.aoyue.eu/felder-soldering-tips-tinner-lead-free-flux-15g.html

Uzkarsē uzgali, iebāž tās bundžas saturā, patur kādu laiku, pēc tam uzgali var normāli apalvot.

Link to comment
Share on other sites

nu hvz, varbūt, bet ne jau visus uzreiz ? bet reāli lodēt var tikai stiepli liekot uz plates pada, uzgalis tipa apalvots, bet papildus alvu neņem , kaut kā tā...

Link to comment
Share on other sites

Tie kas ir "chisel" tipa, tiem tada neliela kabatiņa, kur alva uzkrajas. Ja vajag kautkadu mazu mikrokontrolieri pielodet, tad pieķer stūru kājiņas. Tad uzspied reflow "kusni?" visapkart. Pakausē alsvu uz lodamura, tad viņa mazliet sakrasies taja kabatiņa. Pēctam smuki lenam novelc ar lodamuru gar čipa kājām un smuki pielodesies.

 

Bet ari pie parastajiem plakanajiem alva turas tiri labi, bieži pat par daudz. Lodejot ar "pieliekot drāti" metodi nakas ik pa laikam to alvu notirit, jo vienkarši padaudz uz uzgaļa sakrajusies. Vismaz šis uzgals tā dara, kautgan teoretiski viņam ir minimāla "kabatiņa".

https://www.amazon.co.uk/Hakko-T18-D16-Chiseled-Soldering-FX-8801/dp/B004OR9BV4/ref=sr_1_1?keywords=t18d16&qid=1581861877&sr=8-1

Link to comment
Share on other sites

Man vienkārši nav tāds skills sr to staciju tik bieži nelodēju. Bus japatrennējas ?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...