Jump to content

Caurules no apkures katla uz radiatoriem.


Mõbijs
 Share

Recommended Posts

_dunduks_
Pirms 4 minūtēm , vvv teica:

speci teica, ka tie trīsceļu termovārsti mēdzot iziet no ierindas, tāpēc rekomendēja montēt ar amerikankām, lai viegli nomainīt, ja nepieciešams.

Tādi tie "speci" jau ir. Ja tie tiešām būtu speci, tad viņi zinātu, ka vajag nomainīt tikai termostatu, ko var izdarīt nenoņemot pašu vārstu.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , Dils teica:

un vēl tie vārsti tikai aiztaisa ciet pienākošo plūsmu no sistēmas, bet neko nemaina mazajā lokā

Parastajam trīsceļu vārstam nav nekas savādāk, vienlaicīgi pilnībā aizvērt var tikai vienu virzienu. A kas tev mazajā lokā jāmaina? Mazais loks un katls ir pats par sevi, kad katls kuras, pa mazo loku cirkulē uz riņķi karsts ūdens, kad katls nekuras, mazais loks ar katlu ir mierā, ūdens atdzisis, sūknis izslēdzies, nekāda plūsma nenotiek. Cita lieta, ja kaut kādi «gudrīši» izdomā mazajā lokā pieslēgt siltā ūdens boileri, kas nav labi, tad ir jāgudro, kā «savaldīt» mazo loku, kad katls nekuras. Tēmas autora bildēs kaut kas tamlīdzīgs, ja pareizi saprotu, tur boileris pievienojas pirms četrceļu vārsta, kad katls nekurēsies, iespējama plūsma caur katlu un boilera čūsku, boileris sildīs katlu, no katla siltums aizies skurstenī, tad nu tur jāparedz kaut kādi noslēdzošie ventiļi, ir arī automātiski risinājumi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , _dunduks_ teica:

Ja tie tiešām būtu speci, tad viņi zinātu, ka vajag nomainīt tikai termostatu, ko var izdarīt nenoņemot pašu vārstu.

Redz, kā Dils uzrakstīja, ka viņa vārstam nemaz nebija dabūjams termostats nomaiņai. Tagadējiem trīsceļu termovārstiem, kā tevis ieliktajā video, skatos, tā nomaiņa vienkārša, manam, pirms 11. gadiem pirktajam, nemaz nav apakšā nekas atskrūvējams, lai viegli mainītu termostatu, neesmu jaucis savējo, ir priekšā plate ar 4ām skrūvēm, varbūt varētu nenoņemot visu vārstu nomainīt to termostatu, tik nezinu vai tik vecam vārstam varēs sameklēt vietā jaunu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 18 stundām , vvv teica:

ir priekšā plate ar 4ām skrūvēm, varbūt varētu nenoņemot visu vārstu nomainīt to termostatu, tik nezinu vai tik vecam vārstam varēs sameklēt vietā jaunu.

Jā tieši tā ari man tur bija 4 skrūves un zem tā vāka kaut kā ""caur pakaļu" varēja to termostatu izņemt, bet jaunu vietā nopirkt gan nevarēja. Oninenā kaut ko stāstīja ka esbe atteikusies no tādu ražošanas kaut kādu tur problēmu dēļ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ko tu! Ap Z-svētkiem varbūt būs. Vienkārši meistariem sezona un sanāk ar pāris nedēļu pārtraukumiem strādāt. Katla apsaiste ir gatava, kad ievilks pirmos radiatorus, tad jau ies raitāk. Es tik nesen sapratu, ka man ir paredzēta divu cauruļu sistēma - dārgāka, bet efektīvāka.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kādreiz bija. No radiatora uz radiatoru, pieslēgums pa diagonāli. Pēdējais raģiks vienmēr bija vēss. Tas bija psrs laikā.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
pirms 23 stundām , Mõbijs teica:

Es tik nesen sapratu, ka man ir paredzēta divu cauruļu sistēma - dārgāka, bet efektīvāka.

 

Es savulaik pats privātmājā ievilku 2 cauruļu sistēmu ar vareniecēm. Pirmā stāvā 4 radiatori, otrajā 3, tad vēl siltās grīdas sanmezglos. Kad biju ievilcis, ieklīda viens tā laika apkurnieks (tas bija pirms padsmit gadiem) un teica - vosj bija vērts taisīt neatkarīgo pieslēgumu katram radiatoram, protams, ne jau ar vareniecēm, bet kompozītajām caurulēm.

Ja es tagad liktu, droši vien, ka tā arī izdarītu - uz katru radiatoru 2 gab, piem. 16 mm tās daudzslāņu caurules pilnīgi bez kādiem atzariem un savienojumiem. Savienojums ir tikai pie radiatora, kā arī katlu mājā, kur sanāk visi radiatori kopā (vajag iztaisīt 2 pamatīgus kolektorus). Vienīgais šīs sistēmas mīnuss ir pamatīgs trubu saišķis, kas nāk no mājas uz katleni. Pārējie ir tikai plusi - ja kaut kur kas pārplīst, pārsalst vai kāds radiators sāk tecēt - mierīgi var attiecīgo loku "izslēgt" un sildīt pārējo māju ar atlikušajiem radiatoriem. Cena arī nav kosmiska - tās trubas neko daudz nemaksā - visi savienojumi, līkumi un veidgabali mūsdienās maksā daudz dārgāk. Vienreizējs ieguldījums un ļoti augsta drošība.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , VebKamera teica:

uz katru radiatoru 2 gab, piem. 16 mm tās daudzslāņu caurules pilnīgi bez kādiem atzariem un savienojumiem.

Priekš kam??? Lai būtu dārgāka un sarežģītāka sistēma? Bija maniaki, kas uz katru elektrības rozeti savu vadu velk. Bet nu ka velk savu cauruli uz katru radiatoru es dzirdu pirmo reizi! 

 

pirms 1 stundas , VebKamera teica:

ja kaut kur kas pārplīst, pārsalst

Tev bieži tā gadās? :D 

 

pirms 1 stundas , VebKamera teica:

vai kāds radiators sāk tecēt

Radiatoru var atslēgt individuāli! 

 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Par tiem kilometriem cauruļu var nopirkt savienojumus kādām divām privātmājām un kolektori (normāli, ar noslēgvārstu) arī nav lēti. Pie manas kvadratūras (240m2)un 18 radiatoru kopskaita tas nav variants. Plus man konkrēti besī puslīka caurule kuru nevar iztaisnot. Tā var darīt vasarnīcā.

 

 Šis ir interesanti: 

 

Labots - Mõbijs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

VebKamera
Pirms 38 minūtēm , Ronalds teica:

Priekš kam??? Lai būtu dārgāka un sarežģītāka sistēma?

 

Es neesmu rēķinājis, bet domāju, ka nav dārgāka un pilnīgi noteikti nav sarežģītāka. Grozi kā gribi, bet jebkurš savienojums ir ar noplūdes potenciālu, īpaši savienojums starp dažādiem materiāliem.

Man šovasar boilerim sāka tecēt "amerikanka" jeb saskrūve (laikam tā sauc?). Aptuveni 8 gadi nebija ne piles, vienā dienā šovasar skatos - zem boilera peļķe. Acīmredzot, mainoties karstā ūdens temperatūrai un spiedieniem vairāku gadu garumā, tā blīvējošā gumija mazliet paņurcījusies nost. Kad pievilku burtiski par desmitdaļapgriezienu, vairs nekādas problēmas nav un nav bijušas.

Es par to, ka trubas var likt sienās, grīdās, utt, bet labĀK, ka tās ir viengabala. un tikai pašā galā ir savienojums.

 

Pirms 38 minūtēm , Ronalds teica:

Tev bieži tā gadās?

 

Kopš dzīvoju Tev kaimiņos - ap 13 gadu, bija 1X aizsalis trauku mašīnas aukstā ūdens pievads. Pilnīga mistika - siena ir siltināta, virtuve silta, bet tas pievads aiz skapīšiem un zem loga, kur tas siltais gaiss tā īsti necirkulē. Kaut kur nebija labi iepūstas zempalodzē putas un laikam kāda plūsma no ārpuses. Bet domāju, ka ne par to ir šis stāsts.

 

Es ir par relatīvi neatkarīgiem risinājumiem, kad tas ir iespējams. Un no viedokļa, ka CAPEXam vajag viemnēr varēt sagrabināt (jo pretējā gadījumā nav vērts sākt), bet lielā mūsdienu problēma ir Running Costs.

 

Pirms 38 minūtēm , Ronalds teica:

Radiatoru var atslēgt individuāli

 

Aha, un Zeme apaļa, un Saule silda. Davaj, diskutējam par lietām, kas ir diskutablas, nevis vispārzināmas.

 

 

Pirms 16 minūtēm , Mõbijs teica:

Par tiem kilometriem cauruļu var nopirkt savienojumus kādām divām privātmājām

 

200 m = 130 EUR. Kolektoru pa lielam var uztaisīt pats, jo uz radiatoru sistēmu nevajag super-puper regulāciju, kā uz siltajām grīdām. Protams, nebūs pa frei. Un reku 12 cilpu kolektors ar visu super-puper pa 200. 2 gab. 9-tnieki būs 300.

Labots - VebKamera
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , VebKamera teica:

Kopš dzīvoju Tev kaimiņos

Hmm.. Kur tad dzīvo, ja nav noslēpums?

 

Pirms 27 minūtēm , VebKamera teica:

Es par to, ka trubas var likt sienās, grīdās, utt,

Hmm!

Redzi, caurules ir resnas! Nav jau elektrības vads. Pieņemsim mājā 10 radiatori. Tātad no katlu telpas izies 20 caurules. Kaut 16mm. Tāpat pamatīgs žūksnis! Kā to visu noslēpt, noformēt lai pēc rūpnīcas neizskatās man nav ideju. 

Un pa lielam nav jēgas! Tāpat pie katra radiatora vajadzēs kā minimums divus 90 grādu savienojumus! Kuri būs sienā! Tad kāda principiāla starpība tur būs T veida savienojums vai 90 grādu līkums? 

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
Pirms 54 minūtēm , Ronalds teica:

Tāpat pamatīgs žūksnis!

 

Man tāpat visas trubas pie mājas celtniecības tika liktas zem grīdas. Tipa putuplasta "gultiņā". Un zemgrīdas līmenī ieiet arī katlenē. Tādā gadījumā nav baigās principiālās atšķirības 10 cm plats vai 90. Ja grib visu garumu gremdēt iekšā sienā, tad gan ir žūksnis, droši vien, ka ķēpa neatmaksājas.

Toreiz šis tas tika darīts kā ieteica "spečuki", tagad pats šo to taisītu savādāk, savam sirdsmieram un labākai mezglu apkalpošanai. Bet laime, ka principiālas dumības mājas konstrukcijā salaistas nav :).

 

Pirms 54 minūtēm , Ronalds teica:

Hmm.. Kur tad

Konteiners ar saules kolektoriem :) Esi pa ceļam redzējis?

Labots - VebKamera
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Raimonds1
2019.10.8. , 22:05, marizo teica:

Meistariem klāt esot, iekurini sirsnīgi un izlēdz elektrību cirkulācijas sūknim - te nekādu apeju neredzu, viss atkarīgs no katla inerces un automātiskā vilkmes regulatora spējas noslāpēt katlu! Naktī briketes - nu nu nu.. 

 

Patieva tā apsaiste izskatās. Varēja 40mm uz pašplūsmu uz kkādu 1t akumulatoru, būtu daudz labāk. 

 

Uz radiatoriem labāk resnāka caurule (saprāta robežās), 20mm PPR uz kādiem 4..5 radiatoriem max. Bet ar radiatoru vārstiem jāpiegriež tuvākie, lai siltu arī pēdējie. Nav jau baigā izvēle, 20, 25. Labāk ir uztaisīt kaut vai ko līdzīgu kolektoriem - lai avārijas gadījumā var noslēgt kādu loku/mājas daļu. 

 

Mans viedoklis - šai sistēmai ir pārāk daudz nepilnību, lai es tādu sev vēlētos. 

 

Edit: kaut kas nav ar KŪ boilera pieslēgumu. Tas posms uz leju karstā ūdens ieejā no katla bremzēs visu plūsmu. Kā arī iespējamas problēmas, ka sūknis ņem ūdeni ne caur katlu, bet pretējā virzienā no KŪ boilera. 

 

Kā pašteces sistēmai pareizi būtu jāpievieno siltuma akumulators?

Var pat ar cirkulācijas sūkni. Vai var likt kaut kur virknē ar to cauruli, kas iet no katla?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Koka karkasā mājā apkures caurules sienā, griestos var appūst ar parastajām putām vai vajag pūst speciālās ugunsdrošās putas? 

Link to comment
Share on other sites

Vienkārši esmu redzējis, ka celtnieki objektos ar speciālām putām aizpūš caurumus, kur iet apkures trubas. (Vismaz teica, ka speciālas siltumizturīgas putas, bija sarkanā krāsā). Vai var pūst ar parastajām? 

Link to comment
Share on other sites

parastās pūt. ja kaut kas aizdegsies, putas noteikti jau nepasargās. Lielos objektos, starp telpām caurumus pūš ar speciālām putām un liek briestošās manžetes.

Kāpēc zeķi negribi likt?

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Mezavecis teica:

Par kādām apkures trubam iet runa?

Parastām caurulēm kas uz radiatoriem iet. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Maris77 teica:

Koka karkasā mājā apkures caurules sienā, griestos var appūst ar parastajām putām vai vajag pūst speciālās ugunsdrošās putas? 

Man turpgaitas caurule vietās, kur iet cauri pārsegumiem, bija appūsta ar parastajām putām, caurule iet uz bēniņiem gar skursteni, pārsegumu līmenī skurstenim dzelzsbetona gredzeni, tā kādreiz taisīja, lai koka sijas «netuvotos» skurstenim. Lūk, tajos gredzenos izurbām caurumus, laidām cauri apkures caurules, piepūtu ar parastajām putām, citur caurule nopakota ar minerālvates čaulām. Šogad, taisot remontu, tās vietas atsedza, putas bija «karamelizējušās», turpgaitas caurulē diezgan augsta temperatūra, pat 90 °C ir bijis uzkurināts.

Neiesaku parastās putas, ja apkures sistēma ar siltumnesēja augstu temperatūru. Pameklē kaut kādas speciālās.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , vvv teica:

ja apkures sistēma ar siltumnesēja augstu temperatūru.

Maksimums, ko es esmu redzējis pie mīnus 30, iet ārā 65 grādi, man ir vācu zaļas trubas (aquatherm), vienīgā nelaime ir viņu deformācija no temperatūras, man ir 6 metri caur pažobeli, kas ir tīrā gaisā, tad viņa stāv lielā putaplsta čaulā, sapūsta ar putām, ārējo deformāciju neredzu, līdz ar to kontrole nav bijusi!

 

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
1 stundu atpakaļ, jema teica:

Maksimums, ko es esmu redzējis pie mīnus 30, iet ārā 65 grādi,

Ziema jau nav rādītājs. Viss atkarīgs no apsaistes. Tieši apkures rudens sākums/pavasara beigas varētu būt bīstamāks. Ja sistēma ar vienu cirkulācijas sūkni, akumulatora nav/atslēgts, pavasaris silts, termogalvas aizvērušās, viens rezerves radiators nevar paņemt visu siltumu, tad jau tur ne tikai 90 grādi pa caurulēm cirkulēs.

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , _dunduks_ teica:

Tieši apkures rudens sākums/pavasara beigas varētu būt bīstamāks.

Ej pasniedz skolās, kas ir apkure reālajā dzīvē, tev vispār nav izpratnes!

 

Idiots!

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Man, kad bija malkas katls, tad gadījās, ka katla vilkmes regultors aizgriezās prom, tad tas neverās ciet pilnībā. Tad arī uzkūrās tā kārtīgi.

Tas, protams, bija nestandarta režīms.

Kā šim, tā augšējā svira

viadrus_U22_apkures_katls.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu tā, restaurētajā mājas daļā jāievelk apkure. Sākotnējā doma bija kapars, bet tā krāsa galīgi neiederas. Noskatīju inox.

Šitādam te kāda tipa presi vajag un vai to varēs dabūt nomā?

https://ecommerce.sanistal.lv/lv/product/apkure-caurulvadu-sistemas-un-veidgabali-nerusejosa-terauda-caurules-un-veidgabali/nt-likums-90-1515--001610015

Otrs jautājums, vai tajā pašā Sanistalā var jau sagrieztas inox caurules pasūtīt pēc specifikācijām, ja ir neliels pasūtījums ( 4radiatoriem )?

Link to comment
Share on other sites

darklight
pirms 17 stundām , e = d teica:

krāsa galīgi neiederas

Kaparu tak var krāsot!

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Šito nezināju. Paldies par ideju. Tas atrisinātu kaudzi problēmu. Kapara veidgabalu salodēšanu gan jau pats kaut kā tiktu galā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 18 stundām , e = d teica:

Šitādam te kāda tipa presi vajag un vai to varēs dabūt nomā?

Man tuvējā santehniķu veikalā tirgo tās presējamās caurules, ja no viņiem pērc caurules un savienojumus, piedāvā uz nomu arī presējamo aparātu, 15 eiro diennaktī. Domāju, ka tā varētu būt daudzos santehniķu veikalos.

Pieļauju, ka pareizāk būtu presējamo aparātu ņemt turpat, kur caurules tirgo.

Pirms 2 minūtēm , e = d teica:

Kapara veidgabalu salodēšanu gan jau pats kaut kā tiktu galā.

Bez šaubām, ka tiksi galā. Ļoti daudz pamācību internetā, nav tur nekā sarežģīta.

Link to comment
Share on other sites

Maziem attālumiem/šaurām vietām rekomendēju lodējamo kaparu. Savukārt lielos attēlumos, zem reģipsa, zem apmetuma, starpstāvu pārsegumos ērtākas ir daudzslānu caurules ar presējamiem vai sažmiedzamiem galiem (pēc apstākļiem). Kaparu var krāsot. Ja pietonē pie sienas , tad īpaši acīs nekrīt. Var jau būvēt reģipsa kastes ap trubām, bet man tas ne īpaši.

Link to comment
Share on other sites

Ja man ir četrceļu vārsts, tad viņš diezgan bieži ir kačenē jāregulē? Kā katlā temperatūra zemāka par 60 grādiem (malkas apkure, atvērtā sistēma ar sūkni, Grobiņas katls) tā drusku jāpiegriež lai uzsilsts katls, pēc tam kad uzsilis līdz 80, atkal jāpagriež vaļā lielais loks? 

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Maris77 teica:

tad viņš diezgan bieži ir kačenē jāregulē?

Uzliec cirkulācijas sūkņa termodevēju uz mazā loka. Kamēr t pa zemu tikmēr necirkulē. Tas tāds vienkāršākais variants.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , ju teica:

Uzliec cirkulācijas sūkņa termodevēju uz mazā loka. Kamēr t pa zemu tikmēr necirkulē. Tas tāds vienkāršākais variants.

Kad naudas maks būs pietiekami sabriedis, tad protams sistēmu pārtaisīšu. Tad noteikti automatizēžu visu ko varēšu, bet pagaidām ar šadu sistēmu ir jāregulē? 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...