Jump to content

Paneļa dzīvokļa remots (grīda un griesti)


_dunduks_
 Share

Recommended Posts

Lēnām sliecos, ka 103.sērijas dzīvoklī vajag uztaisīt remontu, tāpēc sāku pieņemt padomus par pareizāko remonta praksi.
Pašlaik esmu apstājies pie nezināšanas par grīdu un griestiem.
Veco grīdu vajag izdzēst līdz panelim (uz aci tas ir ~15cm), lai varētu ieklāt jauno trīsslāņu parketu. Bet kāds būtu pareizākais grīdas pīrāgs, lai apakšējie kaimiņi nedzirdētu katru manu soli, es nedzirdētu viņus u.t.t.? Plēve, lāgu režģis, akmens vate pa vidu, collas dēlis pa virsu, otra kārta collas dēļu perpendikulāri un lamināts/parkets augšā būs labi? Vai zem lāgu režģa vajag kādu skaņas izolāciju (???) lai soļu vibrācijas nepārnestos uz grīdas paneli?
Un otrs par griestiem. Vēlos istabas durvis mazliet pārvietot uz sāniem un uzbūvēt starpsienu (no riģipša profiliem), bet kā piestiprināt griestu profilu, jo panelī taču urbt nedrīkst. Kā pareizi stiprināt starpsienu pie griestiem, tāds ir jautājums.
Būšu pateicīgs par darbojošiem padomiem. Naudas nav daudz, tāpēc gribu darīt pats un nevienu citu pēc tam nevainošu, ka būs kādas kļūdas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , _dunduks_ teica:

Plēve, lāgu režģis, akmens vate pa vidu, collas dēlis pa virsu, otra kārta collas dēļu perpendikulāri un lamināts/parkets augšā būs labi? Vai zem lāgu režģa vajag kādu skaņas izolāciju (???) lai soļu vibrācijas nepārnestos uz grīdas paneli?

Lāgas tāpat nāksies līmeņot, paneļu augšējā virsma nebūs gluda, starp paneli un lāgām stiprinājuma vietās būtu labi ielikt kādu «skaņizolējošo» starpliku, kā labs vienkāršs variants varētu būt lamināta apakšklāja plāksnes (zaļās kokšķiedru). Dēļu vietā varētu izvēlēties OSB, nezinu cenas precīzi, bet zāģmateriāli tagad dārgi, ar OSB plāksnēm varētu sanākt lētāk. Tik jāsalāgo lāgu solis ar OSB plākšņu biezumu, teiksim, ja lāgu solis 40 cm, tad 20 mm OSB būs OK.

Pirms 19 minūtēm , _dunduks_ teica:

jo panelī taču urbt nedrīkst

Riģipša profilu piestiprināšanai pie pārseguma paneļiem nebūs nekādi lielie urbumi. Vari droši stiprināt ar dībeļiem.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 16 minūtēm , _dunduks_ teica:

Veco grīdu vajag izdzēst līdz panelim

Kāpēc? Čīkst?

 

Pirms 17 minūtēm , _dunduks_ teica:

Plēve, lāgu režģis, akmens vate pa vidu, collas dēlis pa virsu, otra kārta collas dēļu perpendikulāri un lamināts/parkets augšā būs labi?

 

Priekš kam tik sarežģīti? Peldošā keramzīta/vates grīda būs oki! Ja tiešām vajag veco izolāciju plēst nost.

Pirms 25 minūtēm , _dunduks_ teica:

Vēlos istabas durvis mazliet pārvietot uz sāniem

Starpsiena nav nesošā? Parasti paneļu mājās starpsienas ir nesošās! 

 

Pirms 26 minūtēm , _dunduks_ teica:

jo panelī taču urbt nedrīkst

Kāpēc gan?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Ronalds teica:

Kāpēc?

Gan jau grīdas stāvoklis nav apmierinošs. Ar līmeni tām grīdām parasti ir bēdīgi. Pavērtē materiālus no vecās grīdas, var būt ļoti labi izmantojami jaunās grīdas izbūvē.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 14 minūtēm , __Igors teica:

izrāva visu veco koku čīkstošo grīdu un sabēra 10cm (laikam 10cm) keramzīta, pa virsu divās kārtās grīdas reģipsi un pa virsu lamināts

Un ko tāda grīda ilgtermiņā saka par dažādo masas slodzes sadalījumu. Piemēram, vai tā iešām nesasēžas zem virtuves iekārtas, vai ozolkoka bufetes?

 

Pirms 7 minūtēm , Ronalds teica:

Kāpēc? Čīkst?

Tieši tā arī ir. Ne tikai čīkst, bet dažās vietās par pat mazliet staigā zem 100 kg slodzes,

 

Pirms 9 minūtēm , Ronalds teica:

Starpsiena nav nesošā? Parasti paneļu mājās starpsienas ir nesošās!

Starpsiena nav nesošā. Atrodas pārseguma panelim pa vidu un, lai cik tas jocīgi izklausītos, ir uzlikta uz dažiem koka klucīšiem. Man tv kabelis ir izvilkts zem stapsienas. Brīvi pārvietojams starpsienas garenvirzienā. Pat nesaprotu, kāpēc tas negāžas un kā ir pievienots pie griestiem. Varbūt turas tikai pie sienas.

 

Pirms 18 minūtēm , vvv teica:

starp paneli un lāgām stiprinājuma vietās būtu labi ielikt kādu «skaņizolējošo» starpliku,

Tam ir kāds speciāls materiāls?  Vai arī tas ir vienkārš vannas istabas gumijas tepiķītis?

 

Pirms 16 minūtēm , Ronalds teica:

Kāpēc gan?

šķiet, ka viena tante man tā teica. Varbūt tas balstās no aizlieguma, ka pāresguma panelī nefrīkst veidot komunikācijas šahtas, nedrīkst fleksēt renes.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , _dunduks_ teica:

Tam ir kāds speciāls materiāls?

Ir, bet nav diez ko populāri, jo diezgan dārgi. Kokšķiedru plātņu plāksnītes zem lāgām stiprinājumu vietās ir OK. Vēl ir redzēts, ka lāgas stiprinot, starp lāgām un paneli iepūš montāžas putas, lēti un labi.

Link to comment
Share on other sites

__Igors
Pirms 28 minūtēm , _dunduks_ teica:

Un ko tāda grīda ilgtermiņā saka par dažādo masas slodzes sadalījumu. Piemēram, vai tā iešām nesasēžas zem virtuves iekārtas, vai ozolkoka bufetes?

 

neesmu eksperts, bet nedomāju ka varētu būt problēmas ar masas sadalījumu.

imo, grīdas reģipsis divos slāņos šadu problēmu nepieļauj

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , snukurins teica:

bet visi urbj uz nebēdu ja kas.

Uz nebēdu urbt nedrīkst. Jāskatās, lai netiek skarts paneļu nesošais stiegrojums. Lielāki urbumi pieļaujami tikai paneļu dobumu vietās. Utt.

Link to comment
Share on other sites

Bija man šopavasar viens gadījums. Celtnieki urbuši paneļu pārsegumā caurumus priekš 50 mm kanalizācijas caurulēm. Trīs caurumus mazā laukumā izvālējuši, visi pa paneļu «ribām», stiegras pofig, ar fleksi nogrieza, kad traucēja. Labi, ka būvuzraugs pamanīja un sacēla brēku. Joki mazi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , __Igors teica:

neesmu eksperts, bet nedomāju ka varētu būt problēmas ar masas sadalījumu.

imo, grīdas reģipsis divos slāņos šadu problēmu nepieļauj

 

Sen atpakaļ biju "lamināta grīdu meistars" Reiz gadijās nokļūt dzīvoklī kādā jaunā projetš ziepnkalnā kur bija reģipsis uz keramzīta. Nu tur jau iepriekšjie celtnieki bija takas iestaigājuši. Bija traki. Aizlejām visas bedres ar ko izlīdzinošu. Cik ilgi un kā tas viss turējās pēc tam - nezinu. 

 

Tas vienigais gadījums man tāds, parasti komerobjekti bija vai priv bez keramzīta

Link to comment
Share on other sites

i kur problēma aiziet uz nama apsaimniekotāja būvinženiera (ja tāds ir) un paprasīt vai drīkst to darīt. Viņs pateiks drīkst/nedrīkst bez maksas, lai pēc tam pašam nav jāčakarējās.

galvenais neklausi celtniekus- es tā 1000 klientiem darīju un neviens nav sūdzējies. Ja viņš saka tādu frāzi, tad atsakies no viņa pakalpojumiem. Normāls celtnieks piedāvās vairākus variantus, bet tie varianti nav lēti salīdzinot ar džamšutiem

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 19 minūtēm , Usins teica:

Nu tur jau iepriekšjie celtnieki bija takas iestaigājuši

Kamēr nav grīdas seguma, pa  ģipškartonu daudz staigāt nevajadzētu. 

Var ģipškartona vietā OSB plāksnes likt. 

Link to comment
Share on other sites

pirmo slāni vajag reģipsi, bet otro osb un savā starpā vajag saskrūvēt.

Tikai nevaru saprast kā var OSB pieskrūvēt pie reģipša

  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , _dunduks_ teica:

Veco grīdu vajag izdzēst līdz panelim (uz aci tas ir ~15cm), lai varētu ieklāt jauno trīsslāņu parketu. Bet kāds būtu pareizākais grīdas pīrāgs, lai apakšējie kaimiņi nedzirdētu katru manu soli, es nedzirdētu viņus u.t.t.?

nu vot, atsauksme par grīdas renovāciju paneļu hruščenē:

dots - dēļu grīda, mēbeļkartons virsū, čīkstēja uz nebēdu.

noņemot kartonu čīkstēšana samazinājās par pusi. saskrūvējot papildus skrūves čīkstēšana samazinājās vēl, bet ne 100% pilnībā.

noslīpējot rezultāts izrādījās stipri labāks kā cerēts - pāris milimetri nost un sanāk smuki sausi līdzeni  60to gadu dēļi.

"protams". noplēst visu nost un pēc tam visu pa jaunu salikt ir krutāk un vēlamāk, bet man rezultāts sanāca pieņemami ātrs un labs  - pietiekoši līdzeni un pietiekoši klusi

 

slīpēšanai špaktelēšanai lakošanai tika paņemta brigāde kas bieži feisītī reklamējas, par viņiem atsauksme neviennozīmīga.

slīpē labi, špaktelē un lako - so so. steidzas, jo nākamais objekts jau gaida. neklausa, kad norāda uz nedoģelkām.

vvsakot, "welkam to mai kantrī".

 

Link to comment
Share on other sites

energys
pirms 1 stundas , vvv teica:

Bija man šopavasar viens gadījums. Celtnieki urbuši paneļu pārsegumā caurumus priekš 50 mm kanalizācijas caurulēm. Trīs caurumus mazā laukumā izvālējuši, visi pa paneļu «ribām», stiegras pofig, ar fleksi nogrieza, kad traucēja. Labi, ka būvuzraugs pamanīja un sacēla brēku. Joki mazi.

Kādēļ nevar griezt stiegru? Es iedomājos situāciju - man pie grīdas kaut vai tai pašai kanalizācijas caurulei vajag 50mm caurumu. Urbju, kaļu un trāpu uz stiegru - izgriežu un miers. KAs var notikt? Nekas! Jo stiegra jau ir vajadzīga, lai panelis (betons) neizjūk. Bet, ja tas ir daži cm caurums pie tam pie grīdas, kasur var izjukt?

Es saprastu, ka teiktu, ka nevar lielus caurumus kaut kur panelim pa vidu taisīt, teiksim metrīgu logu, tad gan panelis var izjukt, bet daži cm un viena izgriezta stiegra neko nemaina.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Maina gan arī viena stiegra. Ja panelis tiks slogots uz lieci, un vienā stiegrā būs caurums, panelis sāks lūzt tieši tajā vietā. Cits jautājums, cik liela drošības rezerve tur paredzēta, visdrīzāk, ka ļoti liela. 

Link to comment
Share on other sites

lielajiem ražotājiem ir gatavi peldošo grīdu risinājumi - jaskatās - cik biezs tev "pīrāgs" no paneļa līdz slieksnim - jeb augšējai grīdas atzīmei///

 

piem: https://www.paroc.lv/risinajumi/celtniecibas-siltumizolacija/gridas/betona-grida-peldosa-grida

 

protams var visu aizliet ar betonu etc...bet nu tā ir papildus slodze uz pārsegumiem..

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , energys teica:

Jo stiegra jau ir vajadzīga, lai panelis (betons) neizjūk

Paneli slogojot ar vertikālām slodzēm no augšas, tā šķērsgriezuma apakšējā daļa tiek stiepta. Betona pretestība stiepē nav liela. Stiegrotā betonā (dzelzsbetonā) stiepes pretestību galvenokārt nodrošina tērauda stiegras, tērauda pretestība stiepē ir liela. Ja paneļa apakšējā daļā stiegras pārgriež, pie lielākām slodzēm, viens pats betons stiepi neturēs, panelis salūzīs.

Protams, paneļiem ir pietiekoša stiprības rezerve, padomju laiku dobumotie pārseguma paneļi bija paredzēti slodzei 800 kg/m^2, dzīvoklī tāda slodze uz paneli nesavācas, vienu stiegru pārgriežot nekas nesabruks, kaut kopējā paneļa nestspēja samazināsies gan.

Tajā objektā tie caurumi tika saurbti pavisam nejēdzīgi, visi rindā šķērsām paneļu garenvirzienam, un visi pa paneļu «ribām» pārgriežot stiegras, paneļa platuma joslā puse nesošo stiegru pušu, tā ka tur pārsegumam izveidojās ievērojams nestspējas samazinājums.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

energys
Pirms 2 minūtēm , vvv teica:

Paneli slogojot ar vertikālām slodzēm no augšas, tā šķērsgriezuma apakšējā daļa tiek stiepta. Betona pretestība stiepē nav liela. Stiegrotā betonā (dzelzsbetonā) stiepes pretestību galvenokārt nodrošina tērauda stiegras, tērauda pretestība stiepē ir liela. Ja paneļa apakšējā daļā stiegras pārgriež, pie lielākām slodzēm, viens pats betons stiepi neturēs, panelis salūzīs.

Protams, paneļiem ir pietiekoša stiprības rezerve, padomju laiku dobumotie pārseguma paneļi bija paredzēti slodzei 800 kg/m^2, dzīvoklī tāda slodze uz paneli nesavācas, vienu stiegru pārgriežot nekas nesabruks, kaut kopējā paneļa nestspēja samazināsies gan.

Tajā objektā tie caurumi tika saurbti pavisam nejēdzīgi, visi rindā šķērsām paneļu garenvirzienam, un visi pa paneļu «ribām» pārgriežot stiegras, paneļa platuma joslā puse nesošo stiegru pušu, tā ka tur pārsegumam izveidojās ievērojams nestspējas samazinājums.

Es jau par to arī saku, ka viens caurums (viena stiegra pie paneļa malas) neko neietekmē. Tavā gadījumā, kad saki, ka puse stiegru pušu, tad gan var sākties deformācijas un ar laiku salūst.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , __Igors teica:

čoms nesen taisīja remontu, un izrāva visu veco koku čīkstošo grīdu un sabēra 10cm (laikam 10cm) keramzīta, pa virsu divās kārtās grīdas reģipsi un pa virsu lamināts

 

Arī tā izdarīju pavasarī, taisot hruščovenē remontu. ideāls risinājums. Norauj veco grīdu līdz panelim, apakšā plēvi, pa virsu keramzītu un pāri grīdas reģipsi 2 kārtās. Būtiskākā lieta - keramzītu korekti izlīmeņot un pēc izlīmeņošanas ļaut izžūt visam liekajam mitrumam.

pirms 2 stundām , Usins teica:

Bija traki. Aizlejām visas bedres ar ko izlīdzinošu

 

Bēdīgi...Vajadzēja nevis aizliet, bet ar to pašu keramzītu normāli izlīdzināt un ieklāt reģipsi no jauna. Protams, ja neizlīdzina/bradā pa keramzītu pirms reģipša ieklāšanas nekas labs tur nebūs... Bet ja dara pats un nesasteidzot - manuprāt ideāls variants.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , _dunduks_ teica:

am ir kāds speciāls materiāls?  Vai arī tas ir vienkārš vannas istabas gumijas tepiķītis?

 

ir speciāla gumija-Isolgomma, nesaprēsējas un kalpo mūžību.  Citi materiāli uz savu atbildību.

Pats vienkāršākais-peldošā grīda. Keramzīts frakcijā 4-10mm, cita frakcija radīs problēmas,  plus grīdas reģipsis divās kārtās, savā starpā salīmēts ar PVA.  Nekas neizstaigājs remonta laikā, un nekas nesēžas dzīvošanas laikā.

Pa virsu , ja velme,  uzsvied zem parketa isoplati 5 vai 7mm un liec trīslāņnieku, divslāņnieku vai laminātu, vai flīzes.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Murlo teica:

@LPC priekš kam plēvi?

 

Nu plēvi/membrānu/hidroizolāciju tomēr iesaka klāt

 

Nekomentēšu par hidroizolācijas vajadzību/nevajadzību - nemācēšu spriest.  Bet es ieliku hidroizolācijas plēvi ar absorbējošo pusi uz iekšpusi + panelī ir caurumi, spraugas utt. tāpēc tīri fiziski arī vieglāk iebērt/izlīdzināt keramzītu ir uz plēves

Labots - LPC
Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , vvv teica:

Vai nav tā, ka padārgs variants.

 

Nezinu. keramzīta m3 cena ap 50 EUR. Vairs neatceros, cik biezā slānī bēru (vajadzēja piedzīt augstumu), ja nemaldos 15cm. 42m2 dzīvoklim 6 m2 (300 EUR) + reģipsis, kautkas ap 240 EUR - nu nezinu, vai tas ir dārgi - normāla grīda, ar normālu siltumizolāciju, normālu skaņas izolāciju - nevis kautkas likts uz vecajiem dēļiem/vecajām lāgām cerībā uz brīnummateriālu, kurš izlabos visas kaites (rezultāts parasti ir diezgan prognozējams )

 

galvenais mīnuss - normāli to var izdarīt pilnīgi tukšā dzīvoklī, taisot kapitālo remontu, vienā piegājienā visā dzīvoklī.

Labots - LPC
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , LPC teica:

panelī ir caurumi, spraugas utt.

Šis varētu būt arguments. Lai keramzīts «neaiztek» pa kaut kādiem caurumiem. Paroc vatei tas nav vajadzīgs. Bet vai nesanāks vienkāršāk un lētāk novērst visus caurumus kā likt plēvi.

Link to comment
Share on other sites

Var. bet priekš kam? :)  var jau nelikt hidroplēvi, bet visparastāko ieklāt. Izmaksas ap 20 EUR...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , LPC teica:

keramzīta m3 cena ap 50 EUR

Vate kubikmetrā lētāk + vieglāk dzīvoklī sanest. Lāgām varētu lietot demontētās vecās grīdas dēļus. OSB, laikam, būs nedaudz dārgāk par grīdas riģipsi divās kārtās, nezinu. Skrūves maksās. Izbūve darbietilpīgāka. Toties var taisīt pakāpeniski, pa vienai istabai. Riģipša grīdai prasīsies uzmanīgāka lietošana, kamēr nav segums, jāuzmanās samērcēt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Koks tomēr staigā. Visur kur es redzējis, koka lāgu grīdas čīkst! Vairāk vai mazāk, bet čīkst. Un kvalitatīva izbūve krietni darbietilpīgāka! 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , vvv teica:

ģipša grīdai prasīsies uzmanīgāka lietošana, kamēr nav segums, jāuzmanās samērcēt.

uzmet pa virsu 150 mkr plēvi remonta laikā (ap 0,20 eur/m2 ) un remontējies

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Ronalds teica:

Visur kur es redzējis, koka lāgu grīdas čīkst! Vairāk vai mazāk, bet čīkst.

Koka dēļu grīdas čīkst. OSB uz lāgām, nav kam tur čīkstēt.

Nezinu, kurš tagad ir izplatītāks grīdas variants no šiem diviem. Abi labi.

Link to comment
Share on other sites

Koka grīda čīkst, ja attālums starp lāgām pārāk liels un dēļu biezums ir mazs

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

formens

Tīri subjektīvs viedoklis.Mans pamatdarbs ir būvniecība.Nu nepatīk man tās peldošās grīdas uz keramzīta.Ir taisītas darbā.Keramzīts parasti ir mitrs,it sevišķi ja no KSENUKAI,agrāk KRAUTa,ko tad tu dienu ar grābeklīti rušināsi,nu nē taču, klājam kāds ir.Tad vēl tiek žuļikots,apakšā liek parasto riģipsi un augšā tikai grīdas...Nē nu protams liekam pamīšus, līmējam ar PVA līmi,un salipšanas procesā  saskrūvējam ar riģipša skrūvēm priekš koka.Pie nosacījuma ,ka ir tukša telpa varētu būt OK.Tiklīdz telpā ir kāds mega skapis, kuru nevar iznest,kurš ir jāpārvieto,,variet aizmirst par līmeni,jo viss pārvietojot tiek sačakarēts,Nekādas plēves nekad nav liktas,ir spraugas un tukšumi-visu aizpildām ar putām.Keramzīts frakcija 0-6mm.Neesmu dzirdējis atsauksmes par ierīkotajām grīdām,bet sev es tādas netaisīju.Nu vienalga tajā vietā kurr būs smagās mēbeles,nosēdīsies,nu labi, es kā celtnieks būdams,man vajag uz milimetriem...Jā, grīda  ir krietni lētāk,bet man vairāk patīk uz lāgām.Pašam man ir tāds pīrāgs  lāga-dēļu klājs-OSB 12mm.Par grīdu čīkstēšanu,tā ka man OSB man ir bez spundes,vienā vistabā,vienā savienojumā drusku čīkst.Tas ārstējas ļoti vienkārši,montāžas procesā,kur savienojumi,uz OSB plāksnes uzlīmēju amortizācijas lentu ko izmanto rīģipša profiliem,lieko nogriežot. Pārbaudīts, nekas nečīkst.Un vēl,griestu paneļos vienmēr ir urbts,nu ja trāpa armatūrā,tad švakākam borim ir kirdik...Vēl,par paneļu armatūru,kaļot visādus caurumus kanalizācijai tika likvidētas nesošās  armatūras stieņi.Visas tās mājas ,kuru būvniecībā esmu piedalījies,vēl joprojām stāv.Tā ka rezerve ir liela.Zolitūdes sindroms...Tagad skatoties privātmājas terases pamatu plānu , liekas, ka  tas ir pamatu plāns raķešu starta platformai...Tajā laikā kad es mācijos būvniecību,tas viss bija jāpamato ar aprēķiniem,bet tagad laikam viss ir savādāk....

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Keramzīts ir salīdzinoši viegls, līdz ar to no skaņu slāpēšanas viedokļa nemaz tik labs nav, tad jau labāk vienkārši smiltis iebērt.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...