Jump to content

Kameras iegāde canon


Juris87
 Share

Recommended Posts

versatile

Nu lai tak bildē un filmē, bet kāpēc līst priekšā tam, kuram paši par to maksā? Drukās šito mobilkas bildi? Ne tak. Tāpat nopirks izdruku no pro.

Es ar nobildēju, kā redzi, lai gan biju tikai viesis pasākumā. Ar ziepīti, no balkona, nevienam netraucējot.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Tu gribi teikt, ka tajā pasākumā profiņa bilde nesanāca? Gan jau tika profesionālis labu bildi nobildēt. Tas, ka bardaks dēļ visiem ar telefonu bildēt gribētājiem tādos brīžos notiek, piekrītu. Bet ko tu padarīsi. Ja nepatīk tas viss, ja besī ārā cilvēku uzvedība, tad nav ko strādāt tādu darbu, ej mežā kokus bildē.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nezinu, neesmu vēl redzējis. Gan jau mehāniķis ar, atrastu paslēptās atslēgas, aizdzītu no pacēlāja vai pagaidītu kamēr apnīk un savu darbu padarītu. Bet nafig?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , vvv teica:

Tu gribi teikt, ka tajā pasākumā profiņa bilde nesanāca

 Ir arī tādi gadījumi. Ja bildēju grupas savā vairāk vai mazāk zināmu personu lokā, tad jau nobrēcos, lai visi uz brīdi pazūd no kdra un arī paklausa, bet ne visur tā var un tas, ka dauzi, sevišķi sīkie, lūr uz mammām, arī parasta lieta. Grupas vienmēr bildēju kādus 10 kadrus un tad jau montēju "zelta variantu".

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, raiviic teica:

var nonstopā sabildēt 450 kadrus 

Nu tak nafig bildēt - filmējam ar 25-30k/s un ņemam stopkadrus. :D Tā ir fotogrāfēšanas devalvācija, jo konstanti ekspozīcijas un blendes uzstādījumi. Da nu i nafig... 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , raiviic teica:

Ir arī tādi gadījumi.

Saprotu. Pieļauju, ka pro fotogrāfiem mūsdienās strādāšana daudz sarežģītāka dēļ nedisciplinētajiem mobilo telefonu «fotogrāfiem».

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , Racer teica:

filmējam ar 25-30k/s un ņemam stopkadrus

Ir milzīga starpība izškirtspējā un faila izmērā. Dažas reizes, kad vajag bildi internetam, tā ir darīts, bet lielākam izmēram gan nē. Pie tam - bildēju tikai RAWā, bet no video - mazkvalitatīvs jpg.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 26 minūtēm , vvv teica:

Pieļauju, ka pro fotogrāfiem mūsdienās strādāšana daudz sarežģītāka dēļ nedisciplinētajiem mobilo telefonu «fotogrāfiem».

Pieļauju, ka liela daļa «mobteļu fotogrāfu» sevi uzskata par pro.

  • Atbalstu 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2019.07.16. , 15:17, versatile teica:

Spoguļi ir labas kameras sportam, jo AF ir labāks

 Par to nu gan nebūtu tik pārliecināts

Link to comment
Share on other sites

Pēc būtības jau spoguļa/nespoguļa tehnoloģijai nevajadzētu būt saistībai ar AF ātrumu. Kāds ir pamatojums? 

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus
pirms 3 stundām , Racer teica:

Kāds ir pamatojums

Pamatojums ir tāds, ka agrāk viņiem bija kaut kādas problēmas iebūvēt pietiekoši kvalitatīvus AF sensorus matricā. Sevišķi ar fāzes sensoriem bija nez kāpēc problēmas. Bet nu jau tas kādu laiku nav aktuāli.

Link to comment
Share on other sites

@Huan Kaktushmm, bet kā tad tas sensors strādā spogulī (atšķirībā no nespoguļa)? Es tiešām nezinu nianses, jo nav bijusi vajadzība iedziļināties. ;) 

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@Racer nē, spoguļkamerām AF sensori ir skatumeklētāja sistēmā iebūvēti, un fokusējas tās uz attēlu, kuru rāda spogulis. Šī iemesla dēļ visādi back un front fokusi gadās :)

Link to comment
Share on other sites

Spoguļkameras ir noiets etaps, un viena no ļoti  būtiskām spoguļkameru vājībām arī ir tieši AF. Bezspoguļos pazūd visas šīs back/front focus problēmas, principā pazūd vajadzība pārkadrēt, ir daudz vieglāk bildēt ar platām diafragmām, ir iespējams radīt jaunus optiskos risinājumus- piemēram jaunie Canon f2 zoom objektīvi. Es pats esmu pilna laika fotogrāfs un nupat pārdevu savu pēdējo 5D IV- to vietu ir veiksmīgi ieņēmuši EOS R. Kopš pagājušā gada beigām bildēju ar EOS R un sapratu, ka 5D IV vairāk krāj putekļus, nekā tiek reāli izmantots, un tās reizes, kad domāju- šim sižetam labāk 5D.. vienmēr pusē saprotu, eh, būtu labāk uzreiz sācis ar EOS R.

 

Diskusijas autors ar būtu labāk paklausījis viedokļus šeit un iegādājies kādu bezspoguli, jebkurš lētais bezspogulis, Canon, Fuji vai Sony, būtu bijusi labāka izvēle. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , Huan Kaktus teica:

@Racer nē, spoguļkamerām AF sensori ir skatumeklētāja sistēmā iebūvēti, un fokusējas tās uz attēlu, kuru rāda spogulis. Šī iemesla dēļ visādi back un front fokusi gadās :)

Paldies, kaut kā tiešām nebiju par šo aizdomājies - bik palasījos guglē un izrādās, ka tiešām tas ir mīnuss spogulenei. Pats gan neesmu baigi izjutis, bet nu nefočēju ikdienā.

Link to comment
Share on other sites

martinno
Pirms 31 minūtēm , Racer teica:

Pats gan neesmu baigi izjutis

 

Tā jau ir - kamēr nesanāk palietot ko citu, t.i. - bezspoguli, nav īsti ar ko salīdzināt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 54 minūtēm , martinno teica:

Tā jau ir - kamēr nesanāk palietot ko citu, t.i. - bezspoguli, nav īsti ar ko salīdzināt.

Es vairāk par to, ka neesmu sajutis minētās problēmas ar spoguli, attiecīgi grūti būs ieraudzīt ar bezspoguli problēmas risinājumu. ;) 

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , kappa teica:

to vietu ir veiksmīgi ieņēmuši EOS R

Ko profi saka par Sony bezspoguļi vs Canon bezspoguļi vs Nicon bezspoguļi? Kurus pārsvarā izvēlas? raiviic uzteica tieši Sony.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , vvv teica:

Ko profi saka par Sony bezspoguļi vs Canon bezspoguļi vs Nicon bezspoguļi? Kurus pārsvarā izvēlas?

 

Manuprāt, šeit nav viennozīmīga vinnētāja, katrai sistēmai ir kaut kas savs. Bija man arī A7 R2, pamēģināju to paralēli Canon, ar domu, varbūt pārslēgties, jo Sony kā tāds man nebija svešs, tieši no Sony savulaik pārgāju uz Canon (vēl A-Mount laikos). Personīgi ļoti daudz kas nepatika ar Sony menu, ar to cik vārga tā kamera pret ārējās vides iedarbību, un cik bieži bija visādi crashi un citas problēmas, arī tagad esmu redzējis kolēģus ar A7 R3 un tieši tie paši kasjaki...

 

Ar Nikon bezspoguli daudz neesmu darbojies, tik cik drauga tos pabakstījis- viņš arī pārslēdzās no spoguļa kamerām uz Z līniju. Pāris lietas kas uzreiz ar Nikon nepatīk- astronomiski dārgas XQD kartes, no kurām šofbrīd jēgas tik cik no ziluma zālēm, tikai maksā sālīti, pats Sony nule izlaistajā A7 R4 nemaz neielika tās vēl. Un, protams, ne mazāk svarīgi ir arī atmiņas karšu lasītāji- ok, tie tur dažus desmitus maksā (tik cik ļoti laba 128GB SD) un naudas ziņā būtu sīkums, taču fakts, ka to vienmēr jāatceras paņemt līdzi gan nav mazssvarīgs, nevienā laptopā vēl nav iebūvēts XQD lasītājs, kur ar SD karšu lasītājiem ir aprīkoti diezgan daudz pro līmeņa laptopi. Un tad vēl Z sērijai ir ļoti nepārliecinošs native objektīvu klāsts, nerunājot nemaz par to, ka tas pats 35 1.8 maksā ievērojami dārgāk nekā uz Canon, a attēla kvalitāte tur so so tāda pati. Citādi Z sērija liekas tīri neko, man tik tāds- ja šodien būtu jāņem jauna sistēma, kāpēc lai es izvēlētos Nikon, kura nākotne vēl ir miglā tīta, ja ir jau Sony ar visu gatavu?! 

 

EOS R šobrīd uzrunā tieši ar objektīvu līniju, f2 zoomi, samazinātā izmēra 70-200 f/2.8, protams atjaunotie 50&85 1.2- tādas lietas, kuru konkurentu arsenālā nemaz nav. Skatoties perspektīvā, man EOS R šobrīd izskatās visdaudzsološākā sistēma, tieši no profesionālā viedokļa. 

Labots - kappa
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Racer teica:

Tiem Eos-R der vecie Canon objektīvi?

 

Jā, abus EOS R un EOS RP, var nopirkt kastē ar adapteri, caur kuru jebkurš EF objektīvs darbosies gluži kā uz DSLR. Pagaidām RF līnijā vēl nav mazu prime objektīvu, izņemot jau minēto 35mm, tāpēc pats ļoti bieži izmantoju 20 2.8, 28 1.8, 24 2.8 IS, 50 1.8. Arī lielie 1.2 darbojas teicami un pat labāk nekā uz DSLR, tas pats lēnais 85 1.2 man teiksim uz DSLR pārāk nepatika, uz 5D 4 to vienmēr izmantoju live view režīmā, tagad uz EOS R- cits kaifs ar to fočēt. Nedaudz neveikli caur adapteri ir pievienot lielo 70-200, funkcionalitāti tas nemaina, bet vienkārši neveikli.

 

Arī uz Sony var brīvi pievienot Canon objektīvus, man vēl tagad mājās mētājas $60 adapteris, AF strādāja perfekti, tiesa tikai ar L un jaunākā tipa STM objektīviem, piemēram 50 STM vai 40 STM, vecos ar zelta maliņu, tādus kā 20 2.8, 28 1.8 vai 85 1.8, tur uz Sony AF nedarbojās.

Link to comment
Share on other sites

Crops 1,5 ir Sony 

A6400 sasodīti labs verķis.

Kaut gan uzskaitāmi ir tie gaišie stikli, bet nu atšķirību starp 85F12 un 85F14 ir tik minimāla atšķirība ka var uzskatīt ka nav. Drīzāk tā ir mērīšanās ar gail*** sorry diafragmām, ja jau ta tad Noctilux paņem un priecājies, bet atceries ja liksi virs 30mpx kameras tad nu izsķirtspējas izdarīs savu un tā  bilde būs daudz sliktaka kā uz 20mpix FF. Daudzi vecie objektīvi vienkārši nav domāti lieliem Mpx, kad viņus attīstīja tad kameras bija kaut kur ap 8mpx

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , vvv teica:

raiviic uzteica tieši Sony

Tikai tāpēc, ka bezspoguļu lauciņā viņi ielēca pirmie un jau tālu tikuši, Canon un Nikon pirmos nopietnos bezspoguļus sāka ražot tikai apmēram pirms gada. Jā, pie Menu SONY ir jāpierod, bet citādi ir OK.

 

Pirms 33 minūtēm , kappa teica:

man vēl tagad mājās mētājas $60 adapteris, AF strādāja perfekti, tiesa tikai ar L un jaunākā tipa STM objektīviem

Hmmm, kāds tieši tev ir ? Man stipri dārgāks, bet kaut arī autofokuss parasti "trāpa", tomēr mazliet pirms tam "paraustās", sporta u.c. ātrām darbībām neder.  

Link to comment
Share on other sites

optimuss

Katram var arī būt atšķirīgi kritēriji kameras izvēlē. Piem., jaunais A7R IV - esmu pieradis pie augšējā displeja (kā Nikon), tā vietā Sony sabāž tur 3 regulējamus ripuļus. Neizskatās ērti no lietošanas viedokļa. Tāpat arī menu iepriekšējam modelim likās "dīvains" - gan jau, ka pierod. Visvienkāršāk būtu pāriet uz Nikon Z sēriju pieraduma pēc, tikai, kā izskatās, vēl kāds 1-2 gadi paies, kamēr kādi jaunie Z sērijas objektīvi parādīsies, kā arī negribētos pirmās paaudzes Nikon bezspoguli. 

Link to comment
Share on other sites

raivix95
2019.07.16. , 22:15, laikamTak teica:

Pieļauju, ka liela daļa «mobteļu fotogrāfu» sevi uzskata par pro.

Es gan teiktu, ka viņi savu mobteli uzskata par baigo pro aparātu un cer, ka tas kompensēs īpašnieka nespēju kaut ko jēdzīgu nofoķēt.

pirms 4 stundām , optimuss teica:

Katram var arī būt atšķirīgi kritēriji kameras izvēlē. Piem., jaunais A7R IV - esmu pieradis pie augšējā displeja (kā Nikon), tā vietā Sony sabāž tur 3 regulējamus ripuļus. Neizskatās ērti no lietošanas viedokļa. Tāpat arī menu iepriekšējam modelim likās "dīvains" - gan jau, ka pierod. Visvienkāršāk būtu pāriet uz Nikon Z sēriju pieraduma pēc, tikai, kā izskatās, vēl kāds 1-2 gadi paies, kamēr kādi jaunie Z sērijas objektīvi parādīsies, kā arī negribētos pirmās paaudzes Nikon bezspoguli. 

Arī nobrīnījos par tiem 3 ripuļiem, bet jāatcerās, ka tas ir fotoaparāts - jo vairāk var izdarīt ar mehāniskām pogām/ripuļiem un jo mazāk darbību jāveic, lai nonāktu līdz rezultātam, jo labāk.

pirms 6 stundām , Prime teica:

neaizmirstam, no kā canon un nikon sensorus iepērk

Minēšu. No Sony?

Labots - raivix95
Link to comment
Share on other sites

versatile

Par bezspoguļa AF - nu nav tie uz sensora uztupinātie pdaf sensori līdzvērtīgi tiem, kas nevis skatumeklētājā sēž kā te daži raksta, bet kameras apakšā iekš dslr.

Jā, abiem spoguļiem jābūt perfektiem, mazākā lufte kādā no eņģēm un ir front/back fokusi.

AF bezspoguļiem atpaliek, ja runājam par ātrumu. Ražotāju bukletos noteikti ne, bet dzīvē tā ir gan.

Neesmu vēl testējis EOS R, bet domāju, ka 1dxii tāpat neizkonkurē.

 

 

Link to comment
Share on other sites

constrig

Vai tad bezspogulju Af princips nav balstiits uz to pashu vai liidziigu,  kas bija jau pirmajiem ziepiniekiem, (kontrastu deltu) tikai shobriid, uzlabojoties pusvadiitaajiem, algoritmiem, kljuvis 100x atraaks saliidzinot at 2000g ziepiišiem?

Link to comment
Share on other sites

martinno

Vakar no biedra iepirku izslavēto a6000.
12 gadus biju lietojis spoguļus, pa starpu mēģināju arī nolekt no spoguļiem ar Nikon P7100 superziepi, bet, protams, neveiksmīgi. Bet par tēmu:

1) pirmais iespaids - kas tā par hu*ņu manās rokās?! Bet tas vairāk par to "fantastisko" 16-50mm kit objektīvu.
2) kaut ko nedaudz mājās paspaidīju slēdža pogu - bildes nu tādas, nekādas... Ta fokuss nevietā, ta grauds, ta vēl kas. Saliku ierasto fokusa punktu vidū - jau krietni labāk, vismaz sāku kontrolēt devaisu, nevis tas mani. Par graudu - biju atstājis auto ISO, tas bija uzlecis līdz 3200.
3) grūti salīdzināt kaut kādu bilžu kvalitāti, jo nav līdzvērtīga stikla. Nu neredzu jēgu salīdzināt kit stiklu ar f1.8 fiksu.

 

Lielos vilcienos, pirmie plusi:
1) ātrs autofokuss
2) pieņemama bilde pie lieliem ISO (salīdzinot ar D90)
3) patīk wi-fi esamība - viegli pārmest bildes uz trubu
4) salīdzinoši mazs, kompakts - ja ir palielāka kabata, ierūmēsies tur (iespējams, ka šī dēļ arī tiks vairāk izmantots, nekā esošais DSLR, kurš tika izvilkts vien pāris reizes gadā)

 

Izskatās, ka būs laba maiņa. Jāpierod pie nepierastā, bet tas ir laika jautājums.
Jāpaņem kāds +/- gaišs fikss un varēs mierīgi "šaut".

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , martinno teica:

kontrolēt devaisu, nevis tas mani. Par graudu - biju atstājis auto ISO, tas bija uzlecis līdz 3200.
 

Lielos vilcienos, pirmie plusi:
2) pieņemama bilde pie lieliem ISO (salīdzinot ar D90)

Pie 3200 jau liels grauds? Un D90 ir vēl sliktāk? Vai kaut ko ne tā sapratu no Tevis rakstītā?

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , martinno teica:

kas tā par hu*ņu manās rokās?! Bet tas vairāk par to "fantastisko" 16-50mm kit objektīvu.

Tur nevar nepiekrist (bet tā ar kitiem ir arī Canonam un gan jau arī Nikonam - kit tomēr ir lētais gals),gan savus Canon, gan a6000 un  6500 pirku plikus bodijus un objektīvus piepirku. Šobrīd Sony ir :3 fiksīši - Samyang 8mm F/2.8 UMC Fish-eye II;  Sigma 19mm F/2.8 DN Art; Sigma 30mm F/1.4 DC DN un 2 zūmi:  Sony E PZ 18-105mm F/4 G OSS;  Sony E 55-210mm f/4.5-6.3 OSS   un adapteri gan uz M42, gan Canon EF - jo ir gan vecie Zenit, gan Canon objektīvi.

 Par graudu - nu pie 3200 jau vēl nekas, ir bildēts ar 8000 un 10 000 - nu tad gan var sajust starpību.  Bet salīdzinot - par Nikon nezinu, bet Canonam pie 6400 ir drūmāks grauds, kā a6000, par a6500 pat nerunājot.

Link to comment
Share on other sites

raivix95
pirms 21 stundām , martinno teica:

1) pirmais iespaids - kas tā par hu*ņu manās rokās?! Bet tas vairāk par to "fantastisko" 16-50mm kit objektīvu.

Bet tā taču ir KOMPAKTkamera. Un mazais 16-50mm objektīvs tur ir tieši laikā, lai kompakto kameru atkal nepadarītu par 1,5kg kluci.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , raivix95 teica:

taču ir KOMPAKTkamera.

Tiešām ??? Nejauc digi ziepjus ar kamerām, kurām viss atbilst un pārspēj līdzīgas DSLR - starpība tikai, ka tā ir bezspoguļa. Kompaktkamerām ir viens, nemaināms objektīvs, šādām atšķirība no DSLR ir tikai spoguļa neesamība.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 46 minūtēm , raivix95 teica:

Bet tā taču ir KOMPAKTkamera.

Bezspogulis ar visu objektīvu īsti kompakts nav.

Link to comment
Share on other sites

raivix95
pirms 3 stundām , vvv teica:

Bezspogulis ar visu objektīvu īsti kompakts nav.

Manuprāt, bezspoguļa kompaktumu vai nekompaktumu nosaka tieši objektīvs un tā izmērs. Body pats par sevi vairumam bezspoguļu ir ļoti kompakts - vienā rokā noturams un neliels, nereti ieliekams pat ziepinieka somā. Bet jā mēs piekabinam telezūmu, tad, protams, no kompaktuma paliek vien nosaukums. Varbūt vaina tur, ka termins "kompaktkamera" netiek pareizi pielietots.

Labots - raivix95
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , raivix95 teica:

Varbūt vaina tur, ka termins "kompaktkamera" netiek pareizi pielietots.

Nu SONY a6xxx jau oficiāli netiek reklamēta kā kompaktkamera.  Ja reiz kamerai, lai cik miniatūra, paredzēts maināmo objektīvu klāsts - tā nav šajā kategorijā. Bet katrs jau izdomā savus kritērijus. Atceros iepriekšējos (ne pagājušos Dziesmusvētkus), kad bija "troksnis", ka ne apmeklētāji, ne dalībnieki nedrīkst lietot profesionālās kameras. Man bija akreditācija un nekādu problēmu, bet intereses pēc "štābā" pajautāju, kas viņuprāt ir profesionāla kamera, jo labs fotogrāfs pat ar digiziepi spēs uzņemt labu kadru.  Atbilde mani "nogāza gar zemi" - profesionālai kamerai var pielikt zibspuldzi :bomb:. Tā arī nesapratu - smieties vai raudāt par informatoru līmeni.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , raiviic teica:

profesionālai kamerai var pielikt zibspuldzi

Pat doma nebija, ka kāds manam ziepim var piesieties, bet šogad vienā rokkoncertā pie ieejas lika parādīt kameru, pasauca malā pie cita «drošībnieka», lai pārbauda kameru, viņaprāt tādu nedrīkst, prasīju, kāpēc, tas tač ziepjutrauks, viņš man teica, tāpēc, ka no metāla, otrs apskatīja un ielaida. Ja kamera no metāla, tātad pro. :D

Pēc tam speciāli izlasīju biļešu servisa mājaslapā, ko viņi raksta par kamerām:

Citēt

∗ profesionālas vai pusprofesionālas kameras (ne stacionārās, ne digitālās), kā arī skaņas vai video ieraksta iekārtas. Atļauts ņemt līdzi tikai neprofesionālas fotokameras bez tālummaiņas funkcijas un noņemama objektīva. Atļauts ienest kameras ar platleņķa objektīvu, kura izmērs nav lielāks par parasto pulksteni (40 mm);
∗ Go-Pro kameras un selfie sticks turētājus;

Īsti nesaprotu viņu noteikumus.

Kas vispār ir profesionāla kamera? Tāda, kurai virsū uzrakstīts «PRO»? Attiecīgi neprofesionālai kamerai uzraksta «PRO» nav.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...