Jump to content

Bērnu go-karts, pedāļi -> elektro


Usins
 Share

Recommended Posts

Daudzi brauc ar direct drive motoriem un min pedāļus. Direct drive motoriem takš nav brīvgaitas. Pēc manām domām tieši grūtāk mīties, ja motors griežas lēnāk kā, medāļus kustina, bet ja motors iet ātrāk, tad kājas kustina brīvgaitā. Tad vajadzīgs gear hub motor.

Labots - Zoom
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Ja nu kas, man mētājas viens pavecs nokauts pro sērijas Jonsered, kuram var Ķīnas cilindra/virzuļa kitu ielikt. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

zāģis.. vēl no laikiem, kad džonis nebija 1:1 ar husqvarna, OE detaļas dabūt vairs nevar, nekam nopietnam negribas celt šamo atpakaļ, tāpēc laika trūkuma un slinkuma dēļ stāv 3 kastes ar zāģi.

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

Vito Ventura
4 hours ago, Didzis said:

Vai ir vērts ieguldīt tādu enerģiju, konstruēt elektroniku, taisīt mehaņiku, es nu dikti apšaubu.

Bet ja pašam ķimerēties gribas un ir uzrāviens to darīt, kādēļ ne? Pat ja sīcis par rezultātu nebūs tādā starā, kā gribētos, vismaz laiks nebūs pavadīts dīvānā piržot.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Aizbraucām uz asfaltētu laukumu. Saliku no konusiem stūrējamu trasi. Dzelteniem pa vienu pusi, ziliem pa otru. Izbraucauca vienu reizi un pateica - pietiek. Bet pats savāca visus konusus, pie tam katram atsevišķi skrienot pakaļ. Normāli noskraidījās vācot. 

VISS. 

2019-07-10%2018.16.05.jpg?dl=1

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Usins teica:

(..), pie tam katram atsevišķi skrienot pakaļ. Normāli noskraidījās vācot. 

Man šogad četrgadīgais puika noskrējās, kad siltumnīcu taisījām. Palūdzu paņemt no kastes garās skrūves un salikt siltumnīcai pa perimetru, kopā kādi 25gab (ar skrūvēm pieskrūvēju siltumnīcu pie FIBO blokiem, uz kuriem tā balstās, lai kāda vētra neaizpūš). Tak šis arī nesa pa vienai skrūvei, turklāt kādā virzienā sāka skriet apkārt siltumnīcai, tādā arī turpināja, beigās sanāca nevis iet pa taisno pakaļ skrūvei, bet skrēja apkārt siltumnīcai. Nav jau slikti, reizēm izskrieties vajag :)

 

P.S. Siltumnīcai bīdāmās durvis un bīdāmie logi ir :thumbsup: Šķiet, tu arī kaut ko par tādām biji minējis? Uztaisīji?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , binary teica:

Siltumnīcai bīdāmās durvis un bīdāmie logi ir :thumbsup: Šķiet, tu arī kaut ko par tādām biji minējis? Uztaisīji?

Nē. Šogad nepieskāros vispār. Pavasarī bija citi darbi un vairs jau nav vērts sākt. Gribās visu ko audzēt, bet zinot sevi, apņēmos neko nestādīt kamēr nav max automatizēts viss (laistīšana, vēdināšana, mēslošana) Vajadzēja pārbūvēt uz bīdāmām durvīm, visdrīzāk uz elektro piediziņu ar vēja mērītāju, lai pie noteikta vēja ātruma veras ciet arī. Laistīšanu no 4mm uz 8mm trubiņām pārtasīt. Mēslošanu ar automātisku dozāciju un piespiedu cirkulāciju laistīšanas kontūram lai nesanāk ka tuvākie augi tvertnei tiek pārmēsloti un tālākiem mazāk.

 

prioritātes, laiks. ehh. 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Pie temata: 

Nolēmu pagaidām (iespējams vispār) atteikties no minamiem pedāļiem ar torque assist vai savādāk un ātrāk salipināt ko priecējošu, ar klasisku spiežamu gāzes pedāli. 

Gribējās, kā labāk, t.i. nevilkt gāzes trosi līdz urbjmašīnai (jo plānoju likt divas un būtu grūti sinhronizēt), un nevilkt resnos slēdža vadus līdz pedālim priekšā. Bet izvilkt tievus potenciometra vadiņus līdz pedalim un viss. 

Atvēru slēdzi / kontrolieri, vadība notiek ar uz pcb virsmas uzbūvētu slīdošu (kādus 14mm) potenciometru ar 1MOhm...  

Kails motors bez reduktora man galda barokli nosēdināja līdz 11 voltiem ar "gāzi" grīdā un pie tam turējās stabili 5A - vajadzētu būt labi.

Vadībai ir elektroniska bremze, kas LAIKAM pārmet motoram barošanu otrādu lai to apturētu, ja slēdzi palaiž vaļā pilnībā, ja gandrīz palaiž, tad pamazām. Visdrīzāk jātaisa lai gāzes pedāli atlaižot paliek tas drusku nospiestais. Labi, ka atvēru to slēdzi. 
Problēma: 1MOhm  - off/bremze, 0 Ohm - gāze grīdā. Ja likt klasisku pedāli tur būs max 20-30 grādu pagrieziens, pa tiešo ar pedāļa asi varētu savienot tikai ar kādu 5MOhm (vai pat 10) potenciometru kādus ātrumā LV vispār neatrodu, farnel kautkas ir par 12 euro... . Ņemot vērā, ka tas ir bērna lietus /dubļu gāžamais, tad potenciometrs tur var ciest bieži, kautkādu gumijas demferi pievienotu, bet tik un tā.  Bīdāmos potenciometrus uz 1MOhm ar 2-3cm gājienu, kautkur gan jau atrast var, bet negribās tādu kritisku mezglu balstīt uz dārgu un eksotisku detaļu.

 

Būvēt kautkādas zobratiņu konstrukcijas, kas no pedaļa piespiediena izgriež potenciometru par 270 grādiem diezko negribētos, tad drīzāk vilktu un orig slēdzi līdz pedālim (ko savukārtu būtu neforši izmantot divu motoru vadībai vienlaikus un bremzēšanas 0 punkta izķeršanai.) 

 

Atkal velk, ka prātīgāk būtu savu vadību uz arduino. Potenciometrs tad būs par ~ 1 euro "no atvilknes", ar komfortablu pedāļa gājiena kalibrēšanu, tik cik kāds mosfets pie arduino jāpievieno. 

 

Reverss slēdzim ir mehānisks aiz ātruma vadības. Tad elektroniskā bremze LAIKAM darbojas savādāk :D

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Ko tu tur sarežģī ar to pedāli? Ja pievienosi to poci, kaut vai trosi līdz tam pocim kaut kur tuvāk pedāļa "pagrieziena" asij, jo precīzāk varēsi dozēt, tā teikt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

2019-07-11%2008.44.01.jpg?dl=1

2019-07-11%2008.44.10.jpg?dl=1

Esošais regulators no potenciometra puses. Gājiens - 9mm, pretestība 1 MOhm. 

Vēl sākumā jāizķer pirmie mm, lai atmetot gāzi viņš nebremzē motoru.  Ja likt ar diviem slēdžiem, mehāniski apvienot baigi tizli. 

Iespējamais pedāļa dizains.

New%20Doc%202019-07-11%2008.45.21_1.jpg?

Sanāk tur vajadzētu 10MOhm pot, lai pie tik maza gājiena iegūtu 1MOhm izmaiņas.

 

Dzinēju vada šis FET

2019-07-11%2008.44.37.jpg?dl=1

Manufacturer ST MICROELECTRONICS  
Type of transistor N-MOSFET  
Polarisation unipolar  
Drain-source voltage 75V  
Drain current 70A  
Power dissipation 300W  
Case TO220-3  
Gate-source voltage ±20V  

 

Varētu pavilkt pat abus motorus vienlaikus, tik cik radiators jāpalielina un pārējie savienojumi jāuzmana. 
Nebūtu jāčakarējas ar dubultu slēdzi.

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Varbūt paņemt gatavu potenciometru no auto. tur sen viss sakārtots ar gāzes pedāļa gājienu. Cik tur omu, gan nepateikšu.

Link to comment
Share on other sites

2019.07.10. , 09:58, Didzis teica:

svina akumulatori šai parametrā pat ieliek citiem tipiem.

Manuprāt Li-Po aķi ir labākie šādiem risinājumiem. Bet nu cena varētu nepatikt + jākontrolē izlāde, nedrīkst izlādēt zem noteiktās robežas, citādi aķim kirdik

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , ivo teica:

jākontrolē izlāde, nedrīkst izlādēt zem noteiktās robežas, citādi aķim kirdik 

par to jau runa, vai vērts tādam bērnu dranduļetam likt dārgus akumulatorus un čakarēties ar BMS elektroniku, ja ar svina aķi viss tupa vienkārši, kalpo tie tik pat ilgi un ir ievērojami lētāki. Nav tak tas svininieks jaņes pie rokas un nevajag nobraukt 400 km.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Par akumulatoriem. 

 

Teorētiski jauna parametri

Skill 14,4v 1,5Ah = 21Wh , šitādi ir trīs gabali, iekšā jābūt 12 elementiem, ko jaukt ārā, katru testēt, kopā 36 elementi. Lādētājs /testeris ir, bet tas vien aizņems ILGI. 

 

Svina 12V 9Ah = 108Wh, 15 euro ntg.lv 0,14 euro/Wh - jā cena sanāk fantastiska.

 

ir šaubas par faktisko ietilpību pie lielākām slodzēm, 9Ah bija pie 20 h izlādes, bet tas varētu attiekties uz visiem līdzīgi, iespējams.

 

Molicel P26A 3.6V Li-Ion akumulators ar 2600mAh    
kopā 14,4 v
viens 3,6 v
gabalus vajag 4  
summa 40 euro
paka 14,4 V
paka 2,6 Ah
paka 37,44 Wh
vienas Wh cena 1,068376

Wh/euro

 

 

 

Ryobi lielais akku 18 V
Ryobi lielais akku 5 Ah
Ryobi lielais akku 90 Wh
cena 100 Euro
vienas Wh cena 1,111111 Wh/euro

 

Šobrīd sliecos tomēr izmantot Ryobi aķi un paralēli tos Skill elementus pārtestēt lēnā garā lai turpmāk kur izmantotu.

Jo, nekas nav jābūvē viss gatavs, lādētājs ir, pat uzlādes indikācija uz aķa.  Wh cena būtiski neatšķiras, ja pirktu Li elementus un būvētu pats, bet tur vēl lādētājs un viss pārējais būtu jārisina.

 

 

 

rekur labs donors visam gan aķim gan dzinējam, ?

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Usins teica:

ir šaubas par faktisko ietilpību pie lielākām slodzēm, 9Ah bija pie 20 h izlādes, bet tas varētu attiekties uz visiem līdzīgi, iespējams. 

Varētu būt, ka man priekš bērna auto ir divi šitādi/līdzīgi, saslēgti paralēli. Pēc 10-15min lēna brauciena nostrādā kaut kāda aizsardzība un auto apstājas, pēc 10-15-30 sec atsāk darboties. Tam auto ir divi ātrumi - ja brauc otrajā ātrumā, tad apstājas nevis pēc 10-15min, bet pēc pusminūtes-minūtes.

Pieliekot pie lādētāja, vairāk par pāris Ah nelādē. Un nē, aķi nav ne dikti veci, ne nolietoti. Ja palieto ilgāku laiku (vairākiem braucieniem + zālespļāvējam), tad pēc tam var stipri daudz Ah iedzīt.

Mērījis neesmu, bet ir aizdomas, ka viņiem sprieguma kritums pie lielākām slodzēm varētu būt ievērojams.

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms rasēt un griezt nolēmu paeksperimentēt.

 

Auto ar iesēdinātu dēlu zālītē, akumulatora urbjmašīna Skill ar dzīvāko orig aķi, ar kardānsavienojumu griež gulņa pievilkšanas uzgriezni. 

pēc mana aprēķina (balstoties uz riteņa apkārtmēru un vēlamo max ātrumu) zvaigznīšu attiecībai jābūt 1,5 lai max būtu 10km/h vai 1,25 lai max būtu 12km/h. Tas gan pieņemot Skil max rpm 1. ātrumā 300. Un nezinot vai vispār pavilks. Pa tiešo ar muciņu uz riteņia sanāktu 15km/h max.

 

Auto brauc, bet pēc 10-15metriem aķis nevilka.  Risinājums - Ryobi aķis uz līmlenti. 

Rezultāts - ja pa strauju mēģina uzsākt, tas vienīgais dzenošais ritenis spolē uz vietas zālē, ass būs jāsabloķē obligāti. Uzsākot prātīgi - brauc tīri iespaidīgi. 

Tas pat ar vienu dzinēju un pārnesumu 1:1. 

Bail gan ar ka ar šādu slodzi mazos ātrumos ātri pārkarsīs un nodegs. Tā kā drīzāk jācenšas iegūt attiecību 1,5 pārnesumam.

2019-07-13%2018.08.44.jpg?dl=1

 

Rādās pietiks ar vienu dzinēju iesākumam, no otram varētu mēģināt elektromocīti uztaisīt. Tieši pāris 16" bērnu velo mētājas no offroad ratiņu laikiem. 

 

2019-07-13%2018.49.55.jpg?dl=1

nāksies likt 16 un 24 lai būtu 1,5, žēl, 18-niekā tos caurumus labi brīdi urbu.

 

2019-07-13%2018.50.12.jpg?dl=1

 

šitā varētu būt piedzenošā ass. 12mm auto skrūve. Diemžēl gultnim ārējais d 33mm kas nepas ar standarta koka 35mm caurumu taisāmiem.

 

Gribu rīt dabūt braucošu tādēļ variantus nākamnedeļ meklēt piemērotāku izmēru gultņus neizskatu. 

Tālākā šaibas d veiksmīgi atbilst zvaignīzes iekšam d. 

 

 


2019-07-13%2018.54.55.jpg?dl=1

 

2019-07-13%2018.55.01.jpg?dl=1

 

jāliek pilots-izmēģinātājs gulēt. postu pabeigšu drīz. 

Link to comment
Share on other sites

kā redzams attelā augstāk - riteņa piedziņa no ass nodrošināta ar pie ass piemetinātas skavas palīdzību. Otra galā šādi nevelētos, tad tur neko nevarēs uzvilkt / novilkt. + Iespējams gludam, cietam segumam labāk būs viena riteņa piedziņa, gribetos tur taisīt atslēdzamu saslēgšanu. Realākais laikam divas daļas, ko ar skrūvi saskruvē kopā...

Link to comment
Share on other sites

(labots)

2019-07-13%2021.38.24.jpg?dl=1varbūt tur gultņa vietā, ā, tad vairs nebūtu atslēdzams...

varbūt te asī ievīlēt robiņu vai divus un uztaisīt šaibu kas fiksējas diskā. 

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

hmm, varbūt esošo asi izmest, salikt visu uz M14 vītņstieņa, to gultņos,  pa cieto kopā ar dzinēja daļu un iekarināt pret rāmi lai mazāk mugurkaulu krata un pielāgojas segumam...

Link to comment
Share on other sites

vadība:

1 jānomera ryobi cutoff voltage un jāpiemēro

2. pwm, pārslēdzams 6km/h trotuāra režīms, par 10 sieva sāka protestēt

3. dzinējam temp sensoru

4. atstāt kājas rfm69 pieslēgšanai

a) stop f-cijai

b) pilnai vadībai varbut ( gan pilsētvidē drošībai, gan bmx trasē vai ziemas drftam (tā, līdz ziemai vajag radžu riepas))

c) live datiem diagnostikai un regulēšanai

5. vajadzētu kā sargāties pret motora nokurināšanu, 

a) temperatūra palīdzēs pret lēnu

b) bet ja kautkur ieskrējis tupa turēs gāzi grīdā tad ampēri būs kosmosā... un drīz sekos dūmi. jāmēra strāva un pēc eksperimenta jānosaka max robeža

 

Bremzes... droši vien uz pak ass vajadzētu velo disku bremes.

 

Būšu pateicīgs par konstruktīvu kritiku un padomiem.

 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

video reku viss gatavs 660euro lv

 

veikals

 

pēc apraksta, tas sanāk tieši augstāk aprakstītais ko būvēju, bremzes uz pakaļējās ass, differenciāļa nav, izskatās ka 4x 12 svina aķi, pēc apraksta ražotāja lapā, 

 

vienīgi amortizācija kā kartingam, ne bagijam, t.i. 0, ar šitādu ilgi kratīties varētu nebūt veselīgi.

 

Lūk super reālās dzīves video šādam verķim

 

Jā, amortizācija jābūvē obligāti. Iesākumam kautkā jāpiekarina pakaļējo asi, ar vai bez dzinēja... 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

1170987255929.jpg

 

bet ja būvēt lai motors nav piekārtajā daļā, kas šāds jātaisa, tur pamatīgi svars, izmaksas un termiņi augs.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
2019.07.10. , 23:44, Usins teica:

Vadībai ir elektroniska bremze, kas LAIKAM pārmet motoram barošanu otrādu lai to apturētu, ja slēdzi palaiž vaļā pilnībā, ja gandrīz palaiž, tad pamazām.

Manam pavecam Makitas skrūvgriezim to nedara elektronika, mehānisks pārvads ar "klucīšiem/ rullīšiem" starp patronu un zobratu pārvadu. Ja griež motors griežas ātrāk par patronu, tad nebloķējas. Līdz ko patrona griežas ātrāk par motoru tā nobloķējas.

 

2019.07.11. , 10:44, ivo teica:

Manuprāt Li-Po aķi ir labākie šādiem risinājumiem. Bet nu cena varētu nepatikt + jākontrolē izlāde, nedrīkst izlādēt zem noteiktās robežas, citādi aķim kirdik

Li-Po viens elements no Aliexpres ~6..8EUR,  BMS ~3-4EUR, Barošanas bloks - neatceros ~5EUR. Pārtaisīju visus skrūvgriežus no Ni-Cd uz Li-Po, gan sev gan sievastēvam. Vecākajam jau 2 gadi.

Foršs topiks Usins....  iedvesmojos un vienu grabošu makitu lieku pie spārītes trīsriteņa :D .... bez bloķiem "pedāļu assist", un citām fīčām.... bet ar gumijas espandera + skrituļu pārvadu...

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Gunxx teica:

bet ar gumijas espandera + skrituļu pārvadu...

par šo var sīkāk, lūdzu...

PS vispār neko neesmu sabūvējis vēl. 

Link to comment
Share on other sites

IMG_2839.thumb.JPG.5c35cd261310b92ee455b65088271fbb.JPGIMG_2838.thumb.JPG.a15a73daa58a0d995a9c041af7080180.JPG

 

Vakar atslodzei no betonēšanas uzvirpoju skrituļus un pieskrūvēju srūvgriezi. Siksna no jaunības laiku kačoku espandera- savērpta vairākās kārtās un sasieta ar šnorīti. Gāzes ručkas nav- laikam nebūs. Mazie paši uzlādē aķi, iesprauž un lec virsū.

Bet šis nav ilgi spēlējošs variants. Ja siksna par vaļīgu mazais skritulis nospolē un saēd siksnu. Siksnas nospriegojums ~30kg, ar pirkstu galiem knapi, knapi var dabūt virsū.

 

Ja būs nākošā versija, tad uz ķēdes pārvada. Jauda nepieciešama vismaz 2x lielāka, lai arī zālē var braukt. 4 riteņi :D 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 1 stundas , Gunxx teica:

Siksnas

pameklē kādā auto - traktoru daļu veikalā, ir ļoti dažāda garuma, platuma ķīļsiknas, gan jau ka var piemeklēt, spriegotāju vajag piekombinēt

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ķēdes aizsargi lai bez pirkstiem nepaliek!

 

@al2x foto Tavs veikums? kautkur biju manījis glīti noformētu tutorial

 

es cik reizes jau mēģinu kopā ar dēlu būvēt, pagaidām nav sanācis. 

 

3 gados, sēdēt CADā rasēt stiprinājumus vai pētīt iebūvētā PWM uzvedību būtu par daudz prasīts.

 

Jā, siksnas no auto var ņemt, gan ķīļ gan celiņ/ gan zob, pēdējai gan vēl attiecīgos skriemeļus vajadzēs. 
Man gan patīk velo ķēdes, jo varu brīvi mainīt garumu ar ~1,5cm soli, ar nav spriegošanas problēmu, pieejamas zvaigznītes visādos izmēros no aizmugurējām mazām līdz priekšējām milzīgām. 

 

Link to comment
Share on other sites

@Gunxx par ilgtermiņu, urbjmašīna nav paredzēta sāniskai (jā nav tāds engeneering termins) slodzei, to skrūvi ieteiktu garāku un otrā galā caur kādu gultni izbāzt lai atbalstās. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , al2x teica:

Tā vietā, lai taisīt sarežģīti, ieteiktu taisīt vienkārši - (..)

 

Pirms 10 minūtēm , Usins teica:

es cik reizes jau mēģinu kopā ar dēlu būvēt, pagaidām nav sanācis.

3 gados, sēdēt CADā rasēt stiprinājumus vai pētīt iebūvētā PWM uzvedību būtu par daudz prasīts.

 

Nu tak, @Usins, viņš teica - taisīt vienkārši! Kāds tur CAD un PWM... Papīra lapa, skice bez lineāla un lieta darīta!  :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

raivix95
pirms 2 stundām , Usins teica:

es cik reizes jau mēģinu kopā ar dēlu būvēt, pagaidām nav sanācis. 

Tavs prāts pieiet lietai pārāk pragmatiski, bērnam grūti saprast, sagremot.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...