Jump to content

Bērnu go-karts, pedāļi -> elektro


Usins
 Share

Recommended Posts

Neatradu piemērotu terminu latviski  vārdam  - доработка

sjIP7BJ4FTWTj8uzMQvE.jpg?dl=1

 

trīs gadus sasniegušam dēlam tika iegādāts pedāļu go-karts. Tika paņemts lētākais (75 euro interneta veikalā Granīta 3) tirgu pieejamais ar pumpējamām gumijas riepām. Cik pētīju piedāvājumu, tad visi viņi briesmīgi un līdz 200 euro pamatā atšķiras disku / plastmasu dizains. 

 

Pēc iegādes samontēšana gāja raiti, riepās kāds gaiss bija, tik uz priekšu gan neiet, pedāļus ta mīt nemāk. Tas "ātrumpārslēgs" ir ar funkciju - pabīdīt zobratu uz velkošās ass, ārā no sazobes. Ērti, kad velk dēlu striķī, lai pedāļi nemaļ kājas. 

 

Visās detaļās vājprātīgs brīvgājiens. Video apakšā.

 

Sāku ar stūri.

Stūre uz stieņa fiksējas ar divām šaibām, tur bija iespaidīgs gājiens. Šaibas nokernēju (ja tā pareizi to sauc) uzdzinās stingri, pagaidām luftes tur vairs nav. 

2019-07-07%2013.33.34.jpg?dl=1

Stūre izgriezās maz, stipri par maz, izvīlēju biku robus kur stūres stieņa galam palikt. Ir labāk, īpaši vairāk varbūt pat nevajag, jo riteņi pret kājām var ķerties...

2019-07-07%2013.50.01.jpg?dl=1

Tālāk tas 8mm stienis kustina "reiku", protams, ar iespaidīgu lufti. Tur derēja 10mm vara caurules gabaliņš. 
2019-07-07%2014.08.16.jpg?dl=1

Dēls gluži mazs nav, bet šķita, ka varēja būt tuvāk pedāļiem, pārliku sēdekli vienu iedaļu tuvāk kā paredzēts tuvākais izurbjot papildus caurumus. Turās ok. 

2019-07-07%2014.18.16.jpg?dl=1

Tad ķēros pie jautājuma, ka viņš uz priekšu nemaz nevar pakustēties, gribētos lai var pa pagalma zālīti pats mīties apkārt. 

Priekšējais zobrats tā jau mazs, pakaļā 12 zobi, uzliku laikam 18 zobu, tam saurbjot caurumus un pieskrūvējot pret esošo zobu padziļinājumiem. Pagaidām turās. Ķēdi nācās pagarināt par dažiem posmiem. Drusku pastrīķējās bet pat ielīda esošajā ķēdes sargā. 
WhatsApp%20Image%202019-07-07%20at%2018.

WhatsApp%20Image%202019-07-07%20at%2018.

 

 

Rezultāti:

pa horizontālām, gludām virsmām ja saņemās - spēj braukt uz priekšu,
stūrējas daudz pieņemamāk gan dēļ riteņu izgriešanās iespējas, gan luftu samazinājuma. 

 

Citas domas:

Kā jau go-kartam piedzenas viens ritenis, bet uz ziemu tur varētu ko sadomāt lai otrs arī griežas jo tiek piedzīta visa ass. Otrs uz gultņa - ja to pārvilkt - mēģina griezties līdzi. Par tādām domām kā differenciālis no zāles pļāvēja - klusēju.

 

Tā pedāļu atslēgšana ir ļoti noderīga, bet tur nāk līdzi iespaidīga lufte un ņemot vērā mazo pārvietošanās ātrumu tā mīšana sanāk tāda pretīgi klaboši saraustīta, kaut ķēde diezgan nostiepta, kkas jādomā. 

 

Prasītos tajā vietā uzmudrīt velo zvaigznīšu turētāju, "kasete" laikam, varētu salikt kādas trīs zvaigznes un ātrumpārslēgu. Tik ko tad iesākt ar atpakaļgaitu... 

 

Tagad ar uzlikto zvaigznīti viņš minas lēnāk kā mierīgi ejošs cilvēks, diezkas nav, bet spēka braukt pa bedrainu šķembu ceļu jau tā pietrūkt. T.i. prasītos vēl lielāks pārnesums sliktiem ceļiem un mazāks lai vismaz 5km /h minās pa gludu segumu. 

 

Zem sēdekļa tieši ir vieta akumulatorus sabāzt un kādu akum urbjamāšīnas motoru iestūķēt.... bet lai mācās mīt pagaidām. 

 

Sākumā bija doma stūrei nākotnē likt reduktoru, lai būtu kā auto kādi 2-3 apgriezini pilni, lai vieglāk un precīzāk stūrējas, bet rādās īsti nav nepieciešams, šodien jau gluži smuki trāpīja visur kur vajag. Ja nu vienīgi titku elektrizēts un un tad RC gribētos ieviest. 

 

Tā pedālu daļa arī baisa, bet normālus vēlo pedāļus tur neiebāzt, tie ievērojami garāki, sitīsies pret zemi, bet tur kautkas jādara steidzami.  

 

Prasītos to rāmi drusku sagriezt, lai viņš var pa diagonāli ļodzīties, tagad amortizācija tik cik riepās, teorētiski vajadzētu viegli uzkārties uz diagonāles un ar vienu velkošo riteni spolēt uz vietas. Bet nu rādās ka līdz tam te tālu.

 

Kopsavilkums:

 

Ja nav darbnīcas un instrumentu šitādu labāk nepirkt. Pieņemu, ka gadu vecāks spētu izmantot kā ir, bet nu tur viss ir diezgan baisi uzbūvēts. Tajā pat laikā kā cena par četriem ritēniem, rāmi, stūri šķiet gluži pieņemama. 

 

Ceru info kādam noderēs.

 

Salīdzinot ar pastaigu ar dipdapu šito vismaz ērti vilkt striķī, pret dipdapa vilkšanu protestēja. Bet ja minas pats tad ar šo par lēnu pagaidām. 
Pēc apraksta sver 12kg, ar vienu roku var uzcelt pa pakāpieniem utt, lai atstātu pie mazo veikalu / kafejnīcu deguna priekšā. Rimi/ maximās laikam nāksies slēgt pie velo novietnēm...

Kkkur groziņš jāpieliek un capholders tēta kafijai.

66211836_10213566204341562_1154055019490

Ja ir kādas idejas kā šito dzelzi padarīt lietojamāku - lūdzu!

Labots - Usins
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

ImissimI
Pirms 7 minūtēm , Usins teica:

Ja ir kādas idejas kā šito dzelzi padarīt lietojamāku - lūdzu!

nu kā, kā.. protams, ka šitā - 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Jā, īsti nesapratu, kādēļ tur trijstūris (varbūt izturībai?) 

+ stūres ģeometrija mainās, paga, vai šitā vēl trakāk negriezīs riteņus attiecībā pret stūres pagriešanu?

No vienas puses gan nav slikti, kad dēls aizsapņojas un tad pēdējā brīdī parauj stūri no staba, sāku jau domāt, ka to 2,5 apgriezienu variantu ar reduktoru varētu būt lieki būvēt

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 13 minūtēm , Usins teica:

vai šitā vēl trakāk negriezīs riteņus attiecībā pret stūres pagriešanu?

taisi tā, lai jāvīlē ir tur

jajebbal.jpg.c73761725cb5cb40ddf6370bd0139aa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
pirms 1 stundas , Usins teica:

pa horizontālām, gludām virsmām ja saņemās - spēj braukt uz priekšu

 

Pirms 52 minūtēm , Usins teica:

kad dēls aizsapņojas un tad pēdējā brīdī parauj stūri no staba

...vispaari taadaa vecumaa nav taa kaa par agru? mhhh

Link to comment
Share on other sites

Aprakstā teikts "no 3 gadiem" - jau nedēļu skaitās :D

Mazs viņš nav, bet tā kā tam auto nācās pārskrūvēt sēdekli vēl tuvāk tad jā - sākam laicīgi. 
Nu nekas sākumā negāja viegli ar pirmo reizi. Spēks itkā ir gana. Viņš aiz ieraduma pēc virsū braucamās mašīnas šito pagalmā šaurā vietā tāpat piecēlās un pacēla un pabīdija ?

Tik cik tam hlamam visi mezgli no jauna jābūvē. 

 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Šķiet ieraudzīju galveno nelaimi - kāpēc naīt uz priekšu. Skat attēlu:

2019-07-07%2022.13.22.jpg?dl=1

Tas pa virsu pieliktais klanis/pedālis ir no 16" bērnu velo. Un ir ~2x garāks, sanāk man tiek nozagta puse griezes momenta bezjēdzīgi...
esošo klani būtu viegli pagarināt ar metināmā palīdzību, bet nesaprotu vai vajag. 
Vienkārši pagarināt gan neko nevar. Uz leju rezerve ir, bet ne milzīga, bet uz priekšu rezerves nav vispār. Riepa. 

2019-07-07%2022.15.33.jpg?dl=1

 

Elementāri būtu visu kartu pagarināt, tur tās divas trubas kautvai. Be tad: Stūre jāstiepj tuvāk rokām UN pagrieziena radius dēļ bāzes pieaugs. 

Tos esošos klaņus uzsildot varētu salocīt mazliet kompaktāk, bet kautkā prasās no tās briesmīgās sistēmas (tur viss jau pamatīgi šūpojas) tikt vaļā. 
Interesanti cik velo ir gara tā ass uz kuras klaņi montējas. Varbūt šis rāmis vidu būs pa platu.

2019-07-07%2015.19.57.jpg?dl=1

Skatoties no otras puses, izskatās, ka pagarinot klaņus, tad to mezglu pārnest uz aizmuguri, varbūt pacelt uz augšu kādus 1-2 centimetrus, ļaunākajā gadījumā kēde var konflikēt ar to stingrības plāksnīti vidū. Tad sēdekli atkal atpakaļ tik pat cik pedāļi tuvāk un gatavs... 
Pēc tam aizmugurē visdrīzāk būs jāņem nost palielinātais zobrats. 

 

Esošā "klaņa" garums 65mm, diametrs 9mm (pagarinšanai kur meklēt tērauda trubiņu ar 1,5-2mm sienām un iekšējo d 9mm ?)

Bērnu velo klaņa garums 127mm

Tagad no klaņa ass līdz zemei 187mm - faktiski varētu pabraukt pat ar 127mm klaņiem neceļot to mezglu augstāk. Tik cik priekšējo riteņu jautājums.

Plastmasas ķēdes aizsarga kārbas platums klaņu ass vietā 105mm  - te sākas problēma, velo monobloki ir paredzēti 68-73 rāmja platumam.... 

sašaurināt rāmi, vidējo daļu no velo rāmja daļas, tik tā arī jāpārtaisa, jo posms pirms / pēc pedāļu mezgla nav manīts turpināmies taisni...

tāda ieberziena sajūta.

 

Alivio BSA BB-UN26 velosipēda monobloks ar slēgtajiem gultņiem, kvadrāta standarts. 
Izmēri: 127.5/68. tie bērnu klaņi ir kvadrātu, jāskatās cik no tiem 127,5 paliek iekšā kad abus klaņus pieliktu. Varbūt pietiktu esošā rāmja vidusdaļu sašaurināt par kādu nemanāmu 0,5-1cm.

 

jāsastutē kopā un jāpaskatās, varbūt pat klaņi nesitīsies pret rāmi.

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Kettler daytona air maksā zem 200EUR. Tas tā, tikai informācijai. Aizdomas, ka tur praktiski nebūtu ko pielāgot, un varētu uzreiz normāli braukt.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Esmu visam šitam savulaik gājis cauri. Vecaistēvs bija kautkur dabūjis šitāda tipa braucamo priekš mazdēliem. Nezinu, varbūt vēl no krievulaikiem. Kamēr pukas mazi, nepietiek spēka pamīties. Kad paaugās, sāk lūzt braucamā detaļas, jo spēka pietiek un sākas ''saulūšu zīmēšana'', bet tievās trubiņas netur to brūķi. Vispirms salūza riteņu diski, jo tie nerur sānslodzi. Tad vairākas reizes rāmi dabūju metināt. Ja trīsgadīgam puikam sēdekli vajadzēja pārurbt tuvāk pedāļiem, tad man vēlāk bija problēmas to sēdekli nostiprināt tālāk no pedāļiem. Dikti ātri bērni aug. No manas pieredzes, pa zālāju ar šāda tipa braucamo pabraukt ļoti grūti. Tas der tikai gludam asfaltam. Izmainot pārnesumu, protams var arī kalnā uzmīties, bet puikām vajag ātrumu un uzliekot lielāku zobratu aizmugurē, paliek neinteresanta lēna braukšana. Pedāļu klaņus nevar pagarināt, jo kāja var aizķerties aiz zemes, īpaši, ja braukā pa nelīdzenumiem. Tad vajag lielākus riteņus, bet tad atkal jāmaina pārnesums. Ar lieliem riteņiem lauž kopā rāmi. Par kautkādu motorizāciju, uz dotā rāmja, vispār aizmirsti. Es uzskati, ka tāda tipa braucamais neder pukam ar ''gonšķika'' raksturu, bet domāts mierūgam raksturam lai pavizinātos pa gludu asfaltētu laukumu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 2 stundām , ju teica:

Kettler daytona air maksā zem 200EUR. Tas tā, tikai informācijai. Aizdomas, ka tur praktiski nebūtu ko pielāgot, un varētu uzreiz normāli braukt.

 

ne no puņķiem ir šis būvēts, tas norādītais konstruktīvi ir 95% tāds pats.

 

pieņemu, ka 5% ir kvalitatīvākas un precīzāk izgatavotas bukses. bet tuvplāna foto visa konstrukcija un risinājumi identiski. 

ok, vis konstrukcija nē, stūres pirksti ārējie drusku civilizētāki

 

būs ok (beigās) :D

 

zināmu sajēgu guvu izejot caur šo detaļu sarakstu

 

pārtaisīšu uz normāliem pedāļiem un trīs ātrumus vajag, tad jau būs kā "lielajiem puikām" kas plauktā maksātu ap 600+ euro. 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Stūres mehānisms izskatās būtiski precīzāks. Jā, pedāļi arī primitīvie, bet ko tur īsti labāku? Savu funkciju noteikti pildīs. Nav gan īsti skaidrs, ko tad gribi tur panākt. Loģiski, ka tāds kartings neies kā motorizēts aparāts. Sēdini tad jau uzreiz uz kādu velo, nevis mocās ar šādu 4riteņu aparātu, kas ir smags un tml. Vai nu meklē uzreiz ko motorizētu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , ju teica:

dini tad jau uzreiz uz kādu velo, nevis mocās ar šādu 4riteņu aparātu, kas ir smags

Precīzi, tā arī ir. Kā tiek pie veļika, tā vairāk negrib smagi mīt četrriteņu braucamā pedāļus. Lai kā arī būtu, visas tās pārbūves vairāk priekš paša tēva, nevis priekš sīkā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , ju teica:

Nav gan īsti skaidrs, ko tad gribi tur panākt

 

lai viņš var patstāvīgi vizināties pa zālāju pagalmā UN sasniegt 5-7 km/h pa gludiem segumiem kopīgās pastaigās pa rajonu

 

pirms 2 stundām , ju teica:

Sēdini tad jau uzreiz uz kādu velo,

 

sākumā plānojām velo, bet viņš daudz dodas kopā pastaigās ar mammu (un otru bērnu ratiņos) un ar velo būs par ātru lai māte ar ratiņiem turētos droši blakus. Velo tāpat vajadzēs, bet pedāļus mīt te var iemācīties. 

 

tā IR MAŠĪNA, redzu cik viņš lepni stūrē, un nenožēloju necik. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu ja patīk lai tik rullē ! manējie gan kaut kā tos mazā un vidējā izmēra ricukus ne īpaši cienīja (grūti bija pierunājami barukt un tie mazie arī neripo tik labi) - vo tad kad citi sīkie sāka pa pagalmu rullēt ( tad uzreiz sāka patstāvīgi baruakt ar vidējā lieluma ričuku uzreiz kurš kādu gadu nebija kustināts - bara instiknts). Tā sanāca mazliet nelietetderīga investīcija tajos mazākajos ričukos  ?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Es tomēr nolikšu arī šo video te. Izskatās, ka @Usins patīk ķimerēties un varbūt izdodas novirzīt to domu par MB ātrumkārbas ķīlēsanu uz kaut ko jautrāku - visiem .. pilnīgi visiem būs labāk :D;) 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Usins teica:

var patstāvīgi vizināties pa zālāju

Zālājam ir liela rites pretestība. Daudz spēka jāpieliek, lai to pārvarētu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , ImissimI teica:

novirzīt to domu

 

domas drīzāk vajag savaldīt, lai plāni ir reālistiski un tiek realizēti. 

video super. ātri iztinu cauri visas četras daļas. Kas tas par metināmo aparātu? Tas nav gluži parasts pusautomāts...  Vispār skatoties uz izmantoto aprīkojumu - balta skaudība. Ja saprotu, metālapstrāde viņa pro nodarbe. Tur tak tika virpots, locīts un metināts viss ko vajag un nevajag, un vispār tajā konstrukcijā iebāzt motorzāģi ir diezgan perversi. Tas motorzāģis piestāvētu manai lamatai. 

 

Pirms 13 minūtēm , e = d teica:

Zālājam ir liela rites pretestība

Tamdēļ ātrumkārba. Bail tik pazaudēt atpakaļgaitas funkciju. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Usins teica:

Bail tik pazaudēt atpakaļgaitas funkciju

Tādam kartam jau principā baigi atpakaļgaitu nevajag, izkāpj ārā un pavelk/pastumj cik vajag

Link to comment
Share on other sites

Šodien biju iesviedis līdz kartu auto, pa ceļam no dārziņa PIERUNĀJU dēlu drusku pabraukt. Tak pabrauca burtiski piecus metrus, vispār bez piepūles (un ātruma arī) un viss - vairāk ne. Braucām mājās.  

Tagad problēmas "grūti mīt" nebija noteikti. Varbūt garlaicīgi, jo nav ātruma. Jāņem ārā tā lielā zvaigznīte aizmugurē. ? 
Apspriedu ar sievu 2x garākus pedāļus un sekojoši papētīju dēla kājas - tur 2x garākus vēl nevar, kājām nav tāda gājiena. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Nekas tev neatliks, kā motorizēt, skaidrs, ka ar šito nav aršana, iešot tak labāk ar kājām :D

--

Tikko pamanīju, ka tev jaunietis tur rokas uz stūres kā kartingistam pieklājas!

Labots - ImissimI
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Noņēmu palielināto zvaigznīti, saīsināju atpakaļ ķēdi.

Kājas pietinu pie pedāļiem ar armēto līmlenti - lai nevar aizbēgt :lol: 

Brauca un slavēja, ka tagad ļoti ērti mīt un tā, veselus ~ 50 metrus piespiedu nobraukt. 

Vēlāk vēlreiz piekrita pabraukt, nu jau bez līmlentes, nobrauca 320m ar vidējo ātrumu 3,5km/h kamēr palūdza striķi priekšā. 
Kājas nost no pedāļiem nekrita, kaut tie tādi gludas plastmasas. Vaina bija nervozā pedāļu spārdīšanā un mīšanas tehnikas trūkumā. 

 

Prasītos vēl divi pārnesumi, lielāks un mazāks, tagad uz straujākiem pacēlumiem jāpastumj un pa zāli vairs nebrauc. Pa gludu varētu mēģināt arī mazāku. 

 

Ja likt motoru, tad tos pedāļus vispār var skrūvēt nost - nav tak dumjš - vairs negribēs mīt vispār. 

pirms 21 stundām , ImissimI teica:

motorizēt

 

1. ir varianti:

a) Projektam gatavas pārītis Skil akumulatora urbjmašīnas 14.4v - spriežot pēc piemēriem internetā, iesākumam pietiktu pat ar vienu. (patīk, ka vispār nekas nav jāpērk, ja nu vienīgi akumulatori jāizjauc, jāsāliek no dzīvākiem elementiem) piemērs 18v dewaltcitsšis tāds kulturāli sabūvēts 

 

b) Cik palasīju, sanāktu no auto ģeneratora (viens neliels tieši mētājas), tie reāli gatavi pārbūvei par trīsfāzu bezogļu (nu ogles fiziski paliktu nobarot ierosmes tinumu) dzinēju, lieli puikas ar tādiem 30+ km/h attīsta, bet tur kontrolieris, akumulatori (prasītos litija paku ne svina (dārgi), + tas tā pareizi liekas, būvēt, ne uz oglītēm DC.  piemērs

 

Ņemot vērā dēla vecumu, finanses un pieejamo laiku domāju jāsāk ar A.

 

2. Elektrovelo cik manīts pašam jāminās un tad dzinējs palīdz. Kās tas organizēts? Tas būtu baigi viltīgi. Kamēr mazs - nelikt akseleratora pedāli/sviru, bet lai min pedāļus. Nāk prātā varianti:

2.1. ķēdes spriegotājs kur nostiepšana aktivizē piedziņu, bet tā piedziņas pieslēgšanās tur to nostiepšanas faktoru tieši čakarēs

2.2. optiski lasīt ķēdes kustību pa caurumiem un un pēc tā, bet tur viņš pats ietu "raznosā", un ar kāju spēku vajadzētu to visu bremzēt... nomudīšos ar algoritmu, (pirmās 5 reizes noteikti) un salauzīšu dēlam kājas.... Kā arī pie 7km/h pie esošā pārnesuma tur kājas tik ātri nemaz nevar pakustināt. 

2.3. pedāļus pieslēgt pie dummy load, piemēram, varbūt velo dinamo, un vadīt dzinēju proporcionāli mīšanas ātrumam un virzienam... šitais pašam šķiet vispareizākais

 

pie stūres pievienot sviriņu ar urbjmašīnas slēdzi būtu nesalīdzināmi vieglāk. varbūt ar to sākt tomēr. 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Heh, toč smuki ripo.

 

Es nesen nopirku DeWalt komplektiņu ar nikniem verķiem. Nu velns, maksā viņi labi, kartingu no šiem netaisītu.

 

Labots - ImissimI
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , Usins teica:

un salauzīšu dēlam kājas....

Brīvrumba vai "sajūgs" tur jau nekāds nav?

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , ImissimI teica:

maksā viņi labi, kartingu no šiem netaisītu

Tā ir problēma, es no Ryobi 18v arī labi ja Li aķi būtu gatavs aizdot kartingam, pašu skrūvmašīnu kautkā žēl. Ryobi gadījumā gan labāk, jo tur skrūvmašīna tiek tirgota atsevišķi bez lādētāja un aķa. 

 

Paskatījos to Dewalt ar ko "Lielie puikas" 3km nobrauc ar kartingiem reklāmas nolūkos, tas aparāts ap 300+ euro maksā atkarībā no komplektācijas.  Tur dāžādos avotos 300-500W motors, un 60Nm. 

 

Kad liekas ka tad jau labāk nopirkt gatavu smuku auto par 300-400 euro (tik un tā nepirktu), tad gan jāatceras ka tur ir 2x30w motori un attiecīga veiktspēja. 

 

Vakar atradu saviem Skil 2412 specifikāciju. 44Nm - nav tik slikti, ja šodienas dārgajam galam ir ap 50-60. 

Apgriezienu kontrolieris - JV02L-3B 9.6-24V 12A  - un man šitādi divi. Te ir kur izvērsties, te var gan auto pečkas motoru vadīt (nē nevilks 12x12 =144w, pečkas esot ap 250w, ja tikai paralēli divus, jāsakās tur vados ar radiatoru kāds tranzistors karājas, varbūt var ko labot.)   , gan ko no Ryobi 18v aķa barot.... 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , ju teica:

Brīvrumba vai "sajūgs" tur jau nekāds nav?

 

 

 

WhatsApp%20Image%202019-07-07%20at%2018.

 

"sajūgs" velkot to sviru, zobrats tie pavilkts sāniski no sazobes ar asi. 

 

Vispār atslēgt jau nebūtu problēmu, ideāli būtu ja dēls turpinātu mīt pedāļus ar elektropalīdzību lai sasniegtu ~12km/h  

 

Jā sāk prasīties siksnas pār pleciem, lai kad strauji apstāsies kokos/krūmos neaizlido un neizdur acis.

Link to comment
Share on other sites

Varbūt ir vērts pameklēt lietotas skrūvmašīnas, kurām aķi nosprāguši. Bieži sanāk lētāk nopirkt jaunu, nevis mainīt akumulatoru. Savukārt nav nekādas vajadzības iespringt uz dārgiem akumulatoriem. Nav tak rokā jātur. Uz četrriteņu aparāta akumulatora gabarītam un svaram nav liela nozīme. Ja kas, griezes momentu lielā mērā nosaka akumulatora iekšējā pretestība un svina akumulatori šai parametrā pat ieliek citiem tipiem. Es pats skrūvmašīnu esmu pārtaisījis uz sauso 4Ah svina aķi, jo pirkt orģinālo nebija jēga. Griezes momenrs ievērojami pieauga, bet protams svars arī. Volti tur nav tik svarīgi, kā iekšējā pretestība.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lai min kādu viskomuftu vai ģeneratoru, bet kā to pārvērst lineārā 1,5cm garā pogas nospiedienā?

2019-07-10%2009.49.24.jpg?dl=1

 

Laikam vieglāk būs lodēt savu vadību, kā mehāniski šito saveidot.


Pirms 4 minūtēm , Didzis teica:

Varbūt ir vērts pameklēt lietotas skrūvmašīnas, kurām aķi nosprāguši. Bieži sanāk lētāk nopirkt jaunu, nevis mainīt akumulatoru. Savukārt nav nekādas vajadzības iespringt uz dārgiem akumulatoriem. Nav tak rokā jātur. Uz četrriteņu aparāta akumulatora gabarītam un svaram nav liela nozīme. Ja kas, griezes momentu lielā mērā nosaka akumulatora iekšējā pretestība un svina akumulatori šai parametrā pat ieliek citiem tipiem. Es pats skrūvmašīnu esmu pārtaisījis uz sauso 4Ah svina aķi, jo pirkt orģinālo nebija jēga. Griezes momenrs ievērojami pieauga, bet protams svars arī. Volti tur nav tik svarīgi, kā iekšējā pretestība.

 

Tak ir divas Skil 2412 ar trīs pusdzīviem aķiem. Ar svaru gan ir tā, ka lieki aizrauties negribu, var gadīties, ka sievai kādreiz auto jāieceļ, vai pats vakar pa kāpnītēm stiepu. 

Link to comment
Share on other sites

Nu nebūs tam akumulatoru svaram tik liela nozīme. Kāds kilograms vairāk pie četrriteņu braucamā ceļot nebūs būtisks. Kā jau teicu, nav tak rokā visu dienu jātur un riģipsis jāskrūvē. Toties izmaksas par kaŗtu mazākas. Visi profesionaļi pacēlāji  braukā jau simts gadus ar svina aķiem un nekas.  Apgriezienu regulators jāājuc laukā un jāpārbūvē uz gāzes pedāli. Mehāniski apčakarēsies sviras taisīt.

Labots - Didzis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Dēls varētu minot pedāļus griezt kādu urbjmašīnu, būtu gan slodze gan signāla ģenerēšana vienlaikus. 

 

Ja atvērt Skil slēdža JV02L droši  vien iekšā ieraudzītu bīdāmu rezistoru?

 

 


Pirms 5 minūtēm , Didzis teica:

Apgriezienu regulators jāājuc laukā un jāpārbūvē uz gāzes pedāli.

gāzes pedāli uzbūvēt gan ar trosi, gan aizvelkot visu regulatoru ar resniem vadiem līdz pedālim būtu elementāri. BET tā ir PEDĀĻU MAŠĪNA.

Mērķis nebija relaksēti sēdēt mašīnā ar saldējumu rokā un spiest gāzes pedāli.

Vēlos lai viņam jāmin velo pedāļus lai tas auto ietu uz priekšu... es saprotu, ka tas nav vieglākais ceļš. 

Link to comment
Share on other sites

Viņš to negrib darīt, jo neredz ieguvumu. Ir jāpieliek vairāk pūļu nekā kājām ejot. Un àtrums tāds pats vai mazāks, mobilitāte nekāda.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

droši vien uzreiz jāsāk vadība uz mikrokontroliera būvēt.

Nomērīt ģenerētu spriegumu un pārvērst PWM ar iespēju visu komfortabli pielabot tā būs saprotamāk. 

Kā arī pievienot stūrei servo un attālinātu vadību nākotnē vieglāk.

Un otra velkošā riteņa pieslēgšanu ar servo. Tur gan varētu ar manuāli pieskrūvēt, pa cietiem segumiem būtu viena riteņa piedziņa un pieskrūvējot kādu skrūvi - zālītē, ziemā, u.c. cieti 100% abi lai griežas. Sākumā bija doma par servo, kurš ieslēdzas atslēdzas no stūres stāvokļa - ja stūre taisni velk abi riteņi, pagriežot paliktu viens :D  offroadam tāpat būtu abi jāatstāj. Bet pa cietiem segumiem iztiks ar vienu riteni. 

 


Pirms 2 minūtēm , e = d teica:

Viņš to negrib darīt, jo neredz ieguvumu. Ir jāpieliek vairāk pūļu nekā kājām ejot. Un àtrums tāds pats vai mazāks, mobilitāte nekāda.

Tieši tā viņš ir. Tādēļ ar elektrību iedošu viņam "fun faktoru", bet kājas kustināt nāksies :D 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Usins teica:

Nomērīt ģenerētu spriegumu un pārvērst PWM ar iespēju visu komfortabli pielabot tā būs saprotamāk. 

 

Pirms 6 minūtēm , Usins teica:

Tieši tā viņš ir. Tādēļ ar elektrību iedošu viņam "fun faktoru", bet kājas kustināt nāksies :D 

 

Pedāļus domā atstāt, lai būtu tos jāmin bez jelkādas piepūles?

Link to comment
Share on other sites

 

pirms 15 stundām , Usins teica:

2. Elektrovelo cik manīts pašam jāminās un tad dzinējs palīdz. Kās tas organizēts?

Elektrovelo ir divu veidu - vieni brauc paši, otri palīdz mīties.

 

https://electricbikereport.com/electric-bike-throttle-pedal-assist-pedelec/

Vari pasmelties idejas par to, kā realizēt "pedelec" jeb "pedal assist". Ja negribi sabojāt bērnam priekšstatu par pedāļu mīšanu (= iznīcināt vēlmi braukt ar parastu velo, kad paaugsies), es ieteiktu veidot "torque sensor pedal assist system".

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , binary teica:

bez jelkādas piepūles

griezt urbjmašīnu, kurai nepieciešamības gadījumā uzliekot rezistorus slodzē, par "bez slodzes" gluži nesauktu

 

torque assist - āāāāāāā, 

šito domāju, principā svara devējs, tikai kur to ievietot manā gadījumā, drusku bail pēctam ar algoritmiem nomudīties, 

 

jo lielāks Nm uz pedāli tiek pielikts - jo vairāk A padodam dzinējam - un uzreiz pazūd Nm no pedāļa, jo dzinējs jau "palīdzējis" pagriezt to asi... 

izklausās, protams, gudrāk, par dummy slodzi no urbjamšīnas :D

Link to comment
Share on other sites

Nu jūs dodat vaļā,'' kosmosu'' gribat uz tā dzelža uzmontēt.  Vienkārši puika ir pārāk mazs, lai spētu pedāļus mīt. Kad paaugsies, nebūs problēmu, tikai tā augšana notiek ļoti ātri un vēlēšanās braukt ar tādu dranduļetu ātri pāriet. Vai ir vērts ieguldīt tādu enerģiju, konstruēt elektroniku, taisīt mehaņiku, es nu dikti apšaubu. Kamēr visu sačiņīsi un noregulēsi, vasara būs cauri. Nākamgad jau puka būs spēcīgāks un nebūs viss tas aktuāli. Ar veļiku daudz vieglāk un ātrāk pabraukt. Tas puikām vairaķ patīk. Vai otrs variants, elektropiedziņa un nekādi pedāļi. tas atkal patiksies, bet kruķīt pedāļus un lēnu braukt, tas nav priekš puikām.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...