Jump to content

Merida Crossway 5-V vs 10-V


itanium
 Share

Recommended Posts

Sveiki, biedri!

Varbūt kāds no jums zinošāks velo jomā spēs man palīdzēt tikt skaidrībā, kuru no šiem diviem labāk ņemt?

 

10-V Plusi:

  • Regulējams stūres iznesums
  • Liekas, ka nopietnāki pārslēdzēji, bremžu rokturi un dakša
  • Sēdekļa stute ar amortizāciju

 

5-V plusi, abi saistīti ar turēšanu dzīvoklī (4. stāvs):

  • Svars: 13.85 vs 14.6 kg - diemžēl 5-V neatrodu ražotāja lapā. Vai tiešam varētu būt 13.85 kg pie XL (58 cm) rāmja? 
  • 620 vs 660 mm plata stūre

 

Salīdzinājums iekš Google Sheets: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bD3DsQ4-yIbnJo7Ie_Jh_YOYqbkfa1iaG7f2Y_0XyJ0/edit?usp=sharing

 

Īsumā: vai tās 10-V šķietami nopietnākās daļas ir teju 800g  zaudētā svara vērtas? Vai es ikdienā, nobraucot apmēram 15 km pa pilsētu, varētu just to pārākumu? 

 

 

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Svars un stūres platums ir pa lielam vienīgais, ko es neiedziļinoties spēju saprast. Viss pārējais priekš manis ir burtu un ciparu kombinācija, kas varbūt te kādam izteiks vairāk.

Vai V-10 izmantoto komponenšu pārākums būs jūtami labāks?

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Teorētiski Merida klasifikācijā "10" ir krutāk par "5". Būtiskas atšķirības gan nesaskatu. Te vnk jāņem, kas pašam labāk patīk.
Par masu runājot. Ja tev tas būtiski, prasi lai tev veikalā nosver tavu izmēru katram no variantiem. Šitos ciparus uz papīra nav jēga salīdzināt. Gan jau tas regulējamais iznesums un dibena amortizātors rada šo starpību.

Labots - Koala
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , itanium teica:

Varbūt kāds no jums zinošāks velo jomā spēs man palīdzēt tikt skaidrībā, kuru no šiem diviem labāk ņemt?

Jāsaprot, ka šajās cenās nopietnu veļuku nav... svētdienas braucamie vai pusaudžu variants, ko salauzt un pēc pāris gadiem nomainīt...

cik Tev svars? spriežot pēc tā, ka vajag lielo rāmi, varētu būt ap centneru, ja vien nesi no "kaulanajiem"...

šie modeļi ar konkrēto aprīkojumu netur pat 80 kg rumpīti, ja izdomā mazliet aktīvāk pabraukt (klaņi lokās, dakšas "beidzās", aploces taisa "8" u.tml.)...

svētdienas plezīra braucienam, ir ok... ikdienas lietošanai, manuprāt, pāris sezonu risinājums ar krītošu labsajūtas līkni...

 

bet par detaļām:

1. dakša - 50 mm gājiens ir izsmiekls, ja vien neesi zaķa svarā... (jebkurā gadījumā arī dārgākā nebūs nekāds etalons)

2. aizmugurējais pārslēdzējs - Altus ir vismaz dažas metāla detaļas, tas otrs ir gandrīz pilnībā no plastmasas, strādā, kāmēr neesi "veiksmīgi" atdauzījis to...

3. šaurāka stūre pilsētā ir "must have", taču jāatceras, ka praktiski jebkuru cauruli var nozāģēt īsaku, ja nepieciešams...

4. regulējams stūres iznesums ir forša, taču nekritiska lieta, ja nebrauc tālus gabalus... imho, nav nozīmes...

5. sēdekļa stute ar atsperi ir forša lieta, ja labi strādā... mazāka iespēja iedzīt sēdekli sev... vienā vietā... taču , parasti, nestrādā tik labi, kā oldskūl riteņu atsperbeņķi...

6. pārslēdzēja rokturi - lētākajam ir ar plaukstas kustību pagriežami pārslēdzēji, kas pirmajā brīdī liekas ērti, taču aktīvākā mirklī paraujot stūri ar rokām uz augšu, parasti, salēdz randomā pārslēdzējus, ka nojūk viss braukšanas ritms... var, protams, pierast un iemācīties, bet, imho, labāk izmantot klasiskos +/- tipa slēdžus...

 

pārējais visumā vienāds, tas vai cits lētā gala komponents...

 

ja nevarētu neko labāku atļauties, tad ņemtu 10-V... te gan jāpatur prātā, ka nebrenda ričuks ar līdzvērtīgu aprīkojumu, varētu būt par 50...70 naudiņām lētāks...

 

p.s. pats lietoju tikai 2x dārgāku ričuku no, salīdzinoši, nebrenda... līdz ar to neuzskatu, ka bez karbona rāmja un xtr pārslēdzējiem nav braukšana...

viss augstāk minētais balstās, vairāk vai mazāk, paša pieredzētajā... :prankster:

 

Labots - Athlons
  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Varu atļauties arī daudz dārgāku, ne par to ir runa. Esmu gana daudz savā dzīvē izbraukājies ar divriteņiem, lai saprastu, ka priekš mana braukšanas stila (krūzs@15-20km/h) un manām nenopietnām vajadzībām neko dārgu nevajag. Ne reizi nekas nav labots nevienam no iepriekš īpašumā esošiem riteņiem - jā, tas tieši nozīmē to, ka tiek ļoti maz un saudzīgi/sēnīgi braukts. 

1 stundu atpakaļ, Athlons teica:

nebrenda

Uz šīm cenām šoreiz nav jāskatās.

 

Paldies par info, 10-V tagad liekas sakarīgāks variants!

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ja meklē XL izmēru, značit esi pie 190 cm vai pāri un kaut kur ap 90+++ kg. Es teiktu, ka tā mīkstā, ultra lētā dakša netur 100 tēviņu. Gandrā ir arī sadaļa Fitensa velo, tie būs tavi draugi. 

Link to comment
Share on other sites

Lētākajam ir grozāmie pārslēdzēji. Jāskatās, vai ir ar fiksētājām pozīcijām (it kā jau vajadzētu būt). Altus vai Tourney aizmugurē, nebūs kritiski priekš vizināšanās. 

Varbūt šādu http://zzk.lv/lv/product/468/zzk-29-rigid/

Te nav lētā mīkstā dakša (kuras parasti diezgan ātri izbeidzas, un jēga maza). 

Vai tai pašā gandrā https://www.gandrs.lv/pilsetas-velosipedi/19870-turisma-velosipeds-crossway-urban-40-d/

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Nav man 90+, esmu skaliņš, ne tēvainis ?

Dakšu vajadzēs gan. Ir tāda pati 5-V Merida lietošanā zināmām cilvēkam - dakša bez problēmām kalpo jau gadus X pie daudz nopietnākas un agresīvākas ikdienas braukšanas. Kas uz tās īslaicīgi pārkāpj no bezamortiņu fiksīšiem, esot priecīgi... amortizācijas ziņā, protams, jo nebraucam taču tikai pa gludu šoseju.

Kā arī, ja nu tomēr tā dakša priekšlaicīgi saplīst, tad pāriet uz dakšu bez amortizācijas jau nebūtu tā lielākā problēma. Tas pats par lētājiem pārslēgiem - salīdzinot ar auto, tas viss taču maksā tādas kapeikas, vismaz šajā līmenī.

Un man vajag velo, ko bez uztraukumiem mest iekšā mašīnā un atstāt teju jebkurā neapsargājamā vietā, ārā. Un, nē, tagad vēlams nemest saites uz lietotiem divriteņiem no Nīderlandes ?

Šoreiz esmu limitēts ar Gandru.

 

Paldies gan par viedokļiem! Šo to jēdzīgu izdevās izvilkt, 10-V it is! Tikko arī noskaidroju, ka pie mājām blakus esošajā stāvvietā par nelielu samaksu "apsargā" arī divriteņus - atkrīt ikdienas stiepšana uz 4. stāvu.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , GigaMegaNigaBaits teica:

Kādus 2 gadus laiku atstāju nepieslēgtu, neiespringu. Bet tad viens 6 nedēļu pāragrais tomēr nozaga.

He, man liekas, ka Rīgā šāda prakse 2 gadu garumā būtu neiespējama. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , GigaMegaNigaBaits teica:

Bet tad viens 6 nedēļu pāragrais tomēr nozaga.

Kādam vajadzēja kur aizbraukt. Gan jau kaut kur dažu km attālumā pameta.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...