Jump to content

velosipeda izvele TREK VS SCOTT


Recommended Posts

jurgis331

Sveiki.

Vai lūdzu varat palīdzēt izvēlēties starp šiem diviem velo. Abi škiet ļoti līdzvērtīgi..  Biju jau izlēmis par labu trek, taču ārzemju formā bija kautkas teikts par labāku rāmja ģeometriju scottam....

 

http://veloprofs.lv/lv/kalnu-velosipedi-29/78-velosipeds-trek-marlin-6-melns-2018.html

http://www.evelostore.lv/lv/18552-scott-aapect-950-dzeltens-2018

Edited by jurgis331
Link to post
Share on other sites
Anonīms Alkoholiķis

Speicalized kā variantu neizskati?

Sīkumos neko ļoti pateikt nevarēšu, bet draugs pētījis laiku atpakaļ, kādu mēnesi, par labu esam atzīts un laiku atpakaļ iegādāts šī ražojuma, zzk skidoni bija iepriekš, sanāca kautkas 600+

Aptaustīju, patīkams velo un viegls, ņemot vērā, ka xl rāmis ar 29niekiem riteņiem.

Pašam ir scott, bet tas šajā jautājumā neko nemainīs.

Veiksmi izvēlē

Link to post
Share on other sites

Zīmols maz ko maina, lai gan te tāpat, kā auto jomā, dažiem ticība neļauj pirkt ko citu). 

@Anonīms Alkoholiķis ieteiktajām Meridām gan ir aizmigurē jau Acera vismaz, tiem autor variantiem tikai Altus.

pirms 8 stundām , jurgis331 teica:

taču ārzemju formā bija kautkas teikts par labāku rāmja ģeometriju scottam....

Nav tik vienkārši, jāskatās, kāda pašam vajadzība. Šajā cenu kategorijā, tas gan varētu nebūt kritiski. Skaties vairāk, lai izmērs būtu atbilstošs. Starp ražotājiem tev optimālājais var mierīgi variēt viena izmēra robežās.

Tagad gan, jau faktiski labās cenas ir nokavētas.

Link to post
Share on other sites

Abi ir pasmagi budžeta velo (Scott  - 14,50 kg, Trek 14,7 kg). LV veikali laikam kautrējas šos datus uzrādīt :).
Tā uz sitiena neredzu īpašas atšķirības aprīkojuma ziņā.
Par rāmja ģeometriju grūti ko teikt. Leņķi praktiski identiski. Lielākā atšķirība ir tajā, ka katram ir nedaudz cits solis rāmja izmēram.
Piemēram, Tavam augumam varbūt ideālāk der Treka 17,5" nevis Scotta 17,3" rāmis,  bet tas arī no sērijas ķert gramus uz kilogramīgām tirgus svara bumbām.

P.S. Rāmja izmēram gan pievērs uzmanību. Evelostore to norāda greizi Scottam.  Nomēri vispirms sevi, piemēram te – https://www.wrenchscience.com/

 

Link to post
Share on other sites
Anonīms Alkoholiķis

Meridai norādīts. Varbūt tad ir jēga uzreiz ņemt kādu velo ar ne-budžeta aprīkojumu - piemēram shimano SLX,XT, XTR?

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to post
Share on other sites
Gestapo

Hvz, vai nebūs pa traku. Esmu savus ričukus vienmēr ar deori ņēmis, manuprāt augstāk jau cenas/kvalitātes attiecība ir priekš profesionāļiem. Nu ja budžets ir no gumijas, tad cita lieta. 

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites

Pipars jau neteica kam viņam to velo vajag. aprīkojums so so.

Trekam kā brendam nav nekādas vainas, ja nemaldos rāmim vai tik nebija mūža garantija. minu jau n-tos gadus ar to.

pirms 11 stundām , jurgis331 teica:

Vai lūdzu varat palīdzēt izvēlēties starp šiem diviem velo.

 

dodies uz XC.LV  ieteiks un piedāvās pa to naudu labākus.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 36 minūtēm , Anonīms Alkoholiķis teica:

Meridai norādīts. 


Jā, Gandrs norāda.

 

Pirms 38 minūtēm , Anonīms Alkoholiķis teica:

Varbūt tad ir jēga uzreiz ņemt kādu velo ar ne-budžeta aprīkojumu - piemēram shimano SLX,XT, XTR?


Ja nav iespēju palielināt budžetu vismaz 2-3x, labāk nemaz nesākt :)  Pilnais XTR vien jau 3x pārsniedz minēto velo cenu. Nav jau arī jēgas krāmēt krutas grupas uz smaga velo. Bet tiklīdz sāc tam visam kopumā ķerties klāt, tad ir oi-oi-oi :) 

Link to post
Share on other sites
Anonīms Alkoholiķis

Kāpēc neviens cits neiesaka autoram kompensēt velosipēda svaru samazinot svaru nierēm? Tas tā, lai budžets pietiktu labākām shimano sērijām un ērtākam vai vieglākam sēdeklim.

 

  • Kādas šausmas! 1
Link to post
Share on other sites
pirms 5 stundām , ju teica:

@Anonīms Alkoholiķis ieteiktajām Meridām gan ir aizmigurē jau Acera vismaz, tiem autor variantiem tikai Altus.

Jā, bet Meridām ir mehāniskās disku BEZbremzes :skull::search:

 

 

Un vispār, kas tā par modi - izvēlēties velo pēc uzraksta uz aizmugurējā pārslēdzēja?? :TPON:Tā tāda izteikta ražotāju  tendence lētajam galam - uzlikt aizmugurē 2-3 pakāpes labāku (nosacīti) pārslēdzēju, kamēr visas pārējās komponentes ir viszemākā līmeņa :crazy:

 

Edited by Koala
Link to post
Share on other sites
pirms 17 stundām , Anonīms Alkoholiķis teica:

 

 

P.s. Reku , vienu, gandrīz tādu pašu, Meridu vari pamēģināt ikdienā:
https://www.gandrs.lv/noma/kalnu-velosipedi-mtb/20807-kalnu-velosipeds-big-nine-20-md/filter:trait:15/

Edited by Koala
PRECIZĒJU
Link to post
Share on other sites
1 stundu atpakaļ, Koala teica:

Un vispār, kas tā par modi - izvēlēties velo pēc uzraksta uz aizmugurējā pārslēdzēja?? :TPON:Tā tāda izteikta ražotāju  tendence lētajam galam - uzlikt aizmugurē 2-3 pakāpes labāku (nosacīti) pārslēdzēju, kamēr visas pārējās komponentes ir viszemākā līmeņa



Aizmugurējais pārslēdzējs (un attiecīgais šifteris) tiek visbiežāk lietots. Tāpēc efekts no tā nomaiņas ir vispamanāmākais.
Bet nevar jau arī XT nemaz uzlikt budžeta 3x8 ātrumu sistēmai. Tam vajag vismaz Nx10.
 

 

1 stundu atpakaļ, Koala teica:

P.s. Reku , vienu, gandrīz tādu pašu, Meridu vari pamēģināt ikdienā:
https://www.gandrs.lv/noma/kalnu-velosipedi-mtb/20807-kalnu-velosipeds-big-nine-20-md/filter:trait:15/


Kur nu tāda pati. Vēl smagāka un ar mehāniskajām disku bremzēm (uz 160 mm rotoriem).

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Kāpēc Latvijā vispār kāds ņem MTB? Šoseja vieglākiem dibeniem vai cyclocross smagākiem dibeniem un vēlmei uzmontēt īstus dubļu sargus. Jā, jaunu cyclocross par 500 eur nedabūs, normāla šoseja ir vēl čuč dārgāka. 

 

http://www.evelostore.lv/lv/15819-merida-cyclo-cross-100-zals-2017

 

Manuprāt, perfekti LV dubļu bezkalnu ceļiem. Protams, šajā cenā hidro šosejas bremzes neredzēt. Toties ir Apex 1 1x11 sistēma, strādā ne sliktāk par Ultegra, biš smagāk, bet strādā. 

Link to post
Share on other sites
Pirms 13 minūtēm , Žaks Noriss teica:

Kāpēc Latvijā vispār kāds ņem MTB?


Dēļ neesošas veloinfrastruktūras un bedrēm.

 

Pirms 13 minūtēm , Žaks Noriss teica:

Šoseja vieglākiem dibeniem vai cyclocross smagākiem dibeniem


Šoseja un CX ir pilnīgi cita sēdpozīcija. Na ļubiteļa. Pilsētai un vieglām meža takām drīzāk hibrīds derētu.

P.S. Dēļ smagāka dibena pats braucu ar fullīti, citādi žēl būtu aizmugurējo ratu uz apmalēm lauzt. :D



 

Edited by ArnisR
Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Lētam MTB ir vēl viena ļoti liela nianse - ļoti lēta, ļoti slikta un ļoti smaga atsperu dakša. Ar tādu var braukt tikai līdz 65 kg braucējs vai arī mazohisti. Šosejai, fitnesam un CX šādas problēmas nav. 

Link to post
Share on other sites
versatile

Kur problēma uzlikt sakarīgu, kaut vai RS Recon līmeņa gaisa dakšu?
Es esmu par MTB, jo Rīgas apmales un bedres kopā ar ~100kg masu jau pat dubultās aploces diezgan moka. Riepas gan šosezon likšu pilsētīgākas, vairs pa dubļiem praktiski nebraukāju, but still.

 

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , ArnisR teica:

Kur nu tāda pati. Vēl smagāka un ar mehāniskajām disku bremzēm (uz 160 mm rotoriem). 

Tu redzi kādu būtisku atšķirību no šim?:
 

 

pirms 17 stundām , Anonīms Alkoholiķis teica:

 

Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , ArnisR teica:


Aizmugurējais pārslēdzējs (un attiecīgais šifteris) tiek visbiežāk lietots. Tāpēc efekts no tā nomaiņas ir vispamanāmākais.

 

Tātad Tu arī iesaki ņemt to velo, kuram "labākais" pārslēdzējs jau uzlikts aizmugurē un pārējām komponetēm nepievērst uzmanību?

Tu vispār izlasīji/saprati, ko es rakstu? Kāds vispār sakars vēlākai slēdža nomaiņai ar to, ka cilvēki izvēlas pirkt velo ar "labāko" uzrakstu uz aizmugurējā slēdža, pārējam nepievēršot uzmanību :D

Edited by Koala
Link to post
Share on other sites
Pirms 3 minūtēm , Koala teica:

Tu vispār izlasīji/saprati, ko es rakstu? Kāds vispār sakars vēlākai slēdža nomaiņai ar gatava velo ar "vislabāko" aizmugurējo pārslēdzēju nopirkšanu?


Nē, nesapratu. Ražotāji nāk pretī pircējam un uzreiz piedāvā versiju ar labāku pārslēdzēju. Pārējie uzlabojumi jau stipri sit pa cenu un nav ar tik acīmredzamu/jūtamu ieguvumu pircējam vulgaris.

Link to post
Share on other sites
Pirms 43 minūtēm , versatile teica:

Kur problēma uzlikt sakarīgu, kaut vai RS Recon līmeņa gaisa dakšu?


Par pusi no topikā minēto velo cenas :)

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss
Pirms 59 minūtēm , versatile teica:

Kur problēma uzlikt sakarīgu, kaut vai RS Recon līmeņa gaisa dakšu?

 

500 eur velo uzlikt 180 eur dakšu, turklāt man ir sajūta, ka par 180 eur tu nemaz nedabū to lock slēdzi uz stūres, tas jāpērk atsevišķi. 

Link to post
Share on other sites
versatile

Nu jauns velo zem 500, es laikam gan teiktu, ka MTB tur sanāks labāks. Ok, dakša štrunts - nobloķē to lēto, smago atspernieci un pie pirmās izdevības nomaina uz normālu.
Ne cx, ne šoseju es neesmu redzējis ne tuvu tādiem cipariem, ok, neesmu gan pāris gadus interesējies.

Galvenais, komplektā parasti nāk traktorenes - uzliec kādas pilsētas vai puspilsētas ripas un min, bēdu nezinot.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Nav jau arī šoseja un CX zem 500, jo tos īsti virs 10 kg netaisa. Te gan jāsaprot, ka cietā dakša sver ap/zem 700g, kamēr atsperu lēta dakša uz MTB sver kaut kur ap 2.2 līdz 2.6 kg. Šosejai un CX arī svaru noņem nost rati un riepas. 

 

Gandrā ir šoseja ar Claris/Sora ap 500, es gan laikam ņemtu biš dārgāko ar Tiagra, tie jau ir ļoti ciešami slēdzīši.

 

Bet nu katrs jau dara kā vēlas, 95% labāk paņem 5... 6 kg smagāku čuguna MTB ar Flintstonu cienīgu atsperu dakšu, tādām riepām it kā grasītos apart tīrumu. 

Edited by Žaks Noriss
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
jurgis331
pirms 9 stundām , kaads teica:

Pipars jau neteica kam viņam to velo vajag. aprīkojums so so.

 

Es kā pipars vēlējos uzzināt kurš no šiem dotajiem variantiem IR LĀBĀKS. loģiski ,ka ar to aprīkojumu kāds jau tur ir par to cenu.

Visus variantus esmu jau izskatījis un paliku pie šiem . 

 Tā vien no MERIDĀM bija labs variants taču atkrīt jo nav hidroliskās disku bremzes ,bet par to pašu cenu ir divi velo kam ir hidro.

 

 

pirms 20 stundām , Anonīms Alkoholiķis teica:

Kas pa vainu merida, un pārējiem?

 

Piem šiem: 

https://www.gandrs.lv/kalnu-velosipedi-mtb/22469-kalnu-velosipeds-big-nine-20-md/ šim ir nedaudz sliktāks aprīkojums kā trekam un scotam,un rāmja izmērs ir par mazu nedaudz

https://www.gandrs.lv/kalnu-velosipedi-mtb/21389-kalnu-velosipeds-matts-6-20-md/    šis nop

 

meridai nav nekādas vainas,šobrid man ir merida ,bet rāmis ir par mazu vēl kopā ar 26collu ratiem.

Edited by jurgis331
Link to post
Share on other sites
jurgis331
pirms 10 stundām , Anonīms Alkoholiķis teica:

Meridai norādīts. Varbūt tad ir jēga uzreiz ņemt kādu velo ar ne-budžeta aprīkojumu - piemēram shimano SLX,XT, XTR?

 nav jēgas, neesmu profesionāls velobraucējs .nav man tas vajadzīgs.

 

 


pirms 10 stundām , ArnisR teica:

Abi ir pasmagi budžeta velo (Scott  - 14,50 kg, Trek 14,7 kg). LV veikali laikam kautrējas šos datus uzrādīt :).
Tā uz sitiena neredzu īpašas atšķirības aprīkojuma ziņā.
Par rāmja ģeometriju grūti ko teikt. Leņķi praktiski identiski. Lielākā atšķirība ir tajā, ka katram ir nedaudz cits solis rāmja izmēram.
Piemēram, Tavam augumam varbūt ideālāk der Treka 17,5" nevis Scotta 17,3" rāmis,  bet tas arī no sērijas ķert gramus uz kilogramīgām tirgus svara bumbām.

P.S. Rāmja izmēram gan pievērs uzmanību. Evelostore to norāda greizi Scottam.  Nomēri vispirms sevi, piemēram te – https://www.wrenchscience.com/

 

nebūtu tas svars tik traks ,bet nu merida ko šeit piedāvāja sver 15,4kg  

 

 

pēc rāmja kalkulatora sanāk,ka vajag 18 collu rāmi ,bet domāju ka 17,5 ari nebūtu baigi slikti.

Link to post
Share on other sites
Gestapo
pirms 4 stundām , ArnisR teica:

Pilsētai un vieglām meža takām drīzāk hibrīds derētu.


Paņēmu crossway 300, jāsaka, ka diezgan knapi ir mežā, bet atkal pa piķi ripo labi. Ideāla universālā velosipēda naf ;( 

Link to post
Share on other sites
versatile

Labas V bremzes būs labākas par sūdīgām hidrAUliskajām disku.
Disku bremzēm ir plusi un ir mīnusi - bet budžetā līdz 500, es uz to neliktu milzu prioritāti.

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
1 stundu atpakaļ, jurgis331 teica:

 nav jēgas, neesmu profesionāls velobraucējs .nav man tas vajadzīgs.

 

 

 

 

nebūtu tas svars tik traks ,bet nu merida ko šeit piedāvāja sver 15,4kg  

 

 

 

pēc rāmja kalkulatora sanāk,ka vajag 18 collu rāmi ,bet domāju ka 17,5 ari nebūtu baigi slikti.



Kripatu labāks Scott par to pašu cenu ir te - https://www.elkor.lv/lat/scott-aspect-940-265281.html

Rāmis gan tikai L (no ~176 cm augumam)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
138

Pasteigšos pirmais šo šopavasar paspārdīt.

Vai tā varētu būt, ka Gandrā vēl nav šī gada ričuku? Viss kas tur šobrīd ir mtb lētajā galā (līdz 700), izskatās pēc iepriekšējo gadu modeļiem ??‍♂️


2019.03.18. , 21:05, ArnisR teica:

Kripatu labāks Scott par to pašu cenu ir te - https://www.elkor.lv/lat/scott-aspect-940-265281.html

Par cik viņš tolaik bija?

Link to post
Share on other sites
kaads

Vai tad no svara kura gada modelis?  Svarīgi kas virsū uzlikts no detaļām.

2020.gada top brendiem   MTB  ričukiem virsū 1x11 vai 1x12 , kas daudziem nav vajadzīgs.

 

Link to post
Share on other sites
Regisss

1x12 ir nosacīti jaunais... 1x11 jau n-gadus kā tirgū. Bet ja tā nopietni - 1x11, 1x12 ir MTB krosam vairāk, 2x11, 2x12 ir MTB maratonam ;)

Parastam braucējam ieteiktu ņemt SLX vai XT 2x11 (vai līdzīgu SRAM) ;) būs ļoti, ļoti ok ;) 

Edited by Regisss
Link to post
Share on other sites
AndrisBB
pirms 1 stundas , kaads teica:

Vai tad no svara kura gada modelis?

Parasti rāmim krāsa cita un tad visi zin ka 2019. gada models.

Link to post
Share on other sites
kaads
Pirms 42 minūtēm , AndrisBB teica:

Parasti rāmim krāsa cita un tad visi zin ka 2019. gada models.

tiesa gan, bet to tikai zin, kas seko katru gadu  konkrētā ražotāja produkcijai.

Ja esi nopircis tikai jaunu rāmi un salicis velo pats, tad katru gadu būs tev NEW modelis, jo neviens tādu krāsojumu nebūs redzējis :)

Vari pasūtīt Orbea velo rudenī nākamā gada modeli, un tie piedāvā nokrāsot tavu velo tev vēlamās krāsās un dizainā, saprāta robežās protams.

Edited by kaads
Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Jā, biju ievērojis ka Orbea piedāvā custom krāsu dārgākiem modeļiem.

Kā reiz tagad meklēju jaunu veļuku nelieliem rorad/off-road izbraucieniem.

Pagaidām pirmais kandidāts ir Specialized Sirrus X 4.0 https://www.specialized.com/gb/en/sirrus-x-4-0/p/171175?color=271474-171175&searchText=92420-5004

Bet skatijos arī uz Orbea Vecor 10 https://www.orbea.com/gb-en/bicycles/urban/vector/cat/vector-10

Vienīgi tam Vectoram Tiagra slēdži, tādi paši kā manam šosejniekam, kas ir pluss un arī mīnuss. Priekšā Tiagra 4700 34x50t.

 

Jebkurā gadījumā viens vairāk velk uz road, otrs uz off-road pusi. Pa pilsētu ko uz darbu vai veikalam aizmīties Vectors izskatās saprātīgāks variants.

Edited by AndrisBB
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...