Jump to content

Ūdens sūkņa spiediena regulēšana


chubars
 Share

Recommended Posts

1 stundu atpakaļ, Vilx teica:

Man ir sūknis urbumā, bet hidrofors un regulators mājā. Nekādu problēmu ar troksni, un viss vajadzīgais ir mājās siltumā.

Tas ir vispareizākais risinājums.

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā - es arī balsoju par dziļurbuma sūkni un kontroli + spiedkatlu mājā. Samazinās visas korozijas, mitrumu nodarītie posti tiklab spiediena regulētājam, kā hidroforam un visam pārējam. Man pa 10+ gadiem ir nobeidzies 1 sūknis (pats vainīgs - hidroforam bija gaiss izgājis) un vienreiz nokorodējuši vadi sūkņa rozetei urbuma akā (arī pats vainīgs - bija satecējis lietusūdens).

Izskatās, ka hidrofors vēl kalpos ilgi (tpu, tpu), un lētais Depo spiediena regulators arīdzan (tpu, tpu).

Vienīgās reālās mocības ir ar senču vasaras mājiņu, kur ir sastrādātas klasiskās muļķības - lētais virszemes ūdens sūknis, kas ir relatīvi mitrā vietā un ap kuru ir regulāri jādejo ar tamburīniem, lai būtu mājā normāls ūdens. Betnu to dara sencis - viņš pensionārs, var atļauties visas tās muļķības darīt. Es jau 5 X piedāvāju viņam to sistēmu pārtaisīt, bet ko tu viņam padarīsi...

Link to comment
Share on other sites

Daiļais

Man arī ūdens spiediena automāts akā. Kādus piecus gadus iztur. Pēdējo ieliku metabo. Kad šis nodegs, darīšu sekojoši. Pirms kāda laika interesējos santehnikas veikalā vai ar papildus hidroforu varētu mazināt spiediena šūpošanos dēļ sūkņa ieslēgšanos/izslēgšanos. Atbilde bija, ka diez ko nevar, bet ir risinājums. Proti, akā ieliek parastu centrbēdzes sūkni, bet mājā pie sienas pieliek kaut kādu strāvas sprieguma regulatoru, no kura tiek padots spriegums uz sūkni. Tagad neatceros, bet, droši vien ir arī ūdens spiediena devējs. Ideja ir sekojoša - atgriežot krānu notiek spiediena kritums, un ieslēdzas sūknis. Sūknis caur spriegumu regulēšanu griežas ar tādu ātrumu kas nodrošina iestatīto spiedienu, ja palielinās ūdens patērētāji, palielinās sūkņa griešanās ātrums, nodrošinot nepieciešamo spiedienu. Plusi sekojoši - 1.sūknis darbojas nepārtraukti kamēr ir ūdens patēriņš t.i. neslēdzas iekšā/ārā un 2. sūknis tiek darbināts ar nepieciešamo jaudu nevis ar maksimālo, kā tas ir hidrofora gadījumā. Mīnuss ir 1. aparāts maksā ~400 eur, 2. vada garums ierobežots ar 70m. Pirms tam par šādu sistēmu nebiju dzirdējis.

Link to comment
Share on other sites

jacobs
(labots)

Jā sen, jau tieši tā, visās nopietnās sistēmās tiek uzturēts konstants spiediens...

Galvenais, lai patēriņš nav lielāks, kā sūknis spēj piedot klāt...

Atceros 30 gadus atpakaļ zviedru inženieris tur rūpnīcā lielijās ar jaudīgāku asinhrono dzinēju frekvenču regulatoriem, skapja lielumā, vēl uz tiristoriem...

Labots - jacobs
Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , Firza teica:

Vienfāzu motora jaudu var regulēt ar frekvenču pārveidotāju,

Tiešām vienfāzu?... ieliktajā linkā tas frekvenčnieks tikai barojas no vienas fāzes, bet ārā dod 3 fāzes un arī motors vajadzīgs 3 fāzu...

Link to comment
Share on other sites

Raivis Mana

A cik tev tas 

1 stundu atpakaļ, Daiļais teica:

spiediena automāts

izmaksā kad maini?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Dils teica:

Tiešām vienfāzu?...

Jā, mana kļūda. Bet vienfāzu frekvenču pārveidotāji ar vienfāzes izeju eksistē. Piemēram - šāds.

Link to comment
Share on other sites

jacobs
(labots)

Paga, paga, vai tad pirmajā piemērā arī nevar vienfāzu AC motoru slēgt klāt pie U un V spailēm...?

Ar attiecīgiem iestatījumiem...

Jā, paskatijos, tuvāk, ir risinājumi, ka met kondensatoru ārā un izmanto visus trīs izvadus ( W kopējais)

Labots - jacobs
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Firza teica:

Piemēram - šāds.

Nu nezinu gan kā tāds varētu strādāt lielākā frekvenču diapazonā, jo vienfāzes motora kondensators ir  aprēķināts darbam pie noteiktas frekvences un tai mainoties arī kondensātoram vajadzētu mainīties lai nezustu lietderīgā jauda uz vārpstas. Tur būtu jābūt frekvenčniekam ar 2 izejām speciāli pielāgotam 1 fāzu motoram.

Link to comment
Share on other sites

jacobs
(labots)

Tur tev, Šņukur, taisnība...

''Peld '' gan spriegums patērētājam, ja tievi vadi, gan gāzes un ūdens spiediens pie tievām caurullēm...

Parastajam patērētājam tas gan reti pielec...

Labots - jacobs
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 7 stundām , Firza teica:

Piemēram tāds komplekts:

Pag pag! Es šo jautājumu tieši sūkņa regulēšanai kaut kad pētīju. Pa manam tomēr tik vienkārši nebūs! 

Spiediena datčikam izskatās mainās pretestība atkarībā no spiediena. 

Frekvenčniekam vadība ir no podziņām. ;) Linkā nav nekādas dokumentācijas, bet kad meklēju, cik atceros ar PWM signālu var vadīt izejas frekvenci. Baidos ka nevar datčiku pa taisno pie frekvenču pārveidotāja pieslēgt! 

Bez tam sūknis jāvada pēc noteikta alogoritma.   Pa starpai vajag mikrokontrolieri un programmu viņam rakstīt. Tāds nopietns DIY projektiņš sanāk....

 

ps. Un vai tad kondensators vienfāzes motorā nav vajadzīgs tikai palaišanas brīdī? Laižam motoru ar 50hz, tālāk jau regulējam.

Link to comment
Share on other sites

jacobs

Pretestība tenzorezistoriem jau tur mainās pamatā visiem, bet rūpnieciskajiem, tas izejas signāls ir 4-20mA, kāda arī frekvenčnieka PID regulatora ieeja...

Protams parametri jāiestāda atbilstoši... pats pasen neesmu ikdienā ar to ņēmies...

Link to comment
Share on other sites

Rūpnieciskā standarta sensorus ar 4-20mA (0-10V) var pa taisno pieslēgt pie jebkura frekvenču pārveidotāja. Bet konstanta parametra uzturēšana frekvenču pārveidotajiem ir bāzes funkcija un nekāds papildus mikrokontrolieris tam nav vajadzīgs.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Ja tas ir hobijs, saprotu. Bet citādi - tiešām nesaprotu kāpēc jāties.

Man pie primitīvās, klasiskās sistēmas visi mezgli strādā 8+ gadus (lielākā daļa 12+ gadus) un vēl ne tuvu neprasās nomaiņa. Kā pareizi norādīja @snukurins pie normāla diametra caurulēm nekad nav problēmas ar spiedienu kritumiem. Man no urbuma nāk 32 mm truba, pēc sūkņa izejas (liekas), ka pieļaujams bija likt pat 40 mm. Mājā ir 2 sanmezgli, virtuve, dārza laistīšana, trauķene un vešene un nekad nav bijis tā, ka piemēram, dušā mazgājoties jūtami mainās spiedieni vai temperatūras.

Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)

Vai tad nav vienkāršāk ielikt lielāku spiedtrauku un mazāku ieslēgšanās -izslēgšanās diapazonu? Savādāk izklausās pēc šaušanas ar lielgabala uz zvirbuļiem. Nu nesanāks pa centiem sistēma kur devējs, PID regulators un frekvenčieks . Pie tam frekvenčiekam ir jābūt pietiekami ''gudram'''( visādi iestatijumi) . Un beigās tāpatās nedaudz šuposies tas spiediens ja nebūs vēl ielikts plūsmas mērītājs kurš arī piedalās regulācijas procesā. Nu takšu nedarbināsi tas sūkni nepārtraukti. Tām lielajām ūdens apgādes sistēmām jau ir vienmēr patēriņs-tad ir jēga smalkas sīstēmas. Pat ja patēriņš tuvu 0 , centrbēdzes sūknis jau darbojās. Nav jau virzuļa.Centrbēdzes vienkārši tipa pie 20HZ spiediens ko dod tipa ''1bar''. Griežās, bet neko nesūknē tāpēc ka nevar lielāku spiedienu pie šādiem apgriezieniem(frekvences no regulatora). Ja darbina šādā režimā (kad sūknis griežas  nepārtraukti) tad var kaut cik jēdzīgi stabilu spiedienu ar vienu sensoru un parastu frekvenčnieku. Līdz ko būs vēl diapazons pie kura sāk, vispār, darboties, un pie kura viss atslēdzās, sanāks tas pats spiedkatls , tik nedaudz maigākā režimā. Tā ka nav vērts mocīties. Varbūt vaina ka ir gaiss ārā no esoša spiedkatla, tad arī bieži slēdzelējās.

Labots - oxygen
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 9 minūtēm , Firza teica:

Rūpnieciskā standarta sensorus ar 4-20mA (0-10V) var pa taisno pieslēgt pie jebkura frekvenču pārveidotāja. Bet konstanta parametra uzturēšana frekvenču pārveidotajiem ir bāzes funkcija un nekāds papildus mikrokontrolieris tam nav vajadzīgs.

Oki - bet ieslēgšanās kad spiediens zemāks par pieņemsim 1.5 bar un izslēgšanās ja virs piemēram 2.5 bar? To arī var iestatīt? 

Un kā tur ar tiem rūpnieciskā standarta sensoriem? Viņiem arī barošanu vajag? Takš nevar viņi bez barošanas dot ārā spriegumu....

Link to comment
Share on other sites

jacobs

Visiem svaru, spiediena utml. sensoriem, pamatā ir tenzopretestību tiltiņš, kur barošana padodās uz vienu diognāli, bet signāls tiek noņemts no otras diognāles...

Link to comment
Share on other sites

mickys
pirms 1 stundas , Ronalds teica:

 Pa starpai vajag mikrokontrolieri un programmu viņam rakstīt.

Nezinu par konkrēto linkā ielikto frekvnečnieku, bet zinu ka Siemens frekvnečniekus var saprogrammēt tā pat kā PLC.

Dotajā gadījumā uzdod noturamo spiedienu, un histerēzi ieslēgšnai/izslēgšnai. Un viss notiek.

Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)
Pirms 5 minūtēm , mickys teica:

histerēzi ieslēgšnai/izslēgšnai

ir atslēgas vārds kāpēc nav jēgas parastai mājai . Pietiekami liels spiedkatls un precīzs spiedslēdzis  ūdens sūknim darīs to pašu. Nu varbūt nedaudz rupjāk bet krietni lētāk. Labs frekvenčnieks  kuram ir normāla programmēšana nemaksās paris desmitus eiro.

 Par pašiem sensoriem: mūsdienās lielai daļa verķu kuri izmanto 4-20ma signālu ir arī reizē barošana uz to ieeju. Tā ka tā būtu vismazākā bēda.  Bet privātmājai nu nekādīgi nelon likt frekvenčnieku uz sūkni. Varbūt ir jēga tik tad kad sūknis ir ielikts jau urbumā un izrādās krietni jaudīgāks kā vajag. Nu tad var nopirkt kādu lētofrekvenčnieku un vienkārši uzlikt konstantu mazāku frekvenci par 50Hz. Otrs gadijums: teorētiski varētu arī lielāku par 50Hz, ja sūknis dod spiedienu kas ir par mazu, bet... vai tas sūnis neizškidīs , jo nav projektēts lielākiem apgriezieniem?

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

oxygen

Nu šis gan , izskatās, ka ir jau kas labāks , nekā paša konstruēta sistēma. Tik... cena. Bet visādā ziņā ražotājs ir paredzējis centrbēdzes sūkņā darbības īpatnības. Pašam ko līdzīgu būvēt ... var uzbūt pa vēl dārgāku, tik nedarbosies kā iecerēts.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
pirms 2 stundām , snukurins teica:

Šada truba būtu arī optimāla mājā

 

Tā arī ir. Pie tam man mājā iet kā minimums t.s. 3/4" caurule līdz pēdējam sazarojumam - tikai pēdējā sazarojumā tā sadalās uz 2 gab 1/2". Zinu, ka perebors, bet nekad nav dušā problēma, pat ja 2 tualetēs vienlaicīgi nolaiž ūdeni.

 

Lielam hidroforam ir tā priekšrocība, ka pavasara / rudens vētrās zaudējot elektrību, tev ir savi 50 - 100 l ūdens, kas tek no krāna neskatoties ne uz kādām elektrībām. Dārgam frekvenčniekam vajadzēs vēl dārgāku (ekspluatācijā) UPS sistēmu, lai to nodrošinātu.

Link to comment
Share on other sites

Neliec lētos itāļu sūkņus un viss būs zašibi!

Link to comment
Share on other sites

Daiļais

Vīri, pie viena atgādinu. Pirms kāpt akā OBLIGĀTI jānolaiž striķī iekārta degoša svece. Manā akā tā parasti nodziest metru no zemes virsas. Tādā akā kāpt nedrīkst, tur nav gaisa. Vienreiz noslinkoju un iekāpu uz dullo, bet sekoju sajūtām. Nekādu elpas trūkumu nejutu, bet sirds sāka stipri dauzīties un dīvaina sajūta arī radās. Ātri izlīdu un paglābu sevi. Kā izvēdināt tādu aku? Tautas metode ir ieliet spaini karstu ūdeni, bet tad akā ilgi stāv migla. Vislabāk ir ar lapu pūtēju, tas izpūš kārtīgi

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...