Jump to content

Kameras izvēle


Machete
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

Jau kādu laiku filmēju ar gopro un citām action kamerām, montēju pievilcīgus video klipiņus, saprotu ka velku ārā maksimumu no mazajām kamerām. Sapratu ka ir vēlme un pietiek entuziasms vairāk (profesionālāk) izpausties filmējot, montējot nopietnākus projektus, sniegt pakalpojumu.

Ir plānā iziet kādus kursus un iepazīt video nozari vēl vairāk, pieet tam nopietnāk.

Tagad esmu nonācis pie lēmuma iegādāties nopietnāku video/foto kameru.

Sliecos uz Canon 80D.

Kā arī Sony as6300.

Labprāt uzklausītu pieredzējušāku cilvēku viedokli par filmēšanu ar spoguļ/digitālo kameru, vai ir citi ieteikumi, apmēram šo kameru cenas kategorijā.

Gribētos pēc iespējas augstāku fps labā izšķirtspējā.

4k nav tik būtisks.

Iekštelpās/sliktā apgaismojumā filmēt nezaudējot kvalitāti būtu tikai laba prioritāte.

Attēla stabilizācija tiks uzskatīta par lielu priekšrocību.

 

Ceru uz jūsu atsaucību un padomiem!

Paldies!

 

 

Link to comment
Share on other sites

1. budžets.

2. ar kameru nekas nebeidzas - sākas optika, mikrofoni, ekrāni, steadycami, gaismas utt kaņeķeļ

3. budžets.

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , versatile teica:

1. budžets.

2. ar kameru nekas nebeidzas - sākas opcija, mikrofoni, ekrāni, steadycami, utt kaņeķeļ

3. budžets.

Par pašu Body+Kit lens esmu gatavs nolikt ~1k

Tad izprast pašu verķi un saprast ko prasās vairāk, ko nē, tad arī piepirkt papildus optiku vajadzībām, steady cam utt

 


Pirms 6 minūtēm , vvv teica:

Kāpēc neskaties uz videokamerām?

Labprāt apskatītu kādu piemēru! ~1k €

Link to comment
Share on other sites

A6300 būs labu labais. A6500, protams, vēl labāks, varbūt budžetā  var iespiest lietotu a6500?

Vēl izplatīti ir GH5. Sensors mazāks, bet ir ļoti laba video stabilizācija

Edited by groove
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , groove teica:

A6300 būs labu labais. A6500, protams, vēl labāks, varbūt budžetā  var iespiest lietotu a6500?

Vēl izplatīti ir GH5. Sensors mazāks, bet ir ļoti laba video stabilizācija

Paldies par ieteikumu!

A6500 izskatās ļoti labs variants manām vajadzībām. Nav liels, built in stabilizācija, 120fps HD, un kā reizi viens pārdodās, lietots - laikam priekš manis! ?

 

Tikai nedaudz satrauc objektīvu izvēle un cenas.

 

Link to comment
Share on other sites

Iebirdināšu savus centiņus topikā, jo nupat nupat izdarīju savu izvēli par savu pirmo bezspoguleni ever.

Aplūkoju arī minētos sony modeļus. Un uzvarētājs bija: Fujifilm X-T3

 

Daudz palasījos. Sākumā likās, ka a6300 būs labais. Bet nācās lasīt daudz sūdzību, ka kamera uz video ļoti karst.

a6500 principā tas pats a6300, bet ar IBISu. Kas ir forši, protams. X-T3 nav IBISa, kas daudziem noteikti var būt dealbreikers.

Forši teksti par šīm kamerām ir šeit: https://www.dpreview.com/articles/4383452250/a6300-versus-a6500

un: https://www.dpreview.com/forums/post/61617527

 

Galu galā man nepatika nīgrās atsauksmes par sony karstuma gļukiem. Bet pārliecināja atttēla kvalitāšu salīdzināšana: FujiFilm ir praktiski vienā līmienī ar Sony a7iii, bet videoziņā pat pārspēj to. Pats esmu ilggadējs 5DmkII Canonists un šī nu ir radikāla pārmaiņa. Jap, cipars ir salīdzinoši paaugsts, IBIS būtu super, bet tad jau tā būtu cita līga.

Kā jau te minēja, tad videocilvēku verķis šobrīd ir Panasonic GH5. Bet mani personīgi neuzrunā 4/3 izmēra sensors, plus cena arī jau vairs nebija tas, ko biju spējīgs izdot.

Par fuji objektīviem pašreiz ij nesapņoju. Savām creatīvajām vajadzībām izmantošu esošos canon un m42 stiklus ar pārejām.

 

Tas tā pārdomām par citām alternatīvām tirgū. Domāju, ka es negaudotu arī par a6500 par labu ciparu.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, kurtka teica:

Iebirdināšu savus centiņus topikā, jo nupat nupat izdarīju savu izvēli par savu pirmo bezspoguleni ever.

Aplūkoju arī minētos sony modeļus. Un uzvarētājs bija: Fujifilm X-T3

 

Daudz palasījos. Sākumā likās, ka a6300 būs labais. Bet nācās lasīt daudz sūdzību, ka kamera uz video ļoti karst.

a6500 principā tas pats a6300, bet ar IBISu. Kas ir forši, protams. X-T3 nav IBISa, kas daudziem noteikti var būt dealbreikers.

Forši teksti par šīm kamerām ir šeit: https://www.dpreview.com/articles/4383452250/a6300-versus-a6500

un: https://www.dpreview.com/forums/post/61617527

 

Galu galā man nepatika nīgrās atsauksmes par sony karstuma gļukiem. Bet pārliecināja atttēla kvalitāšu salīdzināšana: FujiFilm ir praktiski vienā līmienī ar Sony a7iii, bet videoziņā pat pārspēj to. Pats esmu ilggadējs 5DmkII Canonists un šī nu ir radikāla pārmaiņa. Jap, cipars ir salīdzinoši paaugsts, IBIS būtu super, bet tad jau tā būtu cita līga.

Kā jau te minēja, tad videocilvēku verķis šobrīd ir Panasonic GH5. Bet mani personīgi neuzrunā 4/3 izmēra sensors, plus cena arī jau vairs nebija tas, ko biju spējīgs izdot.

Par fuji objektīviem pašreiz ij nesapņoju. Savām creatīvajām vajadzībām izmantošu esošos canon un m42 stiklus ar pārejām.

 

Tas tā pārdomām par citām alternatīvām tirgū. Domāju, ka es negaudotu arī par a6500 par labu ciparu.

Paldies par vielu pārdomām, būs ko vēl pasērčot!

Runājot par pārkarsšanu - a6500 esot ievērojami uzlabojies, nedaudz papētīju salīdzinājumus ar 6300.. nav tik daudz sūdzību un reālu piemēru, kā 63..

 

Varbūt kādam šeit esošam lietotājam ir pieredze šajā jautājuma?

Link to comment
Share on other sites

Šeit nez vai ir cilvēki, kas ar to nodarbojas. Parunājies labāk kādā Facebook Latvijas fotogrāfu/filmētāju grupā.
Nekādā gadījumā neej uz fotoblog.lv, tur veci nīgri onkuļi vēl nav pamanījuši, ka bezspoguļi eksistē :D

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , groove teica:

Šeit nez vai ir cilvēki, kas ar to nodarbojas. Parunājies labāk kādā Facebook Latvijas fotogrāfu/filmētāju grupā.
Nekādā gadījumā neej uz fotoblog.lv, tur veci nīgri onkuļi vēl nav pamanījuši, ka bezspoguļi eksistē :D

 

Haha! ?

Ņemšu vērā!

Link to comment
Share on other sites

pirms 17 stundām , Machete teica:

Runājot par pārkarsšanu - a6500 esot ievērojami uzlabojies,

Karst jau, maita (bet vairāk vai mazāk karst jebkura kamera), bet nav tik traki. Pirmais darbs - ieķeksēt, lai sakarstot neizslēdzas (nekas kamerai nenotiks un video kvalitāte nesamazināsies) un otrs - atslēgt 30 min nepārtraukta  ieraksta limitu. Protams, filmējot pa epizodēm, šie abi momenti nav būtiski, bet bieži filmēju kādu koncertu vai kādu izrādi - tad 1 - 1,5 stunda nepārtraukta darba ir būtiski.  Tādas normālas temperatūras apstākļos zīmīte par sakaršanu parādās apmēram pēc stundas, nez, karstajā vasarā, kad ārā 30 grādi, gan jau ātrāk, nepamēģināju.

  Protams, standarta aķi - tas nav nopietni, a6500 var darbināt arī no powerbankas vai lielāka aķa ar kamerai pieslēgtu mulāžu. Protams, vajag Cage Rig (to vajag jebkurai kamerai), lai piestiprinātu mikrofonu, vajadzības gadījumā gaismu, ārējo aķi un vajadzības gadījumā mini monitoru (der mobilais). Piedevām - tas dzelzs gabals labi novada siltumu, bet ārpus kameras esošais aķis arī mazina sakaršanu.

s-l1600.thumb.jpg.02deeb500124ad72fb6ef7ed1a14eb11.jpg

Un jā - jūtami karst jau, tikai filmējot 4K ar maksimālajiem settingiem, HD vispār nejūt (bet nu 4K liels pluss ir iespēja, filmēt ar vienu kameru vienlaicīgi kā ar divām, redzot samontēto ne vien vien brīnījies :D ).

Edited by raiviic
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , raiviic teica:

Karst jau, maita, bet nav tik traki.

Pa lielam vēl neplānoju veikt tik ilgus video ierakstus un arī 4k nav tik aktuāls.
Un acīmredzot vajadzētu nodrošināties ar vairākiem akumulātoriem + powerbank, just in case. (nezināju, ka caur to var arī lādēties, labs pluss)
Kopumā ļoti noderīgs info @raiviic ! 
Paldies!

PS. Varbūt vari padalīties ar nelielu info par objektīviem, ko pats izmanto, Sigma, Sony, vai ko citu, ieteikt kur skatīties, pirkt vai pasūtīt.

Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , raiviic teica:

bet nu 4K liels pluss ir iespēja, filmēt ar vienu kameru vienlaicīgi kā ar divām, redzot samontēto ne vien vien brīnījies

Tas ir kā? 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 40 minūtēm , Racer teica:

Tas ir kā? 

Nu varbūt formulējums neprecīzs (tādu Zaķusalā daži lieto :) ), bet - 4K bilde atļauj krietni izkadrēt kādu fragmentu, piemēram - uz skatuves divi personāži katrs savā pusē - to filmējam kopplānā un montējot dialogā smuki paņemam katra vidējo vai tuvplānu (tas jāskatās, cik var atļauties bez redzamiem kvalitātes zudumiem).

Edited by raiviic
Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Machete teica:

Varbūt vari padalīties ar nelielu info par objektīviem, ko pats izmanto

Nu ir tāda kaudzīte :).

Zivsacs - Samyang 8mm F/2.8 UMC Fish-eye II Sony E

Gaišs fiksītis - Sigma 30mm F/1.4 DC DN

(Abi bez stabilizatora, bet ar a6500 tam nav nozīmes)

Sony E PZ 18-105mm F/4 G OSS

Filmēšanai neslikts (plūstoši regulējams zooms, absolūti beztrokšņa, nemainīga f visā diapazonā).

Sony E 55-210mm f/4.5-6.3 OSS

Mazliet garāks zūms (ļoti ass, labas krāsas).

  Ir adapters priekš Canon optikas (to arī kaudzīte), bet, kaut arī ne tas lētākais, ne visai noderīgs, lēns un ne visai precīzs, ainavām der, bet reportāžām garām. Nu filmēšanai ar manuālo fokusu - OK.

 Stabilizators  Zhiyun Crane Plus - filmētājiem gandrīz vai obligāti (alternatīva - labs statīvs, bet tad esi "piesiets" pie vietas).

Mikrofons no RODE ražojumiem, bet atsevišķi rakstu (pēc tam sinhronizēju) ar Zoom H4n - to uzliekam nekustīgi skatuves (vai kādā nu) virzienā un smuki vari grozīt kameru, nesačakarējot skaņu, jo ar mikrofonu uz kameras skaņa mainās atkarībā no skata virziena.

 Par aķi - a6500 strādā arī, ja caur USB pieslēdz powerbanku, bet pašam ir bildē redzamais komplekts (viss no e-Bay) - aķis tur kādas 6 stundas (vismaz pēc apraksta, pārbaudījis neesmu). Stiprinājums skrūvējas pie tā dzelzs rāmja un aķa mulāža aķa ligzdā.

2.thumb.jpg.61d2e558cc028b765f221e9984a83070.jpg

 

Edited by raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 17 stundām , raiviic teica:

Pirmais darbs - ieķeksēt, lai sakarstot neizslēdzas (nekas kamerai nenotiks un video kvalitāte nesamazināsies) un otrs - atslēgt 30 min nepārtraukta  ieraksta limitu.

Kā to var izdarīt? Var arī a6000?

Link to comment
Share on other sites

Izslēgšanos sakarstot var atslēgt tikai a6500 (ir tāda opcija settingos, pie tam pats Sony supports saka, ka tas neko nesabojās un tā arī ir - lietoju apmēram gadu). 30 min limitu var atslēgt visām kamerām, Sony tas (un kaudze citu iespēju)  darāms caur  OpenMemories - Tweak  pats esmu uzlicis arī TimeLapse iespējas, bet neesmu vēl izmēģinājis.

Slinkums gari rakstīt, par 30 min noņemšanu Google uz  disable 30 min video limit Sony tev pateiks daudz.

   Bet - par a6000 sakaršanu - tieši ar to pašu Cage Rig,  Sony E PZ 18-105mm  objektīvu (kārtīgs dzlezis, ne plastmasa korpuss) un ārējo aķi pirms 6500 iegādes esmu filmējis līdz pusotrai stundai - silst jau smuki, bet nekādu problēmu. Bet ir filmēts bez papildus pričendāļiem no rokas (neplānoti, sēdēju zālē 1. rindā un sadomāju pāris gabalus iefilmēt) - maita a6000 pēc 20 min izslēdzās gan :biggrin:.

Edited by raiviic
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
2019.01.9. , 11:02, Machete teica:

Tad nu tas brīdis, kad Sony'ijs ir manās rokās, ir pienācis! :yahoo:
Daudz lasu/meklēju/skatos info, iepazīstu - tīri tehniski, paldies arī par Taviem ieteikumiem! Pagaidām liekās super aprāts, kā cimdiņš manām rokām :D
 Bet atkal jau radies jautājums.. (Gan jau daudz izrunāts temats video/foto nozarē)
Runa ir par NTSC un PAL.

-Izmēģināju NTSC - diezgan nelieojams materiāls sanāk, ja vienīgi baiigi labi pielāgo Shutter speed un F stop attiecīgi elektrības plūsmai (50hz europe (?) Bet tur atkal bonus ir 30, 60, 120fps.
-PAL vispār nav problēmu ar gaismām un jebkādu raustīšanos, bet līdz ar to zaudē dažus fps - 25, 50, 100fps
Kā domā ir labi šad, tad slēgāties no viena uz otru reģionu? Piemēram, ja vēlos ārā, dienas gaismā tos papildus kadrus sekundē? Piem 120, nevis 100fps
Kā pašam, esi mēģinājis, salīdzinājis abus?

Link to comment
Share on other sites

Nu un kam tev 30, 60, 120 ?   NTSC tomēr nav  standarts valstīs ar 50Hz elektrību, līdz ar to filmējot mākslīgajā gaismā grūti būs izvairīties no mirgošanas.

Bet par tēmu - pilna Google ar info.

Vēl jāņem vērā, ka izvēloties XAVC S un visur maksimālos režīmus, gan kamera stipri karsīs, gan montāžai diezgan nopietnu dzelzi vajadzēs.

 

 

Edited by raiviic
Link to comment
Share on other sites

Mūsdienās tak nekāds PAL vai NTSC nav vairs palicis. Vienīgā atšķirība ir 50 vai 60Hz. tad nu pie mums prātīgāk ir izmantot 50Hz sistēmu. Ja nu vajag bildi iedot televīzijai, tad der tikai Eiropas standarta video. Protams var konvertēt, bet nafig lieku čakari. Par mirgošanu jau Raivilc teica un tā pamatīgi var sabojāt bildi. Lai gan ir arī otrādas situācijas, kad kadrā projektors ar 60Hz. Ja runa par 100 kadriem vai 120, tad tur nu ir pilnīgi pofig. Tas ir tikai efektiem un amatieru vajadzībām. Nopietnām lietām vajag specializētu kameru ar daudz lielākiem ātrumiem. Vārdu sakot, pilnīgi pietiek ar   25p un ir pilnīgi bezjēdzīgi filmēt uz 30p. To starpību neviens ar aci saskatīt nespēj.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 47 minūtēm , Didzis teica:

ir arī otrādas situācijas, kad kadrā projektors ar 60Hz

Nu nemaz nevajag 60Hz. Ir nereti nācies filmēt pasākumus, kur skatuves dziļumā kaut kas tiek projicēts, vai vienkārši fons izgaismots ar krāsainiem LED. Ir ko pacīnīties ar kameras settingiem un vienalga - ja mainās fona izgaismojuma krāsa (sevišķi jūtami nez kāpēc uz zilas, vai violetas krāsas) vai projicētais video - un atkal brīnumi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...