Jump to content

termopasta.


zmeyok
 Share

Recommended Posts

Pirms uznāk doma mainīt videokartei termopastu, lūdzu padomajiet cik daudz to vajag. 

Jau kurā videokarte ''tiko pēc apkopes, samainīta termopasta'', xmm kāpec nedarbojas.

Un šis nav nekāds sskas variants. Tas ir mūsu biedra darbs. :punish:

20180929_162621.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Te ir skopulis licis!

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Citreiz termopastu klāj biezā slānī, lai nevarētu redzēt, ka procesora kristālā ir plaisiņas vai izdrupināti gabaliņi (vispārējs novērojums, kas nav mēģinājums attiecināt uz konkrēto gadījumu. Karte var gadiem nevainojami darboties arī ar plaisām un izlauztiem gabaliem kristālā).

 

Link to comment
Share on other sites

Nu zirņi un rīsa graudi jau visādi mēdz būt :D Bet ja lieto metāla daļiņas nesaturošu pastu, tad itkā nevajadzētu nekam sliktam notikt, ja arī "pārlīst" pāri

Link to comment
Share on other sites

Es brūķēju šito

image.jpeg.0ddf25af8d285e84a3b7b42977681591.jpeg

Lēti un sirdīgi, nesaprotu, ar ko sudrabniece diži labāka.

Pastu tak vajag pēc iespējas plānākā kārtā, viņa tikai nodrošina labāku radiatora/ dzesējamā elementa virsmas saskari.

Un, mainīšana, tā ir kautkāda reliģija, varbūt arī audio pastūzim pasta jāmaina katru gadu, viņš arī silst ne pa jokam.

 https://ru.wikipedia.org/wiki/КПТ-8

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Sveiki, Biedri.

 

Esmu termopastas meklējumos.

Biju dzirdējis labas atsauksmes par grizly.

Pasta vajadzīga lapsim kas mēdz uzkarst pie slodzes līdz 84 grādiem ar atslēgtu turboboost. I7 3610

Pirms diviem gadiem jau mainiju, kautkadu noname atradu kas atvilknē gan jau 10 gadus mētājās.(balta) Cik atceros sākumā temperatūras bija zemākas, gribētu pamainīt uz ko kvalitatīvu.

Un ko iesakat, varbūt tās visas ir muļķības...

Stipri nesitat :)

Kādās varētu būt atšķirības starp šīm?

 

https://www.1a.lv/p/termiska-pasta-thermal-grizzly/1pwd?cat=2w0&index=2

 

https://www.1a.lv/p/termiska-pasta-thermal-grizzly/1qbu?cat=2w0&index=3

 

https://www.1a.lv/p/termiska-pasta-thermal-grizzly/2amw?cat=2w0&index=7

Labots - maiss
Link to comment
Share on other sites

Vecīt, pašķursti forumu vai googli takš. Nu tik primitīvs jautājums, kurš tāpat te ir malts un malts..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Stasss teica:

Vecīt, pašķursti forumu vai googli takš. Nu tik primitīvs jautājums, kurš tāpat te ir malts un malts..

Gribeju noverst uzmanibu no pieminekla nojauksanas :)

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

pats izmantoju mx4 no artic, ilgāk turas šķidra, salīdzinot ar off-brendiem, kuri mēdz kalst pēc pusgada (gembird). bet tādam lielam un vecam procim, mūsdienās, silšana būs normāla lieta.vari provēt papildus karlsonus, nu kur ķip uzliec savu ļapļapu uz dēļa ar ventilātoriem, citādāk nekas tur īsti nepalīdzēs, kā vien apgreids uz jaunākajiem procesoriem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Manējam laptopam pret paaugstinātu temperatūru lieliski palīdz putekļu tīrīšana 1x, 2x gadā + kapton tape no ventilatora korpusa uz radiatoriem  + undervolting. Termopastu kā pirms ~5 gadiem nomainīju no stock uz kryonaut, tā vairs neesmu aizticis.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , binary teica:

Manējam laptopam pret paaugstinātu temperatūru lieliski palīdz putekļu tīrīšana 1x, 2x gadā + kapton tape no ventilatora korpusa uz radiatoriem  + undervolting. Termopastu kā pirms ~5 gadiem nomainīju no stock uz kryonaut, tā vairs neesmu aizticis.

 

aizmirsi to ka vajag ar smilšpapīru nopulēt dzesi/cpu coveru un ar ņūtonmetru pievilkt skrūves.

2018.09.29. , 16:37, zmeyok teica:

Pirms uznāk doma mainīt videokartei termopastu, lūdzu padomajiet cik daudz to vajag. 

Jau kurā videokarte ''tiko pēc apkopes, samainīta termopasta'', xmm kāpec nedarbojas.

Un šis nav nekāds sskas variants. Tas ir mūsu biedra darbs. :punish:

20180929_162621.jpg

 

kamēr nav pastai vadītspēja tikmēr tur varēja būt kaut 10 reizes vairāk un tas noteikti nav iemesls kapēc vairs neiet

Labots - Laxe
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , binary teica:

Manējam laptopam pret paaugstinātu temperatūru lieliski palīdz putekļu tīrīšana 1x, 2x gadā + kapton tape no ventilatora korpusa uz radiatoriem  + undervolting. Termopastu kā pirms ~5 gadiem nomainīju no stock uz kryonaut, tā vairs neesmu aizticis.

Man ar tīrību viss ok. Man laptops nav korpusā :) Korpus salūza, pieskrūvēju plati pie koka plāksnes piezāģētas pēc izmēriem.

 

Pēc visiem obzoriem Kryonaut ir jamaina katru gadu, jo ir laba, bet ātrī sakalstot ne?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , maiss teica:

Pēc visiem obzoriem Kryonaut ir jamaina katru gadu, jo ir laba, bet ātrī sakalstot ne?

Ja gribi mainīt katru gadu, tad neaizmirsti arī kārtīgi nopulēt visas virsmas (rezultātu pārbaudi ar mikroskopu, jābūt perfekti plakanām un gludām, bez mikrospraugām), kā arī kārtīgi nooverclockot to dzelzi. Varbūt vispār ir vērts skatīties nevis uz iesācējiem domāto Kryonaut, bet uzreiz uz Conductonaut.

 

Bet ja nopietni - ja dzelzis nepārkarst, tad lai tak tā pasta kalst, tas darbam netraucē. Man netraucē, ja 72°C vietā CPU ir 75°C, tāpēc pastu lieku mierā. Kā jau rakstīju - kā pirms 5 gadiem uzliku, tā neesmu vairs aizticis, nav vajadzības. Max, ko izdaru - periodiski iztīru putekļus no radiatoriem un ventilatoriem, to man ir daudz. Pirms minētajām darbībām (pasta, kapton tape, undervolting) pārkaršana bija ierasta lieta, throttloja regulāri, pēc tām darbībām nekādi benchmarki (CPU+GPU) vairs nespēja sakarsēt tā, lai CPU sāktu throttlot.

 

Ja jebkādu iemeslu dēļ nākas noņemt/izkustināt radiatoru, tad gan pastu jāmaina - veco jānotīra, jauno jāuzliek. Bet tam nav nekāda sakara ar pastas žūšanu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nez, es arī laptopiem nekad pastu neesu mainījis, nezinu kas tur izkalst? Nav novērotas nekādas pārkaršanas.

Slodzes ar parasti diezgan lielas, var mierīgi 2 - 3 stundas no vietas CPU uz 100% darboties, buildojot kādu Linux vai Androīd buildu. Un tā katru dienu.

Link to comment
Share on other sites

Parastie lietotāji jau nemaina, bet ir profi, kam tas ir nepieciešams :dance3:

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ganjau ventilātori 'profiem' aizkakāti, vairāk karst un ātrāk izkaltē to pastu.

Link to comment
Share on other sites

personīgi, dzīvojot rančo pie atvērta loga, reizi gadā jau nākas visu sistēmu izjaukt un iztīrīt, nepietiek tikai gaisu iepūst. nu tas man, kaprīzam cilvēkam, kurš negrib uz kolhozu skatīties. līdz ar to jau arī to termozapti nākas samainīt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , AlCohol teica:

nu tas man, kaprīzam cilvēkam, kurš negrib uz kolhozu skatīties. līdz ar to jau arī to termozapti nākas samainīt.

Par kādu kolhozu ir runa?

 

Manējais izskatās apmēram šādi:

image.thumb.png.5d02aa23c5358811d893c07d4991bc34.png

 

Pelēkos ventilatorus noskrūvējuk izpūšu putekļus, pieskrūvēju atpakaļ un viss, nekāda kolhoza (ja neskaita kapton tape uzlīmēšanu, lai piesegtu spraugas starp ventilatoru korpusiem un heat pipe). Melno ventilatoru neaiztieku - tas vienmēr izskatās kā jauns, pavisam tīrs, laikam nemaz nekad neslēdzas iekšā.

 

Lai nomainītu pastu, jāksrūvē vaļā visus tos heat pipes un pārējo dzesi. Tas viss ir pielīmēts ar kaut kādu melnu lentu pie plates, korpusa vai kā cita (neatceros). Ja to dara, tad nepietiek ar pastas nomaiņu CPU un GPU, prasītos nomainīt arī atsegtos thermal pads uz visiem ~30 čipiem (šķiet, divi biezumi, 0.5mm un 1.0mm; no rūpnīcas tur bija kaut kāda pasta, nevis thermal padi). Ķēpa liela, izmaksas lielas (ja vien neatstāj tos pašus nu jau deformētos thermal padus), ieguvums - precīzi nekāds.

Link to comment
Share on other sites

Biedri bet cilveks raks

pirms 4 stundām , maiss teica:

Man ar tīrību viss ok. Man laptops nav korpusā :) Korpus salūza, pieskrūvēju plati pie koka plāksnes piezāģētas pēc izmēriem.

Tad sanāk ka tev laptopam mātes plate ir pie dēli pieskrūvēta😁

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Varbūt jāuztaisa kāds ilgtermiņa tests.

Aizvakar kā reiz tiku pie jauna Precision 3561 ar i9-11950H, tik nav laika pagaidām sainstalēt OS.

Janomēra temperatūras tagad un jāuzliek atgādinājums pēc gada vai diviem. Ir tur kāda starpība vai nav.

 

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Ar termoblīvēm ir sērga, ka mazumtirdzniecībā ir pieejami izmēri, piemēram, 0,5 mm, 1 mm, 1,5 mm, 2 mm, 3 mm, taču dzelžu ražotājs sabāž, piemēram, 0,75 mm un 2,75 mm termoblīves. Piemēram, mainīju Radeon RX 6700 XT termoblīves uz atmiņas čipiem, nederēja ne 0,5 mm, ne arī 1 mm, jo blīves biezums 0,75 mm. Paveicās, ka atradu NVME diska radiatoru ar 0,75 mm blīvi.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , binary teica:

Par kādu kolhozu ir runa?

es saku, dzīvoju mājā ar zemi apkārt, putekļi te ir normāla parādība. ja es sev kasti tikai ar gaisu izpūšu, tāpat paliek viņi salipuši visādās citās vietās, tapēc izvēlos pilnībā izjaukt, iztīrīt ar lupatu un pie reizes arī to pastu nomainīt. saprotu ir cilvēki, kuriem vienalga, 10 gadus ar OEM pastu nomauc.

Link to comment
Share on other sites

škidro metālu kādreiz de-lidderi izmantoja starp kristālu un to proča heatsinku, nav dzirdēts, ka liek arī uz dzesi, bet nu kapēc nē.

Link to comment
Share on other sites

pirms 18 stundām , binary teica:

Termopastu kā pirms ~5 gadiem nomainīju no stock uz kryonaut, tā vairs neesmu aizticis

Dzīvē neesmu aiz neko darīt mainījis, tik, cik nācies radiatoru ņemt nost, tad arī izmantoju to, kas tuvākajā veicī ir pati lētākā.

Link to comment
Share on other sites

Malacis :) Man bija konkrēta problēma, ko vajadzēja atrisināt - pie mazākās slodzes CPU throttloja (pārkarsa un samazināja frekvenci), tāpēc arī iespringu.

 

Citi konkrētā laptopa (u.c. laptopu no līdzīgām sērijām) iet vēl tālāk - taisa korpusā lielākus vai mazākus caurumus, lai veicinātu gaisa apmaiņu. Tālāk jau no roku leņķa atkarīgs - cits vienkārši saurbj mazus caurumus, cits urbj lielākus caurumus un pieliek priekšā kaut kādu resti, vēl cits pusi apakšējā korpusa aizvieto ar alienware korpusa daļu, kas pēc būtības ir "reste", nevis "plāksne".

 

Nu vēl ar GPU frekvencēm(?) mēdz eksperimentēt. GPU un CPU ir viena dzese, līdz ar to ja karst viens, tad karst arī otrs. Manā gadījumā bez šī varēja iztikt, jo ar GPU stock iestatījumiem throttlošana beidzās. CPU undervolting gan ir obligāts pasākums (laptops vēl no tiem laikiem, kad intelis ļāva to darīt).

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Parasti dzelzi mainu ~8-10 gados, nopērku labāko, kas tai brīdī ir tirgū, pēdējo reizi termopastu mainīju, kad mainot video, palocījās mātes plate un izsprāga no vietas viena no proča kājām, bet tā jau ir zināma inteļa problēma...

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , xp teica:

Kāds ir šādu izmēģinājis - it kā nesakalstot.

https://220.lv/lv/datortehnika/datoru-komponentes/termopastas/termopasta-?id=5813270

Vienīgais, nedrīkst pārcensties, šis gan ir metāla

 

Bezsmadzeņu process ir to lietot ja neņemsi nost IHS no galda datora CPU.

 

Iekš portatīvā var meģināt uz kapara trubām kas savienojas ar silikona kristālu. neliec ja ir alumīnija dzese, un ja rokas dreb liels chance kur īso uztaisīt.

Ja nav kautkāds high-end CPU no Intel kas rij 200W no rozetes neredzu jēgu

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Laxe teica:

Ja nav kautkāds high-end CPU no Intel kas rij 200W no rozetes neredzu jēgu

Tu neredzi, citi redz. Laptops, kas izklausās pēc helikoptera un kalpo par roku sildītāju ne tikai ziemā, bet arī karstā vasaras naktī, nav baigi patīkams ;)

 

Es gan laikam neliktu liquid metal dzelzī, no kura sagaidu, ka tas kalpos 10+ gadus (un no saviem laptopiem es tieši to arī sagaidu). Tāpat neliktu dzelzī, kuram nav vēlmes mainīt to pastu ik pēc gada (kaut vai tīri tāpēc, lai novērtētu, vai dzese nav saēsta).

 

Bonusam (https://youtu.be/hdTsra-uLBI?t=300) :


image.thumb.png.1eef709e9bf8df6cc158f620b699d74a.png

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , binary teica:

Tu neredzi, citi redz. Laptops, kas izklausās pēc helikoptera un kalpo par roku sildītāju ne tikai ziemā, bet arī karstā vasaras naktī, nav baigi patīkams ;)

 

Es gan laikam neliktu liquid metal dzelzī, no kura sagaidu, ka tas kalpos 10+ gadus (un no saviem laptopiem es tieši to arī sagaidu). Tāpat neliktu dzelzī, kuram nav vēlmes mainīt to pastu ik pēc gada (kaut vai tīri tāpēc, lai novērtētu, vai dzese nav saēsta).

 

Bonusam (https://youtu.be/hdTsra-uLBI?t=300) :


image.thumb.png.1eef709e9bf8df6cc158f620b699d74a.png

 

Bet vai tad karstums paliks mazāk ja to labāk novedīsi no cpu/gpu uz dzesi un korpusu.

 

Domāju ka labāk lai tas trottlo un strādā uz mazåkiem apgriezieniem ja rūpj lai rociņas nekarst, plus downclocko arī

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Laxe teica:

Bet vai tad karstums paliks mazāk ja to labāk novedīsi no cpu/gpu uz dzesi un korpusu.

Nu kā to ņem. Grozies kā gribi, 100W ir 100W, neatkarīgi no tā, ir starp CPU un dzesi kaut kāda pasta vai nav.

 

Kāpēc tad maina termopastu? Kāpēc izmanto termopastas ar pēc iespējas lielāku "thermal conductivity"? Lai uzlabotu karstuma pārnesi no CPU uz dzesēšanas sistēmu (ja laptopa gadījumā var pārnest arī uz metāla korpusu - izcili, būs vēl lielāka siltuma atdeves platība; man korpuss no plastmasas). Bet tāpat ja CPU sakarst līdz 95°C, tad dzeses temperatūra nav ne tuvu tiem 95°C, jo parastā termopasta nespēj tik efektīvi novadīt siltumu, attiecīgi arī visa dzesēšanas sistēma strādā ar mazāku efektivitāti.

 

Paskaties to video no mana iepriekšējā komentāra. Gaming laptops (i7-7700hq, GTX1080), ar paraso pastu it kā ir ok, it kā nav - pie pilnas slodzes tomēr throttlo. Kā uzliek liquid metal, tā pie sintētiskas slodzes temperatūra nokrītas par 20°C. Pie pilnas slodzes (CPU+GPU) arī temperatūras par kādiem 20°C zemākas - tā pa īstam nemaz nevar nomērīt, jo ar parasto pastu throtloja.

 

1 stundu atpakaļ, Laxe teica:

Domāju ka labāk lai tas trottlo un strādā uz mazåkiem apgriezieniem ja rūpj lai rociņas nekarst, plus downclocko arī

Muļķības. Kad throttlo, tad vienīgais, kas strādā uz mazākiem apgriezieniem, ir CPU - 3.6 GHz vietā dabū 800 MHz. Ventilatori gan tajā brīdī strādā ar pilnu jaudu. Nekā laba tur neredzu.

Daudz labāk ir, ja ar 3.6 GHz un pilnu slodzi temperatūra ir nevis 85-90 °C, bet 60-70°C (t.i., dzesēšanas sistēma strādā efektīvāk) - gan veiktspēja dzelzim ir tāda, kādu no tās sagaida, gan arī ventilatoram mazāka slodze.

Vajag nevis downclockot (tad var vienkārši pirkt lētāku dzelzi), bet undervoltot - CPU veiktspēja saglabājas, jaudas patēriņš samazinās.

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mateushs
On 8/24/2022 at 11:00 AM, AndrisBB said:

 Nav novērotas nekādas pārkaršanas.

Slodzes ar parasti diezgan lielas, var mierīgi 2 - 3 stundas no vietas CPU uz 100% darboties, buildojot kādu Linux vai Androīd buildu.

 

Nu, redzi, ar pingvīnu man arī nav novērotas pārkaršanas... 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...