Jump to content

VW Sharan 2012 AdBlue "izravēšana"


DeeR
 Share

Recommended Posts

Pirms 4 minūtēm , Inspektors Caps teica:

Bet masa, izmaksas un lietderības koeficients kā reizi pēdējos gados ienāk tajā diapazonā, kad sāk kļūt izdevīgi.

Tu zini cik sver un cik liels ir piemēram Teslas elektromotors? Un cik viņam ir lietderības koeficients? Iegoglē!

Un cik sver parastais 3 fāžu elektromotors/ģenerators ar jaudu 100 kw? :D

 

Lūgums iepazīties ar faktiem, pirms fantazēt! 

Link to comment
Share on other sites

Mazda taisās atkal ražot mašinas ar saviem Wankel motoriem, bet tikai tagad motori griezīs ģenerātoru. 

Viņi sola ka 2019. gadā jau būs pirmais auto.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Cik saprotu, tā nenotiks, jo valstis jau sāk pieņemt likumus ka, lūk, no tā vai cita gada atļauti tikai elektromobīļi.

Kuģos, lokomotīvēs utt. lieto dēļ tā ka ir nepieciešams vienmērīgi, mēreni pārvaldīt milzīgu jaudu un savādāk to saprātīgi nepaveikt, tā drīzāk ir nepieciešamība. Oma likums kaut ko varētu teikt par milzīgu ņūtonmetru, vai ko tamlīdzīgu. Nepieciešama milzu jaudu lai iekustinātu stāvošu, līdz ausīm piekrautu dzelzceļa sastāvu un tur vēl visur pareizās vietās vadi ir, var pieslēgties, specifika.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
Pirms 35 minūtēm , Ronalds teica:

Lūgums iepazīties ar faktiem

https://www.yasa.com/yasa-p400/

Motoru pusē man neizskatās tik slikti. Un ģeneratoriem pēc idejas būtu jābūt ar līdzīgām spējām.

Parastā ātrumkārba un vēl jo vairāk reduktori arī nav ar 100% lietderību. Bet liela sabiedrības daļa brauc arī ar automātiskajām ātrumkārbām, kam lietderība vispār ir krietni zemāka, kā arī lieto elektroniski vadāmas pilnpiedziņas.

 

Pirms 36 minūtēm , AndrisBB teica:

Mazda taisās atkal ražot mašinas ar saviem Wankel motoriem, bet tikai tagad motori griezīs ģenerātoru.

Nu, re, tad jau es neesmu pirmais.

 

Pirms 55 minūtēm , abi teica:

Cik saprotu, tā nenotiks, jo valstis jau sāk pieņemt likumus ka, lūk, no tā vai cita gada atļauti tikai elektromobīļi.

Likumus politiķi štancē tādēļ, lai piesaistītu idiotu balsis, gluži tāpat kā Ušakovs ar velojoslām. Bet, ja akumulatoru jomā nenotiks revolūcija, nepārtaisīs elektroapgādes infrastruktūru un nesacels atomelektrostacijas, kas spētu to visu apgādāt ar elektroenerģiju, tad likumus nāksies atcelt, pārcelt, mainīt un čiks vien būs.

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , raivix95 teica:

Normālam trīslitru kaplim braucot 90km/h būs ne vairāk par pusotru štuku rpm.

2 litru diizeliiC

IMG_20180907_224400.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Inspektors Caps teica:

https://www.yasa.com/yasa-p400/

Motoru pusē man neizskatās tik slikti.

Izvilkumi:

Models from 20kW to 100kW continuous

Weight from 24kg

 

Tātad 20kw motors sver 24 kg. Bet viņam vajag vēl vajag šķidruma dzesēšanu, kuras masu ir aizmirsuši norādīt. 

Auto ar 20kw stipri par īsu. Kādus 100kw prasītos. Visticamākais tāds motors ap 125 kg svērtu. + dzesēšanas sistēma. Domājams ka kopā ar dzesi vismaz 150 kg. 

Ģenerators vēl 150. Inventors 30, aķi maziņi - 100 kg. Bez tam visiem elektromobīļiem ir reduktors - riteņus ar 8000rpm negriezīsi, vēl kādi 30 kg. 

Kopā elektriskā transmisija nepilni 500 kg!

Tālāk lietderības koeficients. Motoram norādīts Peak efficiency 96%, bet tas ir pie ļoti mazām slodzēm kad silšana minimāla. Pieņemsim ka vidējā 90%.

Tātad lietderības koeficients kopā 0,9 (ģenerators) x 0,8 (aķis + inventori) x 0,9 (motors) = tikai 65% !!!!

Mūsdienās mehāniskās transmisijas lietderības koeficients ir 95%, DSG ap 90% (daļu enerģijas apēd eļļas sūknis) Klasiskam automātam 80-85. 

Vēl ir jautājumi, kāpēc nav un nebūs auto ar elektrisko transmisiju?  

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , raivix95 teica:

Ja 8-pakāpju automāts, tad, protams, nav problēmu tādu ainu dabūt.

Neesu speciāli pievērsis uzmanību, bet manliekas ka Golfs ar 1.6tdi un 5 ātrumu manuālo pie 60mph (ap 90km/h) arī zem 2krpm turas. Virs 2k iet ja brauc uz šosejas virs 70mph(ap 110km/h). Jāpaskatās kad sanāks izbraukt no pilsētas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Mazāki motora apgriezieni nebūt nenozīmē mazāku degvielas patēriņu. Katram motoram ir savs optimālais režīms (apgriezieni, slodze) kad lietderības koeficients ir maksimāls.

Braucot ar automātisko kārbu, automātika cenšas turēties pēc iespējas tuvāk optimālajam režīmam, izņemot ja gāze grīdā, tad gan iet uz maksimālo jaudu. Un mūsdienu motoriem ar regulējamu ieplūdes kolektora ģeometriju, regulējamām sadales fāzēm, EGR, utt, utjp elektronisku degvielas dozēšanu ekonomisks režīms ir diezgan plašs.  

Link to comment
Share on other sites

Spriežot pēc informācijas internetā manam Golfam optimālais gan jaudas, gan ekonomiskuma ziņā ir ap 1.8k rpm. Tā apmēram uz šosejas arī ir, tāda konfortabla braukšana sanāk ap 90km/h,  kad arī ir tie 1.8k rpm, tad arī patēriņš nokrīt ap 3.5 litri uz 100. Ja brauc ar atļautajiem 110km/h vai ātrāk, tad motors vairs nejūtas tik labi.

Tā 5 ātrumu kārba gan ir jancīga, jo īsti neatbilst ātruma limitiem, piemēram pilsētā pārsvarā ir 20mph(32km/h) un 30mph(48km/h), tad pie 30 braucot 3 ātrumā sanāk braukt ar 2k+ rmp un kompis visulaiku sūdzas (motors arī rūc kā elle), lai pārslēdzas uz 4to, bet ja brauc 4 tad uz līdzenuma sanāk mazliet pārsniegt ātrumu un tiklīdz kāds kalniņš (Bristolē kalnu daudz ) tā sāk vibrēt un knapi izvilkt.

Kā tad ir labāk, braukt ar 3šo vai 4to? Sen nav bijusi manuālā kārba tapēc īsti skaidrības nav. Vai arī jāpabraukā vēl kādu pus gadu un ja nepierod, tad jāsamaina atpakaļ uz automātu (7 ātrumu DSG). Vai jāpagaida vēl ilgāk kamēr jaunā CLA klase parādīsies.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

šādi auto sen eksistē, piem Opel Ampera / Chevrolet Volta , BMW i3 rex (neesot gan paredzēts ikdienas izmantošanai itkā)

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Vai jāpagaida vēl ilgāk kamēr jaunā CLA klase parādīsies

Buržujs mums te viens :D

 

bet nu jā @raivix95 uzmineja, 8pakapju automāts, kas tomēr arī ir tehnikas progress un rada lielāku jaudas pārvades lietderību

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , Zin... teica:

Buržujs mums te viens :D

Man patīk pašreizējais CLA universālis, tik tas ka mazliet novecojis jau.

Nesen parādijās jaunā A klase, kas salīdzinot ar iepriekšējo ir būtiski uzlabota, tad jau drīz būs arī CLA, kas uz tās pašas bāzes. Viens no lētākajiem MB, kāds tur vēl buržujs.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , AndrisBB teica:

bet ja brauc 4 tad uz līdzenuma sanāk mazliet pārsniegt ātrumu

Vai tad jums tur par nelielu pārsniegšanu soda? 

Es brauktu uz 60 ar 4robu. Un kad kalns uz 3 slēgtos. DSG šādā režīmā visu laiku slēdzelētos starp trešo  un ceturto.  Cik ļoti tās pārslēgšanās justu no auto atkarīgs. Un tā kārba ilgi nekalpos. Bet ja auto jauns, ta jau po. Garantijas laiku izvilks. Šādam pilsētas režīmam vislabākais  ir klasiskais automāts ar hidrotransformatoru. Vai ja jauns auto - variators.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Ronalds teica:

DSG šādā režīmā visu laiku slēdzelētos starp trešo  un ceturto

Nop, vismaz 6lakapju DSG tok neslegajas standarta režīmā, tiesa, dzinējs arī lielāks. Sporta režīmā gan slegalatos pie mazākām izmaiņām, bet tā pārslēgšanas notiek zibenīgi un nejutami

 

pirms 3 stundām , Ronalds teica:

Un tā kārba ilgi nekalpos. 

Nu man CC jau būs 190k km noripoti, jāskatās kas tad notiks pie maģiskajiem 200k... Sadalīsies tā kārba reizinātājos vai nē. Eļļa gan tiek mainīta nevis mīkstais uzlikts kārbai

 

Link to comment
Share on other sites

Reizinātājos nesadalīsies. Bet sajūgi visticamākais būs jāmaina. Nolietojums. Nezinu cik pie jums, pie mums ap 1,5 eur. 

Ja nemainīsi, uzreiz kad parādās problēmas, tad dzelzs skaidiņas kas rodas no nodilušiem diskiem nokauj mehatroniku. Tad jau 3k. 


Un ar lielāku un jaudīgāku motoru ir mazāk robi jāslēgā, tas ir fakts.

Link to comment
Share on other sites

Varētu kāds ar lielāku ekspluatāciju par DSG iepļāpāt. Savulaik dikti sagribēju pirkt autiņu ar 2.0 dīzeli un DSG, kamēr raudzījos eksemplāru, sāka nākt neglaimojošas atsauksmes ausīs, tādas ka aizmuku uz japāni ar benzīnu/gāzi. Pēc tam vairs pastiprināti neinteresējos par šo tēmu, tāpat vien, pa laikam, fonā uzpeld ka viss ir slikti, dārgi remonti, plīst bieži. Kā īsti iekš LV ar to ir, HZ

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Ronalds teica:

Bet sajūgi visticamākais būs jāmaina. 

Tu tagad par slapjo vai sauso DSG?

Link to comment
Share on other sites

Yes... Bet nu tie sajugi jau nav tas dārgākais, maksā ap 400-500 EUR, nezinu cik nomaiņa, jebkurā gadījumā skatīsimies, nekādu problēmu pagaidām tā kārba neizrāda

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
2018.09.8. , 07:57, Ronalds teica:

Auto ar 20kw stipri par īsu. Kādus 100kw prasītos. Visticamākais tāds motors ap 125 kg svērtu.

Aplams pieņēmums, jo 5reiz jaudīgāks nenozīmē 5reiz smagāks. Un vispār tur taču ir datu lapa ar konkrēta modeļa datiem un griezes grafikiem!

Peak Torque @450 A: up to 370 Nm
Continuous Torque: up to 200 Nm
Peak Power @700V: 160 kW
Continuous Power: up to 60 kW
Dry Mass: 28.2 kg
Stator Cooling: Oil

Integrated rotor air cooling via air duct.

 

2018.09.8. , 07:57, Ronalds teica:

visiem elektromobīļiem ir reduktors - riteņus ar 8000rpm negriezīsi

Grieze ir maksimāla jau no 0 rpm, tā kā nevajag atkal liet tuftu. Cita lieta, ka lietderība pie tādiem apgriezieniem ir krietni mazāka. Un, ja arī reduktors (vismaz pagaidām) vēl ir puslīdz vajadzīgs, tad diferenciālis gan nav obligāts. Plus taisnam reduktoram, kur nemaina rotācijas virzienu kā aizmugures piedziņās un pilnpiedziņās, lietderība ir augstāka. Reduktors var tikt integrēts ar motoru vienā mezglā ar apvienotu eļļas dzesēšanu. Ar vienu eļļas radiatoru var dzesēt, piemēram, divu riteņu motora-reduktora mezglus un ģeneratoru. Pie tam automātiskajām ātrumkārbām un arī jaudīgiem dzinējiem jau tagad ir arī eļļas dzesēšana.

 

2018.09.8. , 07:57, Ronalds teica:

Kopā elektriskā transmisija nepilni 500 kg!

Tā kā, pirmkārt, nu nav nekādi 500 kg. Otrkārt, Tu aizmirsi atrēķināt to, ka samazinās iekšdedzes dzinējs, pazūd pārnesumkārba, sajūgs, diferenciālis, kardāni un citos scenārijos pat pusasis. Treškārt, teiksim, +300 kg vai pat tie paši +500 kg, ne visās nišās ir šķērslis. Piemēram, Range Rover ar pašmasu 2-2,5 t nav vispār nekāda sakara ar efektivitāti, bet ielas ir pilnas ar tiem.

 

2018.09.8. , 07:57, Ronalds teica:

Vēl ir jautājumi, kāpēc nav un nebūs auto ar elektrisko transmisiju?

To, ka tā nav panaceja visam un uz doto momentu ne viss ir saulaini, es lieliski saprotu. Bet es arī redzu, ka vajadzīgās tehnoloģijas ir sasniegušas to līmeni, kad tas sāk kļūt aktuāli. Sākumā atsevišķās nišās, bet vēlāk pēc principu un tehnoloģiju fine-tuning ar vien plašākā pielietojumā. Plus vēl šo tehnoloģiju attīstība iet roku rokā ar akumulatoru darbināto elektromobiļu attīstību, kas gan dēļ tiem pašiem akumulatoriem vēl tik drīz nebūs plašā pielietojumā, bet toties viss pārējais jau būs noslīpēts.

Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Ronalds teica:

Vai tad jums tur par nelielu pārsniegšanu soda? 

Kā kurā vietā, dažās pilsētās soda citās nē. Foto radari ir gandrīz uz katra stūra, bet nevienu soda biļeti pagaidām saņēmis neesu. Parasti jau gan ja ievēroju radaru, tad mazliet piebremzējos, bet savādāk tā arī braucu vietās kur ir 30 zīme, tā ap 30 - 35 (ja spidometrs nemelo). Citi ir saņēmuši sodus arī par 3 mph pārsniegšanu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 19 stundām , AndrisBB teica:

spidometrs nemelo

shii ir gana reta paraadiiba,

eiropieshi parasti raadda +5%,

aziaati liidz pat +10%

Link to comment
Share on other sites

2018.09.9. , 05:27, Ronalds teica:

Garantijas laiku izvilks.

Par laimi 90-tajos neviens tādas dumības neteica un nedomāja. Vismaz šodien ir saglabājušies kapitāli autiņi no tiem laikiem, ar ko vizināties.

Labots - raivix95
Link to comment
Share on other sites

2018.09.2. , 20:25, Ronalds teica:

Skatē nebauda NxOx (slāpekļa oksīdo) saturu atgāzēs, tā kā droši var slēgt nost. Tik 250 eur padārgi....

 

Atradu hakeri, kurš deaktivizēja sistēmu par 100 naudiņām. 

Link to comment
Share on other sites

2018.09.9. , 10:01, abi teica:

Varētu kāds ar lielāku ekspluatāciju par DSG iepļāpāt. Savulaik dikti sagribēju pirkt autiņu ar 2.0 dīzeli un DSG, kamēr raudzījos eksemplāru, sāka nākt neglaimojošas atsauksmes ausīs, tādas ka aizmuku uz japāni ar benzīnu/gāzi. Pēc tam vairs pastiprināti neinteresējos par šo tēmu, tāpat vien, pa laikam, fonā uzpeld ka viss ir slikti, dārgi remonti, plīst bieži. Kā īsti iekš LV ar to ir, HZ

 

Cik zinu, pirmās paaudzes DSG bija problemātiski. Man Šarim pie nobrauktiem 255k problēmas nav bijušas. Paklauvēju pa koku un spļauju pār plecu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Nezinu kā tagad, bet 1.paaudzi DSG nedrīkstēja likt uz jaudīga verķa. Ļoti daudzi čipšķūningi nokāva savas DSG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kaa.PNG.da257ce1931d14271f9398a545961725.PNG

 

Kā angliski sauc to ventilācijas grozāmo? Man tas štrunts ir nolūzis!!! Vajadzīgs atrast jauns. Lieku cerības uz ebay.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...