Jump to content

Jautājums auto elektronikas speciem


Usins
 Share

Recommended Posts

Ja ELM uzrādītais kods atbilst patiesībai, tad, visticamāk, pievienojot osciloskopu vainīgajā izejā ieraudzīsi kaut ko atšķirīgu, kā citās - veselajās. Teorētiski tur nekādiem induktīvajiem izsitieniem nevajadzētu būt, jo vadības blokā būtu jābūt diodēm, kas tos dzēš. Bet nodrošināties nebūtu par sliktu. Gan jau sprieguma dalītājs tiks taisīts no pietiekoši liela nomināla, kiloomos mērāmiem, rezistoriem, tad paralēli analizatora ieejām pietiktu pielikt zēnera diodes, piemēram 4,7V (ORMIXā ir, Argusa saits nezin kāpēc nestrādā).

 STARs, protams ir laba lieta, bet iespējams, ka tīri daudz, krietni vairāk kā ar ELM, varētu redzēt arī ar krietni pieejamāko "Autocom" (cik saprotu, tad foruma biedram Ronaldam tāds ir, man arī ir bet atrodos patālu no Rīgas). Vismaz ieejot savā "Autocom" programmā, attiecīgā modeļa auto izvēlnē redzēju iespēju sazināties arī ar kārbas vadības bloku. Cik tur var redzēt un izdarīt, nav ne jausmas, bet pats ar Autocom esmu diezgan daudziem MB slēdzies pie dažādiem blokiem un varējis redzēt un izdarīt krietni vairāk, kā sākotnēji biju cerējis.

 Ja ELM nemelo un vaina tiešām ir attiecīgajā ķēdē, tad kas tur varētu būt:

  Pēc mērījumu rezultātiem izskatās ka paši solenoīdi elektriski ir veseli.

 Jautājums ir - cik nopietni vadības bloks analizē solenoīdus. Visvienkāršākais variants ir kad tiek pārbaudīts tikai ķēdes veselums. Kad draivera izejas tranzistors ir aizvērts, tad spriegumam izejā būtu jābūt tuvu barošanas spriegumam. Ja tā nav, tiek piefiksēta kļūda. Bet spriegums var nebūt ja ķēdes jebkurā vietā ir pārrāvums, vai nav kopējās barošanas uz solenoīdiem, vai pati izeja ir uz "īso" uz masu. Šajā gadījumā kļūda tiks piefiksēta tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas.

 Kas izejā var būt uz "iso" uz masu?

 Katrai ieejai/izejai parasti paralēli ir pieslēgts maziņš SMD kondensatoriņš, traucējumu mazināšanai, kas mēdz saiet uz īso. Ja tas tā, un nav, ko likt vietā, var pat šādu kondensatoriņu atvienot pavisam, īsti korekti tas nav, bet pieredze rāda ka viss strādā arī bez kondensatoriņa.

 Var būt nosvilis uz sagājis uz īso draivera attiecīgā kanāla izejas tranzistors. Tad jau ir sliktāk. Protams, tādu draiveri nomainīt nav nekas īpašs, problēma parasti ir noskaidrot, kas tas ir par draiveri, jo visiem šo bloku ražotājiem ir niķis pat plaši pieejamus čipus marķēt pa savam. Vēl sliktāk ja tiešām tas draiveris ir kaut kāds īpašs, ražots pēc pasūtījuma tikai konkrētajam autoražotājam un pie elektronikas komponenšu tirgotājiem vispār nav pieejams. Tad ir jāmeklē "donors", no kā tādu draiveri var izravēt. Turklāt draiveri tāpat vien bez iemesla nosvilt nemēdz. Pirms draivera nomaiņas jāatrod iemesls, kāpēc tas ir nosvilis. Iemesls var būt, ja vadu buntē kādiem vadiem ir pārtrinusies izolācija un reizēm kaut kas iet uz "īso". Tāpat var būt kaut kas izbeidzies no tām komponentēm, kas ir ap draiveri. Tur tāpat ir dažādi rezistori, kondensatori, ja draiveris mēra arī strāvu, tad, ļoti iespējams draivera tuvumā ir šunts, (<1omu rezistors) utt. Var būt izbeigušās pat šķietami mūžīgas lietas. Piemēram, pirms nedēļām 2 vienā elektrostacijas vadības kastē bez jebkādiem iemesliem un vizuālām ārējām pazīmēm bija izbeidzies 1.8k SMD rezistors, kas bija līdzīgas solenoīda vadības kontroles ķēdē. Man diez ko nepatīk tie zaļie "drošinātāji". Pieļauju iespēju, ka pirmajā reizē samērītais "garais" ir bijis patiess. Ir gadījies, ka kaut kur ir mikroplaisa, stingrāk piespiežot ar testera taustu, mērot pretestību liekas, ka viss ir kārtībā, bet pēc brīža atkal ķēdē ir "garais",

 Tālāk - mazliet sarežģītāks gadījums, kad tiek kontrolēts ne tikai ķēdes veselums, bet arī strāva ķēdē. Šajā gadījumā kļūda tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas var arī neparādīties, bet parādīties tikai tad, kad attiecīgajā solenoīdā tiek ieslēgta strāva. Parasti gan "gudrāki" vadības bloki jau tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas paslēgā visus solenoīdus un paskatās strāvas, bet tas tā var arī nenotikt. Atkal - iemesls var būt kā ārpus tā iekšpus vadības bloka, īsais/garais/apsūbējums posmā: vadības bloks-solenoīds, pussprādzis/nosprādzis draiveris vadības blokā vai kāds bojājums ar to saistītajās lietās. Šajā gadījumā pēc celiņiem jāizseko ceļš no attiecīgās vadības bloka kājas līdz čipam, kas varētu būt attiecīgais draiveris, jānoraksta visi cipariņi un burtiņi, kas uz tā ir, un jāmēģina atrast par to kāda informācija. Tālākās darbības atkarīgas no atrastā.

 Vēl sarežģītāks gadījums ir, ja vadības bloks pēc kaut kāda, sev zināma algoritma secina, vai attiecīgais solenoīds mehāniski izpilda savas funkcijas. Tad kļūda ierakstīsies vēl vēlāk, tad kad vadības bloks būs vairākkārtīgi pamēģinājis veikt ar attiecīgo solenoīdu saistīto darbību, un secinājis, ka tas neizdodas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

laikamTak
pirms 2 stundām , drunk_lizard teica:

es zinaaju, ka tu esi stulbenis

@Usins, viss, kas mūs nenogalina, padara mūs tikai stiprākus! :smile:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Pagaidām neko neesmu saslēdzis un samērījis. 
Šo divu solenoidu ķēde vadības blokā tiek mērīta ar šādu IC ar praktiski šādu slēgumu
Screenshot%202019-04-07%2023.39.05.png?d

tik cik spēka daļu uz abiem izpilda šis izstrādājums kura datasheet gan visur nemētājas
2019-04-07%2023.26.28.jpg?dl=1

 

Tā kā sava diode (ED 68A)  solenoidiem  ir, bet es slēdzos klāt ķēdē pirms diodes, kā arī īsti nezinu esošo veiktspēju. (uz plates ir četras šādas, čaina LCR meter mazo mēras visas vienādi) 
tad sazīmēju šādu shēmu logic analyzer slēgšanai.
http://tinyurl.com/y2h697jl

 

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Kāpēc domā, ka pie kārbas sliktas slēgšanās pie vainas solenīdi vai vēl kas cits elektronisks?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , ju teica:

Kāpēc domā, ka pie kārbas sliktas slēgšanās pie vainas solenīdi vai vēl kas cits elektronisks?

2019-04-04%2013.46.58-1.png?dl=1

 

p0778

 

Viss jau sākās ar 10min pastāvēšanu idle pie veikala, temperatūras problēmas indikāciju un neiedarbināmu auto līdz nākamās dienas rītam. 

Sāku domāt (atkal) vai temperatūras problēmas indikācija (tā ir katru reizi šo 2,5 gadu laikā, kad bija šāda problēma) neliecina par kārbas pārkaršanu. Nekādos manuāļos par to info neatrodu. ELM327 arī kārbas temperatūru man nerāda. Tagad jau iru tik gudrs, ka pats plānoju pieslēgties kārbas temp sensoram un pievienot savu skalu kontrolei. Tracina modernie auto, kam AKB simbols var nozīmēt: lādē par daudz/ lādē par maz/ nelādē / cita akb kļūda... Ar temperatūru tas pats.

Iespējams, ka ir kāda mehāniska problēma kārbā kuru viņš kautkā izpīpē pēc solenoīdu darbības. Vismaz esmu jau tuvāk. Sākumā vispār nebija skaidrs kurp auto evakuēt. Uz Autolock master, vai Vittrans. Katrs jau labprāt paņemtu, paturētu nedēļu rindā un tad ko par 200-500 palabotu, ko varbūt vajadzēja / varbūt nevajadzēja :D

Link to comment
Share on other sites

solidolam ir divi varianti. španis pazūd, atveras vai španis pazūd, aizveras. Neesmu redzējis, ka būtu kas var atvērties uz 25% u.t.t.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Mazums kas vēl, tinumi spolei uz īso sagājuši, bet pagalmā šito jautājumu risināt gaužām neērti.

Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 22 minūtēm , Murlo teica:

Neesmu redzējis, ka būtu kas var atvērties uz 25% u.t.t

Vai ta to brīnumu, kas mūsdienu autiņiem vārsu fāzi maina, ar par solenoīdu nedēvē?

Arī iešpricēm ir jau vairāki stāvokļi (bišķiņ iečurāt pirms lielā atvēriena), un ar tur iebāzts tas solenoīds

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

tur jau čurāšana ir atkarīgā cik ilgi ir atvērts vārsts (milisekundes). Par ģeometrijas maiņas vadību nezinu

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)
1 stundu atpakaļ, drunk_lizard teica:

ko tu tur gribi ieraudziit? O_O

klava, ja hrenjeju!! tu maz saproti prieksj kam logjiskais analizartors domaats?!

 

gribu ieraudzīt vai EGS52 kustina to solenoidu vai nē, un kad kustina, tikai ieslēdzot aizedzi vai braucot arī. un kā / cik . 

imho analizators tieši domāts, on / off signālu pieglabāšanai un pētīšanai. 


osciloskops man tikai analogais, diezvai spēšu braucot novērtēt PWM vadītu vārstu. Pagarinātāju arī garu vajadzēs :D 

 

 

 

 

 

visu solen ķēdes takš augstāk jau samērīju gan bez slodzes ar A zem sprieguma. Neredzēju kam piesieties elektriski.

Pirms 36 minūtēm , inteens teica:

Mazums kas vēl, tinumi spolei uz īso sagājuši

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

Es minu, ka vaina visticamākais ir solenoīda  spolē.  Kaut kur zūd kontakts. Solenoīds sasilsts, kontakts ik pa laikam pazūd. Kārba pāriet avārijas režīmā. Bet kad mēri pretestības ar testeri, auksta kārba, nekas nekratās - viss čiki. Lai pārbaudītu jāņem solenoīds ārā, jāsilda ar fēnu, jākrata un tad jāmēra pretestība. 

 

Vai tas ELM verķis māk kārbas kļūdas nodzēst - liels jautājums! Pats esmu saskāries ar līdzīgu problēmu indukcijas tipa kloķenes stāvokļa devējā. Un lasījis par šo.

Kā tests var samainīt divus kārbas solenoīdus vietām. (Ja tam nav visa kārba jāizjauc.) 

Bet nu domāju ka tas solenoīds būs vien jāmaina! Katrā ziņā iespēja ka kaut kur spolē pazūd kontakti ir lielāka par pārberztu vadu vai vadība bloka gļuku. 

 

 

Ja aizdzīsi uz servisu pa 99% mainīs solenoīdu neko daudz nepētot. 

 

Link to comment
Share on other sites

Egs52 platē sensoru 5V sprieguma reguulators darbojas.

 

Egs52 drošinatāja vietā ievietoju mehanisku 10A ampērmetru. Viņš tur neko i nemēģina kustināt. Ieslēdzot aizdzedzi uz kadu 0.1A paceļas bultiņa un viss. Arī iedarbinot un slegājot PRND.

Tā kā slegties talāk pētīt soleonoidu uzvedību jēgas nebūs.

 

Ieslēdzot aizdzedzi tas auto šo to knikšķina / dūcina utt. Tik ļoti ka spriegums iepriekš nokritās uz 11.5V Pēc kādas minūtes (neiesarbinot dzinēju bet atstājot ieslēgtu aizdzedzi ) viņš beidz un sproegums kāpjas atpakaļ uz 12+ voltiem. 

Pēc tam ieslēdzot tuvās + tālās gaismas nokritas vien par 0.1 V. 

Interesanti kas tas ir, kvelsceces nebūs, garaźā virs +10 un tik ilgi tās nesildītu pat pie mīnus 20. 

Pievienojot vēl vienu manuprat labu 75 Ah dīzeļa bateriju paralēli, situācija uzlabojās vien par 0.1 V

Itkā pazemināts spriegums var but pie vainas elektronikas gļykiem, bet kur tad viņš visu laiku bija..

 

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , Usins teica:

Tā kā slegties talāk pētīt soleonoidu uzvedību jēgas nebūs.

Ja nepētīsi solenoīdu uzvedību, kā atradīsi vainu?

Ja ir iesākts, nevajadzētu lietu pamest pusratā.

Tātad ir aizdomas uz solenoīdiem bet nav pārliecības, ka ELM korekti uzrāda kļūdu. Vajadzētu ar to tikt skaidrībā. To var izdarīt apzināti izraisot pilnīgi konkrētu kļūdu, kuras iepriekš nav bijis. Pēc kārtas jāatvieno dažādi solenoīdi un jāskatās kāda kļūda katru reizi ierakstās, un vai tā atbilst atvienotajam solenoīdam. Tad arī redzēs, vai ELM kļūdu attēlojums atbilst realitātei. Visticamāk, ka atbilst. Nākošais solis ir atvienot to solenoīdu, kura kļūda te visu laiku ierakstās, un skatīties, kāda kļūda ierakstās, kad ķēdē viennozīmīgi ir "garais". Vai tā sakrīt ar to, kas ierakstās, kad solenoīds ir pieslēgts. Neesmu pētījis, minētās kārbas kļūdu sarakstu, vai uz attiecīgo solenoīdu attiecas tikai viena kļūda, kas sevī ietver visāda veida bojājumus, vai ir vairākas kļūdas: "īsajam", "garajam", strāva ārpus robežām, mehānisks defekts un tādā garā.

 Svarīgi ir piefiksēt tieši kurā momentā kļūda ierakstās - vai tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas, vai pēc motora iedarbināšanas, vai, stāvot uz vietas, izejot cauri visām pārslēdzēja pozīcijām, vai arī ir jāpabrauc. Ja jāpabrauc, tad tieši kurā momentā, ieslēdzot kuru pārnesumu, pie kādiem apgriezieniem, kādas slodzes, kādas temperatūras.

Ja kļūda ir saistīta tīri ar elektriska rakstura defektu, tad visticamāk tā ierakstīsies tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas, vai pēc motora iedarbināšanas. Ja ir elektriska rakstura kļūda, kuras ierakstīšanai pat braukt nevajag, tad var aizstāt solenoīdu ar induktivitāti un pretestību, kas pēc parametriem atbilst nebojātam solenoīdam, vislabāk citu tādu pašu, skaidri zināms, ka nebojātu solenoīdu. (Šķiet, ka minēji, ka ir pieejama donora kārba). Tas ļaus noteikt, vai bojājums ir solenoīdā vai vadības bloks sava iekšēja defekta dēļ kļūdaini piefiksē solenoīda bojājumu (pieņemot, ka savienojošie vadi ir pārbaudīti un kārtībā).

 Tas ir tas, ko var izdarīt bez osciloskopa un STARa. Nezinu, kāda konkrēti ierīce tiek domāta ar loģisko analizatoru, ja tiešām tas ir tikai loģisko signālu analizators, tad, maigi izsakoties, nebūs sevišķi piemērots dotajai situācijai. Esmu piedzīvojis, ka šādi tiek saukta ierīce, kas pēc būtības jau ir osciloskops. Tad ir labāk.

 Tas fakts, ka, ieslēdzot aizdedzi, strāva ir salīdzinoši neliela, un pat slēgājot kārbu, pats par sevi vēl neko īpaši nenozīmē. Ne Tu ne es nezini kārbas darbības precīzu algoritmu, kurā brīdī tieši kas tiek ieslēgts un izslēgts. Ja es zinātu, ka, piemēram, ieliekot D pozīcijā, pat stāvot uz vietas, ar atlaistu gāzes pedāli, noteikti jāieslēdz kaut kādā solenoīdā noteikta strāva, tad teiktu, ka ir vērts tam pievērst uzmanību. Tagad, ir ķoti ticams, ka pie aizdedzes ieslēgšanas vai motora iedarbināšanas, vadības bloks, veicot elektrisko ķēžu veseluma pārbaudi, uzreiz konstatē elektrisku defektu un solenoīdos strāvu neslēdz vispār.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 25 minūtēm , M_J teica:

Ja nepētīsi solenoīdu uzvedību, kā atradīsi vainu?

 

spriežu ka ja ampērmetrs neizkustas, tad viņš solenoīdu ķēdi nav mēģinājis kustināt vispār.

The TCM continuously checks for electrical concerns, mechanical concerns, and some hydraulic concerns.  When a transmission concern is detected, the TCM stores a Diagnostic Trouble Code (DTC). Some of these codes cause the transmission to go into "Limp-In" or Default mode. The transmission will default in the current gear if a DTC is detected, then after a key cycle, or a shift to Park, the transmission will go into "Limp-In" which is 2nd or 3rd gear, depending on model.  Some DTC's may allow the transmission to resume normal operation, or recover, if the detected concern goes away. 
TRANSMISSION 

 

Screenshot%202019-04-10%2011.18.43.png?d

 

Pēc šī saprotu, ka diviem būtu jādarbojas pastāvīgi. 

Link to comment
Share on other sites

Pamēģināju otram auto ar mehāniski identisku kārbu tik cik vadība senāka, nav  elektroniski vadītas + - iespējas. Pievienoju ampērmetru EGS drošinātāja vietā. Tur jau ieslēdzot aizdedzi un gan pie darbojoša dzinēja redzama aktivitāte 1,2-2A robežās. Kārbas režīmu pārslēgšana redzama. Tur skaidrs, ka solenoidi tiek darbināti. 

Pamēģināšu kkur ielauzties "tikai nolasīt kļūdas" bez pieraksta ar kādu nopietnāku verķi par ELM327.


Ko galīgi nesaprot, kā viņš spiedienu mēra. 
Tur ir pāris ātruma sensori (neesmu iedziļinājies) 
Temperatūras sensors ar Neutral slēdzi. un 6 solenoidi. viss. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, ieslēdzot aizdedzi, viņš konstatē, ka kāda solenoīda izejā (pieņemsim uz 10. kājas, nezinu, par kuru solenoīdu Tev tur ir kļūda) nav spriegums, tuvs barošanas spriegumam, viņš secina, ka ķēde kas nāk no vadības bloka 38. kājas (+ izvads), caur solenoīdu, uz 10. kāju ir bojāta un turpmāk vispār vairs neslēdz nevienu solenoīdu. Lai to konstatētu, pietiek ar mikrosekundēm, ampērmetra bultiņa pat neizkustēsies. Arī, lai konstatētu īsslēgumu, pietiek ar mikrosekundēm, un kaut arī mērīšanas brīdī strāva būs liela, tas moments būs tik īss, ka uz aci nebūs pamanāms. Turpmāk vadības bloks var pat izslēgt barošanas spriegumu uz 38. kājas. Bet kļūda būs tūlīt pēc aizdedzes ieslēgšanas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , M_J teica:

Ja, ieslēdzot aizdedzi, viņš konstatē, ka kāda solenoīda izejā (pieņemsim uz 10. kājas, nezinu, par kuru solenoīdu Tev tur ir kļūda) nav spriegums, tuvs barošanas spriegumam, viņš secina, ka ķēde kas nāk no vadības bloka 38. kājas (+ izvads), caur solenoīdu, uz 10. kāju ir bojāta un turpmāk vispār vairs neslēdz nevienu solenoīdu.

 

Pamatojoties uz šiem mērījumiem domāju, ka tā viņš var domāt tikai ja viņam ir kāds iekšējs bojājums

2019-04-06%2015.13.13.jpg?dl=1

 

Un vispār tādēļ jau biju domājis uz katru solenoidu pievienot pa logic analizer kājai, tad redzētu arī 1ms impulsiņa mēģinājumus. ā nu neredzētu, ja viņš sāk ar mērījumu nevis strāvas padevi. Nu jā sākot iebrtaukt tālāk IC kājās uz EGS52 plates, tur ļoti daudz kam varētu slēgties klāt un pētīt. Bet nu jau sāk šķist racionālāk tomēr pamēģināt no otra gala. t.i. ko pats egs52 saka kad par viņa veselību interesējas ar nopietnāku vadu.

Link to comment
Share on other sites

varētu iet extrēmi tālāk, papētīt kā otram auto vadās solenoidi un būvēt savu vadības bloku kurš nodrošinātu kādas pamatfunkcijas ?

tikai jokoju. es divas dienas neatradu laiku sprieguma dalītāju salodēt.

Link to comment
Share on other sites

Esi zem mikroskopa (vai vismaz ar labu mobilā telefona kameru) skatījies plati uz aukstajiem lodējumiem? Parasti vietā, kur štekeris ielodēts. 

Moš profilaktiski visas štekera kājas pārlodēt? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tam loģiskajam analizatoram ir viena slikta lieta - viņš redz tikai ON/OFF, bet neredz visādus puslīmeņus, kad kaut kāda bojājuma/sūbējuma dēļ kaut kur ir slits kontakts, un tādā garā. Nevaru iedomāties ko ar loģiskā līmeņa analizatoru tur varētu korekti samērīt. Var jau ierakstīt, kas tur darās aizdedzes ieslēgšanas  momentā. Bet pēc tam vēl ierakstītais jāatšifrē. Tad ir precīzi jāzina 0/1 un 1/0 pārslēgšanās sliekšņi, vēlams to pretestību dalītāju salodēt ar iespējām šos sliekšņus mainīt. Darīt jau var, bet nu i nafig tādu ņemšanos. Es tādas lietas daru ar daudzkanālu osciloskopu ar nepārtraukta ieraksta funkciju (laikam šādu verķi valodnieki ļautu saukt arī par oscilogrāfu).

Link to comment
Share on other sites

Pirms 53 minūtēm , Ronalds teica:

Moš profilaktiski visas štekera kājas pārlodēt? 

 

2019.04.6. , 17:29, Usins teica:

Katram gadījumam pārlodēju vadības blokam visus štekera pievienojumus.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , M_J teica:

tādas lietas daru ar daudzkanālu osciloskopu ar nepārtraukta ieraksta funkciju

Es ar labprāt. 
Bet pagaidām kā 10 euro vērts papildinājums multimetram un arduino balstītam voltage logerim un analogam 20MHz osciloskopam tas izstrādājums noder un ir solītis uz priekšu. Nu jā noskaidrojot signāla līmeņus jābūvē apstrādes shēma, bet nu 10 euro, kāds opamps un vai sauja ar pretestībām un rezultāts ir sasniedzams. 

 

Tagad gaidu servisā, lasa un dzēš. Izdevās ar "man tikai ātri paskatīties" metodi uz vietas tikt uz sitiena. 

Link to comment
Share on other sites

Paldies Stuttgart workshop!

pa visiem blokiem pilns ar saglabātām CAN kļūdām

un EGS'am 

Nodzests%202019-04-10%2015.19.09_1.jpg?d

 

Tas atbilst P0778 kļūdai pēc ELM327. Tik atšķirība, ka tas to nespēja nodzēst. 
Vēl pa ceļam pētīju. Garažā bija "current", nodzēsu, ieslēdzu aizdzedzi, "pending", ieliku ātrumā "pending", beigās nobraucot pāris dažus km joprojām "pending" .

 

Kas galu galā bija vainīgs paliks nezināms. Nu tik cik šis solenoids tagad būs atmiņā. 

Tagad apdomājoties, domāju - būtu bijis stratēģiski gudrāk, mēģināt lasīt/dzēst ar lētākiem risinājumiem. Zinātu vai vērts pirkt kādus budžetīgākus vadus/softu. 

Rūcošs, silts auto pastāvēja pie veikala ~10 minūtes, atgriežoties spīd temperatūras brīdinājuma indikācija (kaut ar dzinēja temp viss ok, tik daudz ar ELM var redzēt) un kārba avārijas režīmā. Noslāpējot auto tas nav iedarbināms, (starteris netiek ieslēgts) līdz nākamās dienas rītam. 

Nākamajās dienās auto ir iedarbināms no rīta, ja pa nakti atstāts ārā, ja garāžā tad nav. 

Ātrumkārbas štekera korpuss ar o-gredzniem ko nomainīju laikam nebija pie vainas. Ja pa to tek eļļa, tā pamazām uzsūcas UZ AUGŠU līdz sapil iekšā vadības blokā EGS52 un tas izbeidzas pavisam vai līdz izmazgāšanai. Vai iespējams arī kārbā iekšā tā eļļa klejo "ne tur" jo korpusam ir divi blīvslēgi ~1,5cm attālumā. Pirms gada identiskā situācija no šādas nelaimes tika tikts vaļā kārbu servisā mainot to o-ringu korpusu. Vai toreiz viņi veica arī elektroniskas darbības neatceros. Šogad atteicās lasīt/ dzēst - ar elektroniku nedarbojoties. Varbūt dēļ autortiesībām bijušas problēmas ar programmatūru, un tas tiek darīts klusām kā papildus vai ārpakalpojums. ne pamata pakalpojums. 

 


Iedarbināt auto jebkurā diennakts laikā varēja pēc tam kad biju atvienojis dzinēja vadības bloku (neatvēru, tur kautkas salīmēts vidū viltīgi lai nevarētu atvērt laikam) un atvienojis un izkratījis pavisam drusku putekļus no EGS52 kārbas vadības bloka. 

Iepriekš gan auto bija stāvējis vismaz 20 minūtes ar atvienotu akumulatoru. Varbūt pat ilgāk. Tas nebija līdzējis.

Pētot plati laikam vienam no abiem PWM solenoidiem šunta pretestība mērījās kā "garais", bet tomēr būšu pats neiebakstījis kārtīgi pirmās reizes, jo taustus liku pašas pretestības galos, ne plates/celiņiem. Attiecīgi bija jāmērās arī ja viens gals karātos gaisā...

2019-04-06%2015.24.56%20edit.jpg?dl=1

Nekas cits kas viestu mazākās aizdomas neatradās. 

Saskaņā ar tabulu stipri augstāk SHIFT PRESSURE CONTROL solenoids pastāvīgi darbojas 33%  duty cycle P N stāvot, vai pārslēgšanās brīdī. Tas izskaidro kādēļ šī problēma trīs gadu laikā sākas TIKAI auto darbojoties noparkotam! Jo sieva katru darba dienu sēdēja pa 2x 40 minūtēm korķos un šitā nekad nenotiek. Jo tad ir "D" un SPC solenoids atslēgts. 

 

ok. Stāvam, pēc 15 minūtēm solenoids pārkarst un (sprūst / īsais / garais), draivera mikroshēma pārkarst, slikts kontakts uzsilst, (pasvītrot pareizo) un EGS52 noķer solenoida kļūdu, un to pāriet uz avārijas režīmu. Sekojoši pastāv iespēja, ka ar solenoidiem nepareizos stāvokļos nenotiek eļļas dzesēšanas cirkulācija un tā var pārkarst par ko saņemu brīdinājumu panelī un nespēju iedarbināt dzinēju (iepriekšējos gadus pēc 20-30 minūtēm parasti varēja iedarbināt) . Šo vēl būtu jāpēta informācija.

PAPILDINĀTS: ziemā no rītiem pa 5-10 minūtēm pēc nakts ārā ir rūcis gan. Bēt viņš reāli sākumā bija -5 vai zemākā temperatūrā... Bet gļuks vienmēr sākas pēc pabraukšanas un stāvēšanas kad kārba ir karsta.

 

 

Atliek jautājums: kādēļ nobrūk CAN? Gan pirms gada gan tagad. 
Ja varēja iedarbināt, sākumā CAN strādāja, vismaz panelī viss darbojās. Kad tahometrs "nokrita" tad bija skaidrs ka arī iedarbināt vairs nevarēs. 
Iespējams, vienmēr iedarbināt nevarēja nevis dēļ kādas aizsardzības bet neejoša CAN.  (arī tad panelī bija "eglīte" un bultiņas lēkāja)

 

Varētu izmēģināt tagad siltu auto, atstāt 20+ minūtes padarboties logojot SPC solenoida ķēdes strāvu. Kārbas temperatūru. Tā draivera temperatūru? 

Vēl var mēģināt atvienot darbojošu solenoidu, tie štekeri tādi ka negribas jaukt, vadu griezt ar negribas.

 

Baidos, ka tiks turpināts. Pagaidām pieteikšu lai stāvot P vai N ilgstoši nedarbina auto. 

 

Labots - Usins
Link to comment
Share on other sites

ipašs paldies @M_J Tevis dotais info gan palīdzēja uzņemt virzienu gan darbojās kā motivējoši spērieni, kaut vai lai ietu pārmērīt ka man tomēr taisnība. (redzēs, beigās rādās ka nebūs bijusi)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kopš 10. aprīļa braukts nekur netika. 
Šodien apbraucu kādus 10km, "P" vai "N" ilgstoši nestāvēju ar neizaicinātu to solenoida problēmu.

Uz maršruta beigām  braukšanas brīdī panelī atkal viss pēc kārtas mirgo, tahometrs nerāda / rāda. 

ELM327 rāda sauju ar network error

Par kārbas solenoidu šoreiz klusē

Un pēc noslāpēšanas nav iedarbināms.

 

Mēģināju iedarbināt ar atvienotu kārbas vadības bloku - nē. 

Tad atvienoju un pievienoju dzinēja vadības bloku - nē

(iepriekš tieši šādi neiedarbināms auto kļuva iedarbināms vienreiz)

 

Un tā kā iepriekš tika novērtos ka pēc nakts uz ielas vienmēr bija iedarbīnāms no rīta un garažā nē tad mēģināju atdzesēt vadības blokus

 

Tad paturēju saldētavā ~20 minūtes kārbas vadības bloku - nē

Tad paturēju saldētavā ~20 minūtes dzinēja vadības bloku - iedarbojās, kļūdas nodzēsās, jaunas kļūdas nelec vispār, var noslāpēt / iedarbināt. 

Atnākot pēc ~15 minūtēm auto atkal nav iedarbināms.

Paturēju ~20 minūtes saldētavā dzinēja vadības bloku - - iedarbojās, kļūdas nodzēsās, jaunas kļūdas nelec vispār, var noslāpēt / iedarbināt. 

Atnākot pēc ~15 minūtēm auto atkal nav iedarbināms.

Atvienoju dzinēja vadības bloku, pārdomāju un piespraudu atpakaļ pēc ~ minūtes - iedarbojās, kļūdas nodzēsās, jaunas kļūdas nelec vispār, var noslāpēt / iedarbināt. 

ATnākot pēc ~15 minūtēm atkal nav iedarbināms.

Atvienoju dzinēja vadības bloku un piespraudu atpakaļ pēc 5 minūtēm - iedarbojās, kļūdas nodzēsās, jaunas kļūdas nelec vispār, var noslāpēt / iedarbināt. 

uzliku taimeri, pēc 5 min, - ir iedarbināms

uzliku taimer vēl 5 min, - būtu bijis, bet nedarbināju (ieslēdzot aizdedzi ja nomirgo kvēlsveču indikators, nozīmē ka būtu ļāvis iedarbināt)

uzliku taimer vēl 5 min, - būtu bijis

uzliku taimer vēl 5 min, - būtu bijis

 

tagad atstāju atslēgas ligzdā, off stāvoklī, durvis aizvēru, skatīšos pēc 25 minūtēm

 

Mēģinu saprast procedūru kas ierosina un pārtrauc problēmu, lai ar Staru lasot būt produktīvāk. 

 

Varat ieteikt kādu mūzikas instrumentu veikalu kur tirgo tamburīnus. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Usins teica:

Varat ieteikt kādu mūzikas instrumentu veikalu kur tirgo tamburīnus. 

Tolmet...

 

Bet nu Tavu pacietību ņemties var vien apbrīnot:spiteful:

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Man reiz bija tā ka nevarēja saprast kāpēc koncicionieris ta ir, ta nav, ta dzesē, ta nē, freons vietā, un vispār, jādarbojas, bet gļuko. Pie vainas bij releju bloks kas to pasākumu koordinē. Varbūt vaig plašāk paskatīties uz problēmu, kāds apstāklis ārpus apzinātā problēmu loka.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Man ir smaga aizdoma ka tā monstra radītājs ar mani vienā skolas skolā sēdēja veselu gadu, līdz mūsu ceļi šķīrās līdz pat šai baltai dieniņai

Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , drunk_lizard teica:

jamais tak savlaik no boot lepni aizvaacaas uz liepaajas web monstru notepad

tas es esmu

un šis

 

Katru gadu atgādināt, ka neesmu tā cita persona?

Link to comment
Share on other sites

Gan pēc 25 minūtēm, gan pēc vēl 40 minūtēm tam auto ir iedarbināms. 

šodien pietiks. Rīt pamēģināšu atkal līdz bērnudārzam aizbraukt. Atceļā vajadzētu izlīst atkal. 

 

Zems barošanas spriegums pie vainas nebūs, kamēr stāvēja bija nosēdies, ka knapi grieza, bet tas neradīja sekas. 

 

Tā kārba motortelpā kur drošinātāji, releji un šie abi vadības bloki un apakšā dziļā laikam vēl trešais - SAM, vienmēr bijusi sausa viegli putekļaina. 

Tagad intensīvi spraudelējot to daudzkontaktu spraudņus tie sāka ķerties un bija bail, ka neizturēs šādu slodzi, tur vēl tādi interesanti fiksatori. Sapūtu spraudņus ar wd40.

Vairs neķeras. Un šķiet kopš tā brīža auto nav bijis neiedarbināms. 

DETAIL_PICTURE__61592776_1_.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
2019.04.10. , 17:14, Usins teica:

Noslāpējot auto tas nav iedarbināms, (starteris netiek ieslēgts) līdz nākamās dienas rītam. 

 

2019.04.10. , 17:14, Usins teica:

pa visiem blokiem pilns ar saglabātām CAN kļūdām

 

 

Vai tik te kārba nebūs pie vainas un problēma citur (vai arī 2 neatkarīgas problēmas) 

Būtu jāsaprot kas neļauj auto iedarbināt? Kā tiek darbināts starteris? Moš ir kaut kāds palaišanas bloks? Jāpēta shēma! Kas notiek ar auto momentā, kad viņu nevar iedarbināt, Jāslēdz klāt diagnostika un jāskatās! Vai visi bloki iziet uz sakariem? Moš kaut kas ar imobilaizeri....? Vai pat motora vadības bloku. Un elm nez vai te spēs palīdzēt. 

Minējums ka tomēr kaut kas ar vadiem, vai kāds bloks CAN šinu "sēdina" Un tā vaina ir peldoša, kas ļoti viņu palīdz atrast... :( 

Ja no kārbas štekeri izrauj - var auto iedarbināt? Parasti var, bet nezinu kā ir MB.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Katrā gadījumā, spriežot pēc tiem simptomiem, ka panelī notiek diskotēka, kad ir tās problēmas, tad te pie vainas nebūs viens kontakts vai kāds solenoīds, bet tīri kāda vadības bloka plate (elementi uz tās). Nebūs te lētais risinājums. 

Man bija variants vienam auto, ka nestartējas. Viss it kā OK, nekādas kļūdas uz paneļa vai tml. Pie vainas gala slēdzis pie bremžu pedāļa, kas nav noslēdzies, un neļauj vadības blokam dod impulsu startera palaišanai. Notīrīju kontaktus gala slēdzim un viss kārtībā.

Šajā gadījumā, tik vienkārši nebūs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , drunk_lizard teica:

tavs skolas sola biedrs bija aleksandrs lukašenko?

 Bij domāts Kaspars kaut kāds tur, uzvārdu piemirsu, kaut kas uz P burta, liekas, sākās. Liepājas universitāte, bezceļi ar džpiem un vēl kaut kas – bij šeit pirms agadiem 2 ar lielu pompu uzpeldējis, kaut ko izteicās ka BOOT admini ne tam grib uzbraukt, tad arī šo pēc foto un vārda/uzvārda atpazinu (maziņ špionāž). Nu var būt tas bij nevis notepad, bet EOZ pārstāvis, jau neatceros un nav svarīgi.

 

P.s. Par lukašenko ir drusku cits stāsts un tajā bija skaidri teikts kas tur mācījās.

P.s.s. @Usins ir redzēts dzīvē un ar kādu citu jaukts netiek.

Labots - abi
  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

problēma pazuda.

 

šorīt 08:00-11:45 periodā dažādos režīmos (izņemot 90+km/h kruīzs) tika nobraukāti 52km. Un 0 pazīmju. 

 

 

iedomājos kā neuzkrītoši cenšos veikalā starp saldētiem produktiem paslēpt savu dzinēja vadības bloku. :lol: Stulbākais būtu būtu, ja tas tiktu noturēts par spridzekļa novietošanu un saņemtu attiecīgu aizturēšanu un citas sekas. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Nē! Problēma nevis pazuda, bet tā teikt noslēpās! Tu viņu neesi atradis un novērsis! Tātad 100% viņa izpeldēs vēlreiz! 

 

Ja saldējot dzinēja vadības bloku problēma uz laiku pazūd, tad vaina ir tur!  Jājauc, zem mikroskopa jāpēta! Gan jau ka kādam komponentam nav kontakta! Bet nu cik ir lasīts, tad atrast ir ļoti grūti. Ja kādam virsmas montāžas elementam ir aukstais lodējums, skuju atradīsi...   

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...